#1
Ola lieve lekkere drugsforummertjes! 💕
Allereerst: ja zeker, dit is een vraag voor een arts, en deze vraag ligt dan ook al bij mijn psych. Maar ik wacht al dagen op antwoord. Normaal reageert ze snel, nu niet, zal wel van een verdiende vakantie aan het genieten zijn. Ik ga in afwachting op de respons maar alvast eens hier peilen, geen idee of ik antwoord krijg, het valt te proberen.
Jullie favoriete mod, ik dus (jaaa, illusie, ik weet, de andere modjes zijn schatjes en veeel leuker ❤️ maar hey, een olifant mag dromen
) heeft een beste periode Wellbutrin, ofwel buproprion gebruikt. Dit is een antidepressivum dat met name op dopamine en noradrenaline werkt. Mijn gebruik van dit middel had te maken met een depressie naar aanleiding van allerlei shitty omstandigheden waarmee ik jullie niet al teveel verder zal proberen te vervelen. Het heeft mij persoonlijk lang goed geholpen, vond het een prettig middel met (na een spicy wen-periode) weinig storende bijwerkingen.
Ik heb zoals ieder levend wezen betere en mindere dagen, maar ik voel me momenteel al langere tijd stabiel en mijn normale zelf.
Ik heb onlangs wonderwel mijn PhD afgerond (dit was een slopend traject, en los van een reeks tegenslagen op het werk ben ik ooggetuige geweest van een schokkende, traumatische gebeurtenis die meer dan verschrikkelijk afliep voor een andere persoon - laat ik het even daarop houden). Het kennelijk veelvoorkomende post-PhD gat waar menigeen me voor waarschuwde is niet gekomen. (Yay.) Ben alleen maar blij dat die shit eindelijk done is, lol. Ik ben inmiddels gestart met een nieuwe baan en hoewel dat onzeker, wennen en zoeken is, voel ik me nog steeds overall prima en steady. Het gaat dus goed met mij durf ik voorzichtig te zeggen. * afkloppennnn *
Dan mijn vraag (damn, to-the-point komen is niet m’n talent): ik was op vakantie de laatste weken en ergens halverwege die weken ben ik met m’n chaotische ADD-hersenpan compleet vergeten de Wellbutrin nog te nemen. Ik ben er basically per ongeluk gewoon ineens mee gestopt. Inmiddels heb ik het al zeker anderhalve week (als het niet langer is) niet gebruikt. Ben op het punt dat ik me afvraag of het dan überhaupt nog wel nut heeft om het weer te gaan nemen. Ik merk namelijk so far geen enkel verschil. Nada. Mijn onzekerheid is of ik niet te vroeg ‘juich’. Ik kon niet zo 123 concreet online vinden hoe lang Wellbutrin indirect doorwerkt in je systeem, als in, hoe veel tijd je receptoren nodig hebben om zich aan te passen e.d. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een afkick zo geruisloos en chill zou kunnen gaan 🤷🏻♀️ zelfs al gaat het om een relatief milder antidepressivum.
Iemand hier ervaring met ‘afkicken’ van Wellbutrin? Merkten jullie er iets van, hoe heftig was het en hoe lang duurde dat? Ik weet dat het normaal gesproken afgebouwd wordt van 300 mg naar 150 mg alvorens te stoppen (ik gebruik al tijden 300 mg). Ik was sowieso van plan om dit jaar ergens te stoppen. Maar ik wil geen major terugval riskeren, net nu ik net aan een nieuwe job begonnen ben en met andere hectische zaken (verhuizing o.a.) in het vizier.
Benieuwd naar jullie ervaringen en/of kennis. Zou graag weten of ik dom en naïef bezig ben door het moedwillig niet meer te nemen, nu ik me bewust ben geworden van de vele vergeten dagen.
Thanks!
Groetjes RO 🐘💓
Allereerst: ja zeker, dit is een vraag voor een arts, en deze vraag ligt dan ook al bij mijn psych. Maar ik wacht al dagen op antwoord. Normaal reageert ze snel, nu niet, zal wel van een verdiende vakantie aan het genieten zijn. Ik ga in afwachting op de respons maar alvast eens hier peilen, geen idee of ik antwoord krijg, het valt te proberen.
Jullie favoriete mod, ik dus (jaaa, illusie, ik weet, de andere modjes zijn schatjes en veeel leuker ❤️ maar hey, een olifant mag dromen
Ik heb zoals ieder levend wezen betere en mindere dagen, maar ik voel me momenteel al langere tijd stabiel en mijn normale zelf.
Dan mijn vraag (damn, to-the-point komen is niet m’n talent): ik was op vakantie de laatste weken en ergens halverwege die weken ben ik met m’n chaotische ADD-hersenpan compleet vergeten de Wellbutrin nog te nemen. Ik ben er basically per ongeluk gewoon ineens mee gestopt. Inmiddels heb ik het al zeker anderhalve week (als het niet langer is) niet gebruikt. Ben op het punt dat ik me afvraag of het dan überhaupt nog wel nut heeft om het weer te gaan nemen. Ik merk namelijk so far geen enkel verschil. Nada. Mijn onzekerheid is of ik niet te vroeg ‘juich’. Ik kon niet zo 123 concreet online vinden hoe lang Wellbutrin indirect doorwerkt in je systeem, als in, hoe veel tijd je receptoren nodig hebben om zich aan te passen e.d. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een afkick zo geruisloos en chill zou kunnen gaan 🤷🏻♀️ zelfs al gaat het om een relatief milder antidepressivum.
Iemand hier ervaring met ‘afkicken’ van Wellbutrin? Merkten jullie er iets van, hoe heftig was het en hoe lang duurde dat? Ik weet dat het normaal gesproken afgebouwd wordt van 300 mg naar 150 mg alvorens te stoppen (ik gebruik al tijden 300 mg). Ik was sowieso van plan om dit jaar ergens te stoppen. Maar ik wil geen major terugval riskeren, net nu ik net aan een nieuwe job begonnen ben en met andere hectische zaken (verhuizing o.a.) in het vizier.
Benieuwd naar jullie ervaringen en/of kennis. Zou graag weten of ik dom en naïef bezig ben door het moedwillig niet meer te nemen, nu ik me bewust ben geworden van de vele vergeten dagen.
Thanks!
Groetjes RO 🐘💓