Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jouw drugs top 5 ??

Wat is jouw drugs top 5 ??

602 antwoorden
113 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
JackAss69 zei:
Dit word lastig😅 maar ik denk toch:

1. Speed
2. 3mmc
3. MDMA
4. Alcohol
5. Xanax
Klik om te vergroten...
Eerste 3 begrijpelijk, maar vooral Xanax, realy? Recreatief dan of echt als medicijn vr behandeling? Wat doet dit bij iemand die dat niet nodig heeft ter behandeling? Want ja ken zelf ook medicatie uit eigen ervaring, die recreatief lekker kan zijn of andere effecten levert, denk mr aan Tramadol, Methylfenidaat,...Hoor graag je reactie.

En alcohol, begrijp ik eerlijk gezegd ook niet, alleen omdat er zoveel beters op de markt is die een verbeterde alcoholroes geven en waarbij je door keuze v middel n dosis kunt kiezen voor: (oké dit wordt wel zeer uitgebreide reactie😆)

1. 2FDCK (oraal eigen ervaring) bij een lage, gemiddelde dosis, geeft chille alcoholroes, met zekere gelukzaligheid en bij sociaal contact juist aangenaam n gezellig blijft. Ik spreek voor mezelf over 100-200mg, boven 300mg, ga je al meer richting trip, met als uitschieter bij mij 450-500mg wat diepste trip ever opleverde met scheiding lichaam n geest. Dus voor alcoholroes best max v 200mg hantere, ook is stapelen aanrader, om zo eenzelfde roesgevoel te verlengen.
Ook totaal geen bijwerkingen, noch lichamelijk, noch geestelijk, niet tijdens en na uitwerking, kunt chill je bed in.

2. 3CMC, een softere, minder agressieve variant van 3MMC en 4MMC, waardoor je vooral lekker sociaal, empathisch gevoel ervaart, met een vorm van energie, die heel aangenaam wordt ervaren, totaal geen speedy, opgefokte energie, maar waarmee je makkelijk onder de mensen mee kunt komen. Het is echt een fijne drug, zowel in intieme sfeer als in het uitgaan. Evenzeer weinig tot geen nadelen/bijwerkingen.

3. Tramadol, voor een chille zorgeloze cosy roes, dus meer ipv je biertje, wiskey, wijn chill thuis in de sofa.

4. 5-MABP, vooral voor het entactoge effect, waaronder sociaal en empathisch gevoel en ook nodige euforie, maar wel beduidend minder energie brenger, dus zit je samen in de sofa, krijg je vooral heel chille, gemoedelijke en sociale tijd, met fijne n wat meer open en diepere gesprekken.
Bij het uitgaan, blijven sowieso de entactogene en ook euforische gevoelens de hoofdeffecten en net door de meer feest setting, more peopz, muziek, heerst er meer blijdschap, euforie en energie en lol met de mensen om je heen en wissel je actievere momenten op oa dansvloer, af met momenten waar je met vriend(in) aan tafeltje lekker aant babbelen gaat of juist luisterend oor.

En eerlijk alcohol, is toch veel meer onvoorstelbaar bij stevig avondje doorzakken.

Afhankelijk vd hoeveelheid drank, ga je ook door meerdere stappen, maar eerlijk, na wat drankjes, kom je in fase, dat neen zeggen tegen volgende drankje vrijwel onbestaande is. En zeker zelf ook de zotste n vetste avonden n nachten beleefd. Maar zeker ook dramatische en helse avonden. Daarom dat ik dat onvoorstelbare echt wel ding vind.
De gekende boefkicks (honger/zin in vette hap).

Ook wilt je lichaam die overdaad aan alcohol niet, is letterlijk vergif, waardoor lichamelijke klachten, zijnde misselijkheid, kotsen en volgende dag kater en non stop nadorst en vrij belabberd gevoel.
Ook sterven je hersencellen letterlijk af en moet je lever op zo'n avond vol drank n vettig eten, ferme overuren maken.

