Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dit was mijn laatste tripplekje. Ik trip het liefste in de natuur die niet té aangelegd is en waar weinig mensen komen."
"Martinus zei: Oeh. Das ergens in de duinen ? ziet er leuk uit Klik om te vergroten... Inderdaad, ergens tussen Ijmuiden en Bloemendaal. Afwisselend gebied ook met duinen, strand, bossen en alles ertussen in"
"Dit heb ik ook wel met speed snuiven. Een geïrriteerd, prikkend gevoel aan de achterkant van mijn keel. Cocaïne en speed zijn sympaticomimetische drugs. https://en.wikipedia.org/wiki/Sympathomimetic_drug Dit betekent dat ze het sympatische zenuwstelsel stimuleren, oftewel het fight or flight systeem. Dit heeft allemaal gevolgen in het lichaam om daar beter in staat tot te kunnen zijn: er gaat minder prioriteit naar spijsvertering en voortplanting. Pupillen worden groter (om meer te zien), de longen gaan wijder open staan, zweetproductie neemt toe plus de hartslag en bloeddruk gaan omhoog om snel fysiek te kunnen reageren. Er treedt vaatvernauwing op in veel plekken in het lichaam zoals de huid, spijsverteringskanaal en de nieren maar er is juist vaatverwijding in de spieren, longen, hart en brein zodat er vooral daar doorbloeding plaats vindt https://en.wikipedia.org/wiki/Sympathetic_nervous_system Een van de dingen die daardoor ook geremd worden, zijn de speekselklieren. Hierdoor ontstaat een droge mond en keel wat irriterend werkt en een hoestreflex of de neiging om te hoesten kan verhogen (komt ook vaak voor bij MDMA, ook als dat oraal direct wordt door geslikt). Nou komt misschien de vraag waarom je hier bij cocaïne meer last van hebt dan bij speed en ik denk door het volgende. Op een avond speed snuif je vast minder lijntjes dan op een avond cocaïne. Beide drugs werken vaatvernauwend, ook ter plekke in de neus. Dit zorgt ervoor dat de drugs niet volledig worden opgenomen (speed geloof ik zo een 30% bij nasaal gebruik). Het gedeelte dat niet wordt opgenomen wordt langzaam verplaatst naar achter waardoor het in de keel terechtkomt door "nasal mucociliary clearance". Allicht is dat ook de drip?. Het restant van het lijntje komt dus steeds in de reeds geïrriteerde keel terecht. En er gaan doorgaans meer lijntjes coke doorheen op een avond dan speed. Verder werkt alcohol ook uitdrogend. Oh en deeltjes groter dan 10 nanometer blijven bij gewoon (niet te hard) snuiven in de neus. Kleinere deeltjes komen in de longen terecht. 10 Nanometer is niet met het blote oog te zien. Wat kan je doen dit te voorkomen? Uiteraard minder snuiven, alcohol drinken en roken. Daarnaast regelmatig iets non-alcoholisch drinken en kauwgom kauwen. Door de kauwende beweging geven je speekselklieren meer speeksel af."
"Hoi! Eerste post hier. Hier een vraag over Pharmacokinetics en het effect ervan. Als ik het goed heb begrepen (correcties zijn zeer welkom!) ondergaat amfetamine nauwelijks tot geen metabolisatie en wordt door de nieren geëlimineerd uit het lichaam. Als de urine gealkaliseerd (basischer) wordt, zal dit proces vertraagd worden. Dus dan blijft de stof langer in het lichaam. Het omgekeerde geldt ook: als de urine zuurder wordt zal de amfetamine sneller worden uitgescheden. Deze werking zou komen omdat amfetamine zelf een zwakke base is. De zuurgraad van de urine is o.a. te beïnvloeden door bepaalde dingen te eten of te drinken, allicht de veiligste en makkelijkste manier om hierop in te spelen. Enkele producten die de urine basischer maken: gedroogde groente en fruit citrus vruchten bonen Enkele producten die de urine zuurder maken: cranberry, pruimen zuivel vis en vleesproducten vitamine C Weet iemand of het sneller/langzamer uitscheiden afhankelijk van de urine PH ook geldt voor cocaine en mdma? Ik ben zelf vooral geïnteresseerd in het sneller uitscheiden van de amfetamine (en mogelijk andere drugs) na afloop van recreatief gebruik. Het klinkt voor mij logisch dat dat het herstel zou versnellen. Maar misschien zorgt het sneller verdwijnen van de stof tot een grotere 'crash". Wat denken jullie daarvan? En zijn er extra risico's (bv psychose) verbonden aan een grote crash in vergelijking met een geleidelijke coming-down? Ik hoor graag wat jullie hierover denken. Het zou me niet verbazen als hier nog niet veel over bekend is dus elke input is welkom!"
