Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dirkjan zei: Ik ga vegetariër worden! lekker dirk Dankje Klik om te vergroten... In de zin van vanaf nu of als je later groot bent?"
"Dirkjan zei: Nee nu. Ik kan me de simulaties niet herinneren maar testiklebakplaat, en vuur boormachine? Bekijk bijlage 40223 Klik om te vergroten... Succes Dirk! Doe het je niet na. 👌🏻"
"Dirkjan zei: Ik wil een bulk product erbij Nu heb ik rijst aardappelen brood eieren en… wat nog meer? Kan ik iets met spelt of zaden of noten of pitten? Klik om te vergroten... Cashewwwwww"
"Wauw ik realiseerde mij door dit topic dat ik al 6 jaar niet meer blow."
"Hele andere frustratie dan de gemiddelde: KOUD"
"Perenijsje zei: Nou het kreeg nog wel een vervolg. Want mn vriend bleef onrustig en trek houden en kon niet slapen. En hij is er toch om half 3 vannacht uitgegaan om te gaan gebruiken. Dus dat vond ik wel echt heel erg moeilijk. Maar toch ben ik gewoon in bed blijven liggen en ben ik wel gewoon gaan slapen💪 Ik ben nou net wakker en echt zo blij dat ik voor mezelf heb gekozen en niet met hem mee ben gaan doen. Ondanks dat ik ook echt wel enorme trek had en mijn "junkiehoofd" echt wel wilde. Gelukkig dat mijn verstandige hoofd toch gewonnen heeft😎 En ja, we hebben het er vannacht al wel uitgebreid over gehad dat ik dit niet tof vind van hem, want als we hier bij mij thuis zijn is het altijd of samen gebruiken of niet gebruiken geweest. En dat is nu dus voor het eerst niet zo. Dus daar gaan we het later ook nog wel verder over hebben. Het is nu op/door de wc gespoeld, dus voor mij nu geen gevaar meer dat ik vandaag alsnog ga gebruiken👍 Klik om te vergroten... Heel sterk van je!!"
"TheRealKoekert zei: Ik wilde eerst reageren in een ander topic maar vond het niet helemaal netjes om iemand anders zijn topic te kapen als het ware. Aanleiding was dit bericht wat mij aan het denken zette Als ik dit zo lees ga ik haast twijfelen of ik wel verslaafd ben aan wiet. Terwijl dat wel de enige logische conclusie is na ongeveer 10 jaar lang bijna elke dag blowen. Alleen heb ik er vrede mee ofso. Ik accepteer dat ik verslaafd ben en ondervind daar weinig tot geen problemen van. 1 Niet waar 2 Geen intentie om te stoppen 3 Niet waar 4 Overduidelijk ja. Zeker na een lange werkdag. (Alhoewel ik 20:00 uur klaar was en nogsteeds niet geblowd heb) 5 Nauwelijks van toepassing. Maar misschien ben ik iets minder scherp het eerste uurtje op werk. Maar dat ben je sowieso al als je net wakker bent? Nouja misschien doet de THC daar nog een schepje bovenop. Maar na een espresso is dit ook vrij snel weer weg eigenlijk. 6 Misschien een beetje tijdens mijn vorige relatie. In slaap vallen tijdens het kijken van een film/serie vond het vrouwtje niet zo leuk. (Werkte toen ook in 3 ploegen overigens) 7 Niet waar 8 Niet waar 9 Nergens last van. 10 Niet waar 11 Alleen als ik zou stoppen Dus vooral punt 4 en misschien enigsinds punten 5 en 6. Nou weet ik eigenlijk van mijzelf dat ik gewoon verslaafd ben. Waarom blow ik anders al meer dan 10 jaar bijna elke dag? En ook als ik ziek ben of hoofdpijn heb enzovoorts. Ooit ook wel eens een dag of 2 dagen niet geblowd puur om te kijken hoe dat is. Maar dan kwam ik er toch vrij snel achter dat ik liever blijf blowen. Soms denk ik dat ik het ook gewoon nodig heb