Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
148 weergaven
18-5-2026
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
En ze zijn weer terug?
Of alleen voor de lopende bestellingen.

Hun popup:
We zijn weer terug! Alle openstaande betaalde bestellingen worden vanaf maandag 25 augustus alsnog verzonden. Onze excuses voor het ongemak. Later volgt meer!

Echt raar haha
Klik om te vergroten...
Misschien was de *modknip* gewoon even met vakantie :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1415161718...57
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#2
KoningToto zei:
Misschien was de MODKNIP gewoon even met vakantie :wink:
Klik om te vergroten...
het zit wel snor
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kreeg ook een mailtje van een vendor dat ze gecontroleerd waren. Ze zijn er wel druk mee bezig sinds het verbod om te kijken of alles wel klopt🙈

Screenshot_20250825_150657_Outlook.jpg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
MyLittlePonyPack zei:
Kreeg ook een mailtje van een vendor dat ze gecontroleerd waren. Ze zijn er wel druk mee bezig sinds het verbod om te kijken of alles wel klopt🙈

Bekijk bijlage 67012
Klik om te vergroten...

En dan is de hamvraag: eigen controle of controle van nvwa.
Maar die zijn qua verkoop geloof ik helemaal om gegaan. Een goed lopend bedrijf loopt naar de knoppen denk ik.
D
Doobey83Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Dit soort voorbeelden lijken mij zeer onwaarschijnlijk. Ware het niet dat je voor pharmabenzos veel meer geld kunt vragen dan voor rc's. Dus bewust diazepam oid verkopen onder een andere naam, wat is daar het verdienmodel van?
Klik om te vergroten...
ook de inkoop zal een stuk duurder en bovendien niet legaal zijn daar gaan ze hun vingers niet aan branden denk ik dan, iig naar mijn wetens MODKNIP niet
D
Doobey83Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Dan nemen ze toch wel een flink risico.
Er van uitgaande dat het zo openbaar op hun sites staat. Zullen ze niet bang zijn voor controle?
Klik om te vergroten...
de heren van de wet hoeven maar een "gecontroleerde" bestelling te doen om daar achter te komen toch?
Het lijkt me tot er vast een team actief is binnen de nvwa, justitie, etc die dit in een lab controleren.
Het wordt legaal verkocht dus controle zal geen obstakels hebben tegenover illegaal te verkrijgen middelen?
D
Doobey83Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
@Kordie: veel vendors gebruiken hun vendor website als legale manier om criminele activiteiten wit te wassen. Zullen ze niet allemaal doen, maar veel wel. Het is een makkelijke manier om veel zwartgeld om te zetten binnen een normaal bedrijf. De een heeft een kapperszaak die altijd dicht is, maar op papier wel klanten heeft, de ander heeft een fake uitzendbureau met no shows, etc. etc. Ik weet niet 100% zeker of dat bij deze vendor het geval is, maar als je al in drugshandel zit, is een site beheren waarop feitelijk drugs wordt verkocht onder de noemer not for human cosumption natuurlijk wel een redelijk gemakkelijke zet. Het zit niet ver van je originele werkzaamheden af en je klantenbestand is gelijk aan het klantenbestand van je illegale praktijken. Snap je?
Klik om te vergroten...

N3K0 zei:
Khoop dat alle vendors ten onder gaan.

Liever gisteren nog dan vandaag.
Klik om te vergroten...
Er zijn (waren) ook goede vendors en de kans tot je spul schoon is (was) is (was) vele male groter.
Nu gaan we als dit zo doorgaat helemaal terug op straat, het Amerikaanse fenty laced model tegemoet.
Gebruikers gaan gebruiken dat stop je niet met het oppakken van Semi moralen vendors helaas.
M
Mr. JummyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Doobey83 zei:
de heren van de wet hoeven maar een "gecontroleerde" bestelling te doen om daar achter te komen toch?
Het lijkt me tot er vast een team actief is binnen de nvwa, justitie, etc die dit in een lab controleren.
Het wordt legaal verkocht dus controle zal geen obstakels hebben tegenover illegaal te verkrijgen middelen?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat de NVWA nu op drie punten aan het controleren / handhaven is in de hoop dat een vendor de zaakjes niet op orde heeft en de boel via de wet kan sluiten.
  1. Verwoording / promoten / in de markt zetten van de RCs
  2. Hoe worden de RCs opgeslagen, ingepakt, verzonden etc.
  3. Een vendor die in RCs handelt opereert uiteraard op het randje, wellicht connecties / andere bijverdiensten zoals opgerolde vendor? (maar goed, dit is gewoon oliedom als je een goed draaiend bedrijf hebt)
Ik kan mij herinneren dat de opgerolde vendor in het verleden (tijdens covid, toen voor mijn idee het RC gebruik op z'n hoogst was onder de jongeren) doodleuk foldertjes in de bestellingen stopte die je kon uitdelen in je studentenhuis om hun producten te promoten. Daarnaast kan de NVWA al een boete opleggen aan een webshop als er een "niet door de EU gereguleerde claim" op shop staat, zie ook dit artikel. Daarnaast waren tijdens covid ook een aantal RC boeren actief op social media, al is dat volgens mij vrij vlot gestopt vanwege de regels / beperkingen van de social platformen zelf en niet door de NVWA, maar goed, daar zullen ook allerlei regels aan hangen.