"Ik ben deze informatie ook maar toevallig tegen gekomen dus ik heb alleen de bronnen die ik nu met een search tegen kwam. Wikipedia schrijft het volgende beter dan ik kan verwoorden: "The half-lives of amphetamine enantiomers differ and vary with urine pH.[4] At normal urine pH, the half-lives of dextroamphetamine and levoamphetamine are 9–11 hours and 11–14 hours, respectively.[4] Highly acidic urine will reduce the enantiomer half-lives to 7 hours;[16] highly alkaline urine will increase the half-lives up to 34 hours.[16]" https://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine Een van die bronnen die ze aanhalen is de bijsluiter van adderall waarin staat: 'Since amphetamine has a pKa of 9.9, urinary recovery of amphetamine is highly dependent on pH and urine flow rates. Alkaline urine pHs result in less ionization and reduced renal elimination, and acidic pHs and high flow rates result in increased renal elimination with clearances greater than glomerular filtration rates, indicating the involvement of active secretion. Urinary recovery of amphetamine has been reported to range from 1% to 75%, depending on urinary pH, with the remaining fraction of the dose hepatically metabolized." https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2013/021303s026lbl.pdf In tegenstelling van wat ik hier boven in de eerste post had geschreven, ondergaat een deel van de amfetamine dus wel degelijk metabolisatie. De nieren werken niet zo zeer beter maar diffusie vindt gemakkelijker plaats: "The elimination half-life is 6-12 hours. Both hepatic and renal clearance contribute to their elimination from the body. Hepatic metabolism is extensive in most cases, but a significant percentage of the drug always remains unaltered. Amfetamine and related compounds are weak bases, with a pKa around 9.9, and a relatively low molecular weight. These characteristics allow amfetamine-type stimulants to diffuse easily across cell membranes and lipid layers and to those tissues or biological substrates with a more acidic pH than blood" https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14871155"
"Als iemand hier meer informatie over heeft of inziet dat ik iets fout heb, hoor ik het graag! Ik ben hier vooral om dingen te leren. Mocht ik betweterig overkomen, dat is niet mijn bedoeling.Ik heb een beetje de neiging vooral droog op de inhoud in te gaan"
"Ik weet niet of iemand hier nog in geïnteresseerd is maar ik heb nog wat gezocht in biomedische wetenschappelijke artikelen en ik zal delen wat ik heb gevonden. Hier is een artikel waarin in een gecontroleerde setting MDMA werd toegediend aan mensen en hoe de uitscheiding van de stof en gerelateerde metabolites (de passende Nederlandse term ken ik niet) in de urine verliep. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3159864/ Dit gedeelte vond ik relevant: "Urinary excretion patterns varied widely among subjects. One important factor could be differences in urine pH. Elimination of sympathomimetic amines is pH-dependent (29,30). Beckett et al. (30) showed that the mean urinary excretion rate of amphetamine in normal men was reduced 5-fold by maintaining a urine pH of about 8.0 and increased 3.8-fold when the pH was lowered to 5.0." Interessant om hier te vermelden is dat de bron die ze aanhalen van Beckett et al. (30) stamt uit 1965! Toen waren ze daar al mee bezig. Dat de uitscheiding afhankelijk van de pH-waarde van urine is, geldt voor alle sympathomimetic amines. Sympathomimetic amines zijn stoffen die een stimulerende werking hebben op het sympathische zenuwstelsel. Wikipedia geeft als voorbeelden van sympathomimetic