Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTemazepam,oxazepam en norflurazepam

Temazepam,oxazepam en norflurazepam

49 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#1
Paar wek geleden begonnenmet benzo’s vrijdag begonnen met 20 mg oxazepam na 2a3 uur dat werkte goed met doorslapen. Alleen dag erna erg suf en wat wazig. Zaterdag norflurazepam 10mg gedaan en sliep echt na 1 uurtje was ik al weg 12 uur achter elkaar geslapen yes eindelijk wat bijslapen na weken lang maar paar uurtjes slapen. Dag erna weer gedaan precies hetzelfde viel snel in slaap toen het inwerkte volgende dag ook geen zorgen of angsten best goed spul. Niet echt suf ook best energiek.
het blijft toch een rc waar weinig over te vinden vakt dus liever niet te vaak gebruiken.

Dus heb doorgezocht en temazepam zou iets minder lang werkend zijn dan oxazepam. Dus ik dacht ja kopen. Ik heb afgelopen donderdag me eerste 20mg temazepam gehad werkte niet kon ook komen door de ketamine die ik doe avond had gesnoven.
Dag erna weer (zaterdag) 20mg temazepam geprobeerd had er 2 biertjes bij gedronken normaal Versterk het elkaar nu werd ik nog niet moe dus weer amper geslapen.
Vanavond 10 uur 20mg temazepam genomen
Half uur later ff assie in me bong gerookt. 1 uur nog steeds niet moe voel me alleen wat rustiger me hoofd en gebakken door die assie natuurlijk. Ik neem er nog 1 20mg. En par bong hitz
02:00 Ik voel me nu wel heel chill all meledematen zijn verslapt slapen lukt alleen nog niet. Ben ook niet moe.

zit nu al op 40mg temazepam vind dat wel te veel hoge dosis voor wat ik gelezen heb ook.

Dat word iets anders zoeken.
( zou ik tolerantie hebben opgebouwd zo snel door die norflurazepam omdat dat een lamgwerkende benzo is dat dat de reden is waardoor ik nu niet in slaap kan komen van de temazepam? )

heb soms periodes echt heel erg last heb van me slaapproblemen. Me dokter wilt niks voorschrijven dus dan maar op eigen houtje proberen. Enige tips waren van haar; zoek een sport ga iets energieks doen. 30 minuten zo licht en gezond eten. Of melatonine) melatonine werkt niet bij mij, sporten lukt niet. Ik zit in de ziekte wet door angstproblemen.

als ik normaal slaapritme heb, heb ik een stukje minder last van van me angststoornis. Nogniet helemaal gefixt dus. Ggz intake binnen 4 weken ben eindelijk aan de beurt naar 7 maanden wachten.
C
CeSterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hansklok zei:
Paar wek geleden begonnenmet benzo’s vrijdag begonnen met 20 mg oxazepam na 2a3 uur dat werkte goed met doorslapen. Alleen dag erna erg suf en wat wazig. Zaterdag norflurazepam 10mg gedaan en sliep echt na 1 uurtje was ik al weg 12 uur achter elkaar geslapen yes eindelijk wat bijslapen na weken lang maar paar uurtjes slapen. Dag erna weer gedaan precies hetzelfde viel snel in slaap toen het inwerkte volgende dag ook geen zorgen of angsten best goed spul. Niet echt suf ook best energiek.
het blijft toch een rc waar weinig over te vinden vakt dus liever niet te vaak gebruiken.

Dus heb doorgezocht en temazepam zou iets minder lang werkend zijn dan oxazepam. Dus ik dacht ja kopen. Ik heb afgelopen donderdag me eerste 20mg temazepam gehad werkte niet kon ook komen door de ketamine die ik doe avond had gesnoven.
Dag erna weer (zaterdag) 20mg temazepam geprobeerd had er 2 biertjes bij gedronken normaal Versterk het elkaar nu werd ik nog niet moe dus weer amper geslapen.
Vanavond 10 uur 20mg temazepam genomen
Half uur later ff assie in me bong gerookt. 1 uur nog steeds niet moe voel me alleen wat rustiger me hoofd en gebakken door die assie natuurlijk. Ik neem er nog 1 20mg. En par bong hitz
02:00 Ik voel me nu wel heel chill all meledematen zijn verslapt slapen lukt alleen nog niet. Ben ook niet moe.

zit nu al op 40mg temazepam vind dat wel te veel hoge dosis voor wat ik gelezen heb ook.

