Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpiaten

Opiaten

38 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja @Miems als je blijft verdoven en vluchten wordt het alleen maar erger. Ga je verdriet verwerken en je hebt geen middelen meer nodig om je goed te voelen.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal.

Ik zal kort proberen te blijven.

Tijdje terug was ik hier voor mijn oxycodon verslaving. Ik krijg hier nu elke maand een partij suboxone voor. Nu al zeker 2 jr. Nu is het probleem dat ik ook mentale problemen heb waardoor de drang tot mezelf verdoven aanzienlijk groot is. Ik heb zoveel ellende meegemaakt. Zoveel dierbaren verloren en daarnaart ook ook 3 kindjes gekregen in 3 jr wat mij echt kapot heeft gemaakt want hoeveel ik ook van ze houd ik kan ze niet aan. Ik ben mijn gezondheid na een operatie verloren. Ik leef op yougart en siroop. Meer kan ik niet eten.

Nu krijg ik dus suboxone tegen opiaten verslaving en oxazepam voor mn angst en paniek. Ik merk niet dat ik minder trek heb in opiaten helaas. Het enige waar ik naar verlang is oxycodon omdat dat het enige middel is die mij verdoofd maar niet van de wereld brengt. Ik voel gewoon even geen verdriet. Mijn leven bestaat van de ene trauma naar de andere. Nooit rust gekent in mijn leven en ik ben zo vreselijk moe. Ik gebruik benzos soms maanden/jaren maar zonder afhankelijkheid ik kan dan in een keer stoppen. Waarom met opiaten niet. Ik vraag hier echt niet om iets maar wel advies voor een middel waar ik gewoon in de avond even ontspannen van raak zoals ik dat had met opiaten/oxycodon. Ben echt levensmoe en bang dat ik het niet meer ga zie zitten om zo door het leven te gaan. De pijn in mijn hart is ondraagelijk.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik snap dat je je slecht voelt en dat je daar een uitweg van zoekt. Wat ik hier echter lees is dat je al voor jezelf aan het goedpraten bent om iets soortgelijks als oxycodon te gebruiken (waar je dus schijnbaar niet goed mee om kan gaan).

Ik zou ver overal vandaan blijven, hoe lastig dat ook is. Denk aan je kinderen, die hebben hun moeder nodig, geen zombie aan de drugs!
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als men (metaal) allemaal zo kon nadenken dan waren er geen verslaafde. Ik zoek zeker geen excuses. Mijn leven is zodanig een hel dat ik niet eens een excuses nodig heb. Er spelen zoveel dingen ik kan niet alles hier vertellen dan zou ik zo herkent worden. Geloof me als ik zeg ik heb geen excuses nodig. Ik weet hoe ik aan oxy moet komen als ik dat wilde zou ik hier nu geen bijbeltekst neerzetten. Maar een keer in de zoveel tijd even een avondje ontspannen daar gaat niemand aan dood. Maar het leven wat ik lijd daar gaan mensen wel degelijk aan dood. Een acute hartinfarct noemen ze dat.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kunt kratom een kans geven, maar dit is ook verslavend. Zorg dat je het van een goede plek haalt, er zijn namelijk een hoop aanbieders die super zwak spul aanbieden.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#6
XMR zei:
Je kunt kratom een kans geven, maar dit is ook verslavend. Zorg dat je het van een goede plek haalt, er zijn namelijk een hoop aanbieders die super zwak spul aanbieden.
Klik om te vergroten...
Ik zie dat je dat vooral thuis moet bestellen. Ik woon niet alleen dus andere kunnen ook bij mijn post. Dus dat valt af.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klinkt pittig! Is er hulpverlening betrokken? Voor jou op psychisch vlak maar wellicht ook ondersteuning in de thuissituatie met je kindjes? Hoe oud zijn ze? Is er een andere ouder betrokken? Allemaal vragen :) lijkt me dat therapie inclusief rouw-/traumaverwerking eerst aan de orde is. Voor jou, maar ook om te kunnen blijven staan voor je kinderen. Maar wellicht ben je daar al mee aan de slag gegaan? Sterkte!!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Miems zei:
Ik ben uitbehandeld bij gzz. Er is geen behandeling meer voor mij. Alles al geprobeerd. Na 15 jr zeiden ze dat het chronische is en dat ze niks meer kunnen doen. De trauma's zitten zo diep. Heb alles gehad. Emdr en zoveel andere dingen en ben geen stap vooruit. Mezelf verdoven al is het maar een half uur is voor mij beter dan zo leven. Dit is geen kwaliteit van leven.
Klik om te vergroten...
Verdoven gaat van kwaad tot erger worden. Als je wilt ontspannen in de avond zou ik eerder denken aan meditatie, yoga, boswandeling, sport, vrienden opzoeken, dagboek schrijven, een hobby die je leukt vindt, filmpje kijken, vrijwilligerswerk waarbij je anderen kunt helpen.

