Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPassende drugs bij nieuwe muziekstijl (festival)

Passende drugs bij nieuwe muziekstijl (festival)

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank voor alle adviezen. Ik ga er rustig over nadenken. Ik neem eerst een langere pauze.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goedemiddag ik was benieuwd naar jullie inzichten en ervaring.

Ik ga zon 4-5x per jaar met mijn partner naar festivals. Wij zoeken dan doorgaans de feesten met wat meer 40+ers. Die muziek is vaak wat rustiger, categorie Eelke Kleijn, Olivier Weiter. Soms doen we wat techhouse of oldschool house zoals Michel de Hey, Dimitri. In principe doen we hier altijd nexus flip en dit bevalt goed. Vooral omdat we niet te vaak gaan natuurlijk.

Anyway, gisteren waren we op HRFST festival en hadden bij de tent met iets hardere muziek gestaan. Joyhauser, Dion. Ook luisteren we wel eens naar Amelie Lens of Charlotte de Witte. We vinden dit leuk maar moeten er wat meer moeite voor doen als in zo’n tent staan. Zo voelt het tenminste met dansen. We zijn z

Ik besprak vandaag om de volgende keer pep (oraal) te nemen en dan alsnog te proberen. Hoe denken jullie hierover? Ik heb t vroeger eens gesnoven maar dat was in de kroeg.

Verder was t volgens mij sterk af te raden te combineren toch? Bijvoorbeeld met een 2cb’tje ofzo.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pep kan leuk zijn maar ik val dan liever terug op mdma. Maar ik ben dan ook allang geen voorstander van speed meer.
Je zal je ongetwijfeld amuseren op speed, maar voor mij persoonlijk neemt pep een beetje de diepgang en de magie van de muziek weg, speed is ook een beetje meer lullen en minder luisteren ´in mijn geval´
Het blijft lekker klinken en erop dansen is fijn.
Maar als ik het vergelijk met mdma, geeft mdma veel meer wat ik zoek.
De muziek en de sfeer word meer immersive, je word volledig opgenomen in de ervaring, de muziek, de mensen, de verbondenheid, de éénheid.
En dat mist speed een beetje vind ik.
Met mdma kan ik soms best nadien nog wat slaap pakken, met bij pep is dat voor mij onmogelijk, ook de speeddip vind ik heftiger dan de mdma dip.

Neem dit niet als betrouwbaar advies: maar ik ken wel mensen die speed combineren met af en toe wat ghb of puntjes ketamine. Maar ik heb hier zelf niet echt ervaring mee.
Over het combineren met 2cb of lsd... dat klinkt mij niet direct als een beste combo als je´t mij vraagt.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zelf vind ik pep niks aan op een feestje en om op te dansen. Maar dat is puur persoonlijk.
Ik word er te scherp van, kan me niet ontspannen. Het dansen gaat wel, energie genoeg. Maar het voelt geforceerd en ik kom niet in de flow/in een trance.
Zou het eerst een keer op een klein feestje proberen. Zonde als je het op een festival doet en het niet chill vindt.
Als je een Nexus flip doet op goeie Techno, dan moet je wel meegezogen worden door de locomotief 😜 Dan hoef je geeneens moeite te doen.
Die grote namen zijn vaak goed in een show weg geven. Maar niet om je lekker te laten dansen vind ik. Zelf ben ik meer van dj's die lekker monotoon doordraaien met zo min mogelijk breaks en dan niet van die herkauw breaks die ellenlang duren.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pep oraal, zeker wanneer je geen tolerantie hebt / niet tot nauwelijks gebruikt, vond ik altijd fantastisch op festivals en feesten. Het hogere bpm zal idd ook jouw vriend worden. Durf zelfs de stelling te poneren dat pep mij op een gegeven moment euforischer maakte op zo’n feest dan xtc. Zal ook te maken hebben met overmatig gebruik (lees: eerder zes wekelijks dan drie maandelijks) destijds in m’n studententijd.

Oraal goed doseren blijft natuurlijk wel een ding. Ik nam destijds een bommetje voor het festival en dan tijdens het feest her en der een nak. Wat uiteindelijk overigens altijd leidde tot een nacht doorhalen, want pep 😅.
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#6
Phenibut in combinatie met 1 bommetje speed en wellicht enkele puntjes ket

-Phenibut 1.5 uur vooraf feest nemen (1e keer? niet meer als 1500mg nemen)

Speed oraal, bommetje omstr 100mg op de helft van het feest of in ieder geval niet later. (Vond bijpakken van speed niet fijn op festivals enkel als ik echt te wankel ben/word)

Enkele puntjes ket om de scherpe randjes ervan af te halen.

