Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums7 dagen GHB gebruikt, nu op 2,5ML per uur, eerder al afhankelijk geweest! Hulp gevraagd

7 dagen GHB gebruikt, nu op 2,5ML per uur, eerder al afhankelijk geweest! Hulp gevraagd

72 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil echt super graag advies, ik zou dat zo erg waarderen, ben radeloos. Als samenvatting van alles wil ik vermelden dat ik terug ben gevallen ben na 8 maanden clean te zijn van drugs en ik van 280mg uit het ziekenhuis diazepam ben ontslagen en zonder psychologische hulp door schulden en door de wachtlijsten van Jellinek, ik nu op 6mg diazepam per week zit.

Maandag ben terug gevallen in speed en GHB en dinsdag met de speed stopte en meerdere pogingen heb gedaan om cold turkey te stoppen deze week. Ik zat op 5ml per 2 uur tot gisteren avond toen ik mijn vriendin het eerlijk vertelde en het bijna uit wilde maken, wat ik een ramp zou vinden. Ik hou echt heel veel van haar en ben vannacht op 3,5ml per 2 uur gestart waar ik na 2 doseringen op 3ml zat en toen met 3 doseringen op 2,5ml per uur zat en nu 2,2ml per 2 uur. Morgen avond mag ik mijn laatste G'tje nemen, maar van de week had ik al na 3 pogingen cold turkey al heftige ontwenning.

Langzamer afbouwen mag echt niet van haar en morgen avond is de deadline. Ik mag nog 16 dossissen en dan moet ik stoppen. Vandaag is dag 6 en morgen avond moet ik stoppen en maandag overdag kan ik aan meds komen.

Pregabaline 300mg capsules en alle Benzo's. Nu wil ik het of alleen met Pregabaline doen en misschien kortwerkende Benzo's, want wil mijn afhankelijkheid niet te veel vergroten vergroten maar ik accepteer dat ik sws op de blaren ga zitten, maar wil het niet gevaarlijk maken.

Over 10 dagen ga ik naar 5mg diazepam in mijn afbouw en wil dit soepel oplossen, wil heel graag advies hoe ik dit zo soepel mogelijk kan afsluiten, ontwenning mag zeker, maar het moet niet gevaarlijk worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat is je concrete hulpvraag? Ik lees een heel plan, wat me vooral opvalt is dat je MOET MOET MOET want anders maakt je vriendin het uit... Ook zie ik je typen dat je al veel last heb gehad van afkickverschijnselen. Én dat je Baclofen pregabaline en diazepam hebt? En diazepam slik je al.

Het lijkt me al alsof je een plan hebt, dus daarom de vraag, wat is je concrete hulpvraag of advies wat je zoekt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je wat alinea's zou kunnen toevoegen kan ik je mogelijk wat advies oid geven! Ik ga momenteel zelf door benzodiazepine afkick heen dus is onmogelijk voor mij om dit zo te lezen.

Maar heb wel veel ervaring met GHB verslaving.
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat waardeer ik Raver, heb je topics bijgehouden en het is het echt waard om van de benzo's af te komen. Ik herkende al je klachten, ben op de 2e keer HCD van 8mg clonazepam 3 dagen op 60mg diazepam gezet en toen in 3 dagen naar 15mg en toen weer in 3 dafen naar 10mg, daar heb ik half januari lang onmenselijke afkicksverschijnselenngehad. De klachten die ik had waren:

- Angstaanvallen
- niet normaal trillen en schokbewegingen maken.
- Bang dat de afkick gevaarlijk was, door een enorm hoge hartslag.
- paniekaanvallen die tot mijn avond dosering aan hielden.
- 2 keer een ketamine terugval gehad en eerlijk verteld aan Jellinek, als ik het nog 1 keer doe, dan laten ze me cold turkey stoppen met het recept diazepam, dan ben ik echt de lul.
- Zware depressie en totaal geen concentratie (durf niet eens naar de winkel of sportschoop te gaan.
- Extreen neerslachtig
- Griep in het kwadraat, was er in december en daar was het al heftig, toen ik thuis kwam werd het zo erg, dat ik niet eens meer kon lopen
- Alles wat ik deed koste enorm veel moeite, en super onrustig maar ook super vermoeid.

Wil al zo lang sporten oppakken, maar ik kon het niet meer sinds ik op 10mg zat.

