Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer feestje

Eerste keer feestje

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
StailozLid
01-01-2024, 00:00
#1
TechnoChicken zei:
Helemaal overheen gelezen :innocent:
Misschien toffler zelf? Komen dat weekend wel 2 toffe dj's.
Klik om te vergroten...

Dit lijkt me een goede optie. Ik denk dat we hier heen gaan. Dankjewel TechnoChicken! Jij gaat er niet toevallig heen?
T
TechnoChickenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stailoz zei:
Dit lijkt me een goede optie. Ik denk dat we hier heen gaan. Dankjewel TechnoChicken! Jij gaat er niet toevallig heen?
Klik om te vergroten...
Ah nice! Nee helaas!! Festival ben ik wel waarschijnlijk aanwezig.
S
StailozLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zeer weinig ervaring met uitgaan. Ik ben maar een paar keer in mijn leven uitgegaan en omdat iedereen mij aanraad een keer tijdens uitgaan xtc te gebruiken, wil ik dat een keer proberen met mijn vriendin te doen. Ik heb al best veel ervaring met drugsgebruik, maar dus helemaal niet met feestjes. Ik ben van plan het weekend van 16 november een weekendje een hotel te boeken met mijn vriendin en zou dan graag met haar naar een feestje willen. Kent iemand een geschikt feest in de buurt van rotterdam/den haag?

Ik vind het vooral belangrijk dat we lekker "anoniem" kunnen zijn. dus geen klein feestje waar we op kunnen vallen en het liefst ook een feestje waar veel mensen gebruiken. Ik vind het al heel spannend om in het openbaar te gebruiken en wil niet constant het gevoel hebben dat ik heel raar aan het doen ben. Ik heb zelf al op het internet gezocht, maar omdat ik dus praktisch geen ervaring heb, zou ik het niet weten waarnaar ik precies moet zoeken. Muziek maakt in principe niet uit, als het maar veel gebruikers trekt.

Alvast heel erg bedankt!!
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stailoz zei:
Ik heb zeer weinig ervaring met uitgaan. Ik ben maar een paar keer in mijn leven uitgegaan en omdat iedereen mij aanraad een keer tijdens uitgaan xtc te gebruiken, wil ik dat een keer proberen met mijn vriendin te doen. Ik heb al best veel ervaring met drugsgebruik, maar dus helemaal niet met feestjes. Ik ben van plan het weekend van 16 november een weekendje een hotel te boeken met mijn vriendin en zou dan graag met haar naar een feestje willen. Kent iemand een geschikt feest in de buurt van rotterdam/den haag?

Ik vind het vooral belangrijk dat we lekker "anoniem" kunnen zijn. dus geen klein feestje waar we op kunnen vallen en het liefst ook een feestje waar veel mensen gebruiken. Ik vind het al heel spannend om in het openbaar te gebruiken en wil niet constant het gevoel hebben dat ik heel raar aan het doen ben. Ik heb zelf al op het internet gezocht, maar omdat ik dus praktisch geen ervaring heb, zou ik het niet weten waarnaar ik precies moet zoeken. Muziek maakt in principe niet uit, als het maar veel gebruikers trekt.

Alvast heel erg bedankt!!
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je dit van compleet de verkeerde kant benadert. Je moet niet op zoek gaan naar een plek waar je drugs kunt gebruiken om de avond leuk te maken, je moet op zoek naar een plek waar je een fantastische avond kunt beleven... en die ervaring nóg beter maken met XTC!

Je zegt dat je weinig uitgaat. Als dat is omdat je uitgaan vervelend vindt (je houdt niet van drukte, bent sociaal angstig of enorm onzeker over je dansmoves/uiterlijk/whatever, je vindt muziek kut, ...) dan wordt uitgaan niet opeens leuk omdat je drugs hebt gebruikt - waarschijnlijk alleen nog maar kutter, omdat het zo tegenvalt.

