Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk kom er steeds meer achter dat ik wiet en hasj eigenlijk helemaal niet zo chill vind

Ik kom er steeds meer achter dat ik wiet en hasj eigenlijk helemaal niet zo chill vind

36 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
J
Johannes1971Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Ik las vandaag een artikel van VICE over een gast die na zeker 10 jaar blowen moet toegeven dat hij het helemaal niet leuk vindt.

"I’ll be at a party, getting loose, getting in the mood, and I’ll smell a joint and think: if this is how good I feel now, imagine how good I’ll feel after some of that! And in that moment I succumb to the myth of weed. I imagine being surrounded by friends who alternate between nodding at my insights and laughing at my jokes: how random are dogs, like they just walk around all day—but where are they going? And in my imagination everyone is like whoa and then we eat burritos.

But that’s not reality. In reality I have a single puff of a joint and I’m immediately plunged into crisis. Suddenly I’m surrounded by people who can see with laser precision just how lame and pathetic I am and they take pleasure in watching me pretend otherwise. I take a sip of beer and feign nonchalance but I hear their recriminations: That was such a weird sip. Did you see that weird sip Julian just did? What the hell was that?!"

https://www.vice.com/en/article/5dmn58/im-sick-of-pretending-i-dont-like-weed-cannabinoids-marijuana

En ik moet toegeven dat ik er eigenlijk steeds meer hetzelfde over denk.

Ook in mijn gedachten staat de associatie tussen blowen en ontspannen als een huis. Dat is gewoon zo. Toch ben ik tijdens het schrijven van deze post nu al zo'n tien keer doelloos opgestaan om even te ijsberen en mijn hoofd vol zorgen en herbelevingen van gebeurtenissen die ik achteraf als schaamtevol ervaar. Waarschijnlijk heb ik zo lang zo vaak geblowd dat ik helemaal niet doorhad dat ik constant zulke angst, schaamte en stress ervaar als ik stoned ben. Echt chill is dat niet.

Een vriend van me zei het jaren geleden ook al mooi: "Ik dacht altijd dat ik eerst even moest blowen om te ontspannen. Maar als ik dan had geblowd dan dacht ik telkens 'fuck, ik ben stoned. En ik moet nog allerlei dingen doen.'"

Ik vond de gedachte toen al heel herkenbaar. Ik dacht altijd dat hij ermee bedoelde dat je lui en gemakzuchtig wordt van cannabis. Dat is niet altijd zo, maar het is wel een gangbare gedachte. Maar ik ontdek steeds meer dat zijn uitspraak ook slaat op een soort paranoïde angst, die aan de ene kant onprettig is, wat je tegelijkertijd niet zo goed doorhebt dat je er last van hebt. En als de onrust al wordt opgemerkt, dan ligt het ZEKER NIET aan de wiet. Daar word je immers ontspannen van.

Begrijp me niet verkeerd, ik houd echt van wiet, hasj en de cannabisplant in al haar verschijningsvormen. Ik blow niet alleen regelmatig, ik BEN echt een stoner. Overal in mijn woonruimte staan cannabis-attributen zoals vaporizers, een bong, grinders en ga zo nog maar even door. Dus dan voelt het eigenlijk heel gek om te ervaren dat ik blowen eigenlijk helemaal niet zo chill vind. Toch heb ik voornamelijk het afgelopen jaar wel gemerkt dat het echt zo is. In die tijd heb ik twee keer drie maanden niet geblowd. De eerste keer omdat het even niet zo goed ging door een clusterfuck van relatie uit, werk kwijt, mezelf verloren. En als je meer tot de kern wil komen wie je bent, dan kun je maar beter drugs mijden als de pest. De tweede blowpauze van 3 maanden deed ik voor de zomer omdat ik vanwege mijn vakantie door Duitsland moest rijden en ik geen zin had in problemen daar. Als onverwacht bijeffect kwam ik er zo achter dat ik me eigenlijk veel chiller voel als ik niet blow.