Als je al Oxazepam neemt zal er niet zo veel onschuldigs zijn waar je echt ontspanning mee zult vinden maar misschien een ontspannend kruidentheetje ofzo of wat supplementen van de drogist. Die zijn over het algemeen niet verslavend. Van de Oxazepam zul je op een gegeven moment steeds meer nodig hebben, en stoppen is lastig.

edit: passiebloemthee noemde iemand hier onlangs. @Vinidi84 geloof ik.
D
DMTonyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien een heel onnozele suggestie, maar microdoseren met paddo's is ook het overwegen waard. Zat zelf ook heel lang heel vast in een zeer negatief gedachtenpatroon, en door de paddo's mag ik nu niet meer klagen...ik begon me zomaar stukken beter te voelen en mijn drang me steeds te verdoven begon steeds minder te worden... wellicht is dit ook het overwegen waard voor je!
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben uitbehandeld bij gzz. Er is geen behandeling meer voor mij. Alles al geprobeerd. Na 15 jr zeiden ze dat het chronische is en dat ze niks meer kunnen doen. De trauma's zitten zo diep. Heb alles gehad. Emdr en zoveel andere dingen en ben geen stap vooruit. Mezelf verdoven al is het maar een half uur is voor mij beter dan zo leven. Dit is geen kwaliteit van leven.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er is een organisatie betrokken die mij helpt met deze kinderen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Miems zei:
Ik vraag hier echt niet om iets maar wel advies voor een middel waar ik gewoon in de avond even ontspannen van raak zoals ik dat had met opiaten/oxycodon.
Klik om te vergroten...
Als je oxycodon en oxazepam gewend bent dan zijn er denk ik niet zoveel (relatief onschuldige) middellen waar je ontspanning uit kunt halen. Je zou cannabis misschien nog kunnen proberen.

Microdoseren met psychedelica zou ik persoonlijk niet doen gezien je trauma’s.
D
DMTonyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn inziens kan cannabis minstens net zoveel last als een microdose psylocine... maar dat concludeer ik louter op eigen ervaringen
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk persoonlijk dat het je alleen maar verder van huis gaat brengen als je nu weer gaat verdoven.

En misschien is het de bedoeling om het eens in de zoveel tijd te gaan doen maar als je verslavingsgevoelig bent dan sluipt een verslaving met een ander middel er heel gemakkelijk in…

Veel sterkte gewenst!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Miems zei:
Ik ben uitbehandeld bij gzz.
Klik om te vergroten...
En bijvoorbeeld traumaverwerking of andere ondersteuning binnen de alternatieve geneeswijze?
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Verdoven gaat van kwaad tot erger worden. Als je wilt ontspannen in de avond zou ik eerder denken aan meditatie, yoga, boswandeling, sport, vrienden opzoeken, dagboek schrijven, een hobby die je leukt vindt, filmpje kijken, vrijwilligerswerk waarbij je anderen kunt helpen.

Als je al Oxazepam neemt zal er niet zo veel onschuldigs zijn waar je echt ontspanning mee zult vinden maar misschien een ontspannend kruidentheetje ofzo of wat supplementen van de drogist. Die zijn over het algemeen niet verslavend. Van de Oxazepam zul je op een gegeven moment steeds meer nodig hebben, en stoppen is lastig.

edit: passiebloemthee noemde iemand hier onlangs. @Vinidi84 geloof ik.
Klik om te vergroten...


