Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi, Me even voorstellen. Ik ben 22j en heb in het verleden al veel meegemaakt. De psychiatrie is meer mijn thuis dan iets anders. Telkens weer doe ik mijn best om me zo goed mogelijk kapot te maken, dat blijkt een karaktertrek te zijn geworden. Drugs ben ik lang afgebleven. Tot ik speed tegen kwam. Het wondermiddel tegen alles. Rust in mijn hoofd (ADD) en niet meer altijd moe (narcolepsy). Enige nadeel, drugs word niet getolereerd in psychiatrie dus werd ik meermaals ontslagen voor mijn 'weekend'gebruik. Tevens willen ze mij geen betere medicijnen geven, krijg ook geen rilatine ofzoiets. Fast forward tot nu. Speed gebruik terug begonnen, maar deze keer loopt het fout. Ik gebruik nu elke dag voor ongeveer een goede week. Eerste keer veel te veel daarna soms niets of 2 a 3 lijnen. Slaap voldoende dus geen probleem. Maar er Is iets erg aan het gebeuren. Speed stopt mijn eetlust enorm. Na dag 4 ging mijn lichaam in starvation mode. En ik voelde iets dat ik al 5 jaar vergeten was. Het voelt godverdomme goed die toestand. Alsof ik mijn lichaam uitdaag te overleven. En ja ik besef goed, dit Is een trigger voor anorexia waar ik 5 jaar terug kortstondig mee te maken heb gehad. Dag 6 kon ik plots mentaal en fysiek niet meer drinken, dat zorgde voor paniek. Zelfs snuiven vond ik vreselijk en Zonder drinken overleef je niet lang. Ik heb bijna de ambulance gebeld omdat ik dacht dat ik zou neervallen en mijn hart zou stoppen. Toch kunnen drinken, iets zoet en even wat eten maar ook niet veel. Nu Is het dag 8 en ik word obsessief. Soms ben ik super zwak en heb ik heel veel pijn, soms Is er niets aan de hand. Eigenlijk gebruik ik helemaal niet veel speed meer zelfs. Slapen doe ik zelfs veel. Maar als ik dan toch eens wat helder wil zijn, kan een lijntje me zeker een halve dag recht houden. Ik wil niet stoppen. Maar ik weet dat het ooit wel moet. Binnen een maand word ik terug opgenomen op dubbeldiagnose. Dus ik denk, nog een maand om even dit gevoel vast te houden. Ik besef goed dat het ongezond is enzo en dat jullie nu wrs denken dat ik ziek in mijn hoofd ben. Maar eerlijk? Als ik nu niet in hongerstaking en speedgebruik zat, had ik het niet meer lang vol gehouden thuis. Dus denk ik, wat Is het beste? Sorry dat ik dit post, ik vind gwn geen enkele ziel op het gehele web dat net zoals ik honger lijdt tijdens het gebruik. Mijn vraag is simpel: houdt mijn lichaam dit gedrag 40 dagen vol zonder te sterven? Ik heb veel vetreserve over, en dat mag gerust gebruikt worden. Men zegt zelfs dat 40 dagen vasten gezond Is en als detox werkt. Vele mensen doen het, dus waarom ik niet? Is dit zo drastisch slecht? Na een maand moet ik toch sowieso stoppen en krijg ik goede begeleiding in de kliniek. Ben al eens gestopt na een speedverslaving maar dat was geheel anders (misbruik, veel medicatie). Daar ga ik niet over uitwijken. Speed Is voor mij gwn een wondermiddel tegen al mijn psychische klachten. Ik ben ook zeker niet bang voor psychotische klachten, want hoe raar het ook mag zijn. Speed heeft mijn psychose gevoeligheid gestopt. Zelfs daarvoor Is het een wondermiddel. Modknip. Vragen om drugs is niet toegestaan. Maar na 3 jaar zagen en klagen krijg ik nog geen dosisje rilatine of iets dergelijks. Soit waar ik dus wel van wakker lig. Hoe weet ik wnr mijn lichaam zegt, nu Is het genoeg? Ik wil niet doodvallen. Maar bv. Hartkloppingen zijn doodeng, maar meestal niet gevaarlijk tijdens gebruik. Toch? Of heb ik het helemaal fout? Denkt niet iedereen dat ie dood gaat tijdens een afkick? En neh stuur me aub niet naar de dokter. Ik wil niet opgesloten worden in een gesloten instelling. Been there done that. Verklaar me niet ziek, zover was ik al. Aub serieuze reacties met medische informatie over deze combinatie. Als dit te heftig Is voor dit forum, haal ik het er direct af. Ik weet gwn echt niet waar ik met deze vraag heen moest. Dank jullie voor het begrip."