P.S. Ik hab dus gelijk, weer zo uitgebreid joenge joenge 😆
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
1) Wiet (blijft mijn nr 1 )
2) Speed
2) MDMA
4) 2cb
5) Cocaïne


Mmm, mijn laatste ervaring met mdma was wél weer echt lekker en leuk. Dus staan speed en mdma samen op een gedeeld 2e plaats!
Wiet zal denk wel voor altijd mijn all-time nummer 1 blijven. Al moet ik LSD nog eens proberen en volgens @Mindless zal mij dat ook erg goed bevallen. Dus wie weet komt die dan in mijn top 5.
Ik ben er steeds sterker aan aan het denken om toch online 1p-lsd te kopen. De echte lsd is er zo 123 niet online en ken niemand. Het schijnt geen of niet merkbaar verschil te zijn in gevoel dus wie weet!
Klik om te vergroten...
Jaaaa Dunne aan de LSD!!! (LSD aan de Dunne? :thinking:)

Ik weet echt bijna 100 procent zeker dat LSD zich direct in je top 5 zal forceren, waarschijnlijk top 3 zelfs.

Dat lijkt me een goed idee om gewoon voor 1P-LSD te gaan. Het lijkt mij dat je dan meer kans hebt op goed spul dat niet al door tig handen is geweest en twijfelachtig is verpakt. En dat het vrij correct gedoseerd is. Garanties zijn er nooit natuurlijk en ik ga alleen even af op mijn eigen ervaringen.

Ik begrijp dat je licht wilt beginnen, maar ik zou je toch 50 ug afraden en aanraden om minimaal voor 75 ug te gaan. 50 ug heb ik meermaals ervaren als een echte net-niet dosering waardoor je maximaal last hebt van eventuele bodyload en geen leuke trip ervaring. Daarnaast is 75 ug nog steeds echt wel een lage dosering hoor, maar imo wel een hele leuke! 100 ug kan waarschijnlijk ook gewoon prima. Heb je misschien iemand in gedachten voor tripbuddy of tripsitter? Dat kan ook al veel spanning wegnemen voor wat betreft de eerste keer trippen op LSD.

Wat waren je doseringen met 2C-B trouwens?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Het wordt echt een stuk spannender als je ook weet wat ze betekenen.
Klik om te vergroten...
Dat doet @Dirkjan de broek bollen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
1) Wiet (blijft mijn nr 1 )
2) Speed
2) MDMA
4) 2cb
5) Cocaïne


Mmm, mijn laatste ervaring met mdma was wél weer echt lekker en leuk. Dus staan speed en mdma samen op een gedeeld 2e plaats!
Wiet zal denk wel voor altijd mijn all-time nummer 1 blijven. Al moet ik LSD nog eens proberen en volgens @Mindless zal mij dat ook erg goed bevallen. Dus wie weet komt die dan in mijn top 5.
Ik ben er steeds sterker aan aan het denken om toch online 1p-lsd te kopen. De echte lsd is er zo 123 niet online en ken niemand. Het schijnt geen of niet merkbaar verschil te zijn in gevoel dus wie weet!
Klik om te vergroten...
Doe het doe het doe het! Minimaal 100 zou ik persoonlijk doen…
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Jaaaa Dunne aan de LSD!!! (LSD aan de Dunne? :thinking:)

Ik weet echt bijna 100 procent zeker dat LSD zich direct in je top 5 zal forceren, waarschijnlijk top 3 zelfs.
Klik om te vergroten...
Hahaha nou ben erg benieuwd! Ik beloof nog niet wanneer hoor, misschien duurt het nog wel maanden of een jaar..
Merk je echt geen verschil tussen lsd en 1p-lsd?
Mindless zei:
Heb je misschien iemand in gedachten voor tripbuddy of tripsitter? Dat kan ook al veel spanning wegnemen voor wat betreft de eerste keer trippen op LSD.
Klik om te vergroten...
Dat is ook een probleem. Ik ben de enige in mijn vriendenkring die “serieus” drugs gebruikt. Wel wat blowers, festival gebruikers of meteen weer een halve junkie die te ver gaat.
Het plan was om het alleen te doen en daarom ook zo laag te beginnen en per keer te verhogen. Met tripsitter lijkt mij fijner maar ken niemand goed genoeg of vertrouw ze genoeg in mijn directe omgeving. Velen weten niet eens dat ik meer doe als “af en toe een jointje”.