Dat word iets anders zoeken.
( zou ik tolerantie hebben opgebouwd zo snel door die norflurazepam omdat dat een lamgwerkende benzo is dat dat de reden is waardoor ik nu niet in slaap kan komen van de temazepam? )

heb soms periodes echt heel erg last heb van me slaapproblemen. Me dokter wilt niks voorschrijven dus dan maar op eigen houtje proberen. Enige tips waren van haar; zoek een sport ga iets energieks doen. 30 minuten zo licht en gezond eten. Of melatonine) melatonine werkt niet bij mij, sporten lukt niet. Ik zit in de ziekte wet door angstproblemen.

als ik normaal slaapritme heb, heb ik een stukje minder last van van me angststoornis. Nogniet helemaal gefixt dus. Ggz intake binnen 4 weken ben eindelijk aan de beurt naar 7 maanden wachten.
Klik om te vergroten...
Hoi, ik ben een hardcore benzo-verslaafde. Vooral de RC varianten. Ik heb heftige detox- ervaringen gehad in klinieken. Toen dacht ik steeds weer: dit gebeurt mij nooit meer!
Het gaat nu beter, hoewel ik regelmatig weer 'even' rust aan mijn hoofd wil en een voorraadje voor achter de hand bestel.
Ik kom bij de verslavingsbehandelingen regelmatig mensen tegen met hetzelfde probleem.

Het valt mij tegenwoordig wel op dat ik anders omga met de nacht. Met wel of niet kunnen slapen.
Tijdens een groepsgesprek bij een kliniek vertelde een mede benzo-fanaat dat hij die week een paar nachten maar 2 a 3 uur geslapen had. Hij vond dat hij de dag daarna 'natuurlijk' niet kon functioneren en daarom isoleerde hij zich maar.
Zo ging ik ook met mijn slaapproblemen om. Ik MOEST slapen.

Ergens ben ik daar nu veel relaxter in geworden.
Als ik opeens vroeg in de nacht wakker word ga ik een leuke podcast luisteren. De volgende dag blijkt soms dat ik niks van die podcast gehoord heb maar al snel in slaap gevallen was.
Maar dat gebeurt niet altijd. Vaak lig ik uren naar muziek of podcasts te luisteren, zonder in slaap te vallen.
Maar het viel me op dat mij dat niet meer frustreerde. Mijn intentie om afleiding te zoeken was niet meer dat ik MOEST slapen.
Blijkbaar was het mij gelukt om anders met de nacht om te gaan. Zolang ik maar rustig lig en niet teveel pieker is het goed.

Ja, ik ben nog regelmatig doodmoe door slaaptekort. Maar in een verslavingstraject terecht komen voor benzo-afhankelijkheid gaf meer inbreuk op mijn leven dan regelmatig weinig slapen.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb de horror verhalen gelezen over het te veel benzo’s gebruiken en ect. Tis dus zeker niet voor langere termijn oplossing. Ik weet dat deze nu niet werkt. Dus hoef het ook niet meeer want werrkt toch niet. Wil alleen wel iets hebben waardoor ik wel normaal avond rust heb slaap en de volgende dag kam fuctioneerd. Enige waarvan ik dat van gemerkt hebt is dat van norflurazepam enigsinds. Helpt bij mij hiervoor. Altans wil ik dat alleen in noodgevallen gebruiken als ik echt alleen nog paar week in ochtend in slaap val ipv savonds. Maarja wie weet weet mijn aankomende psycholoog hier wel wat voor wat aanpast op mij. Binnen 4 weken krijg k uitnodiging dus. Maarja miss heb ik dan wel weer hetzelfte ritme terug. Zijn ook vaak periodes van slapeloosheid daarna gaat het ineens weer goed. En kan ik normaal ritme aanhouden. Dus die benzo’s zijn meer voor een snellere boost daarna toe zomder het te overgebruiken. Tis dus nu meer de zoektocht naar een benzo/anti depressva (wat dan maar ook) die wel goedwerkt voor als er weer eens zon periode aanbreekt zoals nu.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#4
keesie zei:
Hoi, ik ben een hardcore benzo-verslaafde. Vooral de RC varianten. Ik heb heftige detox- ervaringen gehad in klinieken. Toen dacht ik steeds weer: dit gebeurt mij nooit meer!
Het gaat nu beter, hoewel ik regelmatig weer 'even' rust aan mijn hoofd wil en een voorraadje voor achter de hand bestel.
Ik kom bij de verslavingsbehandelingen regelmatig mensen tegen met hetzelfde probleem.