Voor benzos heb ik geen verslavings probleem. Ik slik het al zolang en kan stoppen wanneer ik wil zonder afbouw. Ik heb het een keer 1.5 genomen en genomen en zonder afbouw gestopt terwijl ik bij andere hoor dat ze na 4 weken al afkicken als de malle. Helaas bij mij zijn het echt enkel opiaten omdat je daar een roes van krijgt. Van benzos krijgt ik dat niet. Alles waar ik geen roes van krijg daar raak ik niet verslaafd aan. Heb ook jaren rivotril gehad ook na 2 jr gestopt zonder afbouw geen ontwenning. Dus in mijn geval de opiaten zijn het die me killen.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
Als je oxycodon en oxazepam gewend bent dan zijn er denk ik niet zoveel (relatief onschuldige) middellen waar je ontspanning uit kunt halen. Je zou cannabis misschien nog kunnen proberen.

Microdoseren met psychedelica zou ik persoonlijk niet doen gezien je trauma’s.
Klik om te vergroten...
Oxazepam krijg ik elke maand maar het haalt enkel de scherpe kantjes van mijn angststoornis weg. Ik ontspan er apsoluut van mij.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Miems zei:
Oxazepam krijg ik elke maand maar het haalt enkel de scherpe kantjes van mijn angststoornis weg. Ik ontspan er apsoluut van mij.
Klik om te vergroten...
Nee, dat begrijp ik. Dus je hebt iets sterkers nodig dan oxazepam om je te ontspannen. Het probleem is dat je dan al snel uitkomt bij schadelijke harddrugs zoals sterke opiaten. Die gaat niemand je hier aanraden, want dat is gewoon niet gezond.

Waar denk je zelf aan als vervanger voor oxycodon?
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Nee, dat begrijp ik. Dus je hebt iets sterkers nodig dan oxazepam om je te ontspannen. Het probleem is dat je dan al snel uitkomt bij schadelijke harddrugs zoals sterke opiaten. Die gaat niemand je hier aanraden, want dat is gewoon niet gezond.

Waar denk je zelf aan als vervanger voor oxycodon?
Klik om te vergroten...

Oxycodon is zoizo een no go. Dat wil ik niet meer. Ik heb geen ervaring met drugs. Naast Oxycodon heb ik nooit andere drug gebruikt. Nu heb ik vandaag omdat ik al 5 weken niet slaap bromazolam als ik het goed typ gehad dat ga ik straks proberen maar dat is een benzo en daar ontspan ik niet van. Ik verlang gewoon zo vreselijk erg naar een roes en ik weet niet wat een alternatief is iets wat in elke geval GEEN Oxycodon is.
M
MckomerrrLid
01-01-2024, 00:00
#20
Miems zei:
Oxycodon is zoizo een no go. Dat wil ik niet meer. Ik heb geen ervaring met drugs. Naast Oxycodon heb ik nooit andere drug gebruikt. Nu heb ik vandaag omdat ik al 5 weken niet slaap bromazolam als ik het goed typ gehad dat ga ik straks proberen maar dat is een benzo en daar ontspan ik niet van. Ik verlang gewoon zo vreselijk erg naar een roes en ik weet niet wat een alternatief is iets wat in elke geval GEEN Oxycodon is.
Klik om te vergroten...
Oxycodon is een zware opiaat en is in vergelijking net zo sterk als heroine dus er zal niks vergelijkbaars zijn. Dus afblijven van die rotzooi!!!

Verdoven is niet de oplossing en het komt 10x zo hard terug. Je kunt niet wegblijven rennen van je problemen hoe hard het ook klinkt. Het enigste waar je op de langer termijn iets aan hebt is van alle middelen afblijven en hulp zoeken. Bijvoorbeeld naar een meeting gaan en je problemen bespreekbaar maakt je zult veel herkenning krijgen. Je bent niet de enigste met zulke problemen!!! Ookal lijkt het nu uitzichtloos voor je geloof mij er is een oplossing maar dan zul je wel van middelen af moeten blijven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."