Bovenstaande zijn natuurlijk allemaal aannames, maar voor mijn gevoel heeft de NVWA nu haar spierballen laten zien en heeft dit tot nu toe een afschrikkend effect gehad op de overgebleven verkopers. Benieuwd hoe lang dit kat-en-muis spelletje nog door blijft gaan.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mr. Jummy zei:
Ik denk dat de NVWA nu op drie punten aan het controleren / handhaven is in de hoop dat een vendor de zaakjes niet op orde heeft en de boel via de wet kan sluiten.
  1. Verwoording / promoten / in de markt zetten van de RCs
  2. Hoe worden de RCs opgeslagen, ingepakt, verzonden etc.
  3. Een vendor die in RCs handelt opereert uiteraard op het randje, wellicht connecties / andere bijverdiensten zoals opgerolde vendor? (maar goed, dit is gewoon oliedom als je een goed draaiend bedrijf hebt)
Ik kan mij herinneren dat de opgerolde vendor in het verleden (tijdens covid, toen voor mijn idee het RC gebruik op z'n hoogst was onder de jongeren) doodleuk foldertjes in de bestellingen stopte die je kon uitdelen in je studentenhuis om hun producten te promoten. Daarnaast kan de NVWA al een boete opleggen aan een webshop als er een "niet door de EU gereguleerde claim" op shop staat, zie ook dit artikel. Daarnaast waren tijdens covid ook een aantal RC boeren actief op social media, al is dat volgens mij vrij vlot gestopt vanwege de regels / beperkingen van de social platformen zelf en niet door de NVWA, maar goed, daar zullen ook allerlei regels aan hangen.

Bovenstaande zijn natuurlijk allemaal aannames, maar voor mijn gevoel heeft de NVWA nu haar spierballen laten zien en heeft dit tot nu toe een afschrikkend effect gehad op de overgebleven verkopers. Benieuwd hoe lang dit kat-en-muis spelletje nog door blijft gaan.
Klik om te vergroten...

Klinkt heel plausibel. NVWA heeft zijn spierballen getoond en lijkt er vol op te zitten. Uiteindelijk denk ik ook dat iedere rc vendor dit gaat verliezen. Ik verwacht ook relatief snel de wetswijziging dat er geen rc benzo verkocht mag worden, het stoffen verbod kun je geloof ik vrij simpel uitbreiden.

Maar waarom zou de een wel nog (voor woekerprijzen) benzo's verkopen en de ander niet? Is dit ondernemers risico durven lopen of zit er meer achter?
M
Mr. JummyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Klinkt heel plausibel. NVWA heeft zijn spierballen getoond en lijkt er vol op te zitten. Uiteindelijk denk ik ook dat iedere rc vendor dit gaat verliezen. Ik verwacht ook relatief snel de wetswijziging dat er geen rc benzo verkocht mag worden, het stoffen verbod kun je geloof ik vrij simpel uitbreiden.

Maar waarom zou de een wel nog (voor woekerprijzen) benzo's verkopen en de ander niet? Is dit ondernemers risico durven lopen of zit er meer achter?
Klik om te vergroten...
De laatste grote NL vendor die nu nog benzo's verkoopt heeft volgens mij de zaak eind juli overgenomen, dus daar zal nog wel een groot ondernemersrisico aan hangen. In zijn business plan zal hij waarschijnlijk niet hebben opgenomen dat de NVWA jacht ging maken op benzo's :laughing:

Begin dit jaar kreeg je de benzo's zelfs nog gratis als je meer dan 3 "units" bestelde bij eerder genoemde vendor, ik vermoed dus dat die zijn huidige voorraad tegen maximale winst kwijt wil en dan ook het risico niet meer wilt lopen.

