Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Oog om oog, tand om tand'

'Oog om oog, tand om tand'

29 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#1
zommes zei:
Nou nou.. Is gewoon een andere manier van gerechtigheid.

Jij hebt het recht helemaal niet om te oordelen over die mensen. Zij zouden hun bek is open moeten trekken over onze vreet & neuk cultuur hier, dan worden ze ook min of meer openbaar terecht gesteld.
Jullie hebben makkelijk praten achter je pc-tje, maar je weet nog voor geen fractie hoe het is om in zo'n cultuur te leven...

Voer dan in ieder geval een discussie voordatje meteen gaat oordelen en over psychische aandoeningen gaat beginnen.
Klik om te vergroten...
idd ik moet je grotendeels gelijk geven hierin wat je zegt
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Elektronik_dynamite zei:
een leven voor een leven.
Klik om te vergroten...

Amen.

Ieder mens die ook maar 'iets' om zijn of haar ouders geeft zou niets anders willen dan de moordenaar daarvan dood zien. Misschien is niet iedereen in staat om het zelf te doen, maar dat gevoel MOET er zijn. Of wou iemand soms beweren van niet?
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#3
zommes zei:
Nou nou.. Is gewoon een andere manier van gerechtigheid.

Jij hebt het recht helemaal niet om te oordelen over die mensen. Zij zouden hun bek is open moeten trekken over onze vreet & neuk cultuur hier, dan worden ze ook min of meer openbaar terecht gesteld.
Jullie hebben makkelijk praten achter je pc-tje, maar je weet nog voor geen fractie hoe het is om in zo'n cultuur te leven...

Voer dan in ieder geval een discussie voordatje meteen gaat oordelen en over psychische aandoeningen gaat beginnen.
Klik om te vergroten...

Ok.
Het maakt mij niet uit om welke cultuur het gaat, ik vind het idee van een openbare executie simpelweg schokkend. Dat een kind de moordenaar van zijn vader doodsteekt, en dat dat gezien wordt als een rechtvaardige actie, dat vind ik schokkend. Wat maakt mij het uit om welke cultuur het gaat... als zulke tafarelen voorkomen binnen een cultuur dan moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik geen deel uit maak van die cultuur, hoeveel er ook slecht is aan m'n 'eigen' cultuur.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
zommes zei:
Nou nou.. Is gewoon een andere manier van gerechtigheid.

Jullie hebben makkelijk praten achter je pc-tje, maar je weet nog voor geen fractie hoe het is om in zo'n cultuur te leven...
Klik om te vergroten...

en jij weet dat allemaal wel? aangezien je over jullie spreekt mag ik aannemen dat jij ons onwetende er alles over kunt vertellen. brand maar los.....
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#5
caatje zei:
zommes zei:
Nou nou.. Is gewoon een andere manier van gerechtigheid.

Jullie hebben makkelijk praten achter je pc-tje, maar je weet nog voor geen fractie hoe het is om in zo'n cultuur te leven...
Klik om te vergroten...

en jij weet dat allemaal wel? aangezien je over jullie spreekt mag ik aannemen dat jij ons onwetende er alles over kunt vertellen. brand maar los.....
Klik om te vergroten...

Zeg ik dat ik het wel weet? Ik zeg alleen maar dat het makkelijk is om te gaan lopen zeiken als je veilig achter je pc-tje zit... Meer niet.
Als ik zou weten hoe het was om in zo'n situatie te zitten, zou ik niet eens de mogelijkheid hebben om hierop te reageren.
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#6
jongens jongens, ik denk dat niemand kwaad in de zin had :beer: .

Maareh, echt ziek verhaal dacht ik in het begin, maar het is denk wel precies wat je als familielid of kennis op zo'm moment voelt.(ik weet niet hoe dat bij jouw was caatje maar ik denk gewoon dat ik me zo zou voelen :flushed: , echt ziek dat jij dat zo dichtbij hebt meegemaakt) Ik kan me zelfs herinneren dat toen mijn fiets gejat was ik diegene wel ongelukkig wou slaan, laat staan als iemand me pa zou vermoorden :smilingimp: .
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#7
eerlijk is eerlijk.
wat je doet krijg je terug.
een leven voor een leven.
zo zie ik het.
die man had zoiets kunnen verwachten als ie goed had nagedacht
(iig een gevangenis straf)
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Telegraaf, donderdag 4 mei 2006

Een serie opeenvolgende foto's laat het verloop van een openbare terechtstelling zien in Mogadishu, de hoofdstad van Somalië. Een 16-jarige jongen bracht daar de moordenaar van zijn vader met messteken om het leven. De 45-jarige verdachte werd tot de doodstraf veroordeeld door de islamitische rechtbank. Hij stak het slachtoffer, een leraar, dood na een ruzie over de opleiding van zijn zoon. De rechters oordeelden dat de executie op dezelfde wijze moest plaatsvinden als de moord.

