Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke ketamine druppels voor onder de tong?

Welke ketamine druppels voor onder de tong?

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
Q
QuaerereLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo ketamine experts.
ik ben op zoek naar een manier om esketamine onder de tong te gebruiken om te proberen of dit mij helpt bij mijn depressie.
de Neusspray is nog steeds niet te verkrijgen in Nederland en mijn dokter zegt dat er in en uit België druppels zijn die veel Mensen thuis gebruiken voor onder de tong Alleen gaf hij niet precies aan wat en waar omdat hij het niet kan voorschrijven of toedienen en het dus een eigen initiatief is.
mijn vragen zijn; zijn die druppels dan de injectievloeistof en moet ik daar naar op zoek Of is er een speciaal middel voor onder de tong,
kan ik het zelf maken met poeder dat ik bestel of kan ik ook poeder onder de tong leggen of is het dan niet opneembaar?
Ik las bij de ingrediënten van sommige ampullen natriumchoride maar ook hydrochloride. Is het dan een verbinding met de ketamine waardoor het opgenomen kan worden onder de tong?

ik kwam hierop via een artikel op internet over een huisarts die zijn leven redde door de druppels zelf te gaan gebruiken maar er staat nergens welke druppels en hoeveel.
de neusspray weet ik, is een dosis van 24mg maar de bioavailability oraal en sublingual zijn anders dan wanneer gesnoven.
poeder snuiven vind ik een beetje eng maar vooral ook omdat de bron dan onbekend is en er mogelijk nog vanalles bij zit en misschien niet de goeie soort S-ketamine.

hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen
d
diggerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kan je de regulaire vloeibare ketamine gebruiken welke ze gebruiken in de kliniek voor anesthesie? (50mg/ml)
Ik lees dat ze testen met 0.5mg/kg maar dat is nogal veel denk ik.
De bedoeling is niet om high te worden maar om te genezen of toch de depressieve gedachten te onderdrukken.
Hoeveel drupjes van 50mg/ml raden jullie aan? We verwachten wel een lichte roes/dronken gevoel bij de zoon maar dat is niet zo erg.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als het maar vloeibaar is, zonder raare toevoegingen, kun je het gerust in een neusspray flesje schenken en gewoon sprayen.
Je kunt het ook zelf maken, werkt prima.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Quaerere zei:
Ik las bij de ingrediënten van sommige ampullen natriumchoride maar ook hydrochloride. Is het dan een verbinding met de ketamine waardoor het opgenomen kan worden onder de tong?
Klik om te vergroten...
Natriumchloride is gewoon keukenzout, en kan om verschillende redenen in de vloeistof zitten. Bijvoorbeeld om het geschikt te maken voor injectie. Dit heeft verder heeft effect op de werking of (in relevante maten) de opname van de drug.
Hydrochloride, staat dat zo tussen de ingrediëntenlijst? Want hydrochloride zelf is (in het Nederlands) geen stof, maar een soort zout waarin bijvoorbeeld ketamine kan voorkomen.
d
diggerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo,

Wij (ik en mijn vrouw) zijn ook op zoek naar meer informatie over ketamine en depressie, dit daar onze zoon geen reactie geeft op verschillende antidepressivias.
d
diggerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook hebben we al gelezen over de research chemicals ... zou 2F-Ketamine pellets interessant kunnen zijn ?
F
FransiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben ook zeer geïnteresseerd..
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
digger zei:
Kan je de regulaire vloeibare ketamine gebruiken welke ze gebruiken in de kliniek voor anesthesie? (50mg/ml)
Ik lees dat ze testen met 0.5mg/kg maar dat is nogal veel denk ik.
De bedoeling is niet om high te worden maar om te genezen of toch de depressieve gedachten te onderdrukken.
Hoeveel drupjes van 50mg/ml raden jullie aan? We verwachten wel een lichte roes/dronken gevoel bij de zoon maar dat is niet zo erg.
Klik om te vergroten...

digger zei:
Ook hebben we al gelezen over de research chemicals ... zou 2F-Ketamine pellets interessant kunnen zijn ?
Klik om te vergroten...

