Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZou ik er klaar mee zijn?

Zou ik er klaar mee zijn?

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is al weer een half jaartje terug dat ik voor het laatst gesnoept heb en die laatste keer was wat minder.
Was op een festival en ik had er een enigzins vermoeiende werkdag op zitten waardoor het er best inklapte ondanks bescheiden dosering.
Nu heb ik wel weer eens zin in een chill avondje maar bespeur enige dualiteit in mezelf wat neerkomt op welles nietes.
Gevoelens van , lekker een chill avondje met bescheiden dosering ( mag 120 hebben maar kies voor de helft tot 2/3) en dat wisselt af met gevoelens van , nou nee ff 4 a5 uur leuk en dan is het weer gedaan En we kennen het nu wel.
Dan denk ik zo van …goh zou mijn lichaam nu aangeven van …gast tis leuk geweest , fase in je leven afsluiten en door en niet blijven hangen.
Is met roken en flink zuipen ook zo gegaan….of …ik wordt gewoon ouder😂
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stratora zei:
Het is al weer een half jaartje terug dat ik voor het laatst gesnoept heb en die laatste keer was wat minder.
Was op een festival en ik had er een enigzins vermoeiende werkdag op zitten waardoor het er best inklapte ondanks bescheiden dosering.
Nu heb ik wel weer eens zin in een chill avondje maar bespeur enige dualiteit in mezelf wat neerkomt op welles nietes.
Gevoelens van , lekker een chill avondje met bescheiden dosering ( mag 120 hebben maar kies voor de helft tot 2/3) en dat wisselt af met gevoelens van , nou nee ff 4 a5 uur leuk en dan is het weer gedaan En we kennen het nu wel.
Dan denk ik zo van …goh zou mijn lichaam nu aangeven van …gast tis leuk geweest , fase in je leven afsluiten en door en niet blijven hangen.
Is met roken en flink zuipen ook zo gegaan….of …ik wordt gewoon ouder😂
Klik om te vergroten...
Ik heb dit met roken. Vijf weken geleden gestopt al vape ik nog wel een beetje. Voordat ik stopte rookte ik al ruim twee maanden hooguit drie sigaretten per dag. En ik heb weinig moeite het ook te laten.
Dus ergens in mijn bovenkamer vond iemand het na ruim dertig jaar pakje sig per dag paffen wel genoeg. Gezondheid speelt natuurlijk een belangrijke rol (ben al in de 50), geld ook..Ben er wel blij mee.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stratora zei:
Het is al weer een half jaartje terug dat ik voor het laatst gesnoept heb en die laatste keer was wat minder.
Was op een festival en ik had er een enigzins vermoeiende werkdag op zitten waardoor het er best inklapte ondanks bescheiden dosering.
Nu heb ik wel weer eens zin in een chill avondje maar bespeur enige dualiteit in mezelf wat neerkomt op welles nietes.
Gevoelens van , lekker een chill avondje met bescheiden dosering ( mag 120 hebben maar kies voor de helft tot 2/3) en dat wisselt af met gevoelens van , nou nee ff 4 a5 uur leuk en dan is het weer gedaan En we kennen het nu wel.
Dan denk ik zo van …goh zou mijn lichaam nu aangeven van …gast tis leuk geweest , fase in je leven afsluiten en door en niet blijven hangen.
Is met roken en flink zuipen ook zo gegaan….of …ik wordt gewoon ouder😂
Klik om te vergroten...
Ik herken dit wel in mijn omgeving. Veel van mijn vrienden en vriendinnen zijn er op deze manier ook overheen gegroeid. Je hoeft er geen definitief afscheid van te nemen, maar als jouw lichaam nu dit signaal afgeeft, zou ik er naar luisteren en de boel voor nu links laten liggen. Ga je meer plezier aan beleven denk ik.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stratora zei:
Het is al weer een half jaartje terug dat ik voor het laatst gesnoept heb en die laatste keer was wat minder.
Was op een festival en ik had er een enigzins vermoeiende werkdag op zitten waardoor het er best inklapte ondanks bescheiden dosering.
Nu heb ik wel weer eens zin in een chill avondje maar bespeur enige dualiteit in mezelf wat neerkomt op welles nietes.
Gevoelens van , lekker een chill avondje met bescheiden dosering ( mag 120 hebben maar kies voor de helft tot 2/3) en dat wisselt af met gevoelens van , nou nee ff 4 a5 uur leuk en dan is het weer gedaan En we kennen het nu wel.
Dan denk ik zo van …goh zou mijn lichaam nu aangeven van …gast tis leuk geweest , fase in je leven afsluiten en door en niet blijven hangen.
Is met roken en flink zuipen ook zo gegaan….of …ik wordt gewoon ouder😂
Klik om te vergroten...

Wel herkenbaar hier.
Mij trekt mdma ook niet meer. Ging ook van de een op de andere dag. Geldt ook voor roken, blowen, pep, coke.

Denk wel dat je geest een krachtige trommelrem kan zijn
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik had dat met paddenstoelen.
opeens was het over ....

waarschijnlijk gaat dit ook met MDMA gebeuren..

o alles heeft een eind .
ben er ook in de 50 ...