Ik heb wel 2 zeer goede vrienden (homo stel) die wel alles weten wat ik gebruik en heb gebruikt. (Niet elke keer hoor maar wel de substanties) Ben ook al vaker met hen of uit geweest of festival gedaan met drugs maar dat is wel al jaren geleden.
Ook weten zij niet veel over mijn verleden, emoties, problemen etc. In grote lijnen wel maar geen detailles. Die houd ik helaas al mijn hele leven voor mezelf.
Als dat er uit komt met trippen moeten ze wel op de hoogte zijn.
Denk wel dat zij het willen als ik het vraag en zich vereerd voelen maar ben toch bang dat ze net verkeerd reageren of zo. Geldt voor iedereen hoor.
Alleen gaan trippen lees ik hier vaker maar is het verstandig…?

2cb was een paar x 10 mg en 2x 20mg gedaan.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#6
1. Wiet
2. LSD
3. Alcohol
4. 3-mmc
5. Phenibut

Wat kan zo'n lijstje door de tijd vaak veranderen zeg 😳
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Hahaha nou ben erg benieuwd! Ik beloof nog niet wanneer hoor, misschien duurt het nog wel maanden of een jaar..
Merk je echt geen verschil tussen lsd en 1p-lsd?
Klik om te vergroten...
Voor mij in ieder geval niet echt een merkbaar verschil. En misschien weet je het ook wel want het wordt aardig vaak genoemd op DF, maar 1P wordt in LSD omgezet in je lichaam.

De Dunne zei:
Dat is ook een probleem. Ik ben de enige in mijn vriendenkring die “serieus” drugs gebruikt. Wel wat blowers, festival gebruikers of meteen weer een halve junkie die te ver gaat.
Het plan was om het alleen te doen en daarom ook zo laag te beginnen en per keer te verhogen. Met tripsitter lijkt mij fijner maar ken niemand goed genoeg of vertrouw ze genoeg in mijn directe omgeving. Velen weten niet eens dat ik meer doe als “af en toe een jointje”.
Klik om te vergroten...
Dat is lastig ja. En ja dan snap ik je plan best wel. Alleen kan het best vervelend zijn dus, om een net-niet trip ervaring te hebben met een te lage dosering.

De Dunne zei:
Ik heb wel 2 zeer goede vrienden (homo stel) die wel alles weten wat ik gebruik en heb gebruikt. (Niet elke keer hoor maar wel de substanties) Ben ook al vaker met hen of uit geweest of festival gedaan met drugs maar dat is wel al jaren geleden.
Ook weten zij niet veel over mijn verleden, emoties, problemen etc. In grote lijnen wel maar geen detailles. Die houd ik helaas al mijn hele leven voor mezelf.
Als dat er uit komt met trippen moeten ze wel op de hoogte zijn.
Denk wel dat zij het willen als ik het vraag en zich vereerd voelen maar ben toch bang dat ze net verkeerd reageren of zo. Geldt voor iedereen hoor.
Klik om te vergroten...
Misschien gewoon eens vragen!

De Dunne zei:
Alleen gaan trippen lees ik hier vaker maar is het verstandig…?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat er een hele grote kans is dat het allemaal goed gaat, maar ik zou bij een nieuw tripmiddel eigenlijk altijd even de eerste keer wat gezelschap erbij regelen. Lukt dat écht niet, dan toch maar voorzichtig aftasten. Maar 75ug is ook nog voorzichtig aftasten hoor.

