#1
Het wordt vaak gezegd dat een combinatie van uppers en downers extra schadelijk/risicovol is. De beste uitleg die ik ben tegen gekomen is dat de tegenstellende werking elkaar niet centraal opheft maar dat er tegelijkertijd op verschillende plekken een ander effect kan zijn. Bv vaatvernauwing in de vingers plus tenen en vaatverwijding ergens anders waardoor er misschien nog minder bloed bij de vingers plus tenen komen dan bij vaatvernauwing alleen.
Een ander vaak gegeven argument is dat ze elkaars werking maskeren waardoor bij uitwerking van de een, de nog actieve andere plots veel sterker kan werken: gemakkelijk overdoseren.
Nou ben ik benieuwd met name naar de combinatie speed en ketamine. Ik vind dit een fijne combi bij feestjes.
Volgens mij worden uppers en downers vaak gecombineerd vooral cocaïne of speed en alcohol, maar ook MDMA en ketamine wordt vaak geprezen.
Maar voor de combinatie van uppers en downers, wat zijn allemaal downers? alcohol, opiaten, benzo's. Maar zijn ketamine of disso's in het algemeen dat ook? Een narcosemiddel dat dingen onderdrukt als ademhaling doet mij denken van wel.
Waarom hoor ik dan nooit wat over de gezondheidseffecten van MDMA gecombineerd met ketamine?
Kunnen jullie mij vertellen waarom de combinatie van ketamine of alcohol en een upper (voor mij MDMA of speed) dan zo slecht is? Tripsit geeft aan bij de combinatie van ketamine en speed "Caution" en bij MDMA en Ketamine "Low risk & synergy" maar geeft voor beide dezelfde redenen. Waardoor is er dan extra voorzichtigheid geboden bij speed+keta? Psychonautwiki en Tripsit noemen een hogere bloeddruk, uitdroging, onbewust over-doseren en een grotere kans op ongelukken. Zijn er ook nog andere redenen? Deze laatste risico's zijn mogelijk te voorkomen, de bloeddruk wordt lastiger.
Sorry als dit een domme vraag is of als er al veel van dit soort topics zijn, maar die kon ik niet vinden. Hopelijk kunnen jullie mij hier meer over uitleggen. Ik vind het interessant en ik geloof in harm reduction.
Een ander vaak gegeven argument is dat ze elkaars werking maskeren waardoor bij uitwerking van de een, de nog actieve andere plots veel sterker kan werken: gemakkelijk overdoseren.
Nou ben ik benieuwd met name naar de combinatie speed en ketamine. Ik vind dit een fijne combi bij feestjes.
Volgens mij worden uppers en downers vaak gecombineerd vooral cocaïne of speed en alcohol, maar ook MDMA en ketamine wordt vaak geprezen.
Maar voor de combinatie van uppers en downers, wat zijn allemaal downers? alcohol, opiaten, benzo's. Maar zijn ketamine of disso's in het algemeen dat ook? Een narcosemiddel dat dingen onderdrukt als ademhaling doet mij denken van wel.
Waarom hoor ik dan nooit wat over de gezondheidseffecten van MDMA gecombineerd met ketamine?
Kunnen jullie mij vertellen waarom de combinatie van ketamine of alcohol en een upper (voor mij MDMA of speed) dan zo slecht is? Tripsit geeft aan bij de combinatie van ketamine en speed "Caution" en bij MDMA en Ketamine "Low risk & synergy" maar geeft voor beide dezelfde redenen. Waardoor is er dan extra voorzichtigheid geboden bij speed+keta? Psychonautwiki en Tripsit noemen een hogere bloeddruk, uitdroging, onbewust over-doseren en een grotere kans op ongelukken. Zijn er ook nog andere redenen? Deze laatste risico's zijn mogelijk te voorkomen, de bloeddruk wordt lastiger.
Sorry als dit een domme vraag is of als er al veel van dit soort topics zijn, maar die kon ik niet vinden. Hopelijk kunnen jullie mij hier meer over uitleggen. Ik vind het interessant en ik geloof in harm reduction.