Ga bij jezelf na:
- Welke muziek vind ik leuk?
- Wil ik dansen of chillen of praten?
- Hoe voel ik me normaal tijdens XTC-gebruik? In wat voor omgeving wil ik dat gevoel ervaren?
- Waar voel ik me veilig? Waar juist niet?
Etc.
Kies aan de hand van deze dingen een feestje uit waar jij graag heen zou willen. En neem dáár een pilletje.

Dat je specifiek iets zoekt waar veel mensen waus zijn is overigens wel een goed plan, dat wordt ook niet zo moeilijk als je het in de techno/DnB/dubstep/psytrance scenes zoekt. Vermijd bekende artiesten, "foute feestjes", feesten die wekelijks of maandelijks gegeven worden, en alle feesten in kroegen of zuipketen ... eigenlijk alles waarvan je verwacht dat je ouders het niet erg vinden om naartoe te gaan. Daar vind je namelijk heel veel mensen die drinken, en dat is kut als je zelf drugs gebruikt.

Hopelijk heb je hier wat aan!
S
StailozLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dankjewel voor je bericht!

De reden waarom ik nooit uit ben gegaan is omdat ik tot mijn 19e op hoog niveau gevoetbald heb en er geen tijd was voor uitgaan, daarna heb ik een bedrijf gestart en ben op mijn 22e samen gaan wonen, geen tijd een de focus lag niet op uitgaan. Ik was gewoon heel vroeg heel serieus. Ik heb 5 jaar later mijn bedrijf verkocht en ben toen lekker gaan reizen, experimenteren met drugs en genieten van het leven. Het is dus niet dat ik niet van uitgaan hou. Het is gewoon nooit op mijn pad gekomen. Klinkt heel gek hier in Nederland... maar ik heb nooit vrienden gehad die uit gingen. Ja uit eten, bios dat soort dingen, maar geen feestjes.

Nu is dat een beetje anders aan het worden. Ik heb dus geen last van de dingen die je opnoemt. Ik ben alleen heel nieuwsgierig naar de combinatie xtc, hard muziek, anderen mensen die gebruiken of anderen dingen waarvan ik niet weet dat leuk is onder gebruik van xtc. Ook is mijn muzieksmaak zeer divers. van hip hop tot techno en van dubstep tot pop.

Normaal neem ik xtc thuis met mijn vriendin. Dat is altijd diepe gesprekken, knuffelen, dansen en seks. Dat zal ik nooit zat worden, maar ik wil toch een keer wat anders proberen. Ik voel me in principe overal veilig, maar omdat niemand van mijn drugsgebruik weet, behalve mijn vriendin is er toch een bepaald soort schaamte of onzekerheid die ik ervaar als ik dat opeens in het openbaar moet gaan doen. er is een drempel waar ik overheen moet, vandaar dat ik niet wil gebruiken waar ik het gevoel heb dat ik raar ben.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stailoz zei:
Ik vind het vooral belangrijk dat we lekker "anoniem" kunnen zijn. dus geen klein feestje waar we op kunnen vallen en het liefst ook een feestje waar veel mensen gebruiken.
Klik om te vergroten...

Dan zijn de techno feestjes het beste!
Er word veel gebruikt.
Sfeer is altijd top (waar ik kom iig)
Weinig trammelant omdat niet iedereen dronken is maar in de love sfeer van de MDMA.
Deephouse zijn leuke feesten dat vaak onder de naam techno valt..
S
StailozLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rebell zei:
Dan zijn de techno feestjes het beste!
Er word veel gebruikt.
Sfeer is altijd top (waar ik kom iig)
Weinig trammelant omdat niet iedereen dronken is maar in de love sfeer van de MDMA.
Deephouse zijn leuke feesten dat vaak onder de naam techno valt..
Klik om te vergroten...

Dankjewel, en is er een website ofzo waar je kan zien of er ergens een techno feestje is?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stailoz zei:
Dankjewel, en is er een website ofzo waar je kan zien of er ergens een techno feestje is?
Klik om te vergroten...