na werk om te kunnen ontspannen en tot rust te komen. Maar misschien is dat iets wat ik mijzelf wijs heb gemaakt. Verder heb ik wel een periode gehad dat ik steeds meer ging blowen. Maar dat probleem loste zichzelf eigenlijk op omdat er steeds meer negatieve effecten kwamen. Angstig, lichtelijk paranoide en dat soort dingen. Tegenwoordig ben ik liever lichtelijk stoned dan apestoned. Ik wil nog wat kunnen doen als ik stoned ben. (Less is more dus) In mijn vape gaat ongeveer 0.1 gram per keer. En dat doe ik doordeweeks 1 of soms 2 keer per avond. In het weekend misschien 3 a 4 keer per dag maar dat hangt er vanaf wat ik te doen heb. Ik schat dat ik met 5gram wiet ongeveer een hele maand kan doen. Heb dus wel het idee dat ik mijn verslaving onder controle heb. Maar het bericht van Neo-Shulginist zette mij aan het denken. Benieuwd wat jullie ervan vinden. Lang geleden dat ik zo kritisch ben geweest op mijn eigen cannabis gebruik. Klik om te vergroten... Ik vind zo’n gehele ‘verslavings-checklist’ ook zeer onnodig. Als jij merkt dat je niet zonder kan (het nodig hebt) lijkt hebt mij al wel helder. Zo te lezen ervaar jij geen hinder in je dagelijkse gebruik, dat kan natuurlijk ook. Knap hoe je toch zo weet te schakelen van elke dag heel stoned naar een beetje. Toch wil ik je meegeven dat het zo zonde is om jezelf elke dat te onderdrukken dmv blowen (bewust of onbewust dat gebeurd), het leven is zo mooi zonder!"
"Vlindertje zei: Mijn ex heeft de kleine wel erkend maar heeft geen gezag. Ik hoef hem daarom nu ook niet mee te geven. Hij mag hem van mij wel zien 1x per week maar dan onder begeleiding van iemand die ik ken. Dit wil ik zo zolang veilig thuis de zaak onderzoekt. Mijn ex heeft geen geduld en wil de kleine vaker zien. Hij heeft nu een advocaat op mij afgestuurd. Die stelt een regeling voor die vanaf maandag al in moet gaan. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord. Ik ga nu zelf ook een advocaat inschakelen. Hij betaald helemaal niets voor de kleine terwijl hij nu geld genoeg heeft want hij heeft een erfenis gekregen. Jarenlang heeft hij op mijn zak geteerd omdat hij schulden had en nu heeft hij geld en houd het allemaal voor hemzelf. Klik om te vergroten... Heel goed dat je naar het gehele plaatje kijkt. Zolang je, je acties kan onderbouwen en verantwoorden naar je kind(jezelf en dit geval veilig thuis) is het prima toch? Vooral als het om de veiligheid gaat. Het geld moet geen reden zijn van wel/niet meegeven natuurlijk, maar snap wel dat je hier wat van vindt (en verwacht als hij betrokken wil zijn)."
"TeveelKaas zei: Ben nu al bijna 4 maanden gestopt en wil binnenkort wel weer een jointje gaan roken. Wel bang voor terugval maar denk dat het wel mogelijk moet zijn om niet weer dagelijks te gaan blowem Klik om te vergroten... Als je al bang bent voor een terugval dan kan je denk ik wel de conclusie trekken dat je er niet klaar voor bent. Ik ben van mening dat het sowieso doodzonde is, je bent vast niet zonder reden gestopt, waarom het risico nemen?"
"ljuv zei: Ik wil ook wel weten of ik beter nu of later mijn afscheidsbrief/liefdesverklaring kan gaan schrijven, trouwens. Klik om te vergroten... Je kan niet vroeg genoeg beginnen! Wie weet overtuigd het hem om hier te blijven voor zijn schatje. Who knows, who knows!"