Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPure coke is nog te koop?

Pure coke is nog te koop?

144 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Maar wat @caninus schrijft is dan niet zo'n gek probeersel denk ik.
Bljkbaar werkt het echter niet
Klik om te vergroten...
Gaat ook om luchtvochtigheid etc. Als je dat klimaat wat je nodig hebt wil nabootsen hier dan moet echt diep in de buidel tasten. Met alleen lampen kom je er niet.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lemmy zei:
Je kan van één plantje toch geen coke maken?
Klik om te vergroten...
Op zich wel, alleen is het dan een heel klein beetje. Met een ons bladeren zou je in theorie op een grammetje coke uit kunnen komen. Dat loont denk ik de moeite niet maar zou mogelijk moeten zijn :wink:
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#3
Coke is puurder dan ooit.. mensen beseffen niet.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Ze snoem'n gewoon te veul.
Klik om te vergroten...
Ja maar is zo bro, als je bij een twintiger een halfje gaat halen, ja heb je em besneden.
Maar als je gewoon een normale hoeveelheid inhaalt in antwerp of rotterdam, in blok.. (5-10gr) heb je minstens 80%

EDIT; Coke is goedkoper als ooit, de kilo. Puurder als ooit.
1/3 prijs bijna van tijdens corona.

Wordt ook, naar mijn mening.. meer en meer sociaal geaccepteerd.. in mijn omgeving toch.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
LiveFastDieYoung zei:
Coke is puurder dan ooit.. mensen beseffen niet.
Klik om te vergroten...
Ze snoem'n gewoon te veul.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lemmy zei:
Je kan van één plantje toch geen coke maken?
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad zinloos
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Gaat ook om luchtvochtigheid etc. Als je dat klimaat wat je nodig hebt wil nabootsen hier dan moet echt diep in de buidel tasten. Met alleen lampen kom je er niet.
Klik om te vergroten...
Luchtvochtigheid is juist 1 van de makkelijkste dingen om kunstmatig te regelen. Maar dan blijft het nog steeds niet rendabel.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat ter zijde, ongeveer 5kg aan coca bladeren ,leveren je 5 gram aan coke. Niet gedroogde bladeren, ze bestaan 80% uit water, dus veel minder nodig indien droog. Hier voor is 80m2 aan coca planten nodig..


80 vierkante meter is al een redelijk stuk tuin, voor 5 gram coke.. nahja.. en dan de nodige toebehoren voor het klimaat.. ben je duurder uit als je gewoon zo besteld.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#9
LiveFastDieYoung zei:
Dat ter zijde, ongeveer 5kg aan coca bladeren ,leveren je 5 gram aan coke. Niet gedroogde bladeren, ze bestaan 80% uit water, dus veel minder nodig indien droog. Hier voor is 80m2 aan coca planten nodig..


80 vierkante meter is al een redelijk stuk tuin, voor 5 gram coke.. nahja.. en dan de nodige toebehoren voor het klimaat.. ben je duurder uit als je gewoon zo besteld.
Klik om te vergroten...
Dat sowieso, prijs is helemaal kapot, boli voorbij zien komen van 87% voor * modknip: prijzen noemen is niet toegestaan *, originele blokken. (Vragen om handel is permanente ban! Ik zal het nu vast zeggen)
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
LiveFastDieYoung zei:
Dat ter zijde, ongeveer 5kg aan coca bladeren ,leveren je 5 gram aan coke. Niet gedroogde bladeren, ze bestaan 80% uit water, dus veel minder nodig indien droog. Hier voor is 80m2 aan coca planten nodig..


80 vierkante meter is al een redelijk stuk tuin, voor 5 gram coke.. nahja.. en dan de nodige toebehoren voor het klimaat.. ben je duurder uit als je gewoon zo besteld.
Klik om te vergroten...
Tjonge dacht net dat ik een nieuw doel gevonden had coca plantjes laten groeien maar helaas weer geen jackpot gevonden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
caninus zei:
Dat sowieso, prijs is helemaal kapot, boli voorbij zien komen van 87% voor * modknip: prijzen noemen is niet toegestaan *, originele blokken. (Vragen om handel is permanente ban! Ik zal het nu vast zeggen)
Klik om te vergroten...

Vragen om handel is inderdaad een permanente ban, maar prijzen noemen is ook niet toegestaan en valt onder dezelfde forumregel (#1). Let daar dus op.