Ik kom niet uit die buurt dus ken daar weinig.
Promotie gaat vaak via facebook.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stailoz zei:
Dankjewel voor je bericht!

De reden waarom ik nooit uit ben gegaan is omdat ik tot mijn 19e op hoog niveau gevoetbald heb en er geen tijd was voor uitgaan, daarna heb ik een bedrijf gestart en ben op mijn 22e samen gaan wonen, geen tijd een de focus lag niet op uitgaan. Ik was gewoon heel vroeg heel serieus. Ik heb 5 jaar later mijn bedrijf verkocht en ben toen lekker gaan reizen, experimenteren met drugs en genieten van het leven. Het is dus niet dat ik niet van uitgaan hou. Het is gewoon nooit op mijn pad gekomen. Klinkt heel gek hier in Nederland... maar ik heb nooit vrienden gehad die uit gingen. Ja uit eten, bios dat soort dingen, maar geen feestjes.

Nu is dat een beetje anders aan het worden. Ik heb dus geen last van de dingen die je opnoemt. Ik ben alleen heel nieuwsgierig naar de combinatie xtc, hard muziek, anderen mensen die gebruiken of anderen dingen waarvan ik niet weet dat leuk is onder gebruik van xtc. Ook is mijn muzieksmaak zeer divers. van hip hop tot techno en van dubstep tot pop.

Normaal neem ik xtc thuis met mijn vriendin. Dat is altijd diepe gesprekken, knuffelen, dansen en seks. Dat zal ik nooit zat worden, maar ik wil toch een keer wat anders proberen. Ik voel me in principe overal veilig, maar omdat niemand van mijn drugsgebruik weet, behalve mijn vriendin is er toch een bepaald soort schaamte of onzekerheid die ik ervaar als ik dat opeens in het openbaar moet gaan doen. er is een drempel waar ik overheen moet, vandaar dat ik niet wil gebruiken waar ik het gevoel heb dat ik raar ben.
Klik om te vergroten...

Ah zo! Dan moet het wel goed komen inderdaad :)

Rebell zei:
Dan zijn de techno feestjes het beste!
Er word veel gebruikt.
Sfeer is altijd top (waar ik kom iig)
Weinig trammelant omdat niet iedereen dronken is maar in de love sfeer van de MDMA.
Deephouse zijn leuke feesten dat vaak onder de naam techno valt..
Klik om te vergroten...

Mee eens! Techno/(deep)house = altijd mooi feestje.

Stailoz zei:
Dankjewel, en is er een website ofzo waar je kan zien of er ergens een techno feestje is?
Klik om te vergroten...

Rebell zei:
Ik kom niet uit die buurt dus ken daar weinig.
Promotie gaat vaak via facebook.
Klik om te vergroten...

Ik zou inderdaad gewoon op Facebook of Ggogle eens gaan zoeken naar dingen als "techno 16 november Rotterdam" of "Den Haag house feest 16 november" of andere bewoordingen en kijken of je iets vindt. Ik woon daar niet in de buurt dus ik heb helaas geen tips wat dat betreft.

Succes, en heel veel plezier!
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kijk eens op yellowtipi.

Ik denk dat je het geweldig gaat vinden.
Je 'angsten' uit je eerste post dat je zal worden aangestaard dat je raar bent zullen op een techno-achtig feest absoluut niet bewaarheid worden. Eerder zal het tegenovergestelde gebeuren: je zult verbaasd zijn dat zo'n beetje de hele dansvloer op dezelfde golflengte lijkt te zitten.