Als verschillende antidepressiva niet werken, zijn er nog tal van andere therapieën beschikbaar, ook allemaal al geprobeerd? Waarom moeten de depressieve gevoelens onderdrukt worden?

Ketamine wordt pas ingezet als alle andere methodes niet werken, en als dat het geval is bij jullie zoon, dan zou ik met een arts de ketamine behandeling bespreken en niet op eigen houtje gaan starten.

Ja, keta en de RC analogen hebben een antidepressieve werking, maar kunnen (daarom) ook verslavend werken, daarom wordt het voor medische doeleinden onder toezicht van een arts toegediend. Ik raad het jullie af...
d
diggerLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Purplext

Hey, bedankt voor je reactie.
Helaas hebben wij alles wat mogelijk is in Belgie geprobeerd, wat nog op de lijst staat is EC en Spravato ( is hier nog in testfase ) en doen ze moeilijk alhoewel we wel heel veel succesverhalen lezen.

De depressie is geen depressie van een maandje of 3, hij loopt er al meer dan 6 jaar mee en de laatste gedachten zijn niet zo rooskleurig!
Psychiater(s), psycholoog(en), opname, ettelijke verschillende anti-depressivia's geprobeerd waardoor ze nu overgeschakeld zijn naar rTMS zonder succes.

Als je therapieën hebt die eventueel zouden kunnen helpen is dat steeds welkom.
Ook 'betaalbare' therapiën over de grens zijn welkom.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#10
digger zei:
@Purplext

Hey, bedankt voor je reactie.
Helaas hebben wij alles wat mogelijk is in Belgie geprobeerd, wat nog op de lijst staat is EC en Spravato ( is hier nog in testfase ) en doen ze moeilijk alhoewel we wel heel veel succesverhalen lezen.

De depressie is geen depressie van een maandje of 3, hij loopt er al meer dan 6 jaar mee en de laatste gedachten zijn niet zo rooskleurig!
Psychiater(s), psycholoog(en), opname, ettelijke verschillende anti-depressivia's geprobeerd waardoor ze nu overgeschakeld zijn naar rTMS zonder succes.

Als je therapieën hebt die eventueel zouden kunnen helpen is dat steeds welkom.
Ook 'betaalbare' therapiën over de grens zijn welkom.
Klik om te vergroten...

Is EC electroshock therapie? Spravato is toch een behandeling met esketamine?
Jammer dat ze zo moeilijk doen als jullie al zoveel geprobeerd hebben.

Alternatieve therapieën ook al geprobeerd? Een meer holistische aanpak, natuurgeneeskunde, Oosterse geneeswijzen, lichaamsgerichte therapie etc?

Ik snap dat dit niet gaat om een dip, maar een serieuze depressie. Ik heb zelf ook 10 jaar gekampt met dysthymie en recidiverende depressieve episodes. Het lijkt zo uitzichtloos op een gegeven moment... (Bij mij heeft reguliere therapie nooit geholpen, medicijnen ook niet...)

Ik weet niet wat de oorzaak is van de depressie van jullie zoon en hoe oud hij is?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou dan persoonlijk eerder voor een behandeling met psychedelica gaan dan ketamine.
Beetje research doen maar schijnt heel effectief te kunnen zijn als je er verstandig mee omgaat
Wellicht om te proberen? Een ceremonie of bijv behandeling microdoseren truffels blijkt heel effectief te zijn
d
diggerLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Purplext

Klopt inderdaad ... EC = electroshock therapie maar heb daar nogal horrorverhalen van gehoord.
En de Spravato is de esketamine oplossing welke ze al gebruiken en de US en en in NL ... maar Belgie .... oeioeioei .... hier krijg je met moeite een Dafalagan met Codeïne :(.
Natuurgeneeskunde, Oosterse geneeswijzen en lichaamsgerichte therapie allemaal gedaan zonder soelaas.