Als ik nou dat verhaal van VICE lees dan vind ik het echt heel herkenbaar. Vooral het deel dat je na het blowen steeds het idee hebt dat anderen constant met 'laser precision' aan het bestuderen zijn wat voor afwijkende dingen jij doet. Bij mij nam dat altijd vorm in schuldgevoelens dat ik niet spontaan en populair genoeg was in groepen. Dan zat ik daar stoned te luisteren en tegen de tijd dat ik had bedacht op welke manier ik wilde inhaken in het gesprek, was de rest alweer een paar zinnen en een gespreksonderwerp verder. Met andere woorden: ik blowde, en daarna dacht ik "fuck, ik moet nog sociaal doen".

Ik kan me nog wel herinneren dat toen ik begon met blowen ik heel vaak paranoïde en angstig was dat anderen het door hadden. Maar ik had niet door dat het door de wiet kwam. Voor mijn gevoel had ik vooral last van zulke gedachten omdat wiet zo gestigmatiseerd en onterecht crimineel was. Dat vind ik nog steeds. Maar daardoor krijg ik niet per se last van paranoia. Verder kan ik me niet meer herinneren of ik vroeger na het blowen ook steeds last had van schaamtevolle angstgedachten, stress en paniek. Want ik heb dus nooit echt gerealiseerd dát ik er last van had, laat staan dat het aan de wiet ligt. Maar of het nou lag aan de illegaliteit of aan de wiet, het resultaat dat ik steeds blowde, en daarna dacht 'fuck straks hebben mensen door dat ik geblowd heb'.

Je zou zeggen: 'nou, als je erachter komt dat je wiet kut vindt, dan stop je toch gewoon met blowen?'
Maar zo makkelijk gaat dat toch ook weer niet.

Het idee van cannabis als ontspanningsmiddel zit zó stevig in mijn geest verankerd dat het een soort vast ritueel is. Aan het einde van de dag ben ik onrustig vanwege alle veeleisende zaken van het moderne leven. Dan krijg ik dus trek in een externe prikkel waarmee ik die spanning onvoelbaar wil maken. Wiet of hasj is dan het go to middel, en vervolgens loop ik steeds te ijsberen door mijn kamer met allerlei onrustige gedachten.

Dusja, waarschijnlijk komt er wel een moment dat ik echt ga denken van. 'Nu wil ik dit niet meer'. Zo ben ik ook met andere middelen succesvol gestopt. Maar met wiet en hasj gaat dat toch wel wat langer duren vrees ik.
Klik om te vergroten...
Wat een tekst ik ben te stoned om het te volgen
Lees het morgen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Druktemaker zei:
Fijn dat je in ieder geval nog af en toe een hijsje kan nemen! Ik kom meteen weer in een achtbaan van nare gevoelens terecht, hoe minimaal ik het ook houd.
Klik om te vergroten...
Ik heb dat met andere middelen, zulke slechte ervaringen mee gehad. Ook recentelijk. En al zou iemand mij 1000% kunnen garanderen; er gaat niks fout. Dan weet ik dat het alsnog bizar fout kan gaan puur door onrust en flashbacks aan slechte ervaringen daarvoor.
soms is het beter om dingen preventief te vermijden.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#3
PsyTekz zei:
Dit dus! Een grote reden waarom ik gestopt ben met blowen. Zeker 17 jaar ging er geen dag zonder marihuana. Was ook wel een doorstokte blower met hoogtepunten van gemakkelijk 3 tot 5 gram per dag. Met vrienden op bezoek of een verse voorraad in huis kon er zelfs makkelijk 10 gram doorheen. Op het einde van de rit werd dat gereduceerd naar 1 jointje overdag en maximum 2 in de avond. Vooral door wat je hier aangeeft en in dit artikel besproken wordt.