Op 7mg brak ik deze week en nam met het doel om 1 g'tje per dag te nemen, al snel merkte ik dat ik me na lange tijd echt goed voelde, echt na een jaar eigenlijk. Ik nam me elke avond voor om te stoppen, maar in de nacht kwam de dopamine rebound en hartkloppingen en angst plus disfunctioneren, door de Mirtazapine, extreme angstaanjagende slaapverlamming.

Ik kan extreem veel handelen, ben al 3 keer afgekickt met GHB waarvan 1 keer cold turkey na 2 weken, dat was een ramp.

Omdat ik vanaf maandag ook weer benzo afkick krijg, zal dat dubbel op zijn, vandaar de overweging om max 2 dagen een kortwerkende benzo te nemen om de afkick uit te smeren. En zeker pregabaline. Welke benzo naast diazepam en oxazepam werken hier het beste voor?

Ik voel super weinig van 6mg clonazepam, heb dat van de week geprobeerd. Werkt nitrazepam of lorazepam, daar voelde ik ook echt weinig van laatste keer na GHB. Twijfel ook tussen alprazolam en dormicum. Het is enkel om de GHB op te vangen voor max 2 dagen en diazepam 6mg heb ik sws al, maar ben daar nog niet aan gewend.

Maandag wil ik clean zijn van de G en 2 dagen meds gebruiken, helaas geen beschikking tot baclofen en Phenibut vind ik te verslavend.

Wie o wie kan me uit de brand helpen, ben natuurlijk best bang, maar wil mijn Gaba A en B niet een te harde klapper geven, pregabaline werkt op je Gaba C, de laatste backup plan. Doseringen weet ik er ook niet van.

Nu is het het belangrijkste dat ik een goed afbouwschema heb dat morgen zo laag mogelijk is. Naar de huisartsen post heeft mijn vriendin echt geen zin in en dan mag ik het uitzoeken.

Heb een deadline wat me veel stress geeft. Maar ik wil haar niet kwijt.

Help me alsjeblieft, ik wil er echt wat voor terug doen. Ik wil mensen helpen ook met GHB afbouw, als ik meer kennis heb van de meds en mensen helpen die in mijn situatie zitten. Ook om Spyro te ontlasten, zit namelijk elke dag op dit forum.

Als ik kennis krijg over wat de eisen zijn kwa bloeddruk en hartslag, kan ik schema's maken voor mensen.

Ik ben het er wel mee eens, dat je na een binge, baclofen max een paar dagen moet nemen en pregabaline maximaal 2 dagen waarvan de eerste keer 600mg verdeels over 2 dossissen dus na 12 uur de 2e en dan de ochtend erna 300mg en die avond 150mg en dan stoppen. Maar misschien is dit ook teveel, wil het dit keer goed doen. Ik heb ook een deadline om eind maart van de benzos af te zijn.

Dan ga ik mijn herstel voortzetten in Zuid Frankrijk bij de comunity The Catfarm, helpt mensen met een rugzakje en ben dan 9 maanden uit mijn omgeving, zonder triggers, volledig vergoed en alleen maar positief, nieuwe drugsloze vrienden. Raver is net zo oud als ik en ik gun hem die kans ook.

Misschien kunnen we samen leuke dingen doen om elkaar te steunen en elkaar hiersoorheen te helpen. Ik kan je bijvoorbeeld gratis Hard Techno leren draaien. Las dat je daar ook van houdt.

Ook wil ik samen met ex-(verslavende die werken eraan) samen sporten en schema's maken. Ben ook personal coach. Dit voor afleiding en als buddy om elkaar er doorheen te helpen, want mensen in herstel (ervaringsdeskundige) begrijpen elkaar beter dan de omgevingen waar we ons in vinden.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je hulp wil zou ik wat korter/duidelijker zijn in je hulpvraag. Ik vind het onmogelijk om dit alles te lezen.

