Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuwsgierig naar base coke ? Dit is mijn ervaring

Nieuwsgierig naar base coke ? Dit is mijn ervaring

30 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SnuivertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
kom maar proeven :sunglasses:
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gewoon uit interesse…Is het effect veel anders dan snuiven?

want nasaal vind ik het niks speciaal
D
DenaddictLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben je nieuwgierig naar base coke dit is mijn ervaring

Het begon allemaal een aantal jaar geleden en dacht een keertje wat maak het uit .
Die lekkere rush die je voelt en dat geweldige gevoel voor een aantal minuten voelt als een gevoel wat je soms wel een hele dag wil voelen.

De keerzijde van het verhaal is dat je steeds meer wilt en kan zeggen uit ervaring dat het zoveel kapot maakt verliest mensen die belangrijk voor je zijn . Je verliest normen en waarden zelfrespect en in een heleboel gevallen gaat het van kwaad tot erger . Ik ben maanden clean geweest en merkte dat ik toen het meest gelukkig was en ervaarde dat basecoke niet iets is wat je even probeerd.

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn of het willen proberen het is het NIET waard begin er niet aan luister vooral naar mensen die er ervaring mee hebben want je word er echt niet happy van . Ik zal nooit oordelen over een ander en heb respect voor de mensen die dit onder controle kunnen houden maar op het moment dat je mensen om je heen verliest jezelf verliest je familie afstand neemt is het al heel moeilijk om alles weer terug te draaien

Beginnend of nieuwsgierig weet dat je hiervoor een hele hoge prijs "kan" betalen dus Niet aan beginnen !!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vraagje, is basecoke nou hetzelfde als crack?

Want ik had eens een crackverslaafde als collega. Stond 'ie eens voor mijn deur thuis, lijkbleek, zwetend. Wou hij dat ik hem naar zijn dealer bracht in een andere stad. Ik weigerde dat te doen, maar maakte de fout hem binnen te laten en kreeg hem toen bijna mijn huis niet meer uit. Hij was echt een zielig hoopje mens geworden die me constant smeekte hem naar zijn dealer te brengen. Had nog nooit zoiets gezien...

Hij heeft toen maar zijn laatste beetje bij mij gerookt omdat ik niet toegaf hem naar zijn dealer te brengen. Heb hem toen naar huis gebracht.

Was best awkward de volgende dag op het werk. Bleek toen ook dat hij eerder tegen me had gelogen over geld nodig hebben voor een cadeau voor zijn kleine neefje. Ik was daar toen nog wat naïef in...
D
DenaddictLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Vraagje, is basecoke nou hetzelfde als crack?

Want ik had eens een crackverslaafde als collega. Stond 'ie eens voor mijn deur thuis, lijkbleek, zwetend. Wou hij dat ik hem naar zijn dealer bracht in een andere stad. Ik weigerde dat te doen, maar maakte de fout hem binnen te laten en kreeg hem toen bijna mijn huis niet meer uit. Hij was echt een zielig hoopje mens geworden die me constant smeekte hem naar zijn dealer te brengen. Had nog nooit zoiets gezien...

Hij heeft toen maar zijn laatste beetje bij mij gerookt omdat ik niet toegaf hem naar zijn dealer te brengen. Heb hem toen naar huis gebracht.

Was best awkward de volgende dag op het werk. Bleek toen ook dat hij eerder tegen me had gelogen over geld nodig hebben voor een cadeau voor zijn kleine neefje. Ik was daar toen nog wat naïef in...
Klik om te vergroten...
Ja dat is eigenlijk hetzelfde .. liegen en bedriegen komt er ook zeker bij kijken . Besef goed dat het niet de persoon is die dat doet maar de rotzooi . Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat wanneer er al gebruikt is de persoon alleen maar meer wil en smoesjes gebruik om aan geld te komen . Wanneer iemand om geld vraag geef het dan nooit wat het verhaal ook is want mensen verzinnen de meest bizarre dingen om dan aan geld te komen!!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Denaddict ik heb jouw topic even in het juiste subforum over cocaine gezet.
D
DenaddictLid
01-01-2024, 00:00
#7
Top ik ben net nieuw dus een beetje kijken hoe alles werkt hier 😀
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Denaddict zei:
Top ik ben net nieuw dus een beetje kijken hoe alles werkt hier 😀
Klik om te vergroten...
In dat geval welkom op het forum! 😋
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vervelend om te horen dat het zo'n effect op je leven heeft gehad. Goed dat je mensen ervoor waarschuwt! Gebruik je nog steeds of ben je momenteel clean?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Vraagje, is basecoke nou hetzelfde als crack?
Klik om te vergroten...
Ja. Crack is de straatnaam voor basecoke, wat zo genoemd wordt omdat het roken ervan een wat krakend geluid veroorzaakt.

