Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafkicken thuis

afkicken thuis

47 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
A
AltydFeestmetGHBeest?Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Rotjoch zei:
Als ik kan googelen, kan jij het ook:


Klachten bij het afkicken van GHB zijn:

  • somberheid
  • nervositeit
  • angstklachten
  • paniekklachten
  • depressieve gevoelens
  • slaapproblemen
  • zweten
  • trillen
  • spierpijn
De afkickverschijnselen bij acuut stoppen met GHB kunnen zeer ernstig zijn:

  • epileptisch insult
  • hallucinaties
  • psychose
Klik om te vergroten...
Oke en lichamelijk? ... Dat is de vraag ook: concreet plz
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
AltydFeestmetGHBeest? zei:
Oke en lichamelijk? ... Dat is de vraag ook: concreet plz
Klik om te vergroten...
Lees het nog eens, ik heb het aangepast. De lichamelijke klachten kan je er zelf toch uit halen?
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
AltydFeestmetGHBeest? zei:
Oke en lichamelijk? ... Dat is de vraag ook: concreet plz
Klik om te vergroten...
Daar wordt toch antwoord op gegeven?
A
AltydFeestmetGHBeest?Lid
01-01-2024, 00:00
#4
AltydFeestmetGHBeest? zei:
Oke en lichamelijk? ... Dat is de vraag ook: concreet plz
Klik om te vergroten...
Ze hebben het toch over de dood , en ademstilstand en organen een voor 1 uit vallen?.. of heb ik mezelf bang laten maken...
Ik las het toch echt hier op het forum . En ook van rama camal ( vrouw afkickkliniek Noavickentron) sorry als ik het verkeerd schrijf ) maar de meeste zullen weten wie ik bedoel toch ?
Groetjes..
A
AltydFeestmetGHBeest?Lid
01-01-2024, 00:00
#5
AltydFeestmetGHBeest? zei:
Oke en lichamelijk? ... Dat is de vraag ook: concreet plz
Klik om te vergroten...
Ze hebben het toch over de dood , en ademstilstand en organen een voor 1 uit vallen?.. of heb ik mezelf bang laten maken...
Ik las het toch echt hier op het forum . En ook van rama camal ( vrouw afkickkliniek Noavickentron) sorry als ik het verkeerd schrijf ) maar de meeste zullen weten wie ik bedoel toch ?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#6
AltydFeestmetGHBeest? zei:
Ze hebben het toch over de dood , en ademstilstand en organen een voor 1 uit vallen?.. of heb ik mezelf bang laten maken...
Ik las het toch echt hier op het forum . En ook van rama camal ( vrouw afkickkliniek Noavickentron) sorry als ik het verkeerd schrijf ) maar de meeste zullen weten wie ik bedoel toch ?
Groetjes..
Klik om te vergroten...

dat kan wel, maar zo ver wou ik Niet gaan omdat het niet vaak voor komt. Je hebt gelijk. Een andere website vertelt me dit:


Acuut stoppen met GHB-gebruik kan tot heftige ontwenningsverschijnselen leiden:

  • De eerste ontwenningsverschijnselen bij een persoon met een lichamelijke GHB-afhankelijkheid ontstaan 1 tot 8 uur na inname van de laatste dosis: trillen, slapeloosheid, zweten, misselijkheid, braken, rusteloosheid, milde angst of onrust.
  • Binnen 24 uur kunnen ernstige ontwenningsverschijnselen ontstaan: hallucinaties, versnelde hartslag, heftige angst, verhoogde bloeddruk, onrust, plotselinge verwardheid, versterkte spierafbraak en insulten (een ‘toeval’). De verschijnselen kunnen enkele weken aanhouden.
  • Een ontwenning onderscheidt zich van een acute vergiftiging doordat bewustzijnsdalingen, vertraagde ademhaling, misselijkheid en braken bij een onttrekking niet of nauwelijks voorkomen.
  • Een GHB-ontwenning kan dodelijk aflopen. In de wetenschappelijke literatuur zijn gevallen beschreven van dodelijk nierfalen als gevolg van omvangrijke acute spierafbraak tot de complicaties van een longontsteking bij onthouding van GHB. Vanwege de ernst van de ontwenningsverschijnselen is het advies om onder medische begeleiding af te kicken.
A
AltydFeestmetGHBeest?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor je bericht. Ik voelde me al niet echt serieus genomen.. ( wat btw 9 van 10 keer gebeurt hoor) maar wat nou als je niets meer hebt?.. en ook zeker niet voorlopig terecht kan bij een kliniek??. Wat zou jij doen in dit geval?..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
AltydFeestmetGHBeest? zei:
Bedankt voor je bericht. Ik voelde me al niet echt serieus genomen.. ( wat btw 9 van 10 keer gebeurt hoor) maar wat nou als je niets meer hebt?.. en ook zeker niet voorlopig terecht kan bij een kliniek??. Wat zou jij doen in dit geval?..
Klik om te vergroten...
Zit je in de problemen?