Het valt mij tegenwoordig wel op dat ik anders omga met de nacht. Met wel of niet kunnen slapen.
Tijdens een groepsgesprek bij een kliniek vertelde een mede benzo-fanaat dat hij die week een paar nachten maar 2 a 3 uur geslapen had. Hij vond dat hij de dag daarna 'natuurlijk' niet kon functioneren en daarom isoleerde hij zich maar.
Zo ging ik ook met mijn slaapproblemen om. Ik MOEST slapen.

Ergens ben ik daar nu veel relaxter in geworden.
Als ik opeens vroeg in de nacht wakker word ga ik een leuke podcast luisteren. De volgende dag blijkt soms dat ik niks van die podcast gehoord heb maar al snel in slaap gevallen was.
Maar dat gebeurt niet altijd. Vaak lig ik uren naar muziek of podcasts te luisteren, zonder in slaap te vallen.
Maar het viel me op dat mij dat niet meer frustreerde. Mijn intentie om afleiding te zoeken was niet meer dat ik MOEST slapen.
Blijkbaar was het mij gelukt om anders met de nacht om te gaan. Zolang ik maar rustig lig en niet teveel pieker is het goed.

Ja, ik ben nog regelmatig doodmoe door slaaptekort. Maar in een verslavingstraject terecht komen voor benzo-afhankelijkheid gaf meer inbreuk op mijn leven dan regelmatig weinig slapen.
Klik om te vergroten...
Wat heb jij allemaal gebruikt aan benzo’s dan ? Welke soorten en wat voor effect had het op jou.?
C
CeSterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hansklok zei:
Wat heb jij allemaal gebruikt aan benzo’s dan ? Welke soorten en wat voor effect had het op jou.?
Klik om te vergroten...
Heb je ff? :sunglasses:
Lang verhaal. Jarenlang gebruikte ik de 'officiële' benzo's, meestal Oxazepam 10 mg of Temazepam 20mg. Maar dat deed ik toen incidenteel. Een paar keer per maand, om te slapen.

Sinds ik stimulerende middelen ging gebruiken (Speed, XTC, maar later alleen nog RC stims), ging ik ook RC benzo-achtige middelen gebruiken om rustig te kunnen worden. Dat begon met Etizolam, daarna Flualprazolam.