Minder verhaal er omheen lullen en meer to the point.
Kort maar krachtig van wat je alles nu slikt met mg enzo erbij eventueel tijden.
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn concretw hulpvraag is hoe ik mijn doseringen het beste kan afbouwen, zodat het niet straks met dit tempo een omslagpunt wordt, dat het ondraagelijk wordt. Zit natuurlijk vanaf morgen 7 dagen eraan, woensdag 8 uur lang ik zat al na 4 uur te shaken. Maar tot hoever kan ik verstandig afbouwen? Op hoeveel ML is het niet meer gevaarlijk om zo min mogelijk dopamine rebound te krijgen en geen overdosis glutamaat, om het zo verstandig mogelijk in te delen. Mag nog 14 dossissen nemen afbouwend en zit nu op 2ml per 2 uur. Opzich merk ik de laatste 20 minuten onrust vergoogde ademhaling en slapen accepteer ik dat het een no go gaat zijn de komende dagen.

Ook wil ik het met een kortwerkende benzo fiksen die door mijn tollerantie wel sterk moet zijn. Oxazepam is te ligt, Lorazepam 2,5mg ook. Pregabaline, weet ik niet hoeveel ik moet pakken, het liefst zo min mogelijk, maar 1,5 jaar geleden was 1 keer 150mg goed. In december na een binge werkte 600mg pas. Ik heb wel tollerantie met pregabaline, maar wel sinds 2022 3 keer mee afgekickt en merkte dit jaar dat ik na 1,5 jaar in december dat ik echt 600mg nodig had de eerste nacht, maar toen zat ik er 2 weken aan en was toen afhankelijk aan ook 5ml per 2 uur, binnen 1 dag zonder meds in 24 uur naar 2,5 kunnen krijgen, en toen had ik al pregabaline.

Nu moet ik in 14 dosissen elke 2 uur zo laag zijn dat ik morgen nacht zonder doorkom en maandag overdag pregabaline moet inslaan en eventueel een aanradende kortwerkende benzo die ik max 2 dagen gebruik. Alprazolam heeft hij in 0.25mg, dus een strip zal niet heel hoog gedoseerd zijn. Een langwerkende durf ik niet.

Diazepam ben ik sinds vrijdag weer in dosis verlaagd en moet over 11 dagem naar de volgende verlaging. Ik heb het ervoor over om een kortwerkende eerst een sterkere pam te gebruiken en daarna de dosering verminderen, maar met een korte benzo is dit in 2 dagen te taperen.

De vragen zijn hoe kan ik in 14 dossissen naar 0.5ml of 0ml komen, want wil zondag op maandag overleven en dan meds halen.

2e vraag is hoeveel pregabaline

De 3e, welke benzo naast lorazepam en diazepam een kortwerkende geen ox, voel ik niets van, is zo kortwerkend, dat ik enkel dit soepel kam afsluiten en werkt ook maar 2 dagen en zal daardoor niet teveel tollerantie verhogen in mijm diazepam afbouw.

RC Benzo's vind ik niet geschikt. Ik kan dormicum nemen of clonazepam of Nitrazepam of Alprazolam, Lormetazepam. Alprazolam kan ik 1 strip van 10 keer 0.25 krijgen. Dat zijn de laagst gedoseerde.

Pregabaline kan ik de capsules zelf halveren.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou echt geen extra benzos nemen.. Het liefst wil je zo stabiel mogelijk blijven kerel.

Hoe ik het beste zou afbouwen is luisteren naar wat me lichaam me verteld. Sowieso stabiel elke 2 uur. Je hebt nu al veel afkick. Je blijft heel vaag en teveel informatie tegelijk haha. Ik snap dat je je zorgen maakt maar sowieso kunnen wij hier niet heel veel doen ook buiten wat adviezen geven.

Waar ik vooral over struikel is de tijdsdruk dat je van de GHB af moet komen. Dat is natuurlijk belachelijk aangezien het gevaarlijk is!

Als je elke 2 uur doseert is een beetje afkick de laatste 20 a 30 minuten voor je dosis niet raar ofzo.
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oke gisteren dia verlaagd naar 6mg, zat in april op 280mg per dag

Door de snelle afbouw en langdrurige depressie, helaas weer terug gevallen.

Mijn vriendin geeft me een laatste kans, na sinds maandag tot gisteren elk 1,5 a 2 uur 5ml te hebben gepakt met sommige uitstellen,

Vannacht begonnen mer afbouwen van 3,5ml en elke 2 uur wat eraf gehaald en zit nu op 2ml

Ik mag nog 26 uur GHB doseren dus 23 dossissen en daarna moet ik clean de nacht en ochtend doorkomen voor ik aan meds kan komen.

