Dat waardeer ik Raver, heb je topics bijgehouden en het is het echt waard om van de benzo's af te komen. Ik herkende al je klachten, ben op de 2e keer HCD van 8mg clonazepam 3 dagen op 60mg diazepam gezet en toen in 3 dagen naar 15mg en toen weer in 3 dafen naar 10mg, daar heb ik half januari lang onmenselijke afkicksverschijnselenngehad. De klachten die ik had waren:
- Angstaanvallen
- niet normaal trillen en schokbewegingen maken.
- Bang dat de afkick gevaarlijk was, door een enorm hoge hartslag.
- paniekaanvallen die tot mijn avond dosering aan hielden.
- 2 keer een ketamine terugval gehad en eerlijk verteld aan Jellinek, als ik het nog 1 keer doe, dan laten ze me cold turkey stoppen met het recept diazepam, dan ben ik echt de lul.
- Zware depressie en totaal geen concentratie (durf niet eens naar de winkel of sportschoop te gaan.
- Extreen neerslachtig
- Griep in het kwadraat, was er in december en daar was het al heftig, toen ik thuis kwam werd het zo erg, dat ik niet eens meer kon lopen
- Alles wat ik deed koste enorm veel moeite, en super onrustig maar ook super vermoeid.
Wil al zo lang sporten oppakken, maar ik kon het niet meer sinds ik op 10mg zat.
Op 7mg brak ik deze week en nam met het doel om 1 g'tje per dag te nemen, al snel merkte ik dat ik me na lange tijd echt goed voelde, echt na een jaar eigenlijk. Ik nam me elke avond voor om te stoppen, maar in de nacht kwam de dopamine rebound en hartkloppingen en angst plus disfunctioneren, door de Mirtazapine, extreme angstaanjagende slaapverlamming.
Ik kan extreem veel handelen, ben al 3 keer afgekickt met GHB waarvan 1 keer cold turkey na 2 weken, dat was een ramp.
Omdat ik vanaf maandag ook weer benzo afkick krijg, zal dat dubbel op zijn, vandaar de overweging om max 2 dagen een kortwerkende benzo te nemen om de afkick uit te smeren. En zeker pregabaline. Welke benzo naast diazepam en oxazepam werken hier het beste voor?
Ik voel super weinig van 6mg clonazepam, heb dat van de week geprobeerd. Werkt nitrazepam of lorazepam, daar voelde ik ook echt weinig van laatste keer na GHB. Twijfel ook tussen alprazolam en dormicum. Het is enkel om de GHB op te vangen voor max 2 dagen en diazepam 6mg heb ik sws al, maar ben daar nog niet aan gewend.
Maandag wil ik clean zijn van de G en 2 dagen meds gebruiken, helaas geen beschikking tot baclofen en Phenibut vind ik te verslavend.
Wie o wie kan me uit de brand helpen, ben natuurlijk best bang, maar wil mijn Gaba A en B niet een te harde klapper geven, pregabaline werkt op je Gaba C, de laatste backup plan. Doseringen weet ik er ook niet van.
Nu is het het belangrijkste dat ik een goed afbouwschema heb dat morgen zo laag mogelijk is. Naar de huisartsen post heeft mijn vriendin echt geen zin in en dan mag ik het uitzoeken.
Heb een deadline wat me veel stress geeft. Maar ik wil haar niet kwijt.
Help me alsjeblieft, ik wil er echt wat voor terug doen. Ik wil mensen helpen ook met GHB afbouw, als ik meer kennis heb van de meds en mensen helpen die in mijn situatie zitten. Ook om Spyro te ontlasten, zit namelijk elke dag op dit forum.
Als ik kennis krijg over wat de eisen zijn kwa bloeddruk en hartslag, kan ik schema's maken voor mensen.
Ik ben het er wel mee eens, dat je na een binge, baclofen max een paar dagen moet nemen en pregabaline maximaal 2 dagen waarvan de eerste keer 600mg verdeels over 2 dossissen dus na 12 uur de 2e en dan de ochtend erna 300mg en die avond 150mg en dan stoppen. Maar misschien is dit ook teveel, wil het dit keer goed doen. Ik heb ook een deadline om eind maart van de benzos af te zijn.
Dan ga ik mijn herstel voortzetten in Zuid Frankrijk bij de comunity The Catfarm, helpt mensen met een rugzakje en ben dan 9 maanden uit mijn omgeving, zonder triggers, volledig vergoed en alleen maar positief, nieuwe drugsloze vrienden. Raver is net zo oud als ik en ik gun hem die kans ook.
Misschien kunnen we samen leuke dingen doen om elkaar te steunen en elkaar hiersoorheen te helpen. Ik kan je bijvoorbeeld gratis Hard Techno leren draaien. Las dat je daar ook van houdt.
Ook wil ik samen met ex-(verslavende die werken eraan) samen sporten en schema's maken. Ben ook personal coach. Dit voor afleiding en als buddy om elkaar er doorheen te helpen, want mensen in herstel (ervaringsdeskundige) begrijpen elkaar beter dan de omgevingen waar we ons in vinden.