Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels of paddo's?

Truffels of paddo's?

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou er wel om denken dat je psychedelica niet doet voor het lekkere gevoel. Het is mooi meegenomen als dat gebeurd, maar als je genot wilt zijn dit niet de handigste middelen. 2C-B misschien wel, maar LSD of psilocybine niet bepaald.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Ik zou er wel om denken dat je psychedelica niet doet voor het lekkere gevoel. Het is mooi meegenomen als dat gebeurd, maar als je genot wilt zijn dit niet de handigste middelen. 2C-B misschien wel, maar LSD of psilocybine niet bepaald.
Klik om te vergroten...
Dat is idd een beetje waar ik aan moet "wennen". Ik ben gewend dat de drugs die ik tot nu toe genomen heb, je echt anders laat voelen. Zoals met mdma en wiet. Omdat ik natuurlijk nog nooit wat anders had gebruikt moet ik mij even instellen dat ik niet zoals met mdma echt wappie ben.
Dat is ook niet mijn insteek. Ik wil, zei het in een zeer langzaam tempo, wat ontdekkingen doen over mijzelf, het leven en gedachtes. Een lekker lichamelijk gevoel erbij is wel gewenst maar niet noodzakelijk.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oh 'anders' ga je je zeker wel voelen hoor. :grinning: Je krijgt de euforie alleen idd niet automatisch cadeau, zoals bij MDMA. Truffels en LSD spelen in op emoties / gevoelens die al diep vanbinnen in je huizen. Dat kan extreem euforisch zijn, maar ook confronterend. Ik denk dat 'ontdekkingen doen over jezelf en het leven' zeker de juiste insteek is. Maar in sommige trips krijg je die inzichten ook totaal niet, is mijn ervaring. Brengen ze alleen verwarring.

Ik zie psychedelische ervaringen als een soort puzzels over jezelf. Soms kun je die oplossen en soms niet. En je weet nooit vantevoren wat je krijgt. Maar dat maakt deze middelen net zo boeiend.

(Sorry als ik doordraaf, word soms nogal enthousiast van dit onderwerp.)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze olifant zei:
Oh 'anders' ga je je zeker wel voelen hoor. :grinning: Je krijgt de euforie alleen idd niet automatisch cadeau, zoals bij MDMA. Truffels en LSD spelen in op emoties / gevoelens die al diep vanbinnen in je huizen. Dat kan extreem euforisch zijn, maar ook confronterend. Ik denk dat 'ontdekkingen doen over jezelf en het leven' zeker de juiste insteek is. Maar in sommige trips krijg je die inzichten ook totaal niet, is mijn ervaring. Brengen ze alleen verwarring.

Ik zie psychedelische ervaringen als een soort puzzels over jezelf. Soms kun je die oplossen en soms niet. En je weet nooit vantevoren wat je krijgt. Maar dat maakt deze middelen net zo boeiend.

(Sorry als ik doordraaf, word soms nogal enthousiast van dit onderwerp.)
Klik om te vergroten...
Mag hoor! Ik ben ook enthousiast geworden! Ik ben erg benieuwd naar die "wereld". Ik ga wel echt zeer voorzichtig en langzaam te werk. Ik ben namelijk jaren terug gestopt met dagelijks blowen omdat ik paranoide klachten kreeg er van. Niet ernstig maar wel wat. Dus diep in mij ben ik er wel gevoelig voor. Ook heb ik jaren terug wel paniekaanvallen gehad door stress en een groot verdriet/trauma toen.
Daarom moet ik echt voorzichtig zijn anders verpest ik het voor mijzelf.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
In mijn ervaring wekt wiet eerder paranoia op dan psychedelica. En LSD minder dan psilo. En sowieso rustig aan doen qua dosering als je eerdere paranoïde klachten hebt gehad.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
In mijn ervaring wekt wiet eerder paranoia op dan psychedelica. En LSD minder dan psilo. En sowieso rustig aan doen qua dosering als je eerdere paranoïde klachten hebt gehad.
Klik om te vergroten...
Aha bedankt, dat wist ik niet. Ik ga zeker voorzichtig doen.
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben vroeger begonnen met hele porties en op een gegeven moment over gegaan op halve ( mexicaans / hawaiaans). Die halve porties vond ik echt een geweldige ontdekking. Bij mij was de trip er niet minder intens om, maar het was meer één groot feestelijk avontuur met een hele rits aan avontuurlijke hoofdstukken. Bij hele porties gebeurde er vooral ook heel veel in mijn hoofd. Dat kan prettig zijn, maar daar was ik op en gegeven moment niet per se naar op zoek.

Poeh, krijg er stiekem wel weer zin van in een keer paddo's. Is echt heeeel lang geleden (12 jaar of zo:fearscream:). jammer dat de tijd van de paddo-lijn en paddo's bij de natuurvoedingswinkel voorbij is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Mag hoor! Ik ben ook enthousiast geworden! Ik ben erg benieuwd naar die "wereld". Ik ga wel echt zeer voorzichtig en langzaam te werk. Ik ben namelijk jaren terug gestopt met dagelijks blowen omdat ik paranoide klachten kreeg er van. Niet ernstig maar wel wat. Dus diep in mij ben ik er wel gevoelig voor. Ook heb ik jaren terug wel paniekaanvallen gehad door stress en een groot verdriet/trauma toen.
Daarom moet ik echt voorzichtig zijn anders verpest ik het voor mijzelf.
Klik om te vergroten...

Het is alleen maar goed dat je voorzichtig bent. Zeker als je de nodige dingen hebt meegemaakt en weet dat je er gevoelig voor bent. Je hebt geen haast, toch?

