Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPopo aan de deur ivm drugs via post

Popo aan de deur ivm drugs via post

247 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik werd een keer opgeroepen om te getuigen tegen m'n dealer, omdat ze whatsapp gesprekken hadden gevonden in z'n telefoon waar ik in stond.
Ik werd gebeld door de wouten. Uiteindelijk heb ik geweigerd. Op de algemene website van de politie staat dat je niet verplicht bent mee te werken, tenzij je schriftelijk wordt uitgenodigd door justitie.

Het weigeren vond ik behoorlijk moeilijk, want de agent zette me onder druk, loog tegen me en zei dat ik dan zou worden gegijzeld door justitie. Op mijn herhaalde vraag of ik verplicht was mee te werken, ging hij niet in. Ik zou er nog van horen, zei die. Uiteindelijk hoefde ik niet te getuigen, nooit meer wat van gehoord.

Kortom: ga ze niet helpen hun werk te doen, en de grote vissen te vangen. Praat niet met de politie, want alles kan tegen je gebruikt worden! Ze liegen om van je te krijgen wat ze willen. Stelletje zwijnen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is voor de ts zaak, om te weten te komen wat zijn status is.
Daar begint alles mee.
En nee, voor een kleinigheidje zou je verwachten dat een en ander "simpel" moet verlopen.
Maar.
Dat weet je dus nóóit.
Je weet niet, wat ze zullen gaan doen en daarom lijkt het mij wijs, om zoveel mogelijk informatie te krijgen wat er zou kunnen gebeuren.
Maar echt speculeren is zinloos.
En als verdachte mag je wel degelijk liegen!
Een getuige dus niet.
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Statusupdate:

"Een tijd geleden is een marktplaats op darkweb neergehaald. Na onderzoek zijn de vendoren geindentificeerd (verkopers), waaronder NL verkopers. De politie heeft ervolgonderzoeken gedaan, waaronder een r-c doorzoeking in die woning van en van die vendoren. Daar werd een postpakket op de trap aangetroffen. Dit pakket was gericht aan mij.
Het lag in de planning om verzonden te worden naar mij. Dit zou die vendor ook hebben verklaard tegenover de politie.

Het pakket bevatte amfetamine; 11 gram.

De verkoper is inmiddels in vrijheid gesteld.

Ik wordt nu als verdachte gehoord omdat ze een verklaring willen van een koper. Hij gaf aan dat ze mij maar zien als een kleine pion, maar er is altijd een kans op vervolging."
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ah. Nu weten jij en wij, welke status je hebt.
11 gram is niet niks, maar het is minder dan 30 gram, dat scheelt.
Met 30 gram of meer sta je er als dealer op....
Amfetamine, illegaal materiaal dus, op de Opiumlijst 1 genoemd.
De vendor heeft dus een belastende verklaring over jou afgelegd.

Als verdachte gehoord, ik zou in dit geval beslist een advocaat meenemen!
Men zal zonder twijfel gaan proberen om jou als dealer neer te zetten, en slaagt men daarin, dan wordt het een nare zaak.
Dusss....advocaat mee!
Of je zwijgt.
In alle talen.
Hoe ben je aan deze info gekomen als ik vragen mag?
D
Dansen in de kamerLid
01-01-2024, 00:00
#5
willyvanoranje zei:
Het pakket bevatte amfetamine; 11 gram.
Klik om te vergroten...
Heb je dit wel daadwerkelijk besteld? Zo niet heb je dat iniedergeval ook in je rugzak zitten toch? Als er geen bestelling is geweest kan deze ook niet gevonden worden in verder onderzoek.

willyvanoranje zei:
Heb in verleden weleens 2 X besteld via darkweb (en monero), en heb geen idee wat er nu in de envelop gezeten zou moeten hebben.
Klik om te vergroten...
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Ah. Nu weten jij en wij, welke status je hebt.
11 gram is niet niks, maar het is minder dan 30 gram, dat scheelt.
Met 30 gram of meer sta je er als dealer op....
Amfetamine, illegaal materiaal dus, op de Opiumlijst 1 genoemd.
De vendor heeft dus een belastende verklaring over jou afgelegd.

Als verdachte gehoord, ik zou in dit geval beslist een advocaat meenemen!
Men zal zonder twijfel gaan proberen om jou als dealer neer te zetten, en slaagt men daarin, dan wordt het een nare zaak.
Dusss....advocaat mee!
Of je zwijgt.
In alle talen.
Hoe ben je aan deze info gekomen als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
Deze info komt via mijn advocaat!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
HierEnDaarEenFuifje zei:
Dat hoeft zeker wel. En wettelijk gezien moeten ze je in die brief uitleggen over welk strafbaar feit het gaat als je als verdachte moet komen opdraven. Dus tenzij je het wellicht over Belgische wetgeving hebt, klopt het niet wat je zegt.