"acht.zes zei: Zo werkt het niet. Iedereen kan/mag reageren hoe die wil, natuurlijk wel de huisregels in acht nemend. Ik walg van 'ik wil alleen maar dit soort reacties' die je vooral in facebookgroepen ziet. Lijkt me niet zo'n goed idee om je bewust een speedverslaving + anorexia in te snuiven. Als je wil afvallen doe je dat maar zoals iedereen. Ik ben zelf vorig jaar 20 kilo afgevallen door met suiker te stoppen, geen bewerkt voedsel meer te eten en dat in combinatie met een koolhydraatarm dieet, als je wil kan ik je wel tips geven. Klik om te vergroten... Bedankt, ik had gwn schrik voor kwetsende opmerkingen, daarmee. En ik doe het niet voor het afvallen, das mooi bijgenomen wel. Het is mijn zelf destructieve kant die de bovenhand neemt. Mss stom om het hier te schrijven. Sorry"
"Roze olifant zei: Mijn vraag is simpel: houdt mijn lichaam dit gedrag 40 dagen vol zonder te sterven? Ik heb veel vetreserve over, en dat mag gerust gebruikt worden. Men zegt zelfs dat 40 dagen vasten gezond Is en als detox werkt. Vele mensen doen het, dus waarom ik niet? Is dit zo drastisch slecht? Nou, of je al dan niet gaat sterven, daar kunnen wij je natuurlijk echt geen antwoord op gaan geven, maar ik neem aan dat je zelf begrijpt dat dit niet bepaald een goed idee is en dus wél drastisch slecht voor je lichaam. Niks detox en gezond. Sowieso klinkt het helemaal niet alsof je in een stabiele periode zit en word je naar eigen zeggen over een maand opgenomen voor een dubbeldiagnose. Niet echt het moment om een maand lang aan de speed te gaan. Dat is hoe dan ook gevaarlijk en een uitputtingsslag voor je lichaam. Je zegt dat je niet bang bent voor psychotische klachten, maar fysiek en mentaal niet meer kunnen drinken, daardoor in paniek raken en overwegen de ambulance te bellen omdat je denkt dood neer te vallen klinkt voor mij toch al als de mogelijke start van het optreden van psychotische verschijnselen. Wat is de reden dat je geen methylfenidaat voorgeschreven krijgt? Is ADD officieel gediagnosticeerd? Of krijg je het niet voorgeschreven omdat ze denken dat je de medicatie niet op een veilige manier gebruikt? Want je verhaal klinkt voor mij extreem zelfdestructief. Sterkte! Hopelijk wordt alles snel wat minder zwaar. Klik om te vergroten... Dank voor het antwoord. ADD is idd nooit officieel vastgesteld omdat je dan 6 maand clean moet zijn en ze dat niet standaard doen in een psychiatrie. Mijn excuses voor mijn post, ik besef dat deze idd heel zelfdestructief is. Ik heb een probleem dat zelfs na 3,5 jaar psychiatrie niet duidelijk is, het Is enkel erger geworden. Bedankt om toch te antwoorden, ik ga vandaag naar huis en men mama zal wel zorgen dat ik overleef. Hoewel ik hoop het daglicht niet meer te zien"
"22:22 zei: Soms lees je zo’n verhaal waarvan je bij jezelf denkt... Is dit nou serieus of loopt iemand gewoon keihard de boel in de zeik te nemen?! Deze comment is geenzins bedoeld om jou af te zeiken of je verhaal in twijfel te trekken want ik geloof echt wel dat iemand zo ver heen kan zijn dat hij/zij dit zonder blikken of blozen opschrijft maar ik plaats dit omdat ik echt oprècht hoop dat je je eigen verhaal nog eens overleest op een helder moment en ziet hoe bizar het is, en een wake up call krijgt. Veel sterkte en succes met alles, hoop echt dat je snel de juiste hulp krijgt!! Klik om te vergroten... Bedankt voor de reactie. Onder tussen paar dagen later ben ik terug helder. Ook terug beginnen eten. Het verhaal is geschreven in uiterste crisis en onder invloed van Veel te veel speed. Leefde bij mijn ondertussen ex. Hij Is zo verslaafd dat hij me telkens aanzette meer en meer te gebruiken. Ik heb de drugs volledig misbruikt. En niet eten was pure zelf destructie en eigenlijk gwn een trage zelfmoord poging. Dit gebeurt niet nog eens. Ik heb er veel uit geleerd. Ik ben nu veel helderder dus als ik straks iets nieuw zou posten hoop ik niet dat iedereen zich vasthoudt aan dit voorval. Bedankt!"