Ik ben 1 keer cold turkey gegaan en dacht oprecht dat ik dood ging meermaals. Meest enge ooit, nooit nooit doen
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
AltydFeestmetGHBeest? zei:
Bedankt voor je bericht. Ik voelde me al niet echt serieus genomen.. ( wat btw 9 van 10 keer gebeurt hoor) maar wat nou als je niets meer hebt?.. en ook zeker niet voorlopig terecht kan bij een kliniek??. Wat zou jij doen in dit geval?..
Klik om te vergroten...
Dan zou ik de huisarts of spoedpost bellen. Pas daarna een dealer. En ik zou afbouwen.

En ik zou berichten van spyro opzoeken via de zoekfunctie. Die chick is pro met ghb info. Jumping Jack zegt ook weleens wijze dingen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rotjoch zei:
Dan zou ik de huisarts of spoedpost bellen. Pas daarna een dealer. En ik zou afbouwen.

En ik zou berichten van spyro opzoeken via de zoekfunctie. Die chick is pro met ghb info. Jumping Jack zegt ook weleens wijze dingen.
Klik om te vergroten...
Ik zou het net andersom doen. Altijd proberen om eerst alsnog wat G te fixen om de tijd te overbruggen aangezien de zorg in NL nogal vaak op zich laat wachten.

Stabiele dosis zoeken is je eerste prioriteit om veilig te blijven en normaal te kunnen nadenken/handelen.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Ik zou het net andersom doen. Altijd proberen om eerst alsnog wat G te fixen om de tijd te overbruggen aangezien de zorg in NL nogal vaak op zich laat wachten.

Stabiele dosis zoeken is je eerste prioriteit om veilig te blijven en normaal te kunnen nadenken/handelen.
Klik om te vergroten...
En daarom ben jij dus pro
R
RodgeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Ik heb een heroïne en diazepam verslaving en ik had een oxycodon verslaving. Ik weet hoe het is om ziek te worden van benzo's. Niet van ghb. Maar dus wel hoe het is om ziek te worden als je niet je middeltje inneemt.

Is echt een klote situatie ja en als je naar de huisarts of huisartsenpost gaat in zo'n situatie zien ze je meer aan als een drug seeker dan iemand die in een gevaarlijke gezondheid situatie dreigt te komen.

Ik geloof wel dat als het ECHT foute boel is dat ze je niet 123 naar huis sturen en opnemen, maar however worden er zeker veel fouten gemaakt en de kans dat je naar huis gestuurt word en doodziek daar beland of misschien zelfs dat er nog een ambulance gebeld moet worden is vrij groot helaas☹

Daarom is verslavingszorg de beste zorg die je op dat moment kunt hebben. En wat je ook nooit moet vergeten dat als het echt superslecht gaat dat je altijd de crisis dienst kunt bellen en binnen 24 uur ergens veilig opgenomen zit in klinische opname waar ze je goed in de gaten houden. Maar mensen maken niet snel deze stap en naar de huisartsenpost gaan is natuurlijk een veel makkelijkere keuze met minder gevolgen. Maar vergeet dat dus nooit.

Verder zul je jezelf met of zonder hulp van de verslavingszorg uit deze situatie moeten krijgen anders eindigt deze cycle nooit. Per direct afbouwen en zorgen dat je nooit zonder komt te zitten zijn de allerbelangrijkste dingen maar dat weet je zelf ook wel.

Ik hoop dat het goed met je zal gaan en veel sterkte!! Nog een fijn weekend👍🏻
Klik om te vergroten...