amines: amphetamine (Benzedrine, Speed) benzylpiperazine (BZP) cathine (found in Catha edulis) cathinone (found in Catha edulis, khat) cocaine (found in Erythroxylum coca, coca) ephedrine (found in Ephedra) lisdexamfetamine (Vyvanse) maprotiline (Ludiomil) MDMA (Ecstasy, Molly) methamphetamine (Meth, Crank, Desoxyn) methcathinone methylenedioxypyrovalerone (MDPV) methylphenidate (Ritalin) 4-methylaminorex oxymetazoline (Afrin, Vicks Sinex) pemoline (Cylert) phenmetrazine (Preludin) propylhexedrine (Benzedrex) pseudoephedrine (Sudafed, SudoGest, also found in Ephedra species) https://en.wikipedia.org/wiki/Sympathomimetic_drug Dit suggereert dus dat de uitscheiding-snelheid via urine afhankelijk van de pH-graad geldt voor veel drugs. Dat dit op gaat voor amfetamine neem ik makkelijk aan met de tal van wetenschappelijke publicaties in de afgelopen 50 jaar. Dat dit ook geldt voor MDMA kom ik veel minder tegen. Ergens is dit natuurlijk logisch gezien amfetamine jaren klinisch wordt voorgeschreven en bij MDMA dit zover ik weet alleen onderzocht wordt bij PTSD. Toch kom ik dit soort informatie nooit tegen bij voorlichting over recreatief gebruik. Heeft iemand hier aanvulling, verbeteringen of bevestiging voor? Ik ben verre van een chemicus en heb weinig verstand van farmaceutica."
"Leuk topic idee! films over drugs: the Pusher trilogie films voor bij drugs (allemaal animatiefilms): La Planete Sauvage/The Fantastic Planet ghibli studios zoals Spirited Away the Secret of Kells"
"Achteraf gezien heb ik een slecht getimede drugs stop gehouden van 5 weken. Er stond genoeg leuks gepland voor april maar helaas... Inmiddels is de break voorbij en ik merk dat biertjes en af en toe wat wiet het wat makkelijker maakt de quarantaine meer van dag tot dag te bekijken ipv als de komende maanden-jaren. Ik ga denk ik geen uppers gebruiken in deze periode wat ik normaal alleen op feestjes doe. Waarschijnlijk wel meer psychedelica. Van het weekend voor het eerst in lange tijd weer met 2 vrienden gechilled met wat biertjes, wiet en ketamine. Nu enkele dagen niks om hopelijk deze week een nachtje solo trippen in de duinen met paddo's"
"Ik kwam toevallig tegen dat per 1 januari de wetgeving omtrent internationale post is veranderd. Op de site van Post.nl staat het volgende: Verstuur je weleens een goederen gefrankeerd met een postzegel naar het buitenland? Door internationale regelgeving, bepaald door de Wereldpostunie, moeten we een strikt onderscheid maken tussen het verzenden van documenten en goederen. Al jouw goederenzendingen moeten voortaan voorzien zijn van een verzendlabel met barcode. Daarnaast eisen landen dat we de informatie over deze zendingen digitaal en vooraf met ze delen. Dit betekent dat alle goederenzendingen voortaan als pakket zonder track & trace moeten worden gefrankeerd. Ook al zit het in een envelop. Op die manier komt er altijd een verzendlabel inclusief barcode op.(Post.nl/...) Dit geldt dus ook voor internationale zendingen naar Nederland. Naast dat dit natuurlijk samengaat met een tariefverhoging heeft dit ook gevolgen voor de privacy. Het briefgeheim geldt namelijk alleen voor brieven (documenten) en niet voor pakketjes (goederen). Pakketjes mogen zover ik weet zomaar geopend worden omdat ze er "verdacht uitzien" of "per ongeluk beschadigd zijn" of wat voor reden dan ook. Ik heb al vaak pakketjes geopend binnengekregen. Ik bestel zelf niet internationaal maar dit is allicht handig om te weten voor wie dat wel doet. Kunnen vendors hun producten gewoon als "document" versturen? Heeft iemand sinds 1 januari al wat besteld van een internationale vendor?"