#1
Hallo forumleden,
Ben bang dat ik nu een beetje moppers krijg van jullie want de vraag komt een beetje laat aangezien ik dit weekend speed heb gebruikt, heb het 1 en ander er over opgezocht maar kom er niet uit.
Ik gebruik Citalopram 20 mg, een SSRI. Citalopram stopt de heropname van serotonine, als ik dus xtc of andere serotonine slurper zou gebruiken zou het indd gevaarlijk zijn omdat die serotonine er niet uitgeslurpt kan worden en ik dus een overdosis krijg. Dat is voor mij allemaal heel duidelijk en ik laat xtc ook met liefde links liggen.
Ik heb het gebruik met de gedachten dat het kon, ik dacht dat speed werkte op je dopamine en noradrenaline maar daar blijkt toch een stukje serotonine bij te zitten. Ik heb hier op DF gelezen verschillende dingen gelezen, dat het wel kon, dat het niet kon, dat speed geen serotonine af gaf, de ander zei van wel. Zelf heb ik nergens na delen aan bevonden, de dip was bijna niet aanwezig. Wel ben ik erg lang wakker geweest, wellicht is dat een effect icm antidepressiva
Hoe zit het nu echt? Beetje laat en onverantwoord nu, maar was er echt van overtuigd dat het wel kon, maar nu hoor ik weer verschillende verhalen. Geeft speed serotonine af, hoeveel geeft het af? Kan je ook met speed het serotoninesyndroom oplopen? Of doet de antidepressiva ook iets met mijn dopamine en noradrenaline (kon alleen vinden dat het iets doet dopamine, maar wat is me een raadsel) waardoor het gevaarlijk word?
Hoop dat iemand hier mij een antwoord op wil geven!
Ben bang dat ik nu een beetje moppers krijg van jullie want de vraag komt een beetje laat aangezien ik dit weekend speed heb gebruikt, heb het 1 en ander er over opgezocht maar kom er niet uit.
Ik gebruik Citalopram 20 mg, een SSRI. Citalopram stopt de heropname van serotonine, als ik dus xtc of andere serotonine slurper zou gebruiken zou het indd gevaarlijk zijn omdat die serotonine er niet uitgeslurpt kan worden en ik dus een overdosis krijg. Dat is voor mij allemaal heel duidelijk en ik laat xtc ook met liefde links liggen.
Ik heb het gebruik met de gedachten dat het kon, ik dacht dat speed werkte op je dopamine en noradrenaline maar daar blijkt toch een stukje serotonine bij te zitten. Ik heb hier op DF gelezen verschillende dingen gelezen, dat het wel kon, dat het niet kon, dat speed geen serotonine af gaf, de ander zei van wel. Zelf heb ik nergens na delen aan bevonden, de dip was bijna niet aanwezig. Wel ben ik erg lang wakker geweest, wellicht is dat een effect icm antidepressiva
Hoe zit het nu echt? Beetje laat en onverantwoord nu, maar was er echt van overtuigd dat het wel kon, maar nu hoor ik weer verschillende verhalen. Geeft speed serotonine af, hoeveel geeft het af? Kan je ook met speed het serotoninesyndroom oplopen? Of doet de antidepressiva ook iets met mijn dopamine en noradrenaline (kon alleen vinden dat het iets doet dopamine, maar wat is me een raadsel) waardoor het gevaarlijk word?
Hoop dat iemand hier mij een antwoord op wil geven!
