Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hi Melissa, Ik vind het echt hartstikke goed dat je geen drugs gebruikt waar je kids bij zijn (of als ze boven liggen te slapen oid)! Zoals ik al eerder zei, ken ik genoeg mensen die dat wel doen en dat begrijp ik dus echt niet. Maar wat ik me afvraag (en dit is absoluut niet bedoeld als aanval ofzo!); als je kids na 't weekend (ik neem aan dat ze naar hun vader gaan dan?) weer thuis zijn, kan je dan de kater, die je vast wel heb na een weekendje feesten, helemaal negeren en er dus voor 100% voor ze zijn? Dat lijkt mij namelijk erg moeilijk. Een goede vriendin van me heeft 2 kids en zij en haar vriend gebruiken regelmatig speed als de kids thuis (en ook wakker) zijn. Ze snuiven dan wel in 't geheim en houden het echt wel goed voor hun kids verborgen maar eerlijk gezegd vind ik dit toch te ver gaan. Maar ik heb geen kinderen dus wat weet ik er nou van; wat vinden jullie, moeders, Melissa & Lana, hiervan? Ik praat er wel over met m'n vriendin en ze weet dat ik er moeite mee heb en dat heeft ze zelf ook wel 'n beetje maar toch doet ze het. Laatst vroeg ik haar of ze er 100% zeker van is dat ze nu, terwijl ze drugs gebruikt, precies dezelfde moeder voor haar kinderen is als de moeder die ze zou zijn als ze geen (of weinig) drugs zou gebruiken. Daar kon ze niet echt antwoord op geven....."
"Motorhead - Stand"
"Paultje, jij zegt dat volgens jou iedereen die verslaafd is diep in zijn/haar hart wil stoppen; volgens mij geldt dat niet voor iedereen hoor! Ik heb zelf een paar jaar heel veel drugs (voornamelijk coke) gebruikt en ja, ik was toen verslaafd. Lange tijd vond ik dat leventje geweldig en was ik echt niet van plan om te stoppen. Ik wist toen wel dat er een moment zou komen dat ik er genoeg van zou krijgen, ik beschouwde het als een fase, en idd, na 'n paar jaar had ik er ook echt genoeg van en ben ik zwaar gaan minderen. Een kennis van me is al 6 jaar verslaafd aan coke en hij vindt 't wel prima zo. Niemand heeft er last van, hij kan het betalen en hij accepteert de gevolgen van zijn verslaving. Ik vind dit heel moeilijk te geloven, die tevredenheid kan ook juist een gevolg van z'n verslaving zijn, denk ik. Ik bedoel, uitkomen voor je verslaving en deze accepteren lijkt heel dapper maar ben je dan niet eigenlijk al een fase verder dan als je nog vecht tegen je verslaving? Ik weet 't niet..."
"Christiane F..... Ook heel inspirerend...."
"Saivy zei: Hmm.. weet ik niet, ga mss eens langs bij een dokter ofzo Klik om te vergroten... Dat lijkt me een heel goed advies! Bij je huisarts kan je een heel goede zwangerschaptest laten doen. En mocht je dan echt zwanger blijken te zijn, dan kan je dokter je meteen vertellen wat de eventuele gevolgen van jouw druggebruik voor je ongeboren kind kunnen zijn. Dus maak morgen 'n afspraak, dan heb je binnen no time alle antwoorden die je zoekt. Da's een stuk effectiever dan topics beginnen op dit forum."
"Speed breekt 't glazuur wat op je tanden zit af. Dus nooit een lijn nemen en dan je tanden gaan poetsen want dan poets je al je glazuur er af!"
"hmm... Dat klinkt als een waardeloze pil..."
"Ik dacht dat er in NL nooit iemand is doodgegaan van een XTC-pil. Wel van uitdroging; 'n pil slikken, vet gaan dansen en te weinig drinken. En ook van 'n foute combinatie van XTC en GHB. Maar volgens mij niet van alleen XTC."
"need^weed zei: Colaiuta zei: Gala zei: En ook van 'n foute combinatie van XTC en GHB. Klik om te vergroten... die combinatie heb ik al meerdere keren gemaakt, en daarbij ook behoorlijk wat bier, en ik leef nog.. is zeker een aanrader Klik om te vergroten... hij bedoeld waarschijnlijk een combo van Teveel van beide. Klik om te vergroten... ZIJ! ...en dat bedoelde ik inderdaad."
"Lana zei: Thanks. Ja dat heb ik zelf ook, ik kan me mezelf ook geen leven voorstellen zonder drugs. Maar als je een kind hebt en je neemt je verantwoordelijkheid, zul je moeten. En da's het stomme. Die zooi blijft in je routine zitten. In het hoofd dan. Heel gek dat je dat, als je nog volop aan het gebruiken bent, niet realiseert. Je denkt niet na hoe het zal zijn als je weer zonder bent. Want dat is dan niet aan de orde. Klik om te vergroten... Lana, ik vind het ontzettend goed dat je gestopt ben met drugs, hebt gekozen voor je kind en je verantwoordelijkheden neemt. Respect! Er zijn genoeg ouders die gewoon doorgaan met gebruiken, helaas... Des te vervelender is het voor jou dat je zo'n last hebt van de gevolgen van je drugsverleden. Ik hoop voor je dat het ooit overgaat maar zeker weten doe ik dat niet. Hoe was je leven toen je nog wel gebruikte? Was dat een leuke periode? Ik bedoel, was het het (de nare gevolgen die je nu ervaart) waard? Of zou je, wetende wat je nu weet, niet aan drugs beginnen als je je leven over zou mogen doen? Maar wat je ook antwoordt; ik vind dat je sowieso echt trots op jezelf mag zijn! Sterkte meid!"