Hoop dat je een leuk feestje vindt, en benieuwd hoe het uiteindelijk was!
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zie bv speedfreax in Rotterdam dat weekend staan,.
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fenrir zei:
Ik denk dat je dit van compleet de verkeerde kant benadert. Je moet niet op zoek gaan naar een plek waar je drugs kunt gebruiken om de avond leuk te maken, je moet op zoek naar een plek waar je een fantastische avond kunt beleven... en die ervaring nóg beter maken met XTC!
Klik om te vergroten...
Maar waarom eigenlijk?
Het lijkt hier vaak zo not done om toe te geven dat je naar een feestje gaat omdat je daar een heerlijke xtc-avond kunt hebben. Maar ik zie niet in eigenlijk waarom dat de verkeerde benadering zou zijn.
Ik vind xtc heerlijk, en als ik het doe zoek ik daar leuke mensen bij uit en een fijne setting. Voor mij is die setting een goed feest, met muziek waar lekker op gedanst kan worden, keuze uit honderden gelijkgestemden om een gezellig praatje mee te maken of iets leuks mee te doen, aankleding waar ik gelukkig van word, liefst nog wat activiteiten of zo buiten dansen om.
Niks mis mee volgens mij. Ja je kan ook nuchter naar een feest gaan, en ja je kunt xtc dan ook zien als een extraatje, maar je kan het ook anders zien.
Als ik paddo's in het bos neem, denk ik ook niet: hmmm ik kan ook gewoon nuchter naar het bos gaan, dat is ook leuk. Paddo's is een leuk extraatje.
Voor mij geldt bij X hetzelfde. En ik denk eigenlijk bij heel veel mensen. Ook al is het dus niet zo tof om te zeggen blijkbaar.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#13
stomme eend zei:
Maar waarom eigenlijk?
Het lijkt hier vaak zo not done om toe te geven dat je naar een feestje gaat omdat je daar een heerlijke xtc-avond kunt hebben. Maar ik zie niet in eigenlijk waarom dat de verkeerde benadering zou zijn.
Ik vind xtc heerlijk, en als ik het doe zoek ik daar leuke mensen bij uit en een fijne setting. Voor mij is die setting een goed feest, met muziek waar lekker op gedanst kan worden, keuze uit honderden gelijkgestemden om een gezellig praatje mee te maken of iets leuks mee te doen, aankleding waar ik gelukkig van word, liefst nog wat activiteiten of zo buiten dansen om.
Niks mis mee volgens mij. Ja je kan ook nuchter naar een feest gaan, en ja je kunt xtc dan ook zien als een extraatje, maar je kan het ook anders zien.
Als ik paddo's in het bos neem, denk ik ook niet: hmmm ik kan ook gewoon nuchter naar het bos gaan, dat is ook leuk. Paddo's is een leuk extraatje.
Voor mij geldt bij X hetzelfde. En ik denk eigenlijk bij heel veel mensen. Ook al is het dus niet zo tof om te zeggen blijkbaar.
Klik om te vergroten...

Oh, zeker. Ik maak me daar ook schuldig aan hoor, iedereen denk ik wel.
Mijn punt is niet dat je alleen drugs mag gebruiken op gelegenheden die van zichzelf al perfect zijn - maar vooral dat je niet moet denken dat drugs een vervelende ervaring magischerwijs geweldig kunnen maken.

Maar volgens mij zijn we het eigenlijk 100% eens? Je zegt "Ik vind xtc heerlijk, en als ik het doe zoek ik daar leuke mensen bij uit en een fijne setting. Voor mij is die setting een goed feest, met muziek waar lekker op gedanst kan worden, keuze uit honderden gelijkgestemden om een gezellig praatje mee te maken of iets leuks mee te doen, aankleding waar ik gelukkig van word, liefst nog wat activiteiten of zo buiten dansen om." Betekent dat niet hetzelfde als mijn "je moet op zoek naar een plek waar je een fantastische avond kunt beleven... en die ervaring nóg beter maken met XTC"?
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee da's niet hetzelfde :)
Jij zegt dat het feest / de setting het eerste uitgangspunt moet zijn en je xtc daarna toe kunt voegen, als extraatje. Ik zou niet weten wat er mis is met de benadering vanuit de andere kant: xtc is het uitgangspunt en je zoekt daar een toffe setting/feest bij waardoor je een nog fijnere ervaring kunt hebben.
Je zegt dat je je er zelf ook wel eens schuldig aan maakt, maar vanwaar die woordkeuze schuldig aan maken?
Ik lees dat vaker hier maar snap dat dus oprecht niet.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#15
stomme eend zei:
Nee da's niet hetzelfde :)
Jij zegt dat het feest / de setting het eerste uitgangspunt moet zijn en je xtc daarna toe kunt voegen, als extraatje. Ik zou niet weten wat er mis is met de benadering vanuit de andere kant: xtc is het uitgangspunt en je zoekt daar een toffe setting/feest bij waardoor je een nog fijnere ervaring kunt hebben.
Je zegt dat je je er zelf ook wel eens schuldig aan maakt, maar vanwaar die woordkeuze schuldig aan maken?
Ik lees dat vaker hier maar snap dat dus oprecht niet.
Klik om te vergroten...