Ik heb precies de zelfde ervaring gehad toen ik al bijna 10 jaar met een ghb afhankelijkheid rond liep. Eigen huisarts wilde enkel een doorverwijzing doen voor zowel de brijder en de jellinek kliniek maar ook die hielden in mijn situatie gewoon de wachtlijst van gemiddeld zo'n 2,5 maand aan. Mijn vrouw heeft toen 112 gebeld zodat er een ambulance snel aan kwam, maar eenmaal in het ziekenhuis werd ik wel volgehangen met allemaal plakkertjes en een infuus om je vochtgehalte omhoog te gooien maar zit ook een hoop zout in...

Dus daar ging mijn bloeddruk nog meer van omhoog en dus werden mijn klachten alleen nog maar erger want ik hield al enorm veel vocht vast van de ghb.

Dus toen "en dan was ik ondertussen al weer ruim 2 uur in het ziekenhuis" kwamen ze heel snel met wat xyrem (medicinale ghb) aanzetten, maar dat bleek veels te weinig en dan kwamen tot 2 x aan toe met de zelfde dosis maar dan met een 3 kwartier er tussen ipv dat ik thuis altijd netjes afgemeten wel 20ml per 2 uur nam (geen typfout ik nam echt zoveel,mijn vrouw had de ghb in haar beheer en maakte het voor mij klaar zodat ik niet meer kon nemen dan mezelf gewoon stabiel te houden en kon functioneren). En dat ik een 3 kwartier na de 2de herdosering stabiel was werd ik van alles losgemaakt en werd ik de deur weer uitgeschopt WTF...!!!

En dat ik zei dat ik dan straks weer thuis met een probleem zat interesseerde ze niet...zowel mijn vrouw als ik kregen het niet aan hun verstand gebracht ik niet zonder verdere hulp kon maar meer als dit konden ze niet voor ons betekenen dan moest ik van ze maar wachten op 1 van de 2 klinieken.

Dus in de auto hebben we maar mijn dealer gebeld en mijn situatie uitgelegd hoe ik er nu voor stond, en dat vond hij ook zo belachelijk allemaal dat hij voor mij nu wel een uitzondering maakte om mijn ghb op de pof te halen totdat we hem weer (desnoods in gedeeltes) konden terug betalen. En helaas was het meerdere keren nodig voor ik uiteindelijk een keer in de paaz van het zaans medisch centrum terecht kwam en daar wel baclofen erbij kreeg, en nu ben ik vanaf eind januari al clean van de ghb en ik blijf nu nog steeds op 4 x daags 30mg baclofen en zodra ik me goed genoeg voel dan ga ik het langzaam aan proberen af te bouwen.

Ben weer begonnen bij een werkgever ipv mijn eigen bedrijf en ook afstand genomen van zogenaamde "vrienden" en paar weken geleden weer begonnen met te fitnessen in mijn gym waar ik vroeger al trainde vanaf mijn 13de totdat mijn verslaving begon op mijn 37ste.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je mag me een DM sturen met al je vragen, dan kan ik straks alles op mijn gemak uittypen voor je, waar ik kan helpen. (Ik heb je topic nog niet helemaal gelezen namelijk, sorry!)

Ik heb al op heel veel topics op het forum hier al uitgebreid mensen geholpen.

Maar als je door de bomen het bos niet meer ziet, DM me eventjes.
z
zoutehoningLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goedemorgen lieve mensen,

Ik ben nu 34 jaar waarvan goed en wel 10 jaar verslaafd aan ghb te zijn.
Waarom? het was mijn wondermiddel om weer te kunnen leven zonder o.a angst, paniek, en depressie etc.
Ik ben zoals zoals ze wel eens zeggen een kopp kindje, en heb vanaf mijn jeugd al heel wat nare dingen meegemaakt.

Voor mijn 23e nog nooit drugs gedaan behalve een trekje van een joint toen ik 16 was of zo waar ik heel misselijk van werd en dat was het.
Uit pure nieuwsgierigheid die ene dag zag ik 1 van mijn maten een buisje inschenken wat ik al meer dan gewend was om te zien ook bij anderen,
maar op dat ene domme domme Domme moment vroeg ik aan hem mij eens een net geen half buisje in te schenken om te proberen. (buisje = 5ml)
Ik was meteen verkocht, en hoe. Binnen 2 weken zat ik er dagelijks aan. Het zou namelijk toch niet verslavend zijn want het is een lichaamseigen stof werd mij verteld
wat ik ook geloofde omdat ik niets naars merkte wanneer de g was uitgewerkt of als ik het bijvoorbeeld een dag niet innam.

