Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA - In 1 keer of verdelen?

MDMA - In 1 keer of verdelen?

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TofastLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mede spacers

Ik heb vroeger vaak xtc/M gebruikt, dit word weer de eerste keer na een aantal jaar. Ik ga 200mg gebruiken alleen twijfel ik of ik dit in 1x moet gebruiken of dat ik het beter kan verdelen in 2x 100mg? Weten jullie de voordelen/nadelen? En welke manier brengt het minste schade aan?

Alvast bedankt!
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#2
200 is naar mijn mening te veel, tenzij je gewicht dat toelaat.
120 / 80 lijkt me een betere verdeling.
Lees eens oude topics door met betrekking tot deze vraag. Daar valt genoeg in te lezen.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#3
1 tot 1.5 mg per kilo lichaamsgewicht aanhouden. Verdelen in je lichaamsgewicht en een half keer je lichaamsgewicht (als je voor 1.5mg/kg gaat). Meer dan dat dan ga je alleen maar meer nadelen dan voordelen ervaren, heftigere come downs en zwaardere katers. En ja, ik ben ervaringsdeskindig. Die come down kan een hel zijn. Less is more past goed bij MDMA.
x
xeno1975Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Tofast zei:
180mg dus?
Klik om te vergroten...
180 MG, inderdaad. Met wat experimenteren gemerkt dat 110 ook goed werkt, 100 is me wat te mild.
x
xeno1975Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga hard op 120 mg, met een redose van 60 (1m78, 77kg). Dan kom ik er pas na 3u30 terug een beetje uit en neem ik de tweede dosis. Dat zijn ook de dosissen die MAPS gebruikt voor zijn onderzoek, dacht ik.
P
PistooltjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
xeno1975 zei:
Ik ga hard op 120 mg, met een redose van 60 (1m78, 77kg). Dan kom ik er pas na 3u30 terug een beetje uit en neem ik de tweede dosis. Dat zijn ook de dosissen die MAPS gebruikt voor zijn onderzoek, dacht ik.
Klik om te vergroten...
Heeft echt 0.0 zin om na 3u30 nog bij te pakken. Bijpakken doe je best eenmalig ongeveer 1u-1.5u na je 1ste inname
T
TofastLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tartarus zei:
200 is naar mijn mening te veel, tenzij je gewicht dat toelaat.
120 / 80 lijkt me een betere verdeling.
Lees eens oude topics door met betrekking tot deze vraag. Daar valt genoeg in te lezen.
Klik om te vergroten...
MarcieMarc zei:
1 tot 1.5 mg per kilo lichaamsgewicht aanhouden. Verdelen in je lichaamsgewicht en een half keer je lichaamsgewicht (als je voor 1.5mg/kg gaat). Meer dan dat dan ga je alleen maar meer nadelen dan voordelen ervaren, heftigere come downs en zwaardere katers. En ja, ik ben ervaringsdeskindig. Die come down kan een hel zijn. Less is more past goed bij MDMA.
Klik om te vergroten...
Ben zelf rond de 80 kilo heb een aantal jaren geleden 800mg - 1g op 1 avond gedaan ik ging veeeelste hard. Dus dacht nu 200mg maar dit zal ik dan op jullie advies wat verlagen naar 120/150mg. Is het zo dat als ik de 120 mg neem in 1x dit minder schadelijk is dan 80 mg en dan later weer 40mg bijpakken?
T
TofastLid
01-01-2024, 00:00
#8
xeno1975 zei:
Ik ga hard op 120 mg, met een redose van 60 (1m78, 77kg). Dan kom ik er pas na 3u30 terug een beetje uit en neem ik de tweede dosis. Dat zijn ook de dosissen die MAPS gebruikt voor zijn onderzoek, dacht ik.
Klik om te vergroten...
180mg dus?
P
PistooltjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tofast zei:
Ben zelf rond de 80 kilo heb een aantal jaren geleden 800mg - 1g op 1 avond gedaan ik ging veeeelste hard. Dus dacht nu 200mg maar dit zal ik dan op jullie advies wat verlagen naar 120/150mg. Is het zo dat als ik de 120 mg neem in 1x dit minder schadelijk is dan 80 mg en dan later weer 40mg bijpakken?
Klik om te vergroten...
Nee als je 80 kg weegt neem dan 80mg en 1u-1.5u erna nog 40mg. Das t beste
D
Deurklappert123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Tofast zei:
Beste mede spacers

Ik heb vroeger vaak xtc/M gebruikt, dit word weer de eerste keer na een aantal jaar. Ik ga 200mg gebruiken alleen twijfel ik of ik dit in 1x moet gebruiken of dat ik het beter kan verdelen in 2x 100mg? Weten jullie de voordelen/nadelen? En welke manier brengt het minste schade aan?