In de beginjaren was blowen plezier, rust, een ADHD killer. Ik gaf geen zeik om wat er rond mij gebeurde als ik mega stoned of high een winkel, bioscoop, pittazaak binnen stapte. Bij vrienden, familie, thuis helemaal geen schaamte. Naarmate de jaren vorderden en ik ouder/volwassener werd begonnen deze gedachten meer te komen. 1st blowen en daarna de mindgames.
"Ik ben te stoned en moet straks nog dingen doen."
"Wat denken de mensen allemaal niet van mij hier in de rij aan de kassa"
"Wat als mijn oom ziet dat ik stoned ben"
Kortom ik kon niet meer genieten van het stoned zijn op veel plaatsen of omgevingen.
De enige momenten dat het wel nog "leuk" leek was in de avond op de bank, en dan nog begon de gedachtencarousel rondjes te draaien als een gek.
Vorig jaar ben ik dan even gestopt en terug opnieuw begonnen en dat grote verschil in gedachtegang was meteen merkbaar. Daarom al bijna 10 maanden blowvrij.
De plant en zijn kwaliteiten word hier zeker ook nog geaprecieerd, het ruikt lekker en de bloem op zich is iets mooi.
Maar aan het blowen zelf heb ik persoonlijk nog weinig veel plezier.
Klik om te vergroten...
Ik ben niet vrijwillig gestopt en doe het al 29 jaar.
Ik heb juist heel zelfverzekerd gevoel als ik het doe.
Alleen slecht voor mijn libido.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vind blowen ook niet zo chill en alles eromheen ook niet.

Stop er toch gewoon mee om dat dag in, dag uit, te doen.

Ga op zich wel graag om met (ex-blowers), maar ik vind het gebruik van hash (die doorgekweekte marihuana ben ik al op afgeknapt) niet de moeite waard.

Op zich niet verkeerd om het een keer te proberen... maar je hele leven eraan, niet alles wat het kost waard.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
"I’ll be at a party, getting loose, getting in the mood, and I’ll smell a joint and think: if this is how good I feel now, imagine how good I’ll feel after some of that! And in that moment I succumb to the myth of weed. I imagine being surrounded by friends who alternate between nodding at my insights and laughing at my jokes: how random are dogs, like they just walk around all day—but where are they going? And in my imagination everyone is like whoa and then we eat burritos.

But that’s not reality. In reality I have a single puff of a joint and I’m immediately plunged into crisis. Suddenly I’m surrounded by people who can see with laser precision just how lame and pathetic I am and they take pleasure in watching me pretend otherwise. I take a sip of beer and feign nonchalance but I hear their recriminations: That was such a weird sip. Did you see that weird sip Julian just did? What the hell was that?!"
Klik om te vergroten...
Wauw. Dit herken ik zo erg. Vooral dat wiet zo geromantiseerd wordt. Dat is ook de exacte reden dat ik er een punt achter heb gezet.

Het is een hele bijzondere drug. Maar ik vind dat de hele blow cultuur (in Nederland, in Amerika volgens mij veel minder) echt nergens op slaat. Het word zo veel hoger geprezen dan het daadwerkelijk is. Zoveel mensen beginnen écht joint-na-joint te roken, hopend dat ze net als die eerste keren weer die lachkicks krijgen, of die diepgaande gesprekken. Maar ze komen niet. Waarom niet?

Omdat je al die stoffen in je lichaam allang hebt uitgeput en je nu gewoon het doucheputje aan het leegzuigen bent.

Ik heb veel ervaring met blowen. Ik zou mezelf niet een expert willen noemen maar ik mag meepraten in de zin dat ik de meeste dingen in het leven al gecombineerd heb met blowen. Dat is wat veel mensen namelijk doen. Ze gaan zoveel mogelijk nieuwe dingen proberen te ontdekken onder invloed van wiet.

"Have you ever listened to Pink Floyd's Dark Side of the Moon while watching The Wizard of Oz? Tonight we're doing that.... on weed".