Verder kun je enkele drankjes hierbij consumeren maar je hebt wel 2 downers in je systeem bij deze 3 stoffen boven genoemd.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
De soort drugs kan je niet echt koppelen aan de muziekstijl vind ik.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#8
mandragora zei:
De muziek en de sfeer word meer immersive, je word volledig opgenomen in de ervaring, de muziek, de mensen, de verbondenheid, de éénheid.
Klik om te vergroten...
Dit herken ik in een XTC pil van de jaren 90 ,de bekende Salmiak ofwel sammie die deels MDMA is maar ook speedy.
Rave party's waren uit de kunst ,iedereen happy en als er dan toevallig een pilsje omver ging dan gaf je dat netjes terug met de nodige handgebaren.
Nooit hoeven knokken ,altijd een mooie ervaring met mensen die hetzelfde voelen.
Speed is mij ook wat te spichtig en inderdaad meer lullen dan feesten.
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is coke (al dan niet met alcohol) een idee?
Je gaf namelijk aan dat je niet vaak uitgaat, dus als je alleen dan drugs neemt is dit nog te overzien.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dick_van_Leeuwen zei:
Goedemiddag ik was benieuwd naar jullie inzichten en ervaring.

Ik ga zon 4-5x per jaar met mijn partner naar festivals. Wij zoeken dan doorgaans de feesten met wat meer 40+ers. Die muziek is vaak wat rustiger, categorie Eelke Kleijn, Olivier Weiter. Soms doen we wat techhouse of oldschool house zoals Michel de Hey, Dimitri. In principe doen we hier altijd nexus flip en dit bevalt goed. Vooral omdat we niet te vaak gaan natuurlijk.

Anyway, gisteren waren we op HRFST festival en hadden bij de tent met iets hardere muziek gestaan. Joyhauser, Dion. Ook luisteren we wel eens naar Amelie Lens of Charlotte de Witte. We vinden dit leuk maar moeten er wat meer moeite voor doen als in zo’n tent staan. Zo voelt het tenminste met dansen. We zijn z

Ik besprak vandaag om de volgende keer pep (oraal) te nemen en dan alsnog te proberen. Hoe denken jullie hierover? Ik heb t vroeger eens gesnoven maar dat was in de kroeg.

Verder was t volgens mij sterk af te raden te combineren toch? Bijvoorbeeld met een 2cb’tje ofzo.
Klik om te vergroten...
Speed past prima bij wat snellere muziek, dan heb je meer energie voor het dansen. Misschien kun je ook een keer nuchter gaan om te voelen wat de muziek echt met je doet.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#11
JeetjeMineetje zei:
Is coke (al dan niet met alcohol) een idee?
Je gaf namelijk aan dat je niet vaak uitgaat, dus als je alleen dan drugs neemt is dit nog te overzien.
Klik om te vergroten...
Coke blijf ik liever bij weg. Heb vroeger teveel bijgepakt.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dick_van_Leeuwen zei:
Coke blijf ik liever bij weg. Heb vroeger teveel bijgepakt.
Klik om te vergroten...
Verstandig. Wees dan dubbel gewaarschuwd voor speed: dit werkt nog sterker dan coke (duur en intensiteit) op de dopamine huishouding in. Slim om bommetjes te nemen en in ieder geval het snuiven te voorkomen.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Damius zei:
Verstandig. Wees dan dubbel gewaarschuwd voor speed: dit werkt nog sterker dan coke (duur en intensiteit) op de dopamine huishouding in. Slim om bommetjes te nemen en in ieder geval het snuiven te voorkomen.
Klik om te vergroten...
Ja dat had ik idd al gelezen. Thanks voor de tip.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dick_van_Leeuwen zei:
Anyway, gisteren waren we op HRFST festival en hadden bij de tent met iets hardere muziek gestaan. Joyhauser, Dion. Ook luisteren we wel eens naar Amelie Lens of Charlotte de Witte. We vinden dit leuk maar moeten er wat meer moeite voor doen als in zo’n tent staan. Zo voelt het tenminste met dansen. We zijn z
Klik om te vergroten...
Wat is nou precies het probleem, waar zit die moeite hem in?
Want je uitleg stopt daar waar het belangrijkste zou moeten staan.

Vind je dit hard? Want als ik dit zo hoor dan ligt het niet aan de muziek.
B
BengozyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Met MDMA kan je mij droppen bij een nieuwe soort muziek en zal er ongetwijfeld op dansen.

Met speed is dit anders, speed doe ik het liefst als ik de hele avond wil knallen en elk nummer 'helder' wil meemaken. Ik gebruik wel speed icm alcohol voor de scherpe randjes, met af en toe een watertje of iets met zout ertussendoor voor je lichamelijke niveaus.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou een goeie bom pep pakken en dan wat keta punten, dan kom ik wel energiek in de zone.
Die nexusflip kan je naar behoefte dan evt nog integreren maar een pepket locomotief dekt de basis 100%.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."