Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPartner reageert laat op MDMA

Partner reageert laat op MDMA

23 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgende keer mdma kristallen halen en afwegen, dan weet je zeker hoeveel je neemt.
S
SteelpannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey allen,

De zoekfunctie resulteerde in 1 hit met niet echt verhelderende info (Of mijn zoekskills zijn slecht maar dat is bijzaak), dus vandaar dat ik een nieuw onderwerp start.
Mijn partner reageert veel later dan ik op MDMA/XTC en ze voelt ook veel minder dan ik. Laatste keer hebben we op een mooie zaterdagmiddag een terrasje opgezocht nadat we een bommetje hadden gedaan (Zij is 65kg en kreeg 65mg MDMA, ik ben 80kg en had 80mg MDMA). Qua dosering zitten we dan aan de voorzichtige kant maar zij is ng niet zo ervaren dus ik dacht rustig aan. Ik had na 45-60 minuten een lekker gevoel maar bij haar duurde het zeker 2 uur voor ze iets voelde, en ik zat er lekker in zogezegd maar haar piek was in een kwartiertje voorbij...
Nou gaan we naar een feestje samen en ik ga daar XTC doen (Getest op 180mg per tablet), eerst een halfje en dan steeds een kwartje bijpakken (Werkt voor mij prima). Ik dacht er aan haar op hetzelfde regime te zetten zodat zij iets hoger doseert en het effect hopelijk langer aanhoud. Hebben jullie nog ervaring met mensen die langzamer reageren op X?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dosering is wel erg laag
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#4
Breken is altijd k*t. Afbijten en dan een zooi van die losse poederige zooi in je bakkes, op je lippen en je tanden, een kwartje van de rest dat naar beneden dondert en je eigenlijk nog geen idee hebt hoeveel je af hebt kunnen happen. Ach, part of the adventure
P
PanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit lijkt precies op wat ik ervaarde toen ik voor het eerst (meer dan 30 jaar geleden) XTC nam. Ik deed samen met een vriend de eerste paar heel voorzichtig een deel van een pil. Op gegeven moment besoten we dat, als we niets méér voelden dan dat, we er mee gingen stoppen. We namen toen voor het eerst allebei een hele pil (van 80mg, toen gangbaar) en begrepen toen pas hoe XTC echt voelt.
Die 1mg per kg lichaamsgewicht is een richtlijn, maar conservatief, zeker aan de onderkant. Overigens wel erg goed om daarmee begonnen te zijn; je weet nu dat ze niet heftig regeert bij deze dosis. Misschien een volgende keer iets hoger doseren (maar overdrijf het niet). Wat ik om me heen heb gehoord is dat 80mg een beetje het minimum is als je er niet te gevoelig voor bent. Voorzichtigheid kan overigens nog steeds geen kwaad dus wellicht niet in één keer van 65 naar 80 gaan.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat je dosis te laag is. Die 65 zit volgens mij op of rond de treshold dosis. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat zij rond de 80 moet gaan zitten en jij net onder de 100.

Verder kan t later inkicken met een volle maag te maken hebben.
S
SteelpannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga ze ter harte nemen. Ik ben voorzichtig met haar gestart omdat ik vanuit vroeger ervaring heb met te snel te hard, vandaar :wink: Ik start zelf meestal op een halfje en doe dan kwartjes bij.

Op het feestje gaan we dan met een halfje starten (90mg voor haar dus) en dan bij doseren indien nodig. We gaan er voor zorgen dat ze niet over de 2mg/kg gaat over de hele avone en de laatste dosis doen we 4 uur voor we weer op de trein stappen, dan slaapt ze hopelijk ook een beetje.

Het is pas over 3 weekjes maar als ik er aan denk post ik nog een rapportje voor de mensen die dit topic later tegeeeeeenkomen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#8
Steelpannetje zei:
Hey allen,

