Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mijn eerste ingeving was GHB, maar toen las ik zonder ervaring... GHB is wat lastiger qua dosering en sommige mensen moeten ook een paar keer gebruiken voordat ze de effect kunnen herkennen. MDMA is simpel en kan eigenlijk niet fout gaan, tenzij je hem niet omhoog krijgt. Ik zou dus als ik jou was laag doseren of als je het aandurft mixen met GHB. Maar lees je dan eerst wel heel goed in, voordat je daaraan begint. Die mix is magisch, maar je moet wel weten wat je precies moet doen."
"Ik heb het een keer aan een vriendin van mij gevraagd die met verslaafde werkt, en de antwoord was wel redelijk duidelijk dat Benzos het ergst waren. En dit zeiden meerdere mensen die aan zowel heroine en benzo's verslaafd waren. Die vonden dus benzo's erger dan Heroine..."
"Ik had een keer een Artikel gelezen dat verslaving vaak een gevolg is van eenzaamheid en het onvermogen om met andere mensen te binden. Een logische oplossing zou dan denk ik zijn het zoeken van sociale contacten en daar leuke dingen mee te doen en met hen te binden."
"partyhardyx zei: Miscchien een aparte vraag, Maar zijn er meer mannen of meer vrouwen verslaafd in Nederland? Kan er niet zoveel terug vinden op internet. Wel dat vrouwen minder snel hulp zoeken in tegenstelling tot mannen. Bij een afkick kliniek bijvoorbeeld. Gek vraagje. Maar vroeg me dat opeens af haha Groetjes Klik om te vergroten... Ik denk dat mannen aan andere dingen verslaafd zijn. Ik las dat vrouwen vaker verslaafd zijn aan benzodiazepines. Deze verslaving kan je een stuk langer verborgen houden dan aan bijvoorbeeld cocaïne. Zo is het ook zo dat vrouwen vaker Obesitas hebben, al is obesitas niet altijd een verslaving, maar ik denk wel dat het dezelfde functie kan dienen."
"Coffeecup zei: @Stailoz @Mindless Dat zou best kunnen, maar ik heb oa een goede baan, familiecontacten, vrienden, kinderen waar ik heel trots op ben, een fijne partner en een mooi huis. Ik mis euforie, vroeger vaker een zwak gehad voor downers. Het gekke is, uit onderzoek bleek ik ben depressief, terwijl ik erge jaren zonder drugs heb gekend en ik altijd sterk bleef. Die speciale momenten wat je beschrijft kloppen als een bus. Ik denk wauw wat overkomt me. Tot de ellende begint. Ik vraag me af waarom ik klaag terwijl ik niks te klagen mag hebben. Ik ben wel pas laat in aanmerking gekomen met drugs, in mijn tienerjaren heb ik het overgeslagen Klik om te vergroten... Niet dat ik zeg dat je het mis hebt hoor, want wat weet ik nou. Maar ik heb ook goede familiecontacten, goede relatie en 2 prachtige kinderen. financien gaat goed, werk waar ik van hou etc. Maar het leven is niet zo simpel als zulke feitelijke aspecten. Ook ik ben heel laat begonnen met drugs, ik ben gelukkig nooit verslaafd geweest, maar ik ben wel vanaf het begin zeer bewust bezig niet verslaafd te worden, anders was ik het wel geweest. Je kan je ook eenzaam voelen met al die opgesomde contacten. Zoals ik zei ik ben niet verslaafd, dus dat is een andere situatie, maar ik mis drugs helemaal niet als ik met mijn vrouw en kinderen leuke dingen aan het doen of wanneer ik de warmte en liefde van hen voel. Maar als mijn vrouw vroeger naar bed ga en ik ff alleen ben, dan weet ik niet wat ik moet doen met die verveling/ eenzaamheid en dan is de behoefte heel sterk. Een tv serie waar vroeger van kon smullen, is nu een stuk minder interessant geworden, maar mijn kinderen en vrouw zijn niet minder interessant worden. Misschien slaat dit totaal niet op jou, maar wilde me mezelf toch ff verduidelijken."
"Ik heb zeer weinig ervaring met uitgaan. Ik ben maar een paar keer in mijn leven uitgegaan en omdat iedereen mij aanraad een keer tijdens uitgaan xtc te gebruiken, wil ik dat een keer proberen met mijn vriendin te doen. Ik heb al best veel ervaring met drugsgebruik, maar dus helemaal niet met feestjes. Ik ben van plan het weekend van 16 november een weekendje een hotel te boeken met mijn vriendin en zou dan graag met haar naar een feestje willen. Kent iemand een geschikt feest in de buurt van rotterdam/den haag? Ik vind het vooral belangrijk dat we lekker "anoniem" kunnen zijn. dus geen klein feestje waar we op kunnen vallen en het liefst ook een feestje waar veel mensen gebruiken. Ik vind het al heel spannend om in het openbaar te gebruiken en wil niet constant het gevoel hebben dat ik heel raar aan het doen ben. Ik heb zelf al op het internet gezocht, maar omdat ik dus praktisch geen ervaring heb, zou ik het niet weten waarnaar ik precies moet zoeken. Muziek maakt in principe niet uit, als het maar veel gebruikers trekt. Alvast heel erg bedankt!!"