Ik wou je juist vragen of je terug de magie had .


veel plezier
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#6
Of je er nu echt klaar mee bent is moeilijk te zeggen. Maar als je er niet echt zin in hebt lekker laten liggen. Genoeg andere manieren, met of zonder drugs, om een chille avond te hebben toch?
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik doe mdma altijd alleen met partner. Als 1 van ons 2 twijfelt doen we t niet. Vaak gaat t na een paar weken alsnog kriebelen. Ik zou zelf voor nu even wachten dus.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stratora zei:
ik had er een enigzins vermoeiende werkdag op zitten waardoor het er best inklapte
Klik om te vergroten...
Maar je geeft toch ook je eigen antwoord al?

Ongetwijfeld moet je als je ouder wordt meer moeite doen om niet levensmoe te worden, dus meer rust pakken en op je gezondheid letten voor je mdma gaat klappen. En ook zal je er wel eens een periode klaar mee zijn, hebbik ook wel eens.

Stratora zei:
of …ik wordt gewoon ouder😂
Klik om te vergroten...
Maar dit heeft vgm geen direct verband, niet zo aanstellen joh!
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Enigzins herkenbaar. Een paar jaar geleden na een veel te drukke periode besloten om een avondje " plezier" te beleven. Hier echt wel van een koude kermis thuisgekomen daar de na-effecten groot waren. Toen ook op het punt gestaan van is dit het allemaal wel waard voor 4-6 uur plezier. Na een aantal maanden onthouding toch weer iets leuk in het vooruitzicht en dan hinken op twee gedachten. Uiteindelijk goede voorbereiding gehad ( goed uitgerust, goede voeding) en dosering niet te hoog gezet. Uitkomst was dat het effect er zeker nog wel was en uiteindelijk heel veel plezier beleefd.

Leerpunt voor mij was dat het een leuk middel is om eens om de zoveel maanden te pakken maar als "het algemeen gevoel" er niet is, je hier ook niet aan moet toegeven want dan zit de "after" je meer in de weg dan dat je er plezier aan hebt beleefd
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben dus niet de enige merk ik.....
Bij mij is het "fout" gegaan toen ik dit jaar besloot om eens met dat dry januari mee te doen....:tilttearlaugh:..
Ik dronk al niet achterlijk veel maar besloot toch eens een maand niks nie nada te drinken en sindsdien zet de lijn zich voort.
Af en toe een half glaasje wijn en thats it...maar over het algemeen heb ik er geen zin in.
Das best jammer want ik kan een mooie wijn of speciaal bier erg waarderen.
Wat ik wel prettig vind is af en toe een micro dosis truffel, bevalt me wel maar dat is ook al weer enige tijd geleden.

Wat me vooral nieuwsgierig maakt is of de magie van mdma wat intenser is na al die maanden onthouding...als 60 plusser is mijn conditie uitstekend en ga ik zo wie zo al bewust met al het snoepgoed om.
Zo af en toe wat....maar tis geen must.
Toch apart hoe het loopt in het leven
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nathaniel zei:
Of je er nu echt klaar mee bent is moeilijk te zeggen. Maar als je er niet echt zin in hebt lekker laten liggen. Genoeg andere manieren, met of zonder drugs, om een chille avond te hebben toch?
Klik om te vergroten...

Dat was ook mijn gedachte.


Stratora zei:
Wat me vooral nieuwsgierig maakt is of de magie van mdma wat intenser is na al die maanden onthouding.
Klik om te vergroten...

Bij MDMA weet je het nooit, en bij mij lijkt er geen verband tussen de duur die er tussen zit en de magie.
Na drie jaar onthouding, mwaah en na één jaar onthouding the full blizz.
Maar dat was op m'n dertigste ook zo.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Stratora zei:
Ben dus niet de enige merk ik.....
Wat me vooral nieuwsgierig maakt is of de magie van mdma wat intenser is na al die maanden onthouding...als 60 plusser is mijn conditie uitstekend en ga ik zo wie zo al bewust met al het snoepgoed om.
Zo af en toe wat....maar tis geen must.
Toch apart hoe het loopt in het leven
Klik om te vergroten...
Vind het grappig om dit te lezen...
ben wat jonger maar toch een 54 jaar.

Alcohol zeg mij totaal niets meer.
Paddestoelen na een bad trip is eigenlijk nooit meer goed gekomen en ook geen zin meer in.
Van al die research medicijnen... had ik echt te veel angst.
.
MDMA dus maar ben er ook voorzichtig mee met al die adviezen hier om de 4 maanden en wat supplementen.
Met NAC en onthouding zou de magie weer 100 procent in orde zijn.Nu ik denk ook de mindset en of je goed in je vel zit dat even belangrijk is.

Ik hoopte het juist aan jou te kunnen vragen of de magie terug was 😘

Wat mij wel opvalt is dat ik er zeer bewust mee bezig met drugs en wat met je doet.
Die verhalen hier doen mij toch twee keer nadenken.
Persoonlijk is ook altijd druk in mijn hoofd en eigenlijk geef ik mijzelf ook een schouderklopje dat ik van de drank , sigaretten af ben 😀

Dus ik blijf nieuwsgierig maar je bijdragen.
ik gebruikte MDMA om beter contact met mijn vrouw te krijgen en vond het tot nu toe heel therapeutisch.

Dank je wel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."