Voorwaarden en regels

Je dient akkoord te gaan met deze voorwaarden en regels voordat je de site gebruikt.
drugsforum.nl drugsforum.nl
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
LiveFastDieYoung zei:
Ja maar is zo bro, als je bij een twintiger een halfje gaat halen, ja heb je em besneden.
Maar als je gewoon een normale hoeveelheid inhaalt in antwerp of rotterdam, in blok.. (5-10gr) heb je minstens 80%
Klik om te vergroten...
Besneden coke? Nee dankje 😂
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Vragen om handel is inderdaad een permanente ban, maar prijzen noemen is ook niet toegestaan en valt onder dezelfde forumregel (#1). Let daar dus op.

Voorwaarden en regels

Je dient akkoord te gaan met deze voorwaarden en regels voordat je de site gebruikt.
drugsforum.nl drugsforum.nl
Klik om te vergroten...
Worden de regels dan wel juist geïnterpreteerd? Want is de prijs niet 1 van de belangrijkste aandachtspunten als het om informatie over drugs gaat? Als ik naar een informatiesite over drugs ga worden toch ook de gangbare prijzen genoemd. Bedoelen ze niet gewoon met de forumregels dat je geen producten mag aanbieden met de bijbehorende prijzen? Op het internationale drugsforum mag toch ook een prijs genoemd worden. Eventuele prijsschommelingen hebben toch juist een zeer groot effect op de populariteit en de bijbehorende gevolgen van het middel en het middelengebruik?
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#14
De politie gebruikt deze prijzen toch ook als maatstaf voor hoe effectief hun beleid is?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
caninus zei:
Worden de regels dan wel juist geïnterpreteerd? Want is de prijs niet 1 van de belangrijkste aandachtspunten als het om informatie over drugs gaat? Als ik naar een informatiesite over drugs ga worden toch ook de gangbare prijzen genoemd. Bedoelen ze niet gewoon met de forumregels dat je geen producten mag aanbieden met de bijbehorende prijzen? Op het internationale drugsforum mag toch ook een prijs genoemd worden. Eventuele prijsschommelingen hebben toch juist een zeer groot effect op de populariteit en de bijbehorende gevolgen van het middel en het middelengebruik?
Klik om te vergroten...

Er heeft vanuit de oorspronkelijke creators van de forumregels natuurlijk bijna zeker dé gedachte achter dit specifieke verbod gezeten, dat prijzen noemen een indirecte manier kan zijn om (eigen of andermans) producten onder de aandacht te brengen. Indirect dealen of naar verkooppunten vragen/verwijzen dus, wat we hier echt niet kunnen hebben. Het hangt daarmee direct samen met de overige #1-forumregel-verboden.

Die intentie zal lang niet altijd achter een post waarin een prijs genoemd wordt zitten. Meestal niet zelfs, vaak wordt het gewoon casual tussen regels door benoemd. Maar om het bestaan van dit forum te waarborgen, is het belangrijk dat alles vallend onder forumregel #1 niet gemakzuchtig maar juist streng nageleefd wordt. Dit garandeert dat wij - als mods maar eigenlijk als gehele community met een gedeelde verantwoordelijkheid - handhaven op basis van de in ons land geldende wetten. Zo blijft de content van dit forum legaal.

Niet zelden zijn regels uiteraard in bepaalde mate voor interpretatie vatbaar, niet geheel zwart-wit. Er zijn vele grijstinten, zo is het nu eenmaal. Daarom heb je ook een menselijk modteam en niet een of andere geavanceerde bot die automatisch permanente bans uitdeelt voor overtredingen op basis van forumregel #1. 😉 (Ey, zou trouwens bést handig zijn wat betreft obvious dealers of spammers, bedenk ik me nu.)

Met andere woorden, ongeacht welke keuze andere drugsfora maken, kiezen wij er hier als modteam voor om wat betreft forumregel #1 strikt op te treden, a) omdat het gewoon voor ons allemaal veiliger is om aan de strenge kant te zitten, b) omdat moderatie/handhaving van dit forum voor ons vrijwilligerswerk is en we de tijd niet hebben om dagelijks in de precieze intenties van waarom mensen in specifieke posts prijzen noemen te duiken, of andere ‘grijs-scenario’s’ te beoordelen en te analyseren.

(En geloof me - dit gezamenlijk afwegen van en uiteindelijk beslissen over ‘grijs-scenario’s’ doen wij als team al zeer regelmatig, niet perse m.b.t. de prijs-noem-kwestie want die is nog erg straighforward, maar op andere gebieden.) Het strikt toepassen van de primaire forumregels, waaronder ook die enkele van buitenaf soms wat minder logisch of te letterlijk geïnterpreteerd lijkende regels, heeft er dus ook een stukje mee te maken dat de workload voor ons wat binnen de perken blijft.