De tiener stak de veroordeelde enkele malen in de borstkas en in zijn keel, voor de koranschool waar zijn vader werkte. "Ik ben nu blij, omdat ik de man heb gedood die mijn vader heeft vermoord", reageerde de 16-jarige na afloop. De gebonden en geblinddoekte veroordeelde schreeuwde "Er is geen andere God dan Allah", in het Arabisch tijdens de executie.

Honderden personen waren getuige van het eerste publieke vonnis in Somalië sinds jaren. In het Afrikaanse land ontbreekt centraal gezag, nadat in 1991 militair dictator Siad Barre werd verjaagd door krijgsheren. De sterk verdeelde interim-regering, die in 2004 in Kenia werd opgericht, oefent weinig macht uit over de staat met tien miljoen inwoners. De islamitische wetgeving, sharia, die in het - overwegend islamitische - land werd ingesteld, brengt nog enigszins orde in de chaos. Volgens de sharia verdienen moordenaars de doodstraf.
Klik om te vergroten...

Ik vind dit zo schokkend. Openbare terechtstelling, wat?! Messteken, wtf! "Ik ben nu blij, omdat ik de man heb gedood die mijn vader heeft vermoord", dat zegt een 16-jarige (psychopaat)!? Honderden personen waren getuige, dat meen je niet?!

:cry:
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#9
ziek :( ...
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ontwetendheid is een bitch.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
bizar he! ik heb het vanmorgen in de krant gelezen. Aan de ene kant zeg ik dit is gerechtigheid maar aan de andere kant, iemand is een moordenaar omdat hij moord, pak jij die persoon op gelijke manier terug ben jij ook een moordenaar. Het maakt dat je op het zelfde niveau daalt als de dader.
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#12
je verlaagt je dan echt!
je bent dan volgens mij echt psychisch niet meer in orde maar die tijd die je ook doormaakt moet moordend zijn denk ik!
steeds maar wachten tot de dader gepakt is die onzekerheid ook
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
nou maar ik snap degene die zn gram mag halen dat die daar wel voor op en staat. Mijn neef is 1,5 jr geleden vermoord door een ex van zn vriendin. Ik kan je zeggen dat ik op dat moment er best voor open stond om hem hetzelfde aan te doen. Of liever nog, iemand van zijn familie om te laten voelen wat hij mijn familie heeft aan gedaan.
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#14
caatje zei:
nou maar ik snap degene die zn gram mag halen dat die daar wel voor op en staat. Mijn neef is 1,5 jr geleden vermoord door een ex van zn vriendin. Ik kan je zeggen dat ik op dat moment er best voor open stond om hem hetzelfde aan te doen. Of liever nog, iemand van zijn familie om te laten voelen wat hij mijn familie heeft aan gedaan.
Klik om te vergroten...


jah dat bedoelde ik met wat je doormaakt in die tijd
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik begrijp die gevoelens wel, maar om die stap daadwerkelijk te zetten (om iemand te doden dus)... Ik zou dat NOOIT kunnen.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jezus, heftig Caatje... :( Weirde zieke mensen op de wereld...

Ik snap die gast wel dat ie blij is dat ie de dader van kant heeft gemaakt. Al zou een gevangenisstraf in dat land meer boeten denk ik.

Het lijkt me wel een hele hoge grens om over te gaan om daadwerkelijk iemand te vermoorden. Je moet het toch kunnen, dat mes erin jassen.
Maar ik denk dat het verdriet en de woede overheersten bij die jongen.

Als ze mijn kind/vader/moeder/broer ombrengen kan ik het ook, 100% for sure. Dat maakt me nog niet psychisch gestoord vind ik.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik kan dat ook niet maar ik snap wel hoe andere die het wel doen het kunnen. Op dat moment voelde ik die enorme haat ook, maar ik ben een lafbek en zou het nooit kunnen.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je blij bent dat je iemand met messteken om het leven hebt gebracht, ongeacht de reden, dan denk ik: psychopaat.

Zoiets kun je in de eerste plaats toch al niet? En als je het gedaan hebt, kun je er toch niet BLIJ om zijn?
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#19
caatje zei:
maar ik ben een lafbek en zou het nooit kunnen.
Klik om te vergroten...

misschien is dat soms maar goed ook anders raak je nog dieper in de shit en ik de knoop met jezelf
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
BobG zei:
Ontwetendheid is een bitch.
Klik om te vergroten...
verveel je je nog steeds?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."