Als ze niets willen loslaten, dan houden ze je aan. Bij kleine dingen zoals dit is dat niet de werkwijze en wordt jij van te voren op de hoogte gebracht van welk feit ze je verdenken als je als verdacht moet komen.
Klik om te vergroten...

Via advocaat kan je dat opvragen, niet zelf
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#8
willyvanoranje zei:
Deze info komt via mijn advocaat!
Klik om te vergroten...

Advocaat is gewoon beter in alle gevallen, je kan niet van een simpele burger verwachten dat deze alles van de wet begrijpt.

een advocaat heeft daarvoor geleerd, en niet zoals sommige hier aangeven niet gaan of geen advocaat omdat je dan al direct als schuldig word gezien. Onzin.

je bent onschuldig tot de rechter anders beslist.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eve's drop zei:
Via advocaat kan je dat opvragen, niet zelf
Klik om te vergroten...

Onjuist.. in de brief van de uitnodiging als je verdachte bent moet genoemd staan van welk feit ze je verdenken.
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
HierEnDaarEenFuifje zei:
Onjuist.. in de brief van de uitnodiging als je verdachte bent moet genoemd staan van welk feit ze je verdenken.
Klik om te vergroten...
Ik heb dus GEEN brief gehad.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oke, ze gaan je bestempelen als een verdachte. Weet je het feit waarvan ze je verdenken?
Zolang je nog geen uitnodiging hebt gehad of geen brief of iets meer weet, dan staat er dus nog niets vast.

Voor jezelf zou ik nagaan hoe je eigen anonimiteit is geweest. Dat de vendor dit verklaart (soms kun je zeggen 1+1=2, maar gelukkig werkt het niet altijd zo) zegt nog steeds niets. Ze zullen moeten kunnen bewijzen dat jij deze order hebt geplaatst, ook al is het natuurlijk gek dat jouw gegevens erop staan, want hoe komen ze hieraan? Het hangt er natuurlijk ook een beetje af wat deze vendor allemaal zegt.

De kans dat je als dealer gezien wordt acht ik nul. Bezit kunnen ze je ook nog niet voor vervolgen, dus ik ben heel benieuwd waarmee ze aankomen dan.
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
HierEnDaarEenFuifje zei:
Oke, ze gaan je bestempelen als een verdachte. Weet je het feit waarvan ze je verdenken?
Zolang je nog geen uitnodiging hebt gehad of geen brief of iets meer weet, dan staat er dus nog niets vast.

Voor jezelf zou ik nagaan hoe je eigen anonimiteit is geweest. Dat de vendor dit verklaart (soms kun je zeggen 1+1=2, maar gelukkig werkt het niet altijd zo) zegt nog steeds niets. Ze zullen moeten kunnen bewijzen dat jij deze order hebt geplaatst, ook al is het natuurlijk gek dat jouw gegevens erop staan, want hoe komen ze hieraan? Het hangt er natuurlijk ook een beetje af wat deze vendor allemaal zegt.

De kans dat je als dealer gezien wordt acht ik nul. Bezit kunnen ze je ook nog niet voor vervolgen, dus ik ben heel benieuwd waarmee ze aankomen dan.
Klik om te vergroten...
Monero en PGP versleuteld adres.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
d38d0058dec9dbf8825d405a9cf2e6d3.png
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
willyvanoranje zei:
Monero en PGP versleuteld adres.
Klik om te vergroten...

Wel vanaf je eigen besturingssysteem?

Ik zeg advocaat gebruiken en zwijgen, dan vermoed ik ze je weinig kunnen maken.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#15
PsychedelicMagic zei:
als ze tijdens een verhoor je betrappen op een leugen, buiten ze dat compleet uit. het zijn klootzakken. gebruiken ook neurolinguistisch programmeren en zelfs hypnose voor verhoor:flushed: weten hoe ze je moeten laten vastlullen, onder druk zetten. brengen je in kaart om te weten hoe ze je moeten laten lullen. het kan er hard aan toe gaan, ook soms voor wat minder zware delicten.