In principe is het 'gewoon' cocaïne, maar dan rookbaar omdat het geen chemisch zout is. Snuifcocaïne, het witte poeder, heeft nog een HCl-ion eraan vastgeplakt zodat het goed oplost in water en daardoor gemakkelijk via de neusslijmvliezen opgenomen kan worden. Alleen die binding tussen cocaïne en HCl zorgt ervoor dat het niet goed gerookt kan worden omdat de binding heel sterk is waardoor de cocaïne niet goed loslaat en verdampt.

Als je stimulerende drugs rookt dan leidt dat heel snel tot een enorme piekconcentratie in het bloed. De cocaïne wordt dus supersnel in hoge hoeveelheden opgenomen. Dat leidt dus tot die korte en intense roes. Het nadeel is alleen dat er snel tolerantie ontstaat voor die effecten, waardoor je bij het uitwerken van crack te maken krijgt met allerlei rebound-effecten zoals angst, paranoia, tics en rusteloosheid.
In principe is het mogelijk om dezelfde rebound-effecten te ervaren met cocaïne snuiven, maar dan zou je dus heel veel in één keer moeten snuiven.

Het verschil tussen crack en coke laat goed zien wat de invloed is van verschillende manieren van inname (ROA).
D
DenaddictLid
01-01-2024, 00:00
#11
KetaKech zei:
Vervelend om te horen dat het zo'n effect op je leven heeft gehad. Goed dat je mensen ervoor waarschuwt! Gebruik je nog steeds of ben je momenteel clean?
Klik om te vergroten...
Ik heb geen dagelijkse drang maar eens in de zoveel tijd geef ik er aan toe en elke keer erna denk ik weer waar doe ik het eigenlijk voor .. ik ging van dagelijks naar wekelijks van wekelijks naar maandelijks de afgelopen maand 4 x en een aantal maanden clean
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu ben ik wel nieuwsgierig 🤔
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Ja. Crack is de straatnaam voor basecoke, wat zo genoemd wordt omdat het roken ervan een wat krakend geluid veroorzaakt.

In principe is het 'gewoon' cocaïne, maar dan rookbaar omdat het geen chemisch zout is. Snuifcocaïne, het witte poeder, heeft nog een HCl-ion eraan vastgeplakt zodat het goed oplost in water en daardoor gemakkelijk via de neusslijmvliezen opgenomen kan worden. Alleen die binding tussen cocaïne en HCl zorgt ervoor dat het niet goed gerookt kan worden omdat de binding heel sterk is waardoor de cocaïne niet goed loslaat en verdampt.

Als je stimulerende drugs rookt dan leidt dat heel snel tot een enorme piekconcentratie in het bloed. De cocaïne wordt dus supersnel in hoge hoeveelheden opgenomen. Dat leidt dus tot die korte en intense roes. Het nadeel is alleen dat er snel tolerantie ontstaat voor die effecten, waardoor je bij het uitwerken van crack te maken krijgt met allerlei rebound-effecten zoals angst, paranoia, tics en rusteloosheid.
In principe is het mogelijk om dezelfde rebound-effecten te ervaren met cocaïne snuiven, maar dan zou je dus heel veel in één keer moeten snuiven.

Het verschil tussen crack en coke laat goed zien wat de invloed is van verschillende manieren van inname (ROA).
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist,

Jij weet duidelijk véél meer over (straat-)drugs dan ik.

Bedoel je dan dat het uiteindelijk dezelfde 'zwakke base' is die uit de 'zeer zwakke base' cocaïne wordt geproduceerd, die in zowel crack als basecoke gerookt wordt?