Hij blijft in een nachtmerrie zitten van duistere gedachten en 'geen goesting om goesting te krijgen om iets te doen' , snap je ?
Hij analyseert ook alles supersnel als 'saai' en heeft ook een vorm van autisme die u na de laatste opname naar voor is gekomen.

@Dopemonster

LSD (of de RC ervan) hebben we al eens geprobeerd en daar was het gemoed plots met een percentage van 1000 omhoog gegaan, helaas voor korte duur omdat ik ook niet wil dat hij continue gaat zitten trippen.
Maar na de LSD waren er lachbuien die we al heel lang niet meer gehoord hadden :), maar eenmaal uitgewerkt valt hij terug in een donker gat.
Mushrooms heeft een minder positief effect op zijn gemoed.


Ik wil nu wel niet @Quaerere zijn topic hier overnemen maar de vraag is nog hetzelfde.
Hoeveel 50ml/mg Ketamine druppels zou hetzelfde effect hebben als Spravato.

Groet
Q
QuaerereLid
01-01-2024, 00:00
#13
digger zei:
@Purplext

Klopt inderdaad ... EC = electroshock therapie maar heb daar nogal horrorverhalen van gehoord.
En de Spravato is de esketamine oplossing welke ze al gebruiken en de US en en in NL ... maar Belgie .... oeioeioei .... hier krijg je met moeite een Dafalagan met Codeïne :(.
Natuurgeneeskunde, Oosterse geneeswijzen en lichaamsgerichte therapie allemaal gedaan zonder soelaas.

Hij blijft in een nachtmerrie zitten van duistere gedachten en 'geen goesting om goesting te krijgen om iets te doen' , snap je ?
Hij analyseert ook alles supersnel als 'saai' en heeft ook een vorm van autisme die u na de laatste opname naar voor is gekomen.

@Dopemonster

LSD (of de RC ervan) hebben we al eens geprobeerd en daar was het gemoed plots met een percentage van 1000 omhoog gegaan, helaas voor korte duur omdat ik ook niet wil dat hij continue gaat zitten trippen.
Maar na de LSD waren er lachbuien die we al heel lang niet meer gehoord hadden :), maar eenmaal uitgewerkt valt hij terug in een donker gat.
Mushrooms heeft een minder positief effect op zijn gemoed.


Ik wil nu wel niet @Quaerere zijn topic hier overnemen maar de vraag is nog hetzelfde.
Hoeveel 50ml/mg Ketamine druppels zou hetzelfde effect hebben als Spravato.

Groet
Klik om te vergroten...
cutepool zei:
Als het maar vloeibaar is, zonder raare toevoegingen, kun je het gerust in een neusspray flesje schenken en gewoon sprayen.
Je kunt het ook zelf maken, werkt
Klik om te vergroten...
Hallo, allen bedankt voor jullie toevoegingen. Excuus dat ik hier zo laat pas terug kom. Ik heb de reacties een tijd gevolgd maar het is weer een hele tijd erg slecht gegaan en tussendoor heb ik geen meldingen van reacties gekregen.
nu is het weer redelijk met weer een nieuwe start in nieuwe jaar met andere behandelaren en ben weer een aantal medicijnen verder die niet werkten maar wel de klachten verergeren dus hier zit ik weer. Intussen heb ik geen ketamine geprobeerd. heb het niet kunnen vinden. Alleen illegaal en wist ik niet wat er in het zakje zat dus heb het weggegooid. Nu weer redelijk hopeloos en op zoek naar de druppels voor injectie om onder te tong te nemen maar ik kan deze nergens vinden. Als iemand een tip kan geven via een bericht of mail dan heel graag. Net als digger zoek ik naar de dosis maar eerst het spul zelf maar denk ik.
E
ElaineDLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hi,