Ik bedoel met me er schuldig aan maken dat ik wel eens gedacht heb: "zin om XTC te gebruiken, waar zal ik dat eens doen?"

Of de volgorde bestaat uit ik wil naar een feest gaan -> en drugs gebruiken of ik wil drugs gebruiken -> naar welk feest ga ik? moet iedereen zelf weten. Wat ik TS aanraadde was om niet zomaar naar een kutfeest te gaan omdat een pil het misschien leuk zou kunnen maken. Meer dan dat maakte ik er toch niet van?
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fenrir zei:
Wat ik TS aanraadde was om niet zomaar naar een kutfeest te gaan omdat een pil het misschien leuk zou kunnen maken. Meer dan dat maakte ik er toch niet van?
Klik om te vergroten...
Ok, als je het zo stelt kan ik het er moeilijk mee oneens zijn uiteraard:upsidedown:
Je opmerking dat de ts het compleet van de verkeerde kant benaderde gaf me het idee dat je meer bedoelde dan enkel: drugs maakt van de hel geen hemel.
Misschien kwam het ook omdat ik uit het eerste bericht van de ts helemaal niet haalde dat ie uitgaan verselijk vond, alleen dat ie er weinig kaas van had gegeten.

Met een beetje draaien zijn we het best wel eens:upsidedown:
S
SannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Technooo! Waarom ga je niet een keer naar thuishaven Amsterdam? Goeie artiesten, heerlijke vibe, niet te duur en overdag ! Is dan wel iets verder maar hee ik ga ook wel is daar heen en kom helemaal uit Overijssel.. best te doen hoor!
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#18
stomme eend zei:
Ok, als je het zo stelt kan ik het er moeilijk mee oneens zijn uiteraard:upsidedown:
Je opmerking dat de ts het compleet van de verkeerde kant benaderde gaf me het idee dat je meer bedoelde dan enkel: drugs maakt van de hel geen hemel.
Misschien kwam het ook omdat ik uit het eerste bericht van de ts helemaal niet haalde dat ie uitgaan verselijk vond, alleen dat ie er weinig kaas van had gegeten.

Met een beetje draaien zijn we het best wel eens:upsidedown:
Klik om te vergroten...

Nu je me zo terugciteert naar mezelf vind ik ook dat dat zinnetje redelijk belerend klinkt, oops :sweatsmile: toon is toch lastig over te brengen in geschreven vorm.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#19
stomme eend zei:
speedfreax in Rotterdam
Klik om te vergroten...

Vet feest alleen 2step en dubstep daar moet je echt van houden.
En ook niet echt een MDMA feest.
Ben er vaak geweest omdat ik de organisatie ken en de muziek leuk vind
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rebell zei:
Vet feest alleen 2step en dubstep daar moet je echt van houden.
En ook niet echt een MDMA feest.
Ben er vaak geweest omdat ik de organisatie ken en de muziek leuk vind
Klik om te vergroten...
Dank voor de zinvolle toevoeging! Ik ken het niet, zag hem in de gauwigheid voorbij komen terwijl ik met mijn hoofd al bij de discussie met fenrir zat :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."