Als wat ik gelezen heb over crack en basecoke klopt is het totale eindproduct wél anders.
Crack zou het maagzout(en andere zooi) er nog in hebben en base zou (oorspronkelijk) uit coke gemaakt zijn om een puurder eindproduct te verkrijgen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Neo-Shulginist,

Jij weet duidelijk véél meer over (straat-)drugs dan ik.

Bedoel je dan dat het uiteindelijk dezelfde 'zwakke base' is die uit de 'zeer zwakke base' cocaïne wordt geproduceerd, die in zowel crack als basecoke gerookt wordt?
Klik om te vergroten...
Euhm, in de chemie wordt vaak gesproken over zuren en basen, en in die context ken ik alleen 'zwakke base' waarmee bedoeld wordt mengsels die een pH hebben van grofweg 8 tot 10. Alleen in dit geval wordt met de 'base' het molecuul cocaïne bedoeld.
Casrus zei:
Als wat ik gelezen heb over crack en basecoke klopt is het totale eindproduct wél anders.
Crack zou het maagzout(en andere zooi) er nog in hebben en base zou (oorspronkelijk) uit coke gemaakt zijn om een puurder eindproduct te verkrijgen.
Klik om te vergroten...
Onzuiverheden komen uiteraard voor. Ook in snuifcocaïne.
Als alle stappen goed worden uitgevoerd dan is het mogelijk om zuivere basecoke (crack) te maken.

In de praktijk wordt crack doorgaans uit cocaïne gemaakt. In principe kan de base ook rechtsreeks uit het plantenmateriaal geëxtraheerd worden. Sterker nog: dat wordt ook gedaan in cocaïne-producerende landen. Soms wordt het onzuivere extract rechtsreeks verkocht als 'bazooka'. Maar de crack in Nederland is meestal eerst verwerkt tot snuifcocaïne en daarna wordt weer gefreebased. Bij dat freebasen wordt de base 'bevrijd' van de binding met het HCl-ion door toevoeging van maagzout (natriumbicarbonaat) of ammoniak. Eigenlijk is dat dus een inefficiënte leveringsketen waarbij de cocaïne eerst wordt geëxtraheerd uit bladeren, dan gezuiverd tot base, dan gekristalliseerd tot snuifcocaïne, en vervolgens weer gefreebased tot base. Maar dat heeft te maken met winstprikkels van leveranciers :wink:
G
Georgie J.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hiyou zei:
Gewoon uit interesse…Is het effect veel anders dan snuiven?

want nasaal vind ik het niks speciaal
Klik om te vergroten...
Ja voor mij wel. Ik wordt er wel rustig van en chil, kan gewoon slapen en voel me niet opgejaagd oid
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#16
Denaddict zei:
Ik heb geen dagelijkse drang maar eens in de zoveel tijd geef ik er aan toe en elke keer erna denk ik weer waar doe ik het eigenlijk voor .. ik ging van dagelijks naar wekelijks van wekelijks naar maandelijks de afgelopen maand 4 x en een aantal maanden clean
Klik om te vergroten...
Oké! Goed om te horen dat je minder gebruikt dan :)
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat chasen lijkt me nou niks.
D
DenaddictLid
01-01-2024, 00:00
#18
KetaKech zei:
Oké! Goed om te horen dat je minder gebruikt dan :)
Klik om te vergroten...
Tja.. beter helemaal niet maar als je je daaraan overgeeft dan is het einde zoek
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hiyou zei:
Gewoon uit interesse…Is het effect veel anders dan snuiven?

want nasaal vind ik het niks speciaal
Klik om te vergroten...

Het effect is sterker net alsof een lijn 4mmc inkickt zo even dat "wow" gevoel maar de werkingsduur is maar 5 minuten en dan crave je alweer naar een nieuwe dosis. Persoonlijk meer voorstander van snuiven.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
PsyTekz zei:
Het effect is sterker net alsof een lijn 4mmc inkickt zo even dat "wow" gevoel maar de werkingsduur is maar 5 minuten en dan crave je alweer naar een nieuwe dosis. Persoonlijk meer voorstander van snuiven.
Klik om te vergroten...
Reden te meer voor mij om het te verwerpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."