Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen tramadol

Stoppen tramadol

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je al 18j Tramadol slikt is het toch onmogelijk om hiermee te stoppen op 1 week?

En als je al 18j slikt komt het niet op een week of 4-6 om dit af te bouwen.
j
josefienaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal.

Hier inmiddels een behoorlijk bange vrouw van 37. Inmiddels slik ik de helft van mijn leven tramadol. Ooit zo gestopt met 200 mg per dag toen ik zwanger was. Maar na de bevalling weer begonnen.
Inmiddels uitgebouwd tot 300 a 350 mg per dag. Ik weet het, niet heel veel vergeleken met sommige hoeveelheden die ik hier voorbij zie komen.
Maar nu, ik heb bedacht dat ik hiermee wil stoppen binnen max 1 week. Nu was ik vandaag bij de huisarts die niet helpend was, ging googelen en zei. Ja hier op Google staat dat het niet in 1 keer kan, dus bouw maar af met de helft en dan weer de helft.

Niet echt helpend voor mijn gevoel. Ik slik nu 300 in de ochtend in 1x. Zaterdag ga ik naar mijn moeder zodat mijn zoontje niks van mijn ellende hoeft mee te krijgen.

Is het een optie om bijv te gaan naar s ochtends 1, s middags 1? En s avonds niet maar dan proberen dmv droomsap dan te slapen.

De volgende dag naar ochtend 1 middag 0.5 en avond niks.

Volgende dag alleen ochtend 1
Dag erna 0.5 en dan klaar.

Of ben ik nu heel voortvarend en is dit gevaarlijk?

Ook ben ik op zoek naar ervaringen na het stoppen? Voelen mensen zich dan ook daadwerkelijk beter? Wat heeft het je opgeleverd?
Is het de moeite om te stoppen?

Hopelijk kan ik via hier wat meer informatie krijgen. Ik zou jullie heel dankbaar zijn. 🌺

Groetjes Joos
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben ook verslaafd aan Tramadol maar heb behoorlijk last van de ontwenningsverschijnselen, vooral bewegingsdrang, controleverlies en angsten.
Dus heel knap als je naar jaren in een keer stopt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou een afbouw schema maken en geleidelijk stoppen.
In een keer stoppen lijkt me toch wel vrij moeilijk, gelet op de dosering die je neemt...en ook het feit dat je deze stof jarenlang nam.
Hoe gaat het met je nu? Lukt het?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik deed het op advies van pijnpoli toen elke 2 weken een kwart eraf . Om zo minder of geen afkick te hebben

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."