Het is niet zo dat elke ervaring automatisch leuker wordt met wiet. Dus als je het leuk wilt houden, dan moet je het gewoon doen net zoals meeste mensen LSD of DMT doen: gewoon eens in de zoveel tijd op een speciale gelegenheid.
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Ik las vandaag een artikel van VICE over een gast die na zeker 10 jaar blowen moet toegeven dat hij het helemaal niet leuk vindt.

"I’ll be at a party, getting loose, getting in the mood, and I’ll smell a joint and think: if this is how good I feel now, imagine how good I’ll feel after some of that! And in that moment I succumb to the myth of weed. I imagine being surrounded by friends who alternate between nodding at my insights and laughing at my jokes: how random are dogs, like they just walk around all day—but where are they going? And in my imagination everyone is like whoa and then we eat burritos.

But that’s not reality. In reality I have a single puff of a joint and I’m immediately plunged into crisis. Suddenly I’m surrounded by people who can see with laser precision just how lame and pathetic I am and they take pleasure in watching me pretend otherwise. I take a sip of beer and feign nonchalance but I hear their recriminations: That was such a weird sip. Did you see that weird sip Julian just did? What the hell was that?!"

https://www.vice.com/en/article/5dmn58/im-sick-of-pretending-i-dont-like-weed-cannabinoids-marijuana

En ik moet toegeven dat ik er eigenlijk steeds meer hetzelfde over denk.

Ook in mijn gedachten staat de associatie tussen blowen en ontspannen als een huis. Dat is gewoon zo. Toch ben ik tijdens het schrijven van deze post nu al zo'n tien keer doelloos opgestaan om even te ijsberen en mijn hoofd vol zorgen en herbelevingen van gebeurtenissen die ik achteraf als schaamtevol ervaar. Waarschijnlijk heb ik zo lang zo vaak geblowd dat ik helemaal niet doorhad dat ik constant zulke angst, schaamte en stress ervaar als ik stoned ben. Echt chill is dat niet.

Een vriend van me zei het jaren geleden ook al mooi: "Ik dacht altijd dat ik eerst even moest blowen om te ontspannen. Maar als ik dan had geblowd dan dacht ik telkens 'fuck, ik ben stoned. En ik moet nog allerlei dingen doen.'"

Ik vond de gedachte toen al heel herkenbaar. Ik dacht altijd dat hij ermee bedoelde dat je lui en gemakzuchtig wordt van cannabis. Dat is niet altijd zo, maar het is wel een gangbare gedachte. Maar ik ontdek steeds meer dat zijn uitspraak ook slaat op een soort paranoïde angst, die aan de ene kant onprettig is, wat je tegelijkertijd niet zo goed doorhebt dat je er last van hebt. En als de onrust al wordt opgemerkt, dan ligt het ZEKER NIET aan de wiet. Daar word je immers ontspannen van.

Begrijp me niet verkeerd, ik houd echt van wiet, hasj en de cannabisplant in al haar verschijningsvormen. Ik blow niet alleen regelmatig, ik BEN echt een stoner. Overal in mijn woonruimte staan cannabis-attributen zoals vaporizers, een bong, grinders en ga zo nog maar even door. Dus dan voelt het eigenlijk heel gek om te ervaren dat ik blowen eigenlijk helemaal niet zo chill vind. Toch heb ik voornamelijk het afgelopen jaar wel gemerkt dat het echt zo is. In die tijd heb ik twee keer drie maanden niet geblowd. De eerste keer omdat het even niet zo goed ging door een clusterfuck van relatie uit, werk kwijt, mezelf verloren. En als je meer tot de kern wil komen wie je bent, dan kun je maar beter drugs mijden als de pest. De tweede blowpauze van 3 maanden deed ik voor de zomer omdat ik vanwege mijn vakantie door Duitsland moest rijden en ik geen zin had in problemen daar. Als onverwacht bijeffect kwam ik er zo achter dat ik me eigenlijk veel chiller voel als ik niet blow.