Hebben jullie tips hoeveel ik er per dosis af kan halen elke 2 uur, ik neem elke 2 uur minder en op welke dosis moet ik eindigen morgen avond om veilig de 12 uur te behalen voor ik aan meds kan komen. Mijm dia dosis neem ik expres niet, omdat ik het niet te gelijk wil memen.

Ook stel je voor dat ik wel aan baclo kan komen, hoe bouw je dat op en hoe lang bouw je na een binge weer af, wil advies over de doseringen
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kun je niet onder deskundige hulp dit afbouwen? Gezien ook wat je al hebt meegemaakt op medisch vlak? Volgens mij is het heel onverstandig om een soort van cold turkey te stoppen met ghb. Ik snap je vriendin ergens, maar het moet wel veilig zijn anders schiet het z’n doel ook voorbij. Dus zo’n harde tijdsgrens op zo’n korte termijn is echt niet oké met ghb, ik neem aan dat ze ook niet wil dat je weer opnieuw in het ziekenhuis belandt. Wat zijn die wachtlijsten bij Jelinek? Zijn er nog andere opties? Al bel je de huisarts en vraag je hoe je dit af moet bouwen? Wij zijn geen artsen en het komt met deze middelen best nauw volgens mij.
Heel veel sterkte!
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oke gisteren dia verlaagd naar 6mg, zat in april op 280mg per dag

Door de snelle afbouw en langdrurige depressie, helaas weer terug gevallen.

Mijn vriendin geeft me een laatste kans, na sinds maandag tot gisteren elk 1,5 a 2 uur 5ml te hebben gepakt met sommige uitstellen,

Vannacht begonnen met afbouwen van 3,5ml en elke 2 uur wat eraf gehaald en zit nu op 2ml

Ik mag nog 26 uur GHB doseren dus 23 dossissen en daarna moet ik clean de nacht en ochtend doorkomen voor ik aan meds kan komen.

Hebben jullie tips hoeveel ik er per dosis af kan halen elke 2 uur, ik neem elke 2 uur minder en op welke dosis moet ik eindigen morgen avond om veilig de 12 uur te behalen voor ik aan meds kan komen. Mijm dia dosis neem ik expres niet, omdat ik het niet te gelijk wil memen.

Ook stel je voor dat ik wel aan baclo kan komen, hoe bouw je dat op en hoe lang bouw je na een binge weer af, wil advies over de doseringen erna, zodat ik dit advies ook kan overbrengen bij vrienden die met dit kampen en wil de kennis ook hebben om mensen te helpen die radeloos zijn, zoals ik nu. Elke ervaring maakt je rijker en ik kies er sws nu voor om dit zelf te fiksen, omdat mijn vriendin me echt op straat zet, als ik naar de huisartsen post ga.

Is er geen mogelijkheid om farmaceutische GHB te krijgen via Jellinek of de huisarts
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik dit opbiecht, dan wordt mijn afbouw diazepam geschrapt en moet ik coldturkey gaan met de benzo's, ik ben daar heel bang voor, want wil eerlijk zijn, maar ze hebben dit als dreiging gezegs vrijdag en toen durfde ik dat niet re zeggen. Het voelt ook vervelend om niet eerlijk te kunnen zijn door hun bedreiging
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Q-Zilla zei:
Als ik dit opbiecht, dan wordt mijn afbouw diazepam geschrapt en moet ik coldturkey gaan met de benzo's, ik ben daar heel bang voor, want wil eerlijk zijn, maar ze hebben dit als dreiging gezegs vrijdag en toen durfde ik dat niet re zeggen. Het voelt ook vervelend om niet eerlijk te kunnen zijn door hun bedreiging
Klik om te vergroten...
Wie is ze? Ik zou echt advies bij een professional inwinnen, omdat dit gewoon gevaarlijk kan zijn. Weet je vriendin dat ook?
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#13
De wachtlijsten duren erg lang, ik kan dit sneller fiksen voor ik hulp krijg. Ik was eerlijk tegen hun na mijn ketamine terugval na elke dag me zo beroerd te voelen.

