Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jouw drugs top 5 ??

Wat is jouw drugs top 5 ??

602 antwoorden
112 weergaven
18-5-2026
T
Terror11jeLid
01-01-2024, 00:00
#1
  • Speed
  • LSD
  • DMT
  • PillĂ»h
  • Plofje,of n lijntje keta (maar alleen omdat t r 5 moesten zijn...),
B
BitcoinBillionaireLid
01-01-2024, 00:00
#2
1. Truffels (eerste drug dat ik gedaan heb naast wiet, beste avond van mn leven)
2. Ketamine (leuk dat je gevoelens en emoties dicht bij elkaar komen te liggen)
3. MDMA (verbondenheid met vrienden)
4. speed (wel met benzo erna)
5. Kratom (lekker thuis of tijdens werk)
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#3
1 Cannabis
2 Oxycodon
3 XTC (eenmalig gedaan)
4 Ketamine
5 Benzodiazepinen
F
Flamingo FlaterbroekLid
01-01-2024, 00:00
#4
1. alcohol
2. benzo's
3. oxy's
4. ibogaine
5. salvia/gedeelde plaats met doornappelzaadjes
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pfff het lijkt echt onmogelijk om nog een lijstje te kunnen maken wat gebaseerd is op nu, omdat ik sommige drugs al zo lang niet gedaan heb en velen ook nooit weer zal doen.

Voor wat het destijds met me deed dan... En zelfs dat is moeilijk, want het is allemaal gefilterd door herinneringen:

1/2/3. Psilocybine, LSD en changa. (Moeilijk te zeggen welke nou precies waar moet staan, alledrie heb ik ongelofelijke ervaringen mee gehad.)
4. 6-APB (MDMA stond hier eerst, maar ik zie geen pluspunten van MDMA boven 6-APB. Die laatste is de enige drug eigenlijk die ik nog weleens doe, los van de benzo die ik erna neem, dan)
5. Speed (Ja... dat had ik echt nooit gedacht. Maar het eigenlijke effect van speed en daardoor het (wanneer er genoeg rust van tevoren was genomen en er geen stress situatie was...) moeiteloos en vanuit mijn hart praten was zo fantastisch. De kater daarentegen is een verschrikking bij mij, dus nooit weer)

Ik ga nog even door...

6. Wiet (Gebruik het niet meer en geen behoefte meer aan, maar wel 1 van mijn meest gebruikte drugs en ook veel lol mee gehad)
7. GHB (Nog zo één waarvan ik hem nooit in mijn top zoveel had verwacht. Ik had er een soort veredelde alcohol van verwacht, maar het bleek veel meer dan dat)

De rest vind ik niet top-waardig. Of misschien vergeet ik er 1.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
1. DMT
2. MDMA
3. DCK
4. Shrooms
5. 2CB
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeehond zei:
1. MDMA
2. 1-P LSD
3. 2-fdck
4. 3-mmc
5. 6-apb
6. Speed
7. 4-fma

Mochten er maar 5? Boeie!
Klik om te vergroten...
Nu toch wel benieuwd naar waarom MDMA dan zoveel hoger dan 6-APB?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Nu toch wel benieuwd naar waarom MDMA dan zoveel hoger dan 6-APB?
Klik om te vergroten...
Tja er kan niets op tegen MDMA.
Ontdekte het pas op m’n 50e en het veranderde m’n leven en m’n relatie volledig in goede zin ❤️
Daar is niets mee te vergelijken.

Middelen als 1-p lsd, 2-fdck en 3-mmc zijn allemaal op zichzelf zo anders en bijzonder.

Het blijft een momentopname, maar MDMA op 1 blijft ❤️❤️
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeehond zei:
Tja er kan niets op tegen MDMA.
Ontdekte het pas op m’n 50e en het veranderde m’n leven en m’n relatie volledig in goede zin ❤️
Daar is niets mee te vergelijken.

Middelen als 1-p lsd, 2-fdck en 3-mmc zijn allemaal op zichzelf zo anders en bijzonder.

Het blijft een momentopname, maar MDMA op 1 blijft ❤️❤️
Klik om te vergroten...
Ah, dus er hangt ook emotionele waarde aan, dat kan ik wel begrijpen. :)

Vroeg me alleen af, waarom 6-APB dan zoveel lager. Omdat het zoveel hetzelfde gevoel is als MDMA.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ah, dus er hangt ook emotionele waarde aan, dat kan ik wel begrijpen. :)

Vroeg me alleen af, waarom 6-APB dan zoveel lager. Omdat het zoveel hetzelfde gevoel is als MDMA.
Klik om te vergroten...
Klopt, onvergetelijk moment in m’n leven.

Juist omdat ik die andere middelen daarna ontdekt heb en juist de werking van 1-p lsd, 2-fdck en 3-mmc ieder op hun manier ook enorm waardeer.

In april 10 uur set van Charlotte de Witte in Gent bijgewoond en daar was 6-apb perfect voor!
6-Apb blijft super bijzonder voor me en zou ik graag met 1-p lsd willen nemen als candyflip.
Maar eerst moet m’n vrouw 1-p lsd alleen nog proberen voordat we gaan combineren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeehond zei:
Klopt, onvergetelijk moment in m’n leven.

Juist omdat ik die andere middelen daarna ontdekt heb en juist de werking van 1-p lsd, 2-fdck en 3-mmc ieder op hun manier ook enorm waardeer.

In april 10 uur set van Charlotte de Witte in Gent bijgewoond en daar was 6-apb perfect voor!
6-Apb blijft super bijzonder voor me en zou ik graag met 1-p lsd willen nemen als candyflip.
Maar eerst moet m’n vrouw 1-p lsd alleen nog proberen voordat we gaan combineren.
Klik om te vergroten...
Jaa mooi spul MDMA, 6-APB en 1P-LSD!