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Altijd verdelen, anders wordt t kotsen eerst voor je gaat vliegen🤣 xtc nam k ook altijd eerst een halve om in te komen en als k m voelde de andere helft pas. Staat knap lelijk als je midden in de club over je nek gaat🤣
x
xeno1975Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Pistooltje zei:
Heeft echt 0.0 zin om na 3u30 nog bij te pakken. Bijpakken doe je best eenmalig ongeveer 1u-1.5u na je 1ste inname
Klik om te vergroten...
Voor ons wel, ja, maar YMMV.

Een uur na de eerste inname begin ik er nog maar net in te komen, dus dat lijkt me veel te vroeg om bij te nemen. En over die 3:30: waarom zou ik bijnemen als ik naar mijn gevoel nog lekker ga? Dan verkort ik de totale duur van mijn trip.

Dit weekend nog getest voor u, trouwens. 😉 Met weinig last van bij- of na-effecten. Misschien dat niet werkt voor iedereen, maar het werkt goed voor ons.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
xeno1975 zei:
Voor ons wel, ja, maar YMMV.

Een uur na de eerste inname begin ik er nog maar net in te komen, dus dat lijkt me veel te vroeg om bij te nemen. En over die 3:30: waarom zou ik bijnemen als ik naar mijn gevoel nog lekker ga? Dan verkort ik de totale duur van mijn trip.

Dit weekend nog getest voor u, trouwens. 😉 Met weinig last van bij- of na-effecten. Misschien dat niet werkt voor iedereen, maar het werkt goed voor ons.
Klik om te vergroten...
Poah dan hebben jullie een onuitputtelijke voorraad serotonine! Wat bijzonder!

De echte effecten van xtc duren maar zo’n 4 uur. En omdat een van de stoffen die xtc/mdma aanspreekt een lichaamseigen voorraad heeft, wordt deze voorraad opgemaakt door xtc te gebruiken. Deze voorraad heeft niet kunnen herstellen in 3,5 uur, dus als je dan nog extra bijpakt zul je alleen bijwerkingen van xtc erbij krijgen. Als je die lekker vindt (wordt vaak als “hard gaan” “strak staan” omschreven namelijk) dan kun je misschien spreken van verlengen van je trip, maar de echte xtc vibe is er dan wel een beetje van af. En je verhoogt de kans op neurotoxiteit (dus @Tofast als je voor de meest veilige optie wil gaan is wat xeno aanraadt het niet).
Als je op je piek, na 1-1,5 uur bijneemt dan kun je die stofvoorraad in je lichaam nog opnieuw aanspreken en je space intensiveren of verlengen.
P
PanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Deze draad is en kleine 3 maanden oud maar wellicht heeft iemand nog iets aan mijn ervaringen.

XTC werkt (naar mijn mening) het fijnst als je minimaal doseert. Bij de eerste dosis moet je wel een drempel over, anders heb je alsnog het XTC-gevoel niet. Hoe "hard je gaat" bij de eerste dosis bepaalt mede hoe lang plezier je er van hebt. Het kan soms best eens leuk zijn om hard te gaan maar zelf ga ik liever voor zo lang mogelijk.

De ideale dosis is voor iedereen anders, voor mij is dat 90 à 95 mg voor de eerste dosis, twee uur daarna een volgende dosis van "slechts" 17mg en daarna iedere anderhalf uur weer 17mg. Bij de begindosis voel ik hem opkomen na 35-45 minuten en is hij maximaal na 60 minuten. Anderhalf à twee uur na inname vlakt het gevoel af en is er de XTC-euforie. Enkele minuten na bijpakken voel ik weer de lichte rush als bij het begin. Na de derde à vierde keer bijpakken is de rush bijna niet meer merkbaar en voor mijn het teken dat het de laatste is.
Op deze manier rek ik de trip op tot 6 à 6.5 uur. Ik ben wel eens begonnen met 80mg (en iedere keer 17mg er bij); het duurde dan wel 7 uur maar het was net niet "stevig" genoeg.

Ik heb hiermee ook echt nooit last van een "dinsdagdip". Sterker nog: ik ben de hele week gewoon blij en aan het nagenieten van de ervaring.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben gewend zo'n anderhalf uur na inname de helft van de eerste dosis te nemen.
In mijn geval 120/60 maar dat verschilt per persoon.
Later bijnemen voegt bij mij weinig meer toe.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#15
120 en dan na een uurtje of 2 nog eens 40 doe ik meestal, en als we dan nog niet aan de after toe zijn komt er soms tegen beter weten in nog een likje bij
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik (vrouw, 1.69, 70kg) heb op dit moment pillen van ong. 100mg en neem altijd halfjes van deze pillen. Als ik iets meer dan dat neem, ga ik knetterhard. Maar dat is voor iedereen anders. Mijn vriend (kleiner en lichter dan ik) neemt altijd 100mg in één keer.

Ik zou in ieder geval niet adviseren in één keer 200mg te nemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."