Daarna ging het snel mis. Die middelen gebruikte ik meestal alleen nog maar om te functioneren in het dagelijks leven. En dat lukte goed, want niemand had het door.
Zelfs als ik eerlijk vertelde dat ik doodongelukkig was kreeg ik als reactie dat het allemaal onnodige negatieve gedachten in mijn hoofd waren.
Ik kreeg stemmen in mijn hoofd, maar die negeerde ik gewoon. Ik werd angstig voor alledaagse dingen en ging me isoleren. Totdat ik zelf professionele hulp heb gevraagd. Alles was bij mij gericht op het houden van controle. En dat werkte blijkbaar perfect voor de buitenwereld.
Maar niet voor mij.
Ik ben nu natuurlijk niet van mijn verslaving af. Dat zal mijn leven lang een strijd zijn. Ik ben nog steeds in behandeling en twijfel nog dagelijks of ik moet kiezen tussen alles-of-niks. Terwijl ik uit ervaring weet dat ik bij af-en-toe gebruik niet zonder hulp kan stoppen.
Conclusie: accepteren dat je moeilijk om kunt gaan met spanning / angsten / slapeloosheid is een begin. En daarna niet meteen een oplossing willen.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja dat is een goede start. Ikzelf ben ook eventjes verslaafd geweest aan benzo ivm niet kunnen slapen zonder. 10 mg zolpidem per nacht op recept en toen ik dat op eigen houtje probeerde af te bouwen, ben ik twee maanden Benzo RC's gaan gebruiken. Met behulp van dit forum heb ik mijn probleem kunnen accepteren en de hulp van de huisarts in kunnen schakelen. Ik ben afgebouwd mbh diazepam en dat is heel succesvol gegaan! Ik moet er wel bij zeggen dat een grote stressor ook in die periode is opgelost. Dat scheelde enorm voor mij. En ik heb een groot geheim van mij kunnen delen met een vriendin die er super sensitief op reageerde wat een last van mijn schouders was. En ik heb een waanzinnig goede therapeutische trip gehad op truffels. Dat heeft ook een positieve bijdrage gehad. De afbouw heb ik tijdens een vakantie gedaan. Ik vond dat prettig omdat een andere plek ook voor andere gedachten en ander gedrag zorgt.

Het belangrijkste is om te begrijpen waar je spanning vandaan komt en je verhaal te delen met dierbaren op wiens sensitieve reactie je kunt rekenen. Ook hielp het mij om uit te zoomen. Mezelf in het grotere geheel te zien zeg maar. In de zin van: er kan nog zo veel veranderen in mijn leven.

Puur praktisch: is je bed nog wel goed? Ik dacht dat alles bij mij, waaronder mijn rugpijn, met stress te maken had, maar door mijn vakantie en het slapen in andere bedden, kreeg ik door dat ons bed nodig aan vervanging toe is.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gemberthee zei:
Ja dat is een goede start. Ikzelf ben ook eventjes verslaafd geweest aan benzo ivm niet kunnen slapen zonder. 10 mg zolpidem per nacht op recept en toen ik dat op eigen houtje probeerde af te bouwen, ben ik twee maanden Benzo RC's gaan gebruiken. Met behulp van dit forum heb ik mijn probleem kunnen accepteren en de hulp van de huisarts in kunnen schakelen. Ik ben afgebouwd mbh diazepam en dat is heel succesvol gegaan! Ik moet er wel bij zeggen dat een grote stressor ook in die periode is opgelost. Dat scheelde enorm voor mij. En ik heb een groot geheim van mij kunnen delen met een vriendin die er super sensitief op reageerde wat een last van mijn schouders was. En ik heb een waanzinnig goede therapeutische trip gehad op truffels. Dat heeft ook een positieve bijdrage gehad. De afbouw heb ik tijdens een vakantie gedaan. Ik vond dat prettig omdat een andere plek ook voor andere gedachten en ander gedrag zorgt.

Het belangrijkste is om te begrijpen waar je spanning vandaan komt en je verhaal te delen met dierbaren op wiens sensitieve reactie je kunt rekenen. Ook hielp het mij om uit te zoomen. Mezelf in het grotere geheel te zien zeg maar. In de zin van: er kan nog zo veel veranderen in mijn leven.

Puur praktisch: is je bed nog wel goed? Ik dacht dat alles bij mij, waaronder mijn rugpijn, met stress te maken had, maar door mijn vakantie en het slapen in andere bedden, kreeg ik door dat ons bed nodig aan vervanging toe is.
Klik om te vergroten...
Grappig dat je dat laatste zegt ik ben afgelopen dagen aan het kijken naar een nieuw bed misschien dat dat ook wel helpt. Heb dit bed nu ookal 10 jaar is wel tijd voor een nieuwe dus haha
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Temazepam is een inslaap middel, het werkt ongeveer 2 uur. 20 mg is het maximale wat je nemen mag per dag, neem je meer, dan kun je evenwicht problemen krijgen plus nog een heleboel andere ellende. Ik zou dus niet boven de 20 mg gaan..
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hansklok zei:
Grappig dat je dat laatste zegt ik ben afgelopen dagen aan het kijken naar een nieuw bed misschien dat dat ook wel helpt. Heb dit bed nu ookal 10 jaar is wel tijd voor een nieuwe dus haha
Klik om te vergroten...
Herkenbaar, moet ook eens een nieuwe box spring bed halen lol.