Maar dat werd al heel snel een ander verhaal wanneer je het dagelijks in blijft nemen en je dan ineens nergens meer wat kunt krijgen.
Je neemt aan dat je net als daarvoor niets of vrij weinig ervan merkt, totdat je een paar uur verder bent en je trilt, zweet, en wel zo ontzettend bang/onrustig bent.

Even doorspoelen want ik zal na het plaatsen van deze post door hel gaan;
3 keer in die 10 jaar opgenomen geweest bij een verslavingskliniek voor ghb, wat tijdelijk hielp voor ik weer terug bij af was.

Ik zat al weer een hele tijd op 2 ml per uur om me ''mens'' te voelen maar daar is nu plots verandering ingekomen sinds 3 dagen geleden.
Totaal nergens meer wat te krijgen uit het niets en ik ben dus gedwongen te stoppen (wat ik altijd al wil) maar nu Moet het en wel zo snel het is nu al niet uit te houden.

binnen 3 dagen ben ik van 2ml per uur, naar 1,5 per 2 uur gegaan dus het gaat al de goede kant op.
Mijn zorg/probleem is dat ik nu nog maar 1 dosering heb en dan heb ik alle flesjes waar ook maar wat inzat uitgespoeld en heb ik niets meer.

Heeft er iemand advies of tips voor me om er wat ''makkelijker'' doorheen te komen?
Ik heb zelf nog maar 5 diazepam van 5 mg die ik kan innemen maar daar houdt het ook bij op.

Half 10 wordt de laatste inname, wish me luck ..

Groetjes
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik weet niks van GHB afkicken, maar er zijn echt zoveel topics op het forum hierover. Heb je de zoekfunctie al geprobeerd?

Als je het persé zonder professionele hulp wilt doen, Phenibut wordt hier weleens genoemd als hulpmiddel, maar dat kan ook het begin van een ander probleem worden.

Ik wens je in ieder geval veel kracht toe en hoop dat het je dit keer echt gaat lukken.

Maybe @Spyro nog to the rescue?
z
zoutehoningLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou graag professionele hulp willen maar in mijn toestand is dat nu al te laat, met afkicken dan want g is nergens meer te krijgen.

Phenibut heb ik besteld maar dat deed voor mij jaren geleden al niet zoveel ik maar probeer het toch weer.

Bedankt voor je steun!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#17
zoutehoning zei:
Ik zou graag professionele hulp willen maar in mijn toestand is dat nu al te laat, met afkicken dan want g is nergens meer te krijgen.

Phenibut heb ik besteld maar dat deed voor mij jaren geleden al niet zoveel ik maar probeer het toch weer.

Bedankt voor je steun!
Klik om te vergroten...

Had je toen ook pheni gebruikt voor de afkick? En hoeveel nam je toen?

Wacht even tot @Spyro antwoordt, die weet er alles van
z
zoutehoningLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja klopt dat waren toen geloof ik capsules van 250 of 500 mg wat niet echt wat deed voor mij. verder ben ik niet zo bekend met phenibut.

Ja dat is goed hoor
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
zoutehoning zei:
Ja klopt dat waren toen geloof ik capsules van 250 of 500 mg wat niet echt wat deed voor mij. verder ben ik niet zo bekend met phenibut.

Ja dat is goed hoor
Klik om te vergroten...
https://drugsforum.nl/threads/afkicken-met-phenibut.69359/

Lees deze even.
Ik merk zelf pas wat van phenibut boven de 1 gram. Zie zulke hoeveelheden ook als het om afkicken bij GHB gaat.
z
zoutehoningLid
01-01-2024, 00:00
#20
Purplext zei:
https://drugsforum.nl/threads/afkicken-met-phenibut.69359/

Lees deze even.
Ik merk zelf pas wat van phenibut boven de 1 gram. Zie zulke hoeveelheden ook als het om afkicken bij GHB gaat.
Klik om te vergroten...
Dankjewel deze had ik nog niet gelezen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."