Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jouw drugs top 5 ??

Wat is jouw drugs top 5 ??

602 antwoorden
108 weergaven
18-5-2026
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
BasvanHoven zei:
Geen psychedelics voor mij.
Klik om te vergroten...

Zonde zeg. Dat zijn voor mij de drugs die iets toevoegen.
De anderen zijn vooral voor het gevoel (zoals Alcohol).
Maar Psychedelica hebben iets toegevoegd. Er is iets bijgekomen.
Niet zwerverigs of ingewikkeld, gewoon het leven zien van een andere (zij)kant..
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sprokkie zei:
Zonde zeg. Dat zijn voor mij de drugs die iets toevoegen.
De anderen zijn vooral voor het gevoel (zoals Alcohol).
Maar Psychedelica hebben iets toegevoegd. Er is iets bijgekomen.
Niet zwerverigs of ingewikkeld, gewoon het leven zien van een andere (zij)kant..
Klik om te vergroten...

Misschien dat mijn mening in de toekomst wel verandert, maar voor nu geen psycedelics. Natuurlijk ben ik benieuwd. Ik vind alleen dat je zoiets moet respecteren dus ik wil het ook niet doelbewust opzoeken om te experimenteren. Het vindt mij wel.
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#3
BasvanHoven zei:
Misschien dat mijn mening in de toekomst wel verandert, maar voor nu geen psycedelics. Natuurlijk ben ik benieuwd. Ik vind alleen dat je zoiets moet respecteren dus ik wil het ook niet doelbewust opzoeken om te experimenteren. Het vindt mij wel.
Klik om te vergroten...
Experimenteren of opzoeken ?
Ik doe het graag goed geregeld en niet zomaar , dan kan ik er in opgaan
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Top 9

1. Acid
2. 4fmp
3. DMT
4. Xtc
5. Paddo's/Magic truffs
6. 2cb
7. Wiet
8. Alcohol
9. K

Acid blijft mn toppertje kort gevolgd door 4fmp, die xtc voorbijgestoken heeft en dmt vervolledigt top3, nog maar 1x gedaan, maar zo intense beleving, kort n zeer krachtig, maar niet om tussendoor ff te doen en ook geen drang naar meer, heb ik zin om even diep in mezelf te keren en het wit licht te zien, ja dan is dit de topper.
Coke en speed doe ik gewoon zelden tot nooit, omdat deze door de neus gaan en een te opgefokt gevoel geven en 4fmp en consorten me beter bevallen. GHB is me te voos en enige drug waarbij ik controle te veel verlies, bijnemen eerste maal n slecht gaan, daarna 3x direct 15ml, ten eerste dom van mij, maar moet zijn dat die GHB mn controle totaal wegneemt, eigenlijk gevoel n effecten van zwaar doorzakken met alcohol, maar dan 100x sneller die hamer en bombastischer, na alcohol (zelden) is GHB ook de enige drug die me zwaar doet kotsen en mega misselijkheid geeft. Aangezien ik bij bovenvermelde top9 (behalve alcohol) juist voorzichtig ben, rusttijden respecteer, op voeding en setting let,...valt dit bij GHB volledig weg. Dan zijn er nog zaken als kratom die amper iets teweeg brengen bij mij.
M
MeodimiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dmt
2C-P
4-ho-met (meest intense trip ooit door gehad door vergissing en 400mg dosis van genomen)
2C-B
2C-T-7
G
Gevalletje appartLid
01-01-2024, 00:00
#6
1. XTC
2. Speed
3. 2cb
4. Hasj
5. Truffels
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
2C-T-7
Methamfetamine
Opium
DMT/Changa
Hasj

Ik ben er nog niet helemaal uit of deze volgorde klopt, en of ik iets wil vervangen door ketamine. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fool zei:
2C-T-7
Methamfetamine
Opium
DMT/Changa
Hasj

Ik ben er nog niet helemaal uit of deze volgorde klopt, en of ik iets wil vervangen door ketamine. :confused:mile:
Klik om te vergroten...
Als ik zo zie hoe hoog jij 2C-T-7 waardeert baal ik echt dat het gewoon nergens meer te vinden is.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
1. GHB
2. Alcohol
3. Cocaine
4. Speed
5. XTC