Als ik nou dat verhaal van VICE lees dan vind ik het echt heel herkenbaar. Vooral het deel dat je na het blowen steeds het idee hebt dat anderen constant met 'laser precision' aan het bestuderen zijn wat voor afwijkende dingen jij doet. Bij mij nam dat altijd vorm in schuldgevoelens dat ik niet spontaan en populair genoeg was in groepen. Dan zat ik daar stoned te luisteren en tegen de tijd dat ik had bedacht op welke manier ik wilde inhaken in het gesprek, was de rest alweer een paar zinnen en een gespreksonderwerp verder. Met andere woorden: ik blowde, en daarna dacht ik "fuck, ik moet nog sociaal doen".

Ik kan me nog wel herinneren dat toen ik begon met blowen ik heel vaak paranoïde en angstig was dat anderen het door hadden. Maar ik had niet door dat het door de wiet kwam. Voor mijn gevoel had ik vooral last van zulke gedachten omdat wiet zo gestigmatiseerd en onterecht crimineel was. Dat vind ik nog steeds. Maar daardoor krijg ik niet per se last van paranoia. Verder kan ik me niet meer herinneren of ik vroeger na het blowen ook steeds last had van schaamtevolle angstgedachten, stress en paniek. Want ik heb dus nooit echt gerealiseerd dát ik er last van had, laat staan dat het aan de wiet ligt. Maar of het nou lag aan de illegaliteit of aan de wiet, het resultaat dat ik steeds blowde, en daarna dacht 'fuck straks hebben mensen door dat ik geblowd heb'.

Je zou zeggen: 'nou, als je erachter komt dat je wiet kut vindt, dan stop je toch gewoon met blowen?'
Maar zo makkelijk gaat dat toch ook weer niet.

Het idee van cannabis als ontspanningsmiddel zit zó stevig in mijn geest verankerd dat het een soort vast ritueel is. Aan het einde van de dag ben ik onrustig vanwege alle veeleisende zaken van het moderne leven. Dan krijg ik dus trek in een externe prikkel waarmee ik die spanning onvoelbaar wil maken. Wiet of hasj is dan het go to middel, en vervolgens loop ik steeds te ijsberen door mijn kamer met allerlei onrustige gedachten.

Dusja, waarschijnlijk komt er wel een moment dat ik echt ga denken van. 'Nu wil ik dit niet meer'. Zo ben ik ook met andere middelen succesvol gestopt. Maar met wiet en hasj gaat dat toch wel wat langer duren vrees ik.
Klik om te vergroten...
Wow, die tekst uit VICE of wa het ook weeral was gaf mij kiekevel. Dat is exact hetgene dat ik voel maar niet kan verwoorden of beschrijven. Soms besef ik zelf niet da ik da gevoel heb. Bij mij ongeveer zelfde situatie als gij. Ben opgegroeid met men vader als een fulltime kweker. Ik woonde bij hem sinds men 10 en hij heeft me er direct bij betrokken, wat eigenlijk niet kan maar soit. Da zorgde er dus voor da ik op mn 12 jaar perfect wist hoe ik moest kweken, zowel binnen als buiten en mn eigen plantjes begon te zetten. Het was een soort van foute familliezaak ofzo. Op mn 11 beginnen smoren, toen ik op mn 12 zwaar verslaafd aan pep en later ook aan basecoke ben geraakt heb ik eigenlijk superlang niet meer gesmoord. Ineens voelde ik enke nog de negatieve effecten, of werd ik juist bang van de kalmte die het me gaf. Ben onlangs terug meerdere keren per dag beginnen smoren, wat geen negatieve invloed heeft op de rest van mn leven. Maar wel mentaal veel meer schade aandoet dan ik verwacht had. Als ik geen andere drugs doe zoals pep of sos, heb ik extreem veel last van dissociation en heel heftige pijnlijke gevoelens. Het maakt me meer miserabel dan ik al was maar toch zou ik er niet de kracht of wil voor hebben om ermee te stoppen. Want het gegarandeerde verdriet, en gewoon pijn dat het me geeft werkt omenduur als een soort comfort. Sorry als mijn uitleg te lang of chaotisch is maar ik zit (duidelijk) in een babbelkickske
Alvast nog veel succes en ik hoop dat je ergens een lichtpunt of misschien zelfs geluk vind in je leven. Blessed be
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb zelf ongeveer 3 jaar wiet gerookt voor het slapengaan. Meende dat ik verslaafd was, maar toen ik ermee was gestopt, had ik totaal geen ontwenning.