2-FDCK en 3-MMC geen ervaring mee, maar die zou je ook onder dat rijtje scharen?

Benieuwd naar je reactie van je vrouw op 1P-LSD! Hopelijk schrijf je (of zijzelf) daar een report over!! Altijd zo interessant om mensen voor het eerst LSD te zien doen! :hearteyes:

En tja de candyflip... Ik heb het 1 keer geprobeerd met MDMA en ALD-52, maar de verhoudingen moeten verkeerd hebben gelegen. Er was niet de synergie waar mensen van spraken en de MDMA nam de "LSD" over. Ik ben terughoudend om dat ooit weer eens te doen, gezien het toch wel echt extra beslastend voelde voor me, lichamelijk. Wel heel apart, mijn reukvermogen leek buitengewoon versterkt tijdens die trip en zelfs de dag erna. Soms kwam er een vleugje van een bloemengeur buiten mijn neus binnen en die beleving was zo ongelofelijk rijk... Nooit eerder meegemaakt zoiets.
Z
ZweefLid
01-01-2024, 00:00
#12
1. lsd
2. coke
3. mdma
4.speed
5.alcohol
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
1 DMT
2 MDMA
3 Dexamfetamine
4 Coke
5 2C-B
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#14
TheRealKoekert zei:
1 Wiet
2 MDMA
3 LSD
4 Speed
5 Coke
Klik om te vergroten...
Hangt er wel vanaf hoe je het bekijkt trouwens. MDMA is natuurlijk veel leuker dan een beetje wiet. Maar MDMA kun je eigenlijk maar een X aantal keer per jaar verantwoord gebruiken. Terwijl je wel elke dag kan genieten van een lekker wietje en daar geen kater aan overhoudt. Daarom staat wiet bij mij op 1. Kijk je echt alleen puur naar de ervaring zelf dan komt wiet denk ik op plaats 5.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
TheRealKoekert zei:
Hangt er wel vanaf hoe je het bekijkt trouwens. MDMA is natuurlijk veel leuker dan een beetje wiet. Maar MDMA kun je eigenlijk maar een X aantal keer per jaar verantwoord gebruiken. Terwijl je wel elke dag kan genieten van een lekker wietje en daar geen kater aan overhoudt. Daarom staat wiet bij mij op 1. Kijk je echt alleen puur naar de ervaring zelf dan komt wiet denk ik op plaats 5.
Klik om te vergroten...
Als je de 2/3 maanden regel bij wiet aan zou houden, is de wiet ervaring veeeel beter (ook weer niet zo goed als MDMA, natuurlijk). Maar in de regel werkt dat gewoon niet en zit je er de volgende dag weer aan. :wink:
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#16
1 oxycodon
2 oxazepam
3 temazepam
4 wijn
5 Vodca club soda met een citroentje
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
2-FDCK en 3-MMC geen ervaring mee, maar die zou je ook in dat rijtje scharen?
Klik om te vergroten...
2-fdck noem ik legale ketamine. Een disso. Korte werkingsduur maar goed stapelbaar qua dosering waardoor je steeds dieper naar binnen gaat. Visuals en in je eigen wereld. Echt voor jezelf, niet voor in gezelschap.
Echt een aanrader voor een paar uur mooie ervaring. Goed slapen en geen kater.
Ik snuif niks, dus ik neem 50mg pellets.

3-mmc weer heel anders…
Een gevoel van onder invloed, toch heel scherp en vooral onwijs ontspannen.
Open minded, mooie gesprekken, muziek is fantastisch, led-lampen magisch.
Korte duur, waardoor je na 2 uur wilt bijpakken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeehond zei:
2-fdck noem ik legale ketamine. Een disso. Korte werkingsduur maar goed stapelbaar qua dosering waardoor je steeds dieper naar binnen gaat. Visuals en in je eigen wereld. Echt voor jezelf, niet voor in gezelschap.
Echt een aanrader voor een paar uur mooie ervaring. Goed slapen en geen kater.
Ik snuif niks, dus ik neem 50mg pellets.
Klik om te vergroten...
Hmm... Ik heb nooit iets uit die categorie drugs genomen (dissociatieven). Ja, oké lachgas...

Ooit stond ik op het punt om ketamine te proberen, maar degene die het mee zou nemen kon het toen toch niet krijgen. En toen las ik erover dat mensen soms bij 1 keer proberen al blaasproblemen kunnen krijgen, dus heb ik er vanaf gezien.

Maar klinkt verder wel interessant.

Zeehond zei:
3-mmc weer heel anders…
Een gevoel van onder invloed, toch heel scherp en vooral onwijs ontspannen.
Open minded, mooie gesprekken, muziek is fantastisch, led-lampen magisch.
Korte duur, waardoor je na 2 uur wilt bijpakken.
Klik om te vergroten...
Enigszins vergelijkbaar met speed? Wat je omschrijft ervaar ik allemaal met speed, alleen duurt dat langer.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Enigszins vergelijkbaar met speed? Wat je omschrijft ervaar ik allemaal met speed, alleen duurt dat langer.
Klik om te vergroten...
Nee totaal niet! Op speed ligt nadruk op activiteit en bij 3-mmc is meer ontspannen en meer onder invloed gevoel.
Ik lees wel eens dat mensen 3-mmc omschrijven als een gevoel tussen coke en mdma.
Heb zelf geen ervaring met coke.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#20
1) 6apb
2) speed
3) oxycodon
4) mdma of 3mmc
5) kratom

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...31
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."