1756152177620.png
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mr. Jummy zei:
De laatste grote NL vendor die nu nog benzo's verkoopt heeft volgens mij de zaak eind juli overgenomen, dus daar zal nog wel een groot ondernemersrisico aan hangen. In zijn business plan zal hij waarschijnlijk niet hebben opgenomen dat de NVWA jacht ging maken op benzo's :laughing:

Begin dit jaar kreeg je de benzo's zelfs nog gratis als je meer dan 3 "units" bestelde bij eerder genoemde vendor, ik vermoed dus dat die zijn huidige voorraad tegen maximale winst kwijt wil en dan ook het risico niet meer wilt lopen.

Bekijk bijlage 67018
Klik om te vergroten...
Dat ze die erbij doen laat alleen maar zien dat ze je vooral afhankelijk willen maken. Pyrazolam is 15 keer zo sterk als diazepam dacht ik.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Brakka Mang zei:
Dat ze die erbij doen laat alleen maar zien dat ze je vooral afhankelijk willen maken. Pyrazolam is 15 keer zo sterk als diazepam dacht ik.
Klik om te vergroten...
Niet overdrijven.

Pyrazolam - 1-2mg ~=10mg Diazepam.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Brakka Mang zei:
Pyrazolam is 15 keer zo sterk als diazepam dacht ik.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je BromoNORdiazepam meent?

Pyrazolam is vooral een angstremmend pilletje. Niet sedatief zoals valium
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Ik denk dat je BromoNORdiazepam meent?

Pyrazolam is vooral een angstremmend pilletje. Niet sedatief zoals valium
Klik om te vergroten...
Nee, dat ze beide een andere werking hebben zegt niet zoveel over de sterkte. Heb het onlangs opgezocht omdat ik ze misschien wou bestellen maar toen ik dat zag dacht ik la ma🤣
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Doobey83 zei:
Er zijn (waren) ook goede vendors en de kans tot je spul schoon is (was) is (was) vele male groter.
Nu gaan we als dit zo doorgaat helemaal terug op straat, het Amerikaanse fenty laced model tegemoet.
Gebruikers gaan gebruiken dat stop je niet met het oppakken van Semi moralen vendors helaas.
Klik om te vergroten...
Misschien is dat het masterplan....dood aan alles junkies 😈

De hele war on drugs is een gigantische mislukking en heeft biljarden gekost. Ondertussen stijgt het drugsgebruik nog steeds alleen de middelen steeds meer versplinterd. Medische zorg bieden wordt bij spoedgevallen steeds moeilijker daardoor. Die rc vendors hebben het vooral zelf verkloot door vervuiling en hygiëne danwel andere noodzakelijke processen tbv veiligheid aan hun laars te lappen. Regulatie is de oplossing maar problemen veroorzaakt door drugs zijn er niet om op te lossen, ze in stand houden geeft politiek en justitie macht en controle.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
KoningToto zei:
Niet overdrijven.

Pyrazolam - 1-2mg ~=10mg Diazepam.
Klik om te vergroten...
Echt niet pyrazolam is 12 x zo potent als diazepam. Heb het net opgezocht. 1-2mg is of x5 of x10, nogal een big difference 😂 1000005405.jpg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Piet Zahut zei:
Ik vind het allemaal een beetje dubbel. Iedereen mag gelukkig gewoon z’n eigen mening hebben, maar ik gooi de mijne ook even in de groep. Ik heb zelf eigenlijk geen vrienden die iets gebruiken, terwijl ik het juist wél af en toe doe. Een jointje op z’n tijd, en XTC vind ik eerlijk gezegd gewoon een heerlijke drug. Doe dat samen met mijn vrouw, en bij ons blijft het allemaal netjes binnen de perken.

Feit is ook: je kunt tegenwoordig overal drugs krijgen, helemaal in de grote steden. Online maakt het misschien wel érg makkelijk. Maar goed, als je 18+ bent, zou je ook moeten snappen dat er risico’s aan zitten.

Daarnaast kun je online echt alles lezen over elke pil of elk poedertje dat er bestaat. En vaak staat er doodleuk bij dat er weinig onderzoek naar is gedaan en dat het officiële advies ‘niet gebruiken’ is.

Maar ja… ook wij recreatieve gebruikers nemen nou eenmaal een risico. Dat weet je, en daar kies je zelf voor.

De heren hebben een risico genomen.. en nu is het op de blaren zitten. Dit doen straatdealers ook.
Klik om te vergroten...

Goeie visie.
Je kan heel veel vooronderzoek doen naar wat je gebruikt.
Van legale middelen tot illegale middelen. De een kan de keuze maken "ik gebruik het" en de ander kan de kezue maken "ik gebruik het niet".
Ik denk dat je ze daar ook niet makkelijk voor veroordeeld krijgt en de vraag is ook waar de verantwoordelijkheid dan ligt, bij koper over verkoper.