De Dunne zei:
2cb was een paar x 10 mg en 2x 20mg gedaan.
Klik om te vergroten...
Oké en was het leuk?

Ik 1 keer 12 mg en 1 keer 18. Beide zeer teleurstellend vergeleken bij (1P-)LSD en meer bodyload.

Trouwens, jij bent gek op wiet hè... Jij gaat zooo genieten van wiet in de LSD comedown!! Regel dan even wat lekkere relaxte wiet die je goed ontspant en je kunt nog heerlijk na-spacen. Muziek is dan onvoorstelbaar... Wel pas echt in de comedown doen. (Maar heb dit volgens mij allemaal al zo vaak gezegd :wink: )
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Voor mij in ieder geval niet echt een merkbaar verschil. En misschien weet je het ook wel want het wordt aardig vaak genoemd op DF, maar 1P wordt in LSD omgezet in je lichaam.


Dat is lastig ja. En ja dan snap ik je plan best wel. Alleen kan het best vervelend zijn dus, om een net-niet trip ervaring te hebben met een te lage dosering.


Misschien gewoon eens vragen!


Ik denk dat er een hele grote kans is dat het allemaal goed gaat, maar ik zou bij een nieuw tripmiddel eigenlijk altijd even de eerste keer wat gezelschap erbij regelen. Lukt dat écht niet, dan toch maar voorzichtig aftasten. Maar 75ug is ook nog voorzichtig aftasten hoor.


Oké en was het leuk?

Ik 1 keer 12 mg en 1 keer 18. Beide zeer teleurstellend vergeleken bij (1P-)LSD en meer bodyload.

Trouwens, jij bent gek op wiet hè... Jij gaat zooo genieten van wiet in de LSD comedown!! Regel dan even wat lekkere relaxte wiet die je goed ontspant en je kunt nog heerlijk na-spacen. Muziek is dan onvoorstelbaar... Wel pas echt in de comedown doen. (Maar heb dit volgens mij allemaal al zo vaak gezegd :wink: )
Klik om te vergroten...
Ik zal het hen idd gewoon eens vragen! Ik heb er vaker gelogeerd na feestjes of een festival. Altijd gezellig en voel mij er vertrouwd. Aan ene kant wil i, het alleen doen zoals met bijna alle drugs de 1e keer maar met fijne mensen er bij is ook wel een gerustgesteld en fijn idee.

Ja 2cb was leuk maar heb er niet echt op getript. Ook niet op 20 mg. Wel visuals, ademen van dingen, kleuren veeeeeeeel mooier, erg happy en euforie. Maar niet echt mentaal of dat ik “weg” was, de realiteit kwijt was of van alles zag.

Ja wiet ga ik zeker er bij roken in de comedown. Had jij en anderen al voorgesteld. Sowieso rook ik zo goed als bij alle drugs ook wiet.
Ja hahaha je zegt het vaak maar dat maakt mij juist positiever en nieuwsgieriger er naar. Dus mag hoor!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Ik zal het hen idd gewoon eens vragen! Ik heb er vaker gelogeerd na feestjes of een festival. Altijd gezellig en voel mij er vertrouwd. Aan ene kant wil i, het alleen doen zoals met bijna alle drugs de 1e keer maar met fijne mensen er bij is ook wel een gerustgesteld en fijn idee.

Ja 2cb was leuk maar heb er niet echt op getript. Ook niet op 20 mg. Wel visuals, ademen van dingen, kleuren veeeeeeeel mooier, erg happy en euforie. Maar niet echt mentaal of dat ik “weg” was, de realiteit kwijt was of van alles zag.

Ja wiet ga ik zeker er bij roken in de comedown. Had jij en anderen al voorgesteld. Sowieso rook ik zo goed als bij alle drugs ook wiet.
Ja hahaha je zegt het vaak maar dat maakt mij juist positiever en nieuwsgieriger er naar. Dus mag hoor!
Klik om te vergroten...
Op 75 tot 100 ug LSD trip ik vaak ook nog niet echt in de zin van dat ik "weg" ben. Ik heb natuurlijk wel een veranderd bewustzijn, denk anders, zie en hoor beter, zie al wat lichte visuals. Met meditatie erbij kan ik de trip boosten naar wel in een andere "wereld" zitten.