ik zou zeggen probeer alles onder de regenboog.. Ik heb de laatste weken f-ket gebruikt en voor het eerst een heel klein beetje dmt gerookt.. Ik weet niet welke van de 2 maar er is echt een wonder gebeurd.. Ben terug productief, kan dingen afwerken, ben trots op mezelf.. Heb ooit een lsd trip gehad waarin me werd verteld dat alles een reden en functie heeft in je lichaam. Pijn = oppassen er is iets mis! Als je een depressie hebt, doe je waarschijnlijk iets niet goed in je leven. Hersenen zeggen stoppen! Dit wil ik niet meer! Je leeft misschien een leven wat je ziel niet gelukkig maakt.. Je leeft bv wat andere mensen/maatschappij van je verwacht. Dan kan je elk medicijn/rc/… onder de zon gebruiken maar niks zal langer dan tijdelijk helpen.. In m’n trip werd letterlijk gezegd “je hebt je leven op automatische piloot geleefd, je begint wakker te worden en merkt nu pas hoe verschrikkelijk ongelukkig je bent. Je mag nooit antidepressiva nemen, deze laten je terug in slaap gaan” maw door het leven gaan zonder je bewust te zijn van alles om je heen maar terug op de hoge snelheidstrein stappen waarin we tegenwoordig leven. Lijkt een beetje zweverig maar ik hoop dat je er iets aan hebt.. Ik denk dat je alleen uit een depressie kan komen als je klaar bent om al je demons uit de kast te trekken en ze 1 voor 1 onder ogen durft te komen. Is waarschijnlijk een van de moeilijkste dingen die je ooit moet doen maar je zal jezelf heel dankbaar zijn achteraf. Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven. Succes en heel veel sterkte! Je kunt alles aan! 🥊
H
Hansvanteeuwen1Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De doosjes ketamine in ampulverpakking gebruik ik al een aantal jaar en werken in mijn geval erg goed tegen depressie en angst ik kan ook meer stress hebben, het is natuurlijk geen wondermiddel dat niet. Maar het werkt het beste van wat ik ooit heb geprobeerd heb het via een apotheek gekregen als iemand geinteresseerd is stuur mij een persoonlijk bericht, wellicht kan er wat worden geregeld!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hansvanteeuwen1 zei:
De doosjes ketamine in ampulverpakking gebruik ik al een aantal jaar en werken in mijn geval erg goed tegen depressie en angst ik kan ook meer stress hebben, het is natuurlijk geen wondermiddel dat niet. Maar het werkt het beste van wat ik ooit heb geprobeerd heb het via een apotheek gekregen als iemand geinteresseerd is stuur mij een persoonlijk bericht, wellicht kan er wat worden geregeld!
Klik om te vergroten...
Ik weet niet ehhhh, volgens mij is dit net over het randje heen. Ik laat het de mods even beslissen
H
Hansvanteeuwen1Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Rotjoch zei:
Ik weet niet ehhhh, volgens mij is dit net over het randje heen. Ik laat het de mods even beslissen
Klik om te vergroten...
ik weet niet ehhhh, volgensmij probeer ik gwn iemand te helpen als die het nodig heeft is niet voor de lol of iets, maar prima. Mensen in corona tijden lijden aan zware depressies.....
H
Hansvanteeuwen1Lid
01-01-2024, 00:00
#18
en het is niet perse alleen in coronatijden, mensen met fors therapie resistente depressie hebben er ook baat bij.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hansvanteeuwen1 zei:
en het is niet perse alleen in coronatijden, mensen met fors therapie resistente depressie hebben er ook baat bij.
Klik om te vergroten...
Beter pas je jouw post aan. De forumregels over aanbieden van drugs zijn streng en deze staan ook prominent in beeld. Ondanks jouw vast goede bedoelingen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hansvanteeuwen1 zei:
en het is niet perse alleen in coronatijden, mensen met fors therapie resistente depressie hebben er ook baat bij.
Klik om te vergroten...

Die mensen kunnen oog een poging doen om dit via de dokter (off label) geregeld te krijgen. Zal niet heel makkelijk zijn om het voor elkaar te krijgen, maar het is niet onmogelijk. En dan is de behandeling in een veilige medische setting.

Bijvoorbeeld (en niet beperkt tot) het LUMC zijn daar mee bezig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."