Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik denk persoonlijk dat het je alleen maar verder van huis gaat brengen als je nu weer gaat verdoven. En misschien is het de bedoeling om het eens in de zoveel tijd te gaan doen maar als je verslavingsgevoelig bent dan sluipt een verslaving met een ander middel er heel gemakkelijk in… Veel sterkte gewenst!"
"Zweevteev zei: Ik weet niet wat ik wil bereiken met dit bericht. Ik wilde het denk ik gewoon even van me afschrijven of zo. Ik voel me gewoon echt heel erg slecht. Klik om te vergroten... Goed dat je het met ons deelt! Ik hoop dat het je min of meer een beetje oplucht. Ik denk niet dat het een gek idee is om de crisisdienst in te schakelen en om advies te vragen want zoals je zelf ook al benoemd dit gaat het niet de goede kant op. En hopelijk kunnen ze je daar helpen zodat de situatie niet nog verder uit de hand loopt. Take care❤️"
"Zweevteev zei: Als er een type hulpverlening is waar ik absoluut 0% vertrouwen in heb, dan is het de crisisdienst wel. Letterlijk alleen maar slechte ervaringen mee, maar ik heb wel al m'n hulpverleners een uitgebreide mail gestuurd over hoe het nu met me gaat en heb morgen ook weer therapie, dus ze zullen er gauw genoeg wel van op de hoogte zijn. Ik denk dat het wel goed komt, maar wil ergens ook niet te vroeg juichen. Klik om te vergroten... Herkenbaar! Hier ook veel negatieve ervaringen met de crisisdienst helaas. Maar soms tref je wel iemand die helpend kan zijn gelukkig! Maar ik snap dat je huiverig bent om contact te leggen met de crisisdienst als je al veel slechte ervaringen hebt gehad. Goed dat je je hulpverlening een mail hebt gestuurd en hopelijk kunnen ze je morgen passende zorg bieden!"
"Zweevteev zei: Ik heb mijn psycholoog gesproken. Kennelijk hadden haar collega's al bij haar benoemd dat ze het uitgebreid over mij wilden hebben in de vergadering (die na mijn gesprek met haar plaatsgevonden heeft). Ze vragen zich af of MBT achteraf gezien wel de juiste keuze geweest is en of het misschien niet beter is om mij (opnieuw) aan te melden voor een klinische DGT. Ik ben vaker afwezig dan aanwezig geweest bij MBT, terwijl de effectiviteit 'm juist zit in betrokken blijven bij de groep. Het is niet dat ik niet aanwezig wil zijn, want iedere keer dat ik er heen ga ben ik heel blij dat ik gekomen was, maar aangezien ik ook slecht eet (en dus dagelijks last heb van buikpijn, misselijkheid en algehele zwakheid), al jaren slaapproblemen heb (bestaande uit: niet kunnen slapen zonder medicatie en het uitvoeren van handelingen of het zeggen van dingen tussen de staat dromen en ontwaken in, die ik me niet kan herinneren achteraf) maakt het 't voor mij extreem moeilijk om consistent aanwezig te zijn en op tijd te komen (dat heb ik maar gewoon opgegeven, het is echt niet te doen voor me met m'n dwangachtige ritueeltjes en ADHD in de ochtend erbij gerekend). Het is niet zo dat ik per direct MBT uit gegooid word, maar als ik nu alsnog niet kom opdagen, dan is dat waarschijnlijk wel de maatregel die ze uiteindelijk moeten nemen. Ik heb het idee dat ik gewoon voor iedere zorginstelling te moeilijk ben. Ik automutileer, ik eet slecht, ik gebruik drugs als ik er het geld voor heb, ik stel mezelf bloot aan online media die mijn trauma's nog erger maken, maar waarmee ik niet kan stoppen met het bekijken, omdat ik niet niet kan toegeven aan mijn nieuwsgierigheid om het ergste van het ergste gezien te hebben. Dat heeft voor mij ook de functie om mezelf een soort van voor te bereiden, mocht mij zoiets ooit overkomen. Ik heb last van extreme stemmingswisselingen, woedeaanvallen, depressiviteit en adhedonie. Het lukt me nauwelijks nog om dingen te doen, waaruit ik voorheen veel vreugde haalde en wat ook gezonde copingmechanismen waren. Letterlijk waar kan ik hiermee terecht? Klinische DGT zou kunnen als ik niet zou automutileren, maar dat is nu juist wat ik super veel doe, omdat ik geen drugs heb om te gebruiken (en daar drugs doen is ook verboden, natuurlijk). Ik word hier echt wanhopig van. Klik om te vergroten... Ik heb ook 9 maanden klinische DGT therapie gehad. Het is wel de bedoeling dat je na verloop van tijd stopt met destructief gedrag maar in het begin werd het nog getolereerd. Het zou ook raar zijn dat ze van je gaan verwachten dat je met die coping mechanismes al gestopt bent terwijl je daar nog niet de juiste behandeling voor gevolgd hebt."
"Zweevteev zei: Hoe is dat geweest voor je? Het is trouwens wel echt leip dat we zo'n gelijkaardige problematiek hebben. Klik om te vergroten... We hebben inderdaad best wat gelijkenissen en volgensmij ook wat dezelfde diagnoses. Ik vond DGT best heel heftig en confronterend en al helemaal omdat het klinisch was en je dus omringd bent met allemaal mensen met soortgelijke problematiek. Verder heb ik er best veel geleerd en vooral praktische vaardigheden aangeleerd in tijden van crisis of vaardigheden wat betreft emotieregulatie of intermenselijke effectiviteit."
"Zweevteev zei: Het is trouwens wel echt leip dat we zo'n gelijkaardige problematiek hebben. Klik om te vergroten... En ik denk trouwens dat de aard van onze problematiek wel deels hetzelfde is maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zulke heftige en specifieke gedachten/neigingen heb als jou die je hierboven beschreef. Ik heb wel echt donkere gedachten gehad maar anders denk ik? En na de DGT is dat ook wel een stuk minder geworden omdat ik weet hoe ik ermee om moet gaan en dat gun ik jou ook! Ik hoop dat het leven wat dragelijker mag worden voor je!🥰"
"gekkemanlol zei: tuurlijk weten ze dat alleen willen de tijd dat ik nu vanaf maart heb zitten wachten op Antes niet teniet laten gaan Klik om te vergroten... Je kunt je bij meerdere aanmelden😊 Een aanmelding voor ambulant en daarnaast een kliniek."
"dupont zei: Ik zal je wat verklappen - hij had helemaal geen nieuwe 3-MMC, hij had gewoon even klandizie nodig. Klik om te vergroten... Precies! Typische verkoop praatjes🙈"
"Fijn dat je er weer bent Alinde!👋🏻"
"Ik lees het topic af en toe mee, maar wat knap van je! Wat heb je al goede stappen gezet🥰 Zelf heb ik een probleem met 3mmc maar ben er ook hard mee aan het werk. Het is ontzettend zwaar maar het gaat je veel brengen!"