"Dankjewel voor je bericht! De reden waarom ik nooit uit ben gegaan is omdat ik tot mijn 19e op hoog niveau gevoetbald heb en er geen tijd was voor uitgaan, daarna heb ik een bedrijf gestart en ben op mijn 22e samen gaan wonen, geen tijd een de focus lag niet op uitgaan. Ik was gewoon heel vroeg heel serieus. Ik heb 5 jaar later mijn bedrijf verkocht en ben toen lekker gaan reizen, experimenteren met drugs en genieten van het leven. Het is dus niet dat ik niet van uitgaan hou. Het is gewoon nooit op mijn pad gekomen. Klinkt heel gek hier in Nederland... maar ik heb nooit vrienden gehad die uit gingen. Ja uit eten, bios dat soort dingen, maar geen feestjes. Nu is dat een beetje anders aan het worden. Ik heb dus geen last van de dingen die je opnoemt. Ik ben alleen heel nieuwsgierig naar de combinatie xtc, hard muziek, anderen mensen die gebruiken of anderen dingen waarvan ik niet weet dat leuk is onder gebruik van xtc. Ook is mijn muzieksmaak zeer divers. van hip hop tot techno en van dubstep tot pop. Normaal neem ik xtc thuis met mijn vriendin. Dat is altijd diepe gesprekken, knuffelen, dansen en seks. Dat zal ik nooit zat worden, maar ik wil toch een keer wat anders proberen. Ik voel me in principe overal veilig, maar omdat niemand van mijn drugsgebruik weet, behalve mijn vriendin is er toch een bepaald soort schaamte of onzekerheid die ik ervaar als ik dat opeens in het openbaar moet gaan doen. er is een drempel waar ik overheen moet, vandaar dat ik niet wil gebruiken waar ik het gevoel heb dat ik raar ben."
"Rebell zei: Dan zijn de techno feestjes het beste! Er word veel gebruikt. Sfeer is altijd top (waar ik kom iig) Weinig trammelant omdat niet iedereen dronken is maar in de love sfeer van de MDMA. Deephouse zijn leuke feesten dat vaak onder de naam techno valt.. Klik om te vergroten... Dankjewel, en is er een website ofzo waar je kan zien of er ergens een techno feestje is?"
"Eik zei: P.S. Ik denk dat als we als "drugsliefhebbers" drugs willen destigmatiseren en de algemene bevolking willen informeren over verantwoord drugsgebruik we alcohol niet helemaal moeten verguisen. We kunnen beter gewoon aangeven dat de meeste drugs minder schadelijk en verslavend zijn. Klik om te vergroten... Al drink ik zelf helemaal geen alcohol, ben ik het wel met je eens. Alcohol heeft juist bewezen dat ook hardrugs een plek in de samenleving kan hebben. Miljoenen mensen in Nederland gebruiken het, hebben er veel plezier aan en zijn niet verslaafd of miserabel. Het zou zonde zijn als alcohol verboden zou raken en dus dit pleziertje ontnomen zou worden van al die mensen. Net zoals het zonde is dat andere drugs ontnomen word van zoveel mensen."
"Casaan zei: Hoezeer je ook gelijk hebt is de sociale acceptatie van alcohol juist het probleem van veel alcoholisten. Afstand nemen van alcohol is vrijwel onmogelijk aangezien je er overal mee geconfronteerd wordt. Sterker nog, het niet drinken van alcohol wordt gezien als niet sociaal. Daar heb je zelf misschien mee te maken als niet drinker, dat je steeds opnieuw moet uitleggen waarom je niet drinkt. Voor een (ex)alcoholist is dit iedere keer een nieuw gevecht tegen zijn verslaving. Klik om te vergroten... Ik vind dan ook dat men te ver is gegaan met alcohol. Ik pleit niet als andere hard drugs legaal worden ze gewoon in de supermarkt te koop zullen zijn. Alle hardrugs, net zoals alcohol en sigaretten horen in een speciale winkel thuis waar je alleen naar binnen mag als je ouder dan bijv. 18 bent. Alcohol is inderdaad iets te vrij verkrijgbaar en iets te geaccepteerd. Maar misschien komt dat juist doordat alcohol naast tabak de enige harddrug is die te verkrijgen is, maar zodra de alcoholdrinkers drugs proberen is de hype rondom alcohol volgens mij direct een stuk minder."