Het wordt een ander verhaal als je bij hen via de achterkametjes namaak pillen kan kopen of nog RC's kan krijgen die verboden zijn.
Dan ga je glashard op je bek. En ben je eigenlijk ook gewoon een dealer.
Net zoals de dealer gepakt en veroordeeld kan worden voor verboden bezit, kan dat bij deze twee ook.

Ik kan vooral niet begrijpen waarom ze het doen.
Je bent rijk genoeg, je hoeft je hele leven niet meer te werken. En dan ga je dit soort risico's nemen klaarblijkelijk.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ongelofelijk wat een speculatie hier allemaal.
Alsof we alle feiten hier kennen.
Het is de media!
Lijkt meer op Trial by media. Wat een oordelen hier lees ik.
Zullen we eerst alle feiten afwachten?

En krijg er ook een dubbel gevoel bij.
Zijn heel wat DF leden die regelmatig bij deze vendor kochten en nooit problemen hebben gehad.

Gaan we nu moord en brand schreeuwen?
En niet begrijpen waarom ze het doen en dat ze rijk zijn.
Nou, ze verkopen die Rc’s al jaren legaal.
Je hoeft het niet te kopen hè.
Nou is het de schuld van de drugs.

Ja er gaan meer mensen dood aan drugs, dat klopt. Natuurlijk vind ik dat ook heel erg.
Drugs is gevaarlijk.

De vraag stopt niet, dat weten we toch wel?
Doe wat aan voorlichting, laten we daar eens moord en brand over schreeuwen.

Ik voorspel je dat er nog veel meer mensen dood gaan aan andere drugs die verboden zijn en die in donkere steegjes wordt verkocht.
Gaan we dan ook schreeuwen dat die dealers opgepakt moeten worden en dat drugs verboden moet worden?

Dat is die succesvolle War On Drugs toch?
Dacht dat ik op een drugsforum zat en niet op een verjaardag.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
Het is de media!
Klik om te vergroten...

Absoluut.
Maar ik denk dat we door twee brillen kunnen kijken.

1) Rede van opgepakt worden, winkel sluiten.
2) De mensen die overleden zijn door gebruik.

Punt 2 is interessant voor de media en daar kunnen we niks van zeggen. Dat zijn nabestaanden die hun dierbare kwijt zijn en de schuld ergens willen neer leggen cq het niet kunnen of willen aanzien dat het hun naaste RC's gebruikte. En daar springt de media weer op in.

Punt 1 kijk ik vooral naar.
Ze kunnen niet opgepakt zijn omdat ze enkel legale producten verkochten.
Maar je hebt wel gelijk ... ik sprak het bij nader inzien al uit als een feit, en dat ze illegale dingen deden kan pas gesteld worden na de uitspraak van de rechter.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeehond zei:
De vraag stopt niet, dat weten we toch wel?
Doe wat aan voorlichting, laten we daar eens moord en brand over schreeuwen.

Ik voorspel je dat er nog veel meer mensen dood gaan aan andere drugs die verboden zijn en die in donkere steegjes wordt verkocht.
Gaan we dan ook schreeuwen dat die dealers opgepakt moeten worden en dat drugs verboden moet worden?
Klik om te vergroten...
NPS (Nieuwe psychoactieve Stoffen) is gewoon de professionele term die ik overigens bij een Trimbos-Expert meeting 10 + jaar terug al hoorde is nu ineens nieuw? Plus als medicijnen en drugs (ook alcohol en caffeine zelfs ineens verboden gaat worden) dan zijn de ziekteverzekeringen verantwoordelijk voor alle medicijnen en daar verliezen ze ook wel vast een doos dit en dat waar de koerier onterecht beschuldigd van kan worden. Ze schrikken ook de zorgverleners af op deze manier. Misschien moet de volgende RC die komt een bijsluiter erbij geven en als apotheek registeren maar dan online.

Plus zoals in ander topic voor de niet RC gebruikers krijgen nu veel gevaarlijke spullen en ben oprecht van mening dat ze vergeten het zwaard snijdt aan 2 kanten. Paar verdrietige verhalen en zo zullen er 100en sterven door heroïne met fentanyl of zelfs. LSD gezien wat na testen met flink wat fentanyl zat. Komt dat in de media? Nee nog niet ik ga wel even mailen met wat bedrijven die eerlijk zijn over drugs.

Ook de journalist van een krant waar mijn interview op voorpagina was met tekst "War on Drugs is al verloren " in theorie al voordat ze er 'oorlog' op hadden verklaard.

Ik ga bezig proberen de media eerlijke informatie geven. Zo min mogelijk maar sterke woorden.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."