De regel blijft dus eenvoudig (ongeacht de kanttekeningen die er misschien terecht bij gemaakt kunnen worden): geen prijzen posten.

Oh, last but not least: prijzen noemen, ook indien in principe onschuldig, is i.m.o. sowieso bijna nooit relevant voor waar we met de content van dit forum heen willen. De hoofdmissie, ik copy-paste even:

Het forum heeft de volgende doelen:
  1. Streven naar juiste voorlichting over verantwoord drugsgebruik en harm reduction
  2. Destigmatisatie van drugsgebruik richting de samenleving
  3. Een veilige, oordeelvrije, plek creëren voor iedereen die geïnteresseerd is in drugs
Zijn prijzen los van handelsdoeleinden een boeiend gespreksonderwerp? Ik zie dat niet echt. We missen er volgens mij niks aan door ze nooit te noemen. Iets soortgelijks geldt voor reclame maken voor websites/commercieel gewin (ook als dit niet-drugsgerelateerd is), dit is dan geen #1-regel maar het is zeker ongewenst, want het past niet bij de missie en doelen.

Je ziet overigens aan de discussie die we nu voeren al dat ik de regel veel minder strikt heb toegepast dan het reglement hem voorschrijft, vanwege de context. Ik heb je niet bepaald een directe permanente ban gegeven (welke volgens “de lettertjes” wel op een forumregel #1-overtreding staat), zelfs geen formele waarschuwing. Alleen een * knip * in je post en een woordelijke vermelding/inofficiële waarschuwing dat het gewoon niet mag. Dat komt omdat ik ook wel zie, dat jouw bericht niet bedoeld was als datgeen waar de forumregel vooral tegen probeert te beschermen. 🙂 Dus ook binnen de striktheid waarmee op forumregel #1 gehandhaafd wordt zijn weer nuances, en misschien verschillen die ook weer net wat per mod.

Hopelijk begrijp je met deze veel te langdradige reactie - excuses! - beter de intentie. Ik wil vaak misschien teveel toelichten en uitleggen, maar ik vind het persoonlijk wel goed om eens in de zoveel tijd even echt helder inzicht (proberen te) te geven in waarom wij doen wat we doen. Het komt misschien niet altijd even logisch of terecht over vanaf de zijlijn, en we zullen ook best wel eens een keer een beetje de mist ingaan (ik wel in ieder geval), maar het blijft af en toe schipperen en er is vrijwel altijd goed over nagedacht.

Als @Mevrouw Pløp, @Mezelf of @Eik nog toevoegingen hebben die ik vergeet, wees vrij om te reageren of corrigeren!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Als @Mevrouw Pløp, @Mezelf of @Eik nog toevoegingen hebben die ik vergeet, wees vrij om te reageren of corrigeren
Klik om te vergroten...
Toevoegingen?! Nee ik denk het niet. Volgens mij heb je het uitgebreid en helder uitgelegd. Dit is precies zoals het zit.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Roze Olifant , duidelijk verhaal. Alhoewel dit natuurlijk ten koste gaat van de informatie, maar ik begrijp je standpunt. Ik zal mijn best doen om toch de boodschap over te brengen, zonder de regels te overtreden. Dus het zal toch een grijs gebied blijven, ben ik bang (maar dat komt vooral doordat ik heel mijn leven altijd al in een grijs gebied leef qua wet en regelgeving. Ik denk dat nederlanders zich van nature gewoon niet graag regels op laten leggen🤣). Maar voor alle andere berichten waarin prijzen worden genoemd ben ik het volledig met de forumregels eens.

Wie heeft dit forum oorspronkelijk eigenlijk op gezet? Was die gebruiker, die de naam "Alfa" of zoiets gebruikte? Gewoon uit interesse vraag ik dit
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik weet het al een tijdje niet meer. Mijn contact van vijf jaar lijkt volledig van de aardbol verdwenen te zijn.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lemmy zei:
Ik weet het al een tijdje niet meer. Mijn contact van vijf jaar lijkt volledig van de aardbol verdwenen te zijn.
Klik om te vergroten...

Zit misschien in de gevangenis :wink:
Blijft een risicovol beroep
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Zit misschien in de gevangenis :wink:
Blijft een risicovol beroep
Klik om te vergroten...

Zonder gekheid: dat kan haast niet anders...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."