Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"gekkemanlol zei: je mag me altijd een privebericht sturen ,ben je momenteel onder invloed van iets Klik om te vergroten... Enkel onder invloed van een steeds lagere dosis tramadol. Verder van helemaal niets. Ja onder invloed van mijn hersenen"
"LucidLucy zei: Toch een beetje dubbel gevoel bij deze mijlpaal. Ik baal af en toe nog steeds dat ik vlak voor de 6 maanden een reeks terugvallen kreeg. Aan de andere kant zijn het maar getallen. Het belangrijkste is dat ik vandaag clean ben. Ik ben al lang blij dat ik weer uit die obsessie ben van 'de volgende keer gebruiken'. Ik voel me lichamelijk, geestelijk en spiritueel erg goed de afgelopen dagen. Ondanks dat er lastige dingen op m'n pad komen. En ergens biedt die reeks terugvallen ook weer kansen. Zoals me meer verdiepen in trauma en mogelijk daar weer wat mee doen! "Don't question why things happen because the majority of the time, it's a blessing in disguise" Bekijk bijlage 48465 Klik om te vergroten... Die mag ik volgende week ophalen!"
"Dat heb ik nu met tramadol. Ik wil niet meer nemen. Hartslag 110, bloedruk 132/75 en heel veel angst en emotie. Woon alleen dus moet het allemaal alleen doen. Volgende week belt de kliniek pas weer. Kan alleen maar janken en echt dat ik bovenop die ontwenning kom."
"Omdat dat slecht zou zijn als ik dat langer door zou gebruiken"
"Zijn er mensen die de 25 onderwerpen va Seeking Safety hebben gedaan en zijn behandeld met Seeking Safety. Hoe was de ervaring?"
"Hoi Lanadz, In Suboxone zit ook Naloxon wat er voor zorgt dat het niet verslavend is als opiaten. Ik ben nu 52 dagen clean van tramadol, ben ook opgenomen geweest. Daar hoorde ik wel dat Suboxone vaker voorgeschreven wordt. Ik ging ook eerst zelf afbouwen maar dat lukte niet en toen ook opgenomen. Overigens wordt iedereen volgens mij op eigen verzoek c.q. vrijwillig opgenomen in verslavingsklinieken. Heb niet gezien dar er iemand gedwongen werd opgenomen. Ik had een afbouwschema van 3,5 week waarmee ik elke twee dagen 25 mg omlaag ging. Ontwenning gaat er ongetwijfeld komen maar ik zag de kliniek als veilig en daar werd de medicatie van mij overgenomen, dus kon ik daar wel afbouwen. Lichamelijke ontwenning zoals eetlust, stoelgang, maar ook geestelijke ontwenning ik echt even doorheen moest. Ik kon nergens plezier uit halen, had nergens meer zin in, alsof je dag en nacht een flinke kater hebt, maar het werd echt beter. Het euforische van opiaten is echt weg en het is de kunst te leren leven met 70-80%. Ik merk nu dat ik veel meer voel en veel meer emoties krijg. Dat is heel erg wennen. Ik doe nu nog dagbehandeling nadat ik 23 december werd ontslagen na 3,5 week opname. Bij jou zal de ontwenning, i.v.m. Suboxone wellicht minder heftig zijn als ik hier beschrijf. Succes en sterkte. Hoor graag hoe je het hebt ervaren."
"Lanadz zei: @Mowgli33 Excuus, ik dacht dat je overgezet was op Suboxone maar dat las ik verkeerd. Helemaal knap dat het je zo gelukt is! Je kan trots zijn op jezelf, ik hoop dat ik dat binnenkort ook weer kan zijn . Klik om te vergroten... Ik ben inderdaad niet overgezet op Suboxone. Ik denk dat Tramadol daar te zwak voor is maar weet ik niet zeker. Je moet hier echt even doorheen maar naar regen komt zonneschijn. Het doel voor jou thuis zal denk ik zijn het abstinent blijven van die opiaten. Krijg je nog nazorg?"
"Hoe is het met je?"
"Goedendag allemaal, Ik ben nieuw op dit forum. Twee jaar geleden kreeg ik tramal tegen heftige kiespijn. Inmiddels lukt het niet meer zonder. Ik kom er vanwege werk helaas gemakkelijk aan. De afgelopen jaren de dosis steeds meer opgebouwd. Onnodig, want de pijn was weg. Er is iets verslavend dat men een nogal apart gevoel geeft. Nu na reacties dat ik veel ben afgevallen en het besef dat ik écht verslaafd ben nu aan het afkicken. Ik had aan de top 350mg, een van 200 en 3 van 50. Afgelopen weekend begonnen met afbouw naar 200mg. Maar men, wat een drama. Trillen, bewegingsdrang (04:00 hardlopen), trillen en draaien in bed, angsten wat dit gaat brengen en of ik hier ooit uitkom. Vanmiddag gesprek gehad bij de verslavingskliniek en ik mag meedoen aan het detoxprogramma, waarbij zij het gecontroleerd voorschrijven en afbouwen. Trots dat ik al heb afgebouwd maar wat is dit hefitg."
"Ik merk van de melatonine dat mijn ogen meer begonnen te plakken. Daar wordt je een beetje slaperig van. CBD nog niet geprobeerd. Helaas ben ik nadat weekend begin oktober weer gaan opbouwen, omdat voordat ik in behandeling kon ik eerst stabiel moest zijn, Met vallen en opstaan ben ik weer aan het afbouwen. Het uit zich wel in schommelingen tussen de 200 en de 300 mg. Vooral de dag voor een drukke dag en als er veel stress bij komt worden het er meer. Het plan was hierna 3dd 50 mg en daarna 2dd, en daarna 1dd. en daarna stop. 8 december is het startgesprek met de verslavingsverpleegkundige waarna er een afbouwschema volgt. Daarna 2 keer per week een gesprek. Er staat in de brief dat de behandeling drie weken duurt. Maar ik mag hopen dat de ontwenningsverschijnselen uitgebreid worden besproken en ik zo nodig tijdelijk iets tegen de extreme angsten krijg. De bewegingsdrang is iets minder, maar ik merk wel onrust, angsten, somberheid, slechter slapen, concentratieverlies, hogere hartslag en hyperventilatie. Als meest heftige ervaar ik de angsten, somberheid en onrust. Ik probeer hiertegen te vechten en dat uit zich in stemmingswisselingen waarbij ik de ene paar minuten keihard kan janken en mij daarna weer goed voel en andersom. Ik hoop zo dat ik hier vanaf kan komen en dat de ontwenningsverschijnselen (langzaam) weggaan."