Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoesten

Hoesten

10 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#1
heb het zelf niet mischien kwaliteit ofzo
L
Love_FulfilledLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb sinds dat ik 1x in de week sos gebruik ontzettend last van hoesten, vooral 's nachts, maar ook overdag. Verder heb ik geen last van een echte verkoudheid, zoals snotteren enzo. Zodra ik het een week niet doe moet ik opeens helemaal niet meer hoesten, dus het moet wel aan het frequent gebruiken van sos liggen denk ik dan.

Hebben meer mensen hier last van?
s
suzanne1Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ik ken dat maar bij mij gaat het zo ver dat ik ook moet overgeven, maar ik weet zeker dat ik wel goeie coke heb.. heeft het met mijn gebruiksgedrag te maken?
soms gebruik ik veel meerdere keren per week, maar niet eens een gram hoor, maar drink er ook bij dus miss is het wel de alcohol waardoor ik meot spugen.. hoesten moet ik al meteen na een snuif, lijkt wel of ik dan verkouden ben inderdaad en slijm in me keel heb...

maar dat hoeft dus neit te liggen aan goeie of slechte coke.. miss met je lichaam zelf?

heb trouwens van de week verkeerde coke gehad, vervuilde coke daarvan ga je halucineren.. echt geen pretje..

gr Suzanne1
W
WindhoosLid
01-01-2024, 00:00
#4
suzanne1 zei:
hoesten moet ik al meteen na een snuif, lijkt wel of ik dan verkouden ben inderdaad en slijm in me keel heb...

maar dat hoeft dus neit te liggen aan goeie of slechte coke.. miss met je lichaam zelf?
Klik om te vergroten...

Is dat misschien niet de verdovende werking van coke? Kan idd soms aanvoelen of je slijm in je keel hebt zitten
s
suzanne1Lid
01-01-2024, 00:00
#5
dat zou heel goed kunnen.. :)
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hier zijn we dan 11 jaar later.
Ik heb soms als ik coke gebruik (onversneden)
De hele avond een geïrriteerde hoest.
Het slaat op mijn longen.

Ik rook daardoor juist minder maar weet iemand hoe dat zit?
Hier zit niet echt een duidelijk antwoord bij.
Maar ik heb het zelfde...
z
zandzakjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit heb ik ook wel met speed snuiven.
Een geïrriteerd, prikkend gevoel aan de achterkant van mijn keel.

Cocaïne en speed zijn sympaticomimetische drugs. https://en.wikipedia.org/wiki/Sympathomimetic_drug
Dit betekent dat ze het sympatische zenuwstelsel stimuleren, oftewel het fight or flight systeem. Dit heeft allemaal gevolgen in het lichaam om daar beter in staat tot te kunnen zijn: er gaat minder prioriteit naar spijsvertering en voortplanting. Pupillen worden groter (om meer te zien), de longen gaan wijder open staan, zweetproductie neemt toe plus de hartslag en bloeddruk gaan omhoog om snel fysiek te kunnen reageren. Er treedt vaatvernauwing op in veel plekken in het lichaam zoals de huid, spijsverteringskanaal en de nieren maar er is juist vaatverwijding in de spieren, longen, hart en brein zodat er vooral daar doorbloeding plaats vindt https://en.wikipedia.org/wiki/Sympathetic_nervous_system

Een van de dingen die daardoor ook geremd worden, zijn de speekselklieren. Hierdoor ontstaat een droge mond en keel wat irriterend werkt en een hoestreflex of de neiging om te hoesten kan verhogen (komt ook vaak voor bij MDMA, ook als dat oraal direct wordt door geslikt).