Misschien dat het per persoon verschillend is.

Al met al, tja, er zijn in mijn optiek inderdaad betere drugs. Hier bij de lokale shop heb je ook van die wiet/hasj, waar je als de gesmeerde bliksem moet maken dat je op bed ligt, anders lig je er als een roosje bij op de bank. Hoewel het ''achtbaan gevoel'' in je buik terwijl je in de lounge ligt fijn kan zijn. En nadien vreten... Had ik al ''bah'' gezegd?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het mij ook overkomen.
Afgelopen zondag is het definitief voor mij dat ik afstand ga nemen van cannabis.
Ik heb langer dan een decennia dagelijks Cannabis gebruikt en dat is me erg lang goed afgegaan en vond het fijn.
Totdat ik rond de pandemie een nare ervaring heb gehad met Cannabis als versterking van m'n psychische kwetsbaarheid en dat heeft voor mij een grote verandering gegeven wat niet meer goed gekomen is.
Het is sindsdien vaker voorgekomen dat ik me erg onzeker ga voelen, de twijfels als gedachten komen en er in blijf hangen totdat de Cannabis uitgewerkt raakt.
Ik heb heel lang in de ontkenning gezeten omdat het een deel van mijn leven en identiteit is geweest, dacht ik.
Het is nu zo erg uit balans geraakt dat ik nu 8/10 maal niet goed ga erop en dan een paar uur licht verward raak en in een spiraal terecht kom.
Zondag had ik twee zandkoekjes gegeten en zelfs met de edible kreeg ik nate effecten.
Ik had na al die jaren eindelijk Tangerine kunnen roken maar heb het weg gegeven omdat het kwartje viel, dit is niet goed voor me.
Ik was al bezig met reductie paar weken en hierbij is het nog beter in beeld gekomen dat Cannabis niet meer werkt voor mij.
Conclusie is dat ik de keuze maak het niet meer te gebruiken, ik kan het niet meer mezelf aan doen om in de negatieve gevolgen te zitten voor een paar uur of soms wel dat de hele dag naar de pleuris is.
Hoe mooi en fijn het op bepaalde momenten geweest kan ik nog bij me dragen en dat is prima.
Als ik nu stop heb ik nog de mooie herinneringen en gebeurtenissen waar ik positief naar kan terug kijken en dat is me meer waard dan door te gaan zoeken hoe ik het in m'n dag moet indelen met de illusie dat het daar aan zou liggen, het negatief ga vormen en daardoor ook met narigheid eraan herinnerd word.
Nee.
Het was een mooie tijd met, en het gaat beter worden zonder.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kota zei:
Heb een vriend die ook al jarenlang wiet smoort, elke avond voor zen slapengaan. Zo een vaste routine. Maar als die ineens geen wiet meer zou hebben heeft die daar niks van last van. Ik denk dat het is omdat (over hem bedoel ik, ik weet niet hoe het bij jouw zit? Hij al van nature stoned is. Iedereen kent wel zo iemand. Ach wat kijk ik op naar zulke mensen, het zal waarschijnlijk niet ideaal zijn en nadelen hebben maar het lijkt me zo zalig.
Klik om te vergroten...
Dan zit dat wel goed, lijkt me. Of deze vriend is van zichzelf al relaxed.
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#10
MetalGuy zei:
Dan zit dat wel goed, lijkt me. Of deze vriend is van zichzelf al relaxed.
Klik om te vergroten...
Ja een van de rustigste mensen die ik ken. Een karaktertrek die ik echt bewonder maar mijn lot lag vast als adhd er. Speed maakt me kalmer als weed, is wel echt klote want doet zoveel meer schade 😕
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kota zei:
Ja een van de rustigste mensen die ik ken. Een karaktertrek die ik echt bewonder maar mijn lot lag vast als adhd er. Speed maakt me kalmer als weed, is wel echt klote want doet zoveel meer schade 😕
Klik om te vergroten...
Denk dat dat dan per persoon verschillend is.
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat vervelend voor degenen die er op deze manier last van hebben!