Ongeduld straft ook af, is mijn ervaring. Ik heb zelf dat een beetje meegemaakt met LSD. De eerste keer een te hoge dosering, enorm intense ervaring gehad, nu merk ik bij mezelf de nodige terughoudendheid m.b.t. dit middel (niet echt angst, ga het zeker nog eens doen, maar ben er wel beetje van geschrokken en zal volgende keer voorzichtiger zijn). Eigen schuld dikke bult. Als leek heb je er gewoon geen idee van hoe heftig een drugservaring kan worden. En dat kan dan best heftig zijn als dat je ineens overvalt. Op een rustig tempo de boel ontdekken is dus verstandig.

Wiet staat er wel om bekend dat het paranoia kan opwekken, zeker bij veelvuldig gebruik.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sowieso paddos, die smaken lang niet zo vies. :confused:

Maar ik ben toch lui genoeg om elke keer weer gewoon naar de smartshop te lopen en truffels te kopen, in plaats van al dat geregel op ergens paddo's vandaan te toveren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is geen moeite om zo'n kweekbakje te hebben staan, maar na een tijdje begin je het wat zat te worden om elke week te moeten trippen...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Het is geen moeite om zo'n kweekbakje te hebben staan, maar na een tijdje begin je het wat zat te worden om elke week te moeten trippen...
Klik om te vergroten...
Het is wel moeite om dat allemaal van te voren te fixen, meer moeite in ieder geval dan een bakje truffels halen. :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Water in die bak gieten en wegzetten...

That's it!

:neutral::sweatsmile:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
En aan de schoonmaakster uitleggen wat voor paddestoelen er in de vensterbank staan, of elke keer er mee heen-en-weer slepen. :P

En drogen van de paddo's heb ik ook niet echt zin in. xD
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Drogen had ik ook geen zin in, daarom moest ik elke week trippen...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Drogen had ik ook geen zin in, daarom moest ik elke week trippen...
Klik om te vergroten...
Ja, dat komt mij eerlijk gezegd meestal niet zo best uit, tenminste niet in het afgelopen jaar. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
In principe zijn paddo's en truffels gewoon hetzelfde. In theorie zou de verhouding psilocine/psilocybine nog verschil kunnen maken in effect, maar dat valt waarschijnlijk wel mee.

Ik was er eerst ook van overtuigd dat paddo's krachtiger waren, maar dat komt omdat ik de eerste paar keer paddo's heb gedaan en toen daarna truffels. De eerste paar keer trippen zijn gewoon sowieso heftiger, dus dat maakt meer indruk. Daarbij zijn de bakjes die ze nu verkopen gewoon minder sterk dan toen ze nog paddo's verkochten. Destijds verkochten ze 30 gram verse paddo's en nu verkopen ze 15 gram verse truffels. Hoewel truffels potenter per gram zijn is dat niet keer 2. Waarschijnlijk als ze ergens tussen de 20 en 25 gram verse truffels zouden verkopen zou het vergelijkbaar zijn aan de bakjes paddo's van destijds.

Wat betreft de verschillende soorten truffels, er zijn zeker sterkte verschillen maar die zijn niet zo overdreven als ze je graag doen geloven. Dat is gewoon een marketing trucje om meer geld te kunnen verdienen. Wat al helemaal bullshit is dat de ene soort meer filosofisch zou zijn, de ander meer visueel en de ander weer meer euforisch. Ze geven gewoon allemaal dezelfde effecten, alleen die hangen van de dosering maar ook set en setting af en zijn dus nooit helemaal hetzelfde.

De Dunne zei:
"Je kunt aan het mengsel ook een eetlepel citroensap toevoegen. Dan wordt de psylocybine alvast omgezet in psilocine. Het is psilocine die een psychoactief effect heeft. Normaal gebeurt deze omzetting in je maag, waardoor je misselijk kunt worden. Door het toevoegen van citroensap vindt de omzetting van psylocybine naar psilocine in het water plaats, hierdoor begint de trip eerder en voorkom je misselijkheid."

Dit staat op die website over truffels. Is dat waar? Citroensap toevoegen voor je het eet voorkomt misselijkheid?
Klik om te vergroten...
Dit heet de lemon tek en daar heb ik zelf veel ervaring mee. Het idee is inderdaad dat de psilocybine sneller wordt omgezet in psilocine waardoor ze sneller werken en heftiger opkomen. De eerste keer dat ik dit probeerde dacht ik dat het waarschijnlijk bullshit was, maar oh boy dat heb ik toen geweten. 20 gram truffels lemon tek was echt bizar sterk, ben toen tijdens de piek uit mijn lichaam getreden. Achteraf nog vaker gedaan met 10 en 15 gram en dat was ook aanzienlijk sterker. Ik zou zeggen dat dit het zo'n 1.5 tot 2 keer sterker maakt dan normaal, niet voor beginners dus.

Bovendien is het onzin dat het je minder misselijk maakt, want van een paar slokken citroensap wordt je juist misselijk. Ik werd tijdens mijn lemon tek trips dus ook altijd ontzettend misselijk, maar vond het persoonlijk het toch waard ivm het versterkende effect.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hehe heb hetzelfde olifant. Het is ook fascinerend.

En inderdaad, een trip is wel een soort puzzel te noemen. Het is niet eenzijdig, het vergt eigen inbreng.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Naar mijn mening hebben ze dezelfde werking. Maar alleen al je geloof in dat ze anders zijn, kan ze compleet verschillend maken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Graag zou ik willen weten welke van de twee jullie voorkeur heeft en ook graag waarom precies.

En als je beide hebt gebruikt kun je dan ook de voor jouw persoonlijke verschillen vertellen? (Schrijven dan he..)

Thanks!
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#20
Toevallig vandaag truffels gegeten. Naar wat ik heb gelezen versta ik dat beiden dezelfde stof bevatten en dus de zelfde werking zouden hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."