Voornamelijk gebaseerd op hoe fijn ik t effect vind. Dus niet op de gevolgen en wat t voor ellende het veroorzaakt heeft. Dan zou GHB namelijk niet op 1 staan. Maar goed, als ik t effect niet (té) lekker had gevonden was ik er ook niet verslaafd aan geraakt. :tongueout:
s
snoep020Lid
01-01-2024, 00:00
#10
1e grote brokken cocaine het liefst glimmend en sterke geur 2de plaats cocaine base

maar glaasje goldlabel kan ook erin op een zondag xd
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cocaïne
nr. 4 Heroïne
nr. 3 Heroïne
Crystal Meth
U-47700 (Pinky)
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#12
1- wiet
2- speed
3- mdma
4- coke
5- 2-cb
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Johnny Snow zei:
Cocaïne
nr. 4 Heroïne
nr. 3 Heroïne
Crystal Meth
U-47700 (Pinky)
Klik om te vergroten...
Ik vraag me af: jij hebt van die hardcore middelen in je lijstje staan. Hoe vind je dat de euforie daarvan zich verhoudt tot de euforie van psychedelica, mocht je daar ervaring mee hebben?
P
Pierre-JeanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Op 1: alcohol, maar niet als drug. Dus twijfel ik meteen of dat het hier wel juist staat :) Met 'niet als drug' bedoel ik de geneugten van een complex glas wijn, een intense single malt of een karakteristiek speciaal bier.

Dus laten we opnieuw beginnen:
1. 4-FMP. Lees ook mijn tripreportje erover. Het combineert al het goede van coke, speed en xtc in behapbare mate. Althans, dat is mijn idee :blush: Je kan de wereld aan, je energiepeil piekt, je danst alsof de laatste keer is, je voelt je verliefd, iedereen is je vriend en toch blijf je helder genoeg. En nog geen negatieve bijwerken, katers of fallbacks gehad.
2. speed. Ik moet denk ik goeie kwaliteit speed hebben, want ik voel nooit een kater, nooit een fallback, nooit misselijk. Ik krijg er energie van en ik wordt lichtjes euforisch/geil (schrappen wat niet past naargelang de setting) Voor een FOMO persoon als mezelf is dit ideaal. Ik kan er de leuke avonden en nachten langer mee laten duren, ik ondervind er de schadelijke impact van teveel alcohol minder door (en dan gaat het niet over dat magische glas wijn of single malt van hierboven, maar over pintjes/shotjes/sterke drank/... a gogo) en vermoeidheid is onbestaande
3. xtc. Steeds met een half pilletje tegelijk (ik heb er van 200 en 220 mg) En nooit mixen met teveel alcohol in mijn geval. Een warm, verliefd en energiek gevoel. Liefst samen met de misses. Lovely nights! Beetje fallback tot 2 dagen erna wel soms. Ik wil al wel eens meer xtc nemen zonder uit te gaan; gewoon gezellig lekker in de zetel met z'n twee. En dan het lekker laten uitmonden in seks... Maar dat is dan weer niet aan de misses besteed. Jammer...
4. LSD. Eerder toevallig ("hier, een paar zegeltjes, neem maar, ze zijn zo oud dat ze niks meer gaan doen vrees ik". Nou.....) en niet 100% kunnen van genieten maar de intensiteit van kleuren en beelden was zo overweldigend dat ik het nog eens wil doen in een meer gecontroleerde vorm. Zodat ik er echt van kan genieten; nu had ik geen idee wat mij overkwam :thinking: Als ik hier lees wat het allemaal kan oproepen, ben ik meer dan ooit nieuwsgierig :innocent:
5. mdma kristallen. Idem als XTC, maar een beetje ambetanter wegens moeilijker te doseren. Daarom pas op de 5de plaats.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb denk ik zowat elk psychedelicum geprobeerd en met LSD, Ayahuasca, DMT en Iboga en Salvia 60x ben ik tot grote hoogten gegaan.

Qua euforie kan geen enkel psychedelicum nog maar close komen bij de hardcore producten die ik, buiten crystal meth en u4, dagelijks gebruik.

Het meest euforische psychedelicum is naar mijn gevoel LSD, DMT is fantastisch en een MUST voor alle trippers, maar niet iets dat je constant wil doen (naar mijn mening), met LSD had ik dat gevoel wel, het was ook een fantastische party-drug!