doe beroep op je zwijgrecht, en als je praat overleg vooraf eerst met je advocaat. al vertrouw ik persoonlijk pro deo advocaten niet, en alles word afgeluisterd. ook al is het niet rechtsmatig wat je aan je advocaat verteld, het kan toch gebruikt worden als een aanwijzing in hun onderzoek naar nog meer bruikbare bewijs dat ze tegen je kunnen gebruiken.

zet nooit handtekeningen, wees voorzichtig met wat je daar aanraakt (dna op kartonnen bekers en border word soms gebruikt in hun onderzoek), praat zo min mogelijk met de agenten. als ze vragen of je samen met ze wilt roken, zeg dan nee. als een agent een praatje met je aanknoopt op de luchtplaats, zeg dan dat je even met rust gelaten wilt worden.

vermoeidheid, angst, onzekerheid, stress, afkickverschijnselen; dit word allemaal tegen je gebruikt om je te laten praten. lees je daarom goed in over wat de regels zijn en wat zij mogen doen en wat zij niet mogen doen. want ook de politie houd zich niet altijd aan de regels en begeeft zich soms op grijs gebied. in een cellencomplex zijn er kamers zonder camera's en opneem apparatuur, waar ze toch wel onredelijk tegen je kunnen doen.

Laat je niet gek maken!
Klik om te vergroten...
Klinkt als een vervelende film..

Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen...
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Update:
"Helaas wil de officier niet meewerken. De officier wil in dit stadium nog geen afschrift verstrekken van het dossier.

Ik ben voornemens om hiertegen ook een bezwaarschrift bij de rechter-commissaris in te dienen. Op die manier wil ik hierin de tussenkomst van een onafhankelijk rechter vragen zodat die mogelijk kan bepalen dat wij het dossier alsnog vooraf toegestuurd krijgen."

Zodra ik een reactie verneem van de rechter-commissaris, zal ik u dit meteen laten weten. Op basis daarvan moeten we de verdedigingsstrategie verder gaan bepalen. Er bestaan meerdere opties:
  1. U kunt een verklaring afleggen op basis van de informatie die we thans al hebben. Dit is echter riskant omdat ik niet over welke bewijsmiddelen de politie precies beschikt. We moeten hier erg voorzichtig mee zijn.
  2. U kunt tijdens de verhoren een beroep doen op uw zwijgrecht. Het voordeel hiervan is dat u zichzelf in ieder geval niet kunt belasten, maar het nadeel is dat dit een langer verblijf op het politiebureau tot gevolg kan hebben omdat de politie dan via die weg de druk op u wil verhogen."
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#17
willyvanoranje zei:
Update:
"Helaas wil de officier niet meewerken. De officier wil in dit stadium nog geen afschrift verstrekken van het dossier.

Ik ben voornemens om hiertegen ook een bezwaarschrift bij de rechter-commissaris in te dienen. Op die manier wil ik hierin de tussenkomst van een onafhankelijk rechter vragen zodat die mogelijk kan bepalen dat wij het dossier alsnog vooraf toegestuurd krijgen."

Zodra ik een reactie verneem van de rechter-commissaris, zal ik u dit meteen laten weten. Op basis daarvan moeten we de verdedigingsstrategie verder gaan bepalen. Er bestaan meerdere opties:
  1. U kunt een verklaring afleggen op basis van de informatie die we thans al hebben. Dit is echter riskant omdat ik niet over welke bewijsmiddelen de politie precies beschikt. We moeten hier erg voorzichtig mee zijn.
  2. U kunt tijdens de verhoren een beroep doen op uw zwijgrecht. Het voordeel hiervan is dat u zichzelf in ieder geval niet kunt belasten, maar het nadeel is dat dit een langer verblijf op het politiebureau tot gevolg kan hebben omdat de politie dan via die weg de druk op u wil verhogen."
Klik om te vergroten...

HierEnDaarEenFuifje zei:
Onjuist.. in de brief van de uitnodiging als je verdachte bent moet genoemd staan van welk feit ze je verdenken.
Klik om te vergroten...

Nou kijk eens aan!

Vreemd he meneer de advocaat 😅
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waar gaan we toch heen met dit land he!

We kunnen nog een groot voorbeeld aannemen van Portugal en hun huidige drugsbeleid!

Wat een spartelende regelgeving met ontzettend veel haken en ogen, absurd gewoon.
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zet dit vooral hier neer allemaal om zo hopelijk andere mensen te helpen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
willyvanoranje zei:
Stel dat ik iets zou bestellen, dan zouden het 2 X zijn.
Klik om te vergroten...

2 pillen? Maak je daar geen zorgen om 🤣.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."