#1
kom maar proeven ![:sunglasses:]()
Ja dat is eigenlijk hetzelfde .. liegen en bedriegen komt er ook zeker bij kijken . Besef goed dat het niet de persoon is die dat doet maar de rotzooi . Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat wanneer er al gebruikt is de persoon alleen maar meer wil en smoesjes gebruik om aan geld te komen . Wanneer iemand om geld vraag geef het dan nooit wat het verhaal ook is want mensen verzinnen de meest bizarre dingen om dan aan geld te komen!!Vraagje, is basecoke nou hetzelfde als crack?
Want ik had eens een crackverslaafde als collega. Stond 'ie eens voor mijn deur thuis, lijkbleek, zwetend. Wou hij dat ik hem naar zijn dealer bracht in een andere stad. Ik weigerde dat te doen, maar maakte de fout hem binnen te laten en kreeg hem toen bijna mijn huis niet meer uit. Hij was echt een zielig hoopje mens geworden die me constant smeekte hem naar zijn dealer te brengen. Had nog nooit zoiets gezien...
Hij heeft toen maar zijn laatste beetje bij mij gerookt omdat ik niet toegaf hem naar zijn dealer te brengen. Heb hem toen naar huis gebracht.
Was best awkward de volgende dag op het werk. Bleek toen ook dat hij eerder tegen me had gelogen over geld nodig hebben voor een cadeau voor zijn kleine neefje. Ik was daar toen nog wat naïef in...
In dat geval welkom op het forum! 😋Top ik ben net nieuw dus een beetje kijken hoe alles werkt hier 😀
Ja. Crack is de straatnaam voor basecoke, wat zo genoemd wordt omdat het roken ervan een wat krakend geluid veroorzaakt.Vraagje, is basecoke nou hetzelfde als crack?
Ik heb geen dagelijkse drang maar eens in de zoveel tijd geef ik er aan toe en elke keer erna denk ik weer waar doe ik het eigenlijk voor .. ik ging van dagelijks naar wekelijks van wekelijks naar maandelijks de afgelopen maand 4 x en een aantal maanden cleanVervelend om te horen dat het zo'n effect op je leven heeft gehad. Goed dat je mensen ervoor waarschuwt! Gebruik je nog steeds of ben je momenteel clean?
Neo-Shulginist,Ja. Crack is de straatnaam voor basecoke, wat zo genoemd wordt omdat het roken ervan een wat krakend geluid veroorzaakt.
In principe is het 'gewoon' cocaïne, maar dan rookbaar omdat het geen chemisch zout is. Snuifcocaïne, het witte poeder, heeft nog een HCl-ion eraan vastgeplakt zodat het goed oplost in water en daardoor gemakkelijk via de neusslijmvliezen opgenomen kan worden. Alleen die binding tussen cocaïne en HCl zorgt ervoor dat het niet goed gerookt kan worden omdat de binding heel sterk is waardoor de cocaïne niet goed loslaat en verdampt.
Als je stimulerende drugs rookt dan leidt dat heel snel tot een enorme piekconcentratie in het bloed. De cocaïne wordt dus supersnel in hoge hoeveelheden opgenomen. Dat leidt dus tot die korte en intense roes. Het nadeel is alleen dat er snel tolerantie ontstaat voor die effecten, waardoor je bij het uitwerken van crack te maken krijgt met allerlei rebound-effecten zoals angst, paranoia, tics en rusteloosheid.
In principe is het mogelijk om dezelfde rebound-effecten te ervaren met cocaïne snuiven, maar dan zou je dus heel veel in één keer moeten snuiven.
Het verschil tussen crack en coke laat goed zien wat de invloed is van verschillende manieren van inname (ROA).
Euhm, in de chemie wordt vaak gesproken over zuren en basen, en in die context ken ik alleen 'zwakke base' waarmee bedoeld wordt mengsels die een pH hebben van grofweg 8 tot 10. Alleen in dit geval wordt met de 'base' het molecuul cocaïne bedoeld.Neo-Shulginist,
Jij weet duidelijk véél meer over (straat-)drugs dan ik.
Bedoel je dan dat het uiteindelijk dezelfde 'zwakke base' is die uit de 'zeer zwakke base' cocaïne wordt geproduceerd, die in zowel crack als basecoke gerookt wordt?
Onzuiverheden komen uiteraard voor. Ook in snuifcocaïne.Als wat ik gelezen heb over crack en basecoke klopt is het totale eindproduct wél anders.
Crack zou het maagzout(en andere zooi) er nog in hebben en base zou (oorspronkelijk) uit coke gemaakt zijn om een puurder eindproduct te verkrijgen.
Ja voor mij wel. Ik wordt er wel rustig van en chil, kan gewoon slapen en voel me niet opgejaagd oidGewoon uit interesse…Is het effect veel anders dan snuiven?
want nasaal vind ik het niks speciaal
Oké! Goed om te horen dat je minder gebruikt danIk heb geen dagelijkse drang maar eens in de zoveel tijd geef ik er aan toe en elke keer erna denk ik weer waar doe ik het eigenlijk voor .. ik ging van dagelijks naar wekelijks van wekelijks naar maandelijks de afgelopen maand 4 x en een aantal maanden clean
Tja.. beter helemaal niet maar als je je daaraan overgeeft dan is het einde zoekOké! Goed om te horen dat je minder gebruikt dan![]()
Gewoon uit interesse…Is het effect veel anders dan snuiven?
want nasaal vind ik het niks speciaal
Reden te meer voor mij om het te verwerpen.Het effect is sterker net alsof een lijn 4mmc inkickt zo even dat "wow" gevoel maar de werkingsduur is maar 5 minuten en dan crave je alweer naar een nieuwe dosis. Persoonlijk meer voorstander van snuiven.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."