Sinds ik dagelijks Coke en Hero ben beginnen gebruiken (Hero wel in geringe mate tov Coke, en pinky en crystal meth eens twee keer per maand enkele dagen) ben ik gestopt met psychedelica, maar ik ben wel een heel aantal jaren een fervent psychonaut geweest... Alleen shrooms bevielen mij niet zo, net als Mescaline wanneer het geen kristallen zijn.

DMT is gewoon mind-blowing! Heb je dat al eens gedaan? Ik heb daar een goede bron voor, nog steeds gelukkig, want dat wil ik heel heel heel af en toe nog wel eens doen! De rest is zo'n beetje been there done that, enkel bij DMT vind ik nog het spirituele aspect ook trouwens, bij LSD niet meer heb ik gemerkt op het einde...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat is best wel opmerkelijk... Als ik de euforie die ik mee heb gemaakt met psychedelica voor de geest haal is het maar moeilijk voorstellen dat er iets euforischer kan zijn dan dat.

Paddo's en truffels zijn het grootste deel van de tijd ook niet euforisch bij mij. Totdat er een 'doorbraak' is dan. Ze hebben na meer dan 50 keer ook niets van het spirituele verloren bij mij. Integendeel: dat is alleen maar sterker geworden elke keer.

DMT nog geen ervaring mee nee. Aan de ene kant wil ik dat als toch wel een psychonaut heel erg graag, aan de andere kant heb ik met LSD en psilo een paar zwaar verontrustende (demonisch en zo) ervaringen gehad. Ik ben daar inmiddels aardig van hersteld, maar voel me ook weer niet klaar om DMT te gaan proberen.

Maar zeer interessant wat je zegt over de euforie van die middelen. Ik ga ze nooit proberen maar ja, ben toch nieuwsgierig naar hoe dat zou zijn.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben iemand die alles eens wil geprobeerd hebben, ik heb gelukkig wel een sterk karakter. Iedere drie of vier maanden stop ik een maand of twee helemaal met alles, om de lichamelijke verslaving weg te werken.

Ook heb ik enkele jaren geleden enkele maanden IV geëxperimenteerd, maar ook daarna nooit meer gedaan.

Mijn gebruik van middelen is gewoon een progressie. Ik wil écht weten hoe dat voelt, ik wil later geen spijt hebben, tegen de tijd dat het tijd is alle gebruik te stoppen, dat ik niet weet hoe DMT nou zou zijn of hoe H4 of Coke of Meth zouden zijn, neen, ik houd van drugs en wil alles (behalve dingen zoals krokodile natuurlijk) wel eens gedaan hebben in mijn leven! :)
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#18
En de euforie,man, de euforie van enkele kleine snuifjes Coke terwijl je Meth hebt gerookt, dat kan je je niet inbeelden hoe euforisch dat is, of een Snowball, allemaal link gedoe, maar zo euforisch, psychedelica zijn helemaal niet zo euforisch als de grote jongens der drugs...
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Johnny Snow zei:
Ik ben iemand die alles eens wil geprobeerd hebben, ik heb gelukkig wel een sterk karakter. Iedere drie of vier maanden stop ik een maand of twee helemaal met alles, om de lichamelijke verslaving weg te werken.

Ook heb ik enkele jaren geleden enkele maanden IV geëxperimenteerd, maar ook daarna nooit meer gedaan.

Mijn gebruik van middelen is gewoon een progressie. Ik wil écht weten hoe dat voelt, ik wil later geen spijt hebben, tegen de tijd dat het tijd is alle gebruik te stoppen, dat ik niet weet hoe DMT nou zou zijn of hoe H4 of Coke of Meth zouden zijn, neen, ik houd van drugs en wil alles (behalve dingen zoals krokodile natuurlijk) wel eens gedaan hebben in mijn leven! :)
Klik om te vergroten...
Knap van je dat je dat volhoud, dat krokodil is maar een raar goedje, iets met codeine toch? Of zit ik er nu naast
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maar heb je het dan over het gevoel van psychedelica wanneer je het hebt genomen en de trip zijn normale gang gaat, of ook echt de (spaarzame) momenten van spirituele openbaring?

Ik zie euforie ook meer als plezier dan als geluk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2223242526...31
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."