Nou komt misschien de vraag waarom je hier bij cocaïne meer last van hebt dan bij speed en ik denk door het volgende.
Op een avond speed snuif je vast minder lijntjes dan op een avond cocaïne. Beide drugs werken vaatvernauwend, ook ter plekke in de neus. Dit zorgt ervoor dat de drugs niet volledig worden opgenomen (speed geloof ik zo een 30% bij nasaal gebruik). Het gedeelte dat niet wordt opgenomen wordt langzaam verplaatst naar achter waardoor het in de keel terechtkomt door "nasal mucociliary clearance". Allicht is dat ook de drip?. Het restant van het lijntje komt dus steeds in de reeds geïrriteerde keel terecht.
En er gaan doorgaans meer lijntjes coke doorheen op een avond dan speed. Verder werkt alcohol ook uitdrogend.

Oh en deeltjes groter dan 10 nanometer blijven bij gewoon (niet te hard) snuiven in de neus. Kleinere deeltjes komen in de longen terecht. 10 Nanometer is niet met het blote oog te zien.

Wat kan je doen dit te voorkomen? Uiteraard minder snuiven, alcohol drinken en roken.
Daarnaast regelmatig iets non-alcoholisch drinken en kauwgom kauwen. Door de kauwende beweging geven je speekselklieren meer speeksel af.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik neem het op de koop toe.
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
Ik neem het op de koop toe.
Klik om te vergroten...
Hahaha
Dan ben je waarschijnlijk nog jong?


Van mij 20igste tot 25igste heb ik frequent xtc en speed gebruikt en toen nam ik het ook op de koop toe. (Ik stoorde mij er niet aan.)
Maar nu ben ik 42 en als ik na een (sporadisch) nachtje doorhalen op de speed het terugkeren naar de realitieit probeer te verzachten met alcohol merk ik dat ik steeds na het nuttigen van alcohol behoorlijk taaislijm aan het weg probeer te slikken.
En nu ben ik best benieuwd wat de oorzaak daarvan is?
Iemand enig idee?
W
WingRiddenAngelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe zit dit met speed dan eigenlijk? Want in heb ook gehoord dat als het moeilijk te drogen is en het een meer klontering structuur aan hield het mogelijk versneden word om het misschien zelfs zwaarder te laten lijken. (Wat best zielig zou zijn vooral omdat het om pep gaat😂) ik ben sws van plan om even te kijken of de testserver al toegankelijk is. Ik vraag me gewoon vooral af hoe ik echt oprecht dood ziek was geworden na een avondje snuiven wat ook totaal niet zo uit de hand is gelopen maar dan wel zoon fysieke krater achterlaat. Het zou toch wel moeten hier iets mee is geprobeerd? Het viel me ook op ik al bij een relatief kleine dosis niet meer moe heb gevoeld, maar zo ver ik weet reageer ik niet heftig op cafeïne. Iemand suggesties? Ik laat het sws testen als ik terecht kan maar vond het vreemd want 1e keer speed van andere dude was sterker en had ik minder last van als in hoesten al kreeg ik binnen 1 dag al gouw een slechte huid, maar dat valt bij deze weer mee.
W
WingRiddenAngelLid
01-01-2024, 00:00
#11
WingRiddenAngel zei:
Hoe zit dit met speed dan eigenlijk? Want in heb ook gehoord dat als het moeilijk te drogen is en het een meer klontering structuur aan hield het mogelijk versneden word om het misschien zelfs zwaarder te laten lijken. (Wat best zielig zou zijn vooral omdat het om pep gaat😂) ik ben sws van plan om even te kijken of de testserver al toegankelijk is. Ik vraag me gewoon vooral af hoe ik echt oprecht dood ziek was geworden na een avondje snuiven wat ook totaal niet zo uit de hand is gelopen maar dan wel zoon fysieke krater achterlaat. Het zou toch wel moeten hier iets mee is geprobeerd? Het viel me ook op ik al bij een relatief kleine dosis niet meer moe heb gevoeld, maar zo ver ik weet reageer ik niet heftig op cafeïne. Iemand suggesties? Ik laat het sws testen als ik terecht kan maar vond het vreemd want 1e keer speed van andere dude was sterker en had ik minder last van als in hoesten al kreeg ik binnen 1 dag al gouw een slechte huid, maar dat valt bij deze weer mee.
Klik om te vergroten...
Ik heb me echt de longen uit het lijf gehoest

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."