Maar jij bent er nieuw mee, dus weet je niet hoe je erop reageert.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nickje zei:
1) MDMA/XTC
2) Wiet
3) 3-FEA / 5-MAPB (lijkt vreemd maar een wat hogere dosis 3-FEA komt voor mij heel dicht in de buurt van 5-MAPB / MDMA...)
4) 4-HO-MET / 5-MeO-Mipt etc.
5) Combo's (omdat het zo dicht bij MDMA komt) bijv. 5-MAPB/4-FMA/4-HO-MET (niet te vaak en niet te veel hoor!)
6) alles i.c.m. wiet :)

Dus serotonerg (ja ja pauze) en trippy
Klik om te vergroten...
Poeh van de +-90 verschillende drugs die ik heb geprobeerd staat 3-FEA verruit op nummer 1 qua slechste drugs ooit. Wat een waardeloze rommel vond ik dat. Een keer een sleutelpuntje gebruikt gevolgd door een capsule van 150mg als ik me niet vergis en had absoluut nul euforie of energie maar wel een extreem tweaky gevoel gepaard met een (veel te) hoge hartslag.
F
Flamuis13Lid
01-01-2024, 00:00
#11
niet zoveel ervaring, wil sws helemaal buiten de hersenpan :tongueout:

1. Alchohol
2. Coke
3. Mdma
4. Wietolie
5. Speedy
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Moeilijke.

1. Ketamine, oude liefde roest niet. Maar kan gewoon niet meer.
2. GHB
3. 4-Ho-PCP
4. Toch 3-MMC
5. Speed, onmisbaar voor feestjes
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
QueerMan zei:
ik word spontaan dislecties bij het zien van al deze warboel aan letters en cijfers. :wink:
Klik om te vergroten...
Allé kem ze nog zo schoon opgesomd😆 welcome to te RC club 😜
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Maar jij bent er nieuw mee, dus weet je niet hoe je erop reageert.
Klik om te vergroten...
ja klopt. Daarom begin ik tzt ook mak aan er mee. Ook omdat ik het toch spannend vind!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
ja klopt. Daarom begin ik tzt ook mak aan er mee. Ook omdat ik het toch spannend vind!
Klik om te vergroten...
Ik ben echt zo benieuwd hoe je het gaat vinden. :laughing:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ik ben echt zo benieuwd hoe je het gaat vinden. :laughing:
Klik om te vergroten...
Ik ook!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kom maar door. Met molecuulstructuren erbij. De hele rambam. @Dirkjan
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Buu zei:
Poeh van de +-90 verschillende drugs die ik heb geprobeerd staat 3-FEA verruit op nummer 1 qua slechste drugs ooit. Wat een waardeloze rommel vond ik dat. Een keer een sleutelpuntje gebruikt gevolgd door een capsule van 150mg als ik me niet vergis en had absoluut nul euforie of energie maar wel een extreem tweaky gevoel gepaard met een (veel te) hoge hartslag.
Klik om te vergroten...
Ja heb ik vaker gelezen, mensen hebben er heel wisselende ervaringen mee. Mij viel 't dus erg mee, ik had behoorlijk euforische "waves", gek hè dat dat zo kan verschillen. Ik had een kort tripreportje aangemaakt: https://drugsforum.nl/threads/3-fea-korte-1e-indruk.69780/ . Ik ga het binnenkort nog 'ns uitproberen, wie weet ervaar ik het dan anders.
L
Lost In MusikLid
01-01-2024, 00:00
#19
1. Alcohol
2. Wiet
3. 4-MMC
4. Coke
5. XTC
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#20
1 Wiet
2 Cannabis
3 Marihuana
4 Ganja
5 Bud

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...31
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."