"Help ik ben nu 6 dagen speed aan het gebruiken. Is een dagje niets ook. Niet zo veel, meestal overdag 3 lijntjes ofzo. Nu gisteren avond begonnen en even door gedaan dus nachtje overgeslagen. Rest van de dagen heb ik prima geslapen. Maar nu lukt de slaap me echt niet. En het ergste van al Is dat ik al 6 dagen niets gegeten heb. Krijg geen hap binnen. Zelfs snuiven lukte niet meer omdat ik dat gevoel bij men keel verschrikkelijk vond. Drink veel aquarius that's it. Mijn lichaam Is een wrak en echt dood. Daarstraks zelfs bijna naar spoed gemoeten omdat het zo slecht ging. Ging precies in shock. Nu gaat het wel beter. Mss omdat ik uiteindelijk toch een klein half tasje kippensoep kon eten. Psychisch alles dik in orde eigenlijk. Ben bij een vriend en hij Is best ongerust dat ik niet kan eten. Wat moet ik doen? Wat als ik morgen nog niet kan eten? Of de dag daarna? Zelfs al heb ik bijna 15u niet gebruikt, nog steeds vies van eten. Zelfs roken doe ik al 2 dagen niet meer. Is dit normaal? Lees echt nergens anders dat iemand zo lang geen honger heeft. Ik probeer me echt te forceren maar het lukt echt niet. Ben bang wat mijn lichaam gaat doen... Wil liever niet dood gaan hiervan, maar zo voelt het wel soms even. Vriend heeft hier trouwens totaal geen last van en kan alles eten. Ligt nu ook al in dromenland. Iemand help? (Ik besef goed dat 6 dagen achter elkaar dom Is, maar ik ben nu eenmaal een verslaafde, vanaf er plaats Is mag ik naar een psychiatrie, dus maak je daar geen zorgen over)"
"Ik krijg een enorme babbelkick van speed, ook van Coke dus gwn de hele nacht door mijn levensverhaal verkondigen ineens weet ik dan ook de oplossing voor al mijn levensproblemen. Drugs Is er dan eentje van. Bonus Is dat mijn partner meestal ook zo weg Is dat hij de hele tijd aandachtig blijft luisteren en antwoord op men vragen. Als ik geen partner heb Is schrijven of schilderen leuk. 12 u aan een stuk super geconcentreerd schilderen tot in de perfectie om 's morgens te beseffen dat je dat in nuchtere toestand wrs op een uur ook kon. Zalig gwn! Zeker als iedereen slaapt, lekker rustig. Op speed heb ik de mooiste dingen gemaakt, dan ben ik super creatief en perfectionistisch. 20x over dezelfde letter schilderen Is toch niet raar? Oh en lijnen leggen of drogen! Dan pak ik dat bord en maak ik de perfecte lijn tot mijn partner het bord afpakt en zegt dat ik al een uur bezig ben met diezelfde lijn te leggen! Oeps Komt de zon nu al op? Lijkt alsof het een kwartier geleden nog zonsondergang was. Maf!"
"Mss dat ze de concentraties van de Orexin/hypocretin neuronen verhogen dan? Mits GHB word gebruikt voor narcolepsie patiënten en deze mensen missen die neuronen. Toch diegene met cataplexie"
"Ik weet het, slim is het niet... Ik snuif al zo'n 6 maanden dagelijks rilatine. Ik heb een slaapstoornis en ADHD dus krijg het voor beide voorgeschreven. Ik weet niet waarom, maar het snuiven voelt gewoon zoveel beter omdat je dan echt heel snel even wakker wordt. Enkel voordelen in mijn ogen, maar ik ben dan ook verslaafd. buiten dan één groot probleem. Mijn neus is echt fucked up. Eerst stoorde het me niet, maar nu is het zo erg dat het pijn doet en die pijn straalt zelfs uit naar mijn rechter hoofd, oog en tanden. Ik zou dus een afspraak bij een neus keel oor arts willen maken, maar wat zeg je daar tegen? Gewoon de hele waarheid? Hij zal waarschijnlijk aan de schade ook wel zien hoe dat komt. Maar ik zou liever niet willen dat zoiets in mijn medisch dossier komt. Dus ik weet niet goed wat ik moet doen. Zit al vaseline te smeren en te spoelen elke dag, maar wordt er niet beter op. Toch maar gaan dan? En ik weet dat ik moet stoppen en dat het niet slim is wat ik doe, maar het is een hardnekkige verslaving"
"Tijdloos zei: Dominal Forte Klik om te vergroten... Pakte ik lang omdat mijn slaap zo verstoord Is. Deed me niet veel. Heb dan ook ooit een overdosis gepakt (zelfmoordpoging don't judge) 60 dominal 80mg genomen en 9 seroquel 300. De spoedartsen zeiden dat de seroquel eigenlijk mijn leven had gered. 3 daagjes intensieve zorgen. En neh die drie dagen heb ik nog steeds slecht geslapen. De effecten waren zeer bizar en verschrikkelijk. Mja was ook niet echt de bedoeling het te overleven."
"De Dunne zei: Ow echt? Durf jij dat? Ik heb het ene keer van (overmatig) xtc gebruik gehad lang geleden. Ik hoorde tijdens de verlamming ook hele harde en enge geluiden. Ik was overtuigd dat ik echt net op tijd weer "normaal" was omdat ik t gevoel had echt op de dood af te stromen en ik was niet opweg naar de hemel denk ik. Ik vloog er na als een gek rechtop happend naar adem. Ik heb der wel een poos last van gehad. Ik zou niet durven diep gaan oid. Ik wilde zo gauw mogelijk "wakker" zijn. Was het niet eng? Klik om te vergroten... Ik heb een slaapstoornis waardoor ik gemiddeld zo'n 3 nachten per week veel last heb van slaapverlamming/ hypnagoge hallucinaties. Je leert er mee leven maar ik zou zo graag zonder! Drugs hielpen net, toch speed. Denk dat het mss Narcolepsy Is."