Ik kom er steeds meer achter dat cannabis (en psychedelica) me doet inzien dat er een hoop dingen die ons verteld wordt, om andere redenen verteld wordt dan het verspreiden van de waarheid. Maar het is soms een uitdaging om het leven als stoner te combineren met het leven als niet-stoner...
A
Alles geprobeerdLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik gebruik wiet voor medicatie en plezier, natuur is niet altijd gezond, maar wiet is goed voor veel verschillende dingen denk ik
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb alles even vluchtig gelezen en volgensmij is dit nog niet eerder gezegd: maar de paranoia komt meestal pas als je ouder word en vooral als je alleen blowt. En zoals met alle drugs hebben de nadelen ook met gewenning te maken.

Ik vond zelf altijd alleen het eerste halftje uurtje leuk, daarna werd ik zo passief als een zandzak maar blowde wel altijd door. Pas toen ik een keer badend in het zweet wakker werd na een lsd trip werd ik er vreselijk paranoia van. En toch bleef ik blowen omdat ik er zo gewend aan was om het te doen. Die paranoia is nooit meer weggegaan dus ben ik er toch maar mee gestopt.
En toch is het best bijzonder spul omdat het je bewustzijn kantelt. Als je stoned bent kun je je problemen opeens van de andere kant bekijken. En muziek luisteren is ook veel leuker, het komt anders en beter bij je binnen of zo.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
SoulAssassins zei:
Dat is veel weggegooid geld indd ,geld waar je anders veel meer leukere dingen kan doen.
Ik besef dat ik me dit zelf ook aandoe maar het kost mij amper niets ,en zonder kan ik ook niet.
Aan de andere kant heb ik wel plezier in het leven en onderneem ook veel zonder jointje.
Klik om te vergroten...
Bedoel je dan ondernemen in de zin van dat je er geen in je hand hebt? Jouw eerste dagelijkse daad is toch eentje draaien en roken 🤣
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Brakka Mang zei:
Bedoel je dan ondernemen in de zin van dat je er geen in je hand hebt
Klik om te vergroten...
precies
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ei-Salade zei:
Ik heb voor een paar weken de zakjes opgespaard om een beeld te krijgen van het gebruik.
Ik kan je zeggen dat wanneer je het ziet wel even stil bent.
De beeldvorming heeft geholpen met het besef dat het nooit genoeg is, veel geld heb verdampt waarmee ik zoveel andere dingen kon doen.
Ik heb geen spijt ervan maar deel dit ook voor de beeldvorming.
Klik om te vergroten...
Dat is goed van je. Ik heb dat toen lang geleden ook zo gedaan en een kassabon vragen en die bewaren. Tel eens op per maand...


Ei-Salade zei:
2 weken geen cannabis tot me genomen.
Het bevalt enorm, ondanks dat ik nogsteeds flinke dromen/nachtmerries (ligt eraan hoe je het bekijkt) heb.
Klik om te vergroten...

Goed bezig! 🙌👍
Ik blowde lang geleden ook dagelijks en toen een jaar lang cold turkey gestopt. Ik was na 1 week al van alle fysieke ongemakken af en sliep ook zonder enge dromen.
De mentale gewoonte heeft wel een paar maanden geduurd voor dat het echt niet meer op de voorgrond in mijn hoofd zat.
Nu kan ik 1 a 2x per week blowen of wel eens weken niet.
Opletten moet ik wel want wiet is echt mijn valkuil.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."