Ze hebben tegen mij gezegd dat ik niet voldoende verslaaft te zijn om door de Jellinek Outreach Team geholpen te kunnen worden. Ook een interne behandeling raden ze mij af, omdat ze mensen met een diazepam ontwenning niet de juiste hulp kunnen bieden, omdat je na elke drugs afkick na 2 weken lichamelijk vaak hersteld bent, zelfde met alcohol. Bij benzos ben je maanden ziek en is het elke dag een verassing hoe erg de afkick zal zijn.

Ik leer hiervan en weet dat GHB je absoluut niet helpt tegen benzo ontwenning op langere termijn. Misschien als je het sporadish 1 dag per maand zou gebruiken, maar dat wil ik ook niet meer. Ik neem een jaar pauze van alle drugs en heb wat goed te maken naar mijzelf, om anderen te helpen. Ik zoek ook een buddy met ook een benzo afbouw, om elkaar er doorheen te helpen. Ik mis hulp, ik wacht al 3 maanden, maar donderdag werd er dus gezegd dat ik er rekening mee moet houden, dat ik misschien geen hulp krijg van hun
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ze is er bewust van, maar las dat je in zo'n korte periode eigenlijk cold turkey kan stoppen. Ik maakte haar wijs dat het gevaarlijk is. Daarom kreeg ik alleen dit weekend
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar ben er doodziek van, het wordt me ook gepusht door Jellinek om dit snel te doen, maar ik doe er liever wat langer over en dat ik het nooit meee aanraak die benzo's. Maar ze zeggen dat ik meer discipline moet hebben en de laatste 6mg met 2mg per week kan afbouwen, nu doe ik het 1 week 1mg eraf en de dan 2 weken erna 2mg, dit gaat me eigenlijk te snel, omdat ik van 280mg per dag kom. Maar als ik nu coldturky moet stoppen met 6mg, dan ga ik daar op langere termijn zoveel meer last van hebben. Kon ik maar eerlijk zijn over de terugval, zodat mijn recept niet nu na 1 dag van 7 naar 6mg te zijn gegaan, dat ik cold turky daarvan moet stoppen
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Kies voor jouzelf en ga naar de dokter. Zo snel mogelijk. Praat met een echte professional. Ga naar een meeting.

Sorry maar ik vind je verhalen nog steeds heel erg onduidelijk.
En iemand vanalles verplichten heeft geen nut en wat ik door de regel heen lees (ik heb niet alles gelezen want to much)
Is dat iemand anders vanalles wil en dat jij je er waarschijnlijk toch niet aan kan houden.

Laatste kans zus en zo dit/dat heeft niemand iets aan in deze situatie.
Dan worden dingen alleen maar giftig en zal het waarschijnlijk allemaal niet werken. En hou je ook niet vol.


En ook laatse kans van wie en wat?

Dus maak zo snel mogelijk een afspraak met de dokter en ga aan jouzelf werken!!!
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik waardeer het advies en ik wil echt wat terug doen in de wereld. Als ik de skills leer van @Spyro en ervaringsdeskundige, wil ik heel wat taken op me nemen om mensen met dit probleem te helpen. Ik leer heel snel en dat als dank dat ik ook gesteund wordt. Dat waardeer ik met heel mijn hart
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Q-Zilla zei:
Ik waardeer het advies en ik wil echt wat terug doen in de wereld. Als ik de skills leer van @Spyro en ervaringsdeskundige, wil ik heel wat taken op me nemen om mensen met dit probleem te helpen. Ik leer heel snel en dat als dank dat ik ook gesteund wordt. Dat waardeer ik met heel mijn hart
Klik om te vergroten...
Ga jij eerst maar aan jouzelf werken en zorgen dat jij clean bent.
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is er dan nog een mogelijkheid dat ze mijn recept diazepam afbouw niet gaan stoppen? Want daar zit ik heel erg mee
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Q-Zilla zei:
Is er dan nog een mogelijkheid dat ze mijn recept diazepam afbouw niet gaan stoppen? Want daar zit ik heel erg mee
Klik om te vergroten...

Maak je daar niet zo druk om. Dat is op dit moment 1 van je minste problemen. Om je gerust te stellen, ik ben van 5mg naar 0 gegaan. Die ene mg maakt ook geen moer uit als je van 280mg afkomt.

Je lijkt me alles behalve helder genoeg zo om een drug als GHB af te bouwen. Je vriendin moet je niet zo'n druk op leggen. Dan zet ze je het huis uit, jammer dan. Je moet aan jezelf denken nu.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."