De zoekfunctie resulteerde in 1 hit met niet echt verhelderende info (Of mijn zoekskills zijn slecht maar dat is bijzaak), dus vandaar dat ik een nieuw onderwerp start.
Mijn partner reageert veel later dan ik op MDMA/XTC en ze voelt ook veel minder dan ik. Laatste keer hebben we op een mooie zaterdagmiddag een terrasje opgezocht nadat we een bommetje hadden gedaan (Zij is 65kg en kreeg 65mg MDMA, ik ben 80kg en had 80mg MDMA). Qua dosering zitten we dan aan de voorzichtige kant maar zij is ng niet zo ervaren dus ik dacht rustig aan. Ik had na 45-60 minuten een lekker gevoel maar bij haar duurde het zeker 2 uur voor ze iets voelde, en ik zat er lekker in zogezegd maar haar piek was in een kwartiertje voorbij...
Nou gaan we naar een feestje samen en ik ga daar XTC doen (Getest op 180mg per tablet), eerst een halfje en dan steeds een kwartje bijpakken (Werkt voor mij prima). Ik dacht er aan haar op hetzelfde regime te zetten zodat zij iets hoger doseert en het effect hopelijk langer aanhoud. Hebben jullie nog ervaring met mensen die langzamer reageren op X?
Klik om te vergroten...
Mijn gewicht springt tussen 51-54 en met minder dan 120 mg voel ik NIKS. Van mijn eerste mdma heb ik meer nodig dan mijn man die tussen 86-96 kg is.
Ik ben gewoon minder gevoelig voor vrijwel alle drugs wat ik ooit geprobeerd had.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#9
En ik weeg 88 kilo, en kan 80 mg prima voelen.
Het verschilt voor iedereen, t is gewoon een kwestie van proberen
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hangt ook vanaf wat je hebt gegeten en hoe je er mentaal in zit. Let je er de hele tijd op of ie al is ingekickt of ga je lekker je ding doen?
M
Maan77Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Haha ja dat klinkt bekend, breken in een gripzakje, helemaal poederig, of een die wel heel erg verkruimeld... Ik probeer hem thuis wel goed te breken en mislukt het, dan stop ik het wel in een capsule. Komt goed!
M
Maan77Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hi, klinkt bekend dit, bij mijn vriendin komt het effect van mdma ook een stuk later dan bij mij. Ik weeg 80 kg, zij 65 kg, en bij ongeveer gelijk eten, echt wel een uur of meer verschil in het echt voelen opkomen. Mijn vriendin gaat over een paar weken voor de 3e keer ooit mdma nemen, en het is nog een beetje zoeken naar de dosis. Onze mdma is getest op 150 mg. Is dan een halve pil als startdosis en een kwart bij pakken na een uur of 3 een goede aanpak? We willen uiteraard niet te hard gaan, maar we willen wel het wel goed voelen. De eerste uren werd ze er heel rustig van in haar hoofd, euforie kwam pas later (ze heeft symptomen van adhd, hoewel niet gediagnosticeerd). Groeten en alvast bedankt voor reacties.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maan77 zei:
Hi, klinkt bekend dit, bij mijn vriendin komt het effect van mdma ook een stuk later dan bij mij. Ik weeg 80 kg, zij 65 kg, en bij ongeveer gelijk eten, echt wel een uur of meer verschil in het echt voelen opkomen. Mijn vriendin gaat over een paar weken voor de 3e keer ooit mdma nemen, en het is nog een beetje zoeken naar de dosis. Onze mdma is getest op 150 mg. Is dan een halve pil als startdosis en een kwart bij pakken na een uur of 3 een goede aanpak? We willen uiteraard niet te hard gaan, maar we willen wel het wel goed voelen. De eerste uren werd ze er heel rustig van in haar hoofd, euforie kwam pas later (ze heeft symptomen van adhd, hoewel niet gediagnosticeerd). Groeten en alvast bedankt voor reacties.
Klik om te vergroten...
Grootste helft en grootste kwart na 90-120min
M
Maan77Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dick_van_Leeuwen zei:
Grootste helft en grootste kwart na 90-120min
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie! Klinkt als een strak plan!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
De meeste MDMA wordt pas opgenomen in de dunne darm. De xtc-pil moet eerst door de poortwachter in de maag. Die poortwachter is soms actiever dan op andere moment, en het kan ook per persoon verschillen. Soms heb je dat de MDMA daardoor later wordt opgenomen.
Wat ook vaak gebeurt bij onervaren mensen is dat ze het gevoel niet zo goed herkennen en daardoor het idee hebben dat ze nog niks voelen. Dat, samen met de lage dosering, is denk ik de beste verklaring voor waarom je partner zo laat en kort iets merkte.
Je moet in ieder geval wel blijven opletten met bijpakken. Soms moet een vorige dosis nog inslaan..
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Wat ook vaak gebeurt bij onervaren mensen is dat ze het gevoel niet zo goed herkennen en daardoor het idee hebben dat ze nog niks voelen
Klik om te vergroten...
Ik wou dit net zeggen, helemaal waar ☝️
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkdirk zei:
Ik wou dit net zeggen, helemaal waar ☝️
Klik om te vergroten...
Haha ik heb wel eens een huisgenoot gehad die voor het eerst blowde, toen een zak chips leeg zat te eten en met volle mond zei "volgens mij voel ik nog niks." :tearsofjoy:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkdirk zei:
Ik wou dit net zeggen, helemaal waar ☝️
Klik om te vergroten...
Sinds wanneer heet jij eigenlijk niet meer -Jan?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Sinds wanneer heet jij eigenlijk niet meer -Jan?
Klik om te vergroten...
Ik wilde even incognito. Echt de slechtste dekmantel ooit kwam ik achter. Alsof ik een fop bril opheb. Dirkjan - dirkdirk… huh? het lijkt wel magie 🤤😱

IMG_0085.jpeg
S
SteelpannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beetje laat maar misschien leuk voor de annalen... Ze is gestart op een half (Getest op 130mg MDMA) aangezien ze goed tolerant leek, en die kwam na 30 minuutjes lekker rustig binnen. Ze heeft na 2 uur een kwart bijgepakt en twee uur daarna ook nog een kwartje en ze heeft het hard naar haar zin gehad :wink:
Al met al geslaagd, bedankt voor het meedenken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."