Paar keer op waterbed geslapen da's raar zou wel fucking trippy zijn op LSD :hearteyes:
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hansklok zei:
Paar wek geleden begonnenmet benzo’s vrijdag begonnen met 20 mg oxazepam na 2a3 uur dat werkte goed met doorslapen. Alleen dag erna erg suf en wat wazig. Zaterdag norflurazepam 10mg gedaan en sliep echt na 1 uurtje was ik al weg 12 uur achter elkaar geslapen yes eindelijk wat bijslapen na weken lang maar paar uurtjes slapen. Dag erna weer gedaan precies hetzelfde viel snel in slaap toen het inwerkte volgende dag ook geen zorgen of angsten best goed spul. Niet echt suf ook best energiek.
het blijft toch een rc waar weinig over te vinden vakt dus liever niet te vaak gebruiken.

Dus heb doorgezocht en temazepam zou iets minder lang werkend zijn dan oxazepam. Dus ik dacht ja kopen. Ik heb afgelopen donderdag me eerste 20mg temazepam gehad werkte niet kon ook komen door de ketamine die ik doe avond had gesnoven.
Dag erna weer (zaterdag) 20mg temazepam geprobeerd had er 2 biertjes bij gedronken normaal Versterk het elkaar nu werd ik nog niet moe dus weer amper geslapen.
Vanavond 10 uur 20mg temazepam genomen
Half uur later ff assie in me bong gerookt. 1 uur nog steeds niet moe voel me alleen wat rustiger me hoofd en gebakken door die assie natuurlijk. Ik neem er nog 1 20mg. En par bong hitz
02:00 Ik voel me nu wel heel chill all meledematen zijn verslapt slapen lukt alleen nog niet. Ben ook niet moe.

zit nu al op 40mg temazepam vind dat wel te veel hoge dosis voor wat ik gelezen heb ook.

Dat word iets anders zoeken.
( zou ik tolerantie hebben opgebouwd zo snel door die norflurazepam omdat dat een lamgwerkende benzo is dat dat de reden is waardoor ik nu niet in slaap kan komen van de temazepam? )

heb soms periodes echt heel erg last heb van me slaapproblemen. Me dokter wilt niks voorschrijven dus dan maar op eigen houtje proberen. Enige tips waren van haar; zoek een sport ga iets energieks doen. 30 minuten zo licht en gezond eten. Of melatonine) melatonine werkt niet bij mij, sporten lukt niet. Ik zit in de ziekte wet door angstproblemen.

als ik normaal slaapritme heb, heb ik een stukje minder last van van me angststoornis. Nogniet helemaal gefixt dus. Ggz intake binnen 4 weken ben eindelijk aan de beurt naar 7 maanden wachten.
Klik om te vergroten...
Norflurzepam is een echte]te slaappil. En geen lang werkende, dat is flurazepam. De RC versie norflurazepam is een metaboliet van flurazepam met veel kortere werking. Middellang zou ik zeggen. En nee, zo snel bouw je geen tolerantie op. Duurt zeker enkele weken daglijks gebruik. Wel raak je gewend aan het effect, de magische effecten heb je alleen in het begin.

Oxazepam is een waardeloos slaapmiddel, Amper hypnotisch en 10 mg pillen zijn veel te llcht als inslapers tenzij je ect helemaal benzo naive bent. Temazepam vind ik altijd t lekker om op te gaan slapen maar 40 mg is wel een dosis waar je van in slaaap zou moeten komen zonder tolerantie/

Klinkt alsof hier meer aan de hand is eerlijk gezegd.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Temazepam is een inslaap middel, het werkt ongeveer 2 uur. 20 mg is het maximale wat je nemen mag per dag, neem je meer, dan kun je evenwicht problemen krijgen plus nog een heleboel andere ellende. Ik zou dus niet boven de 20 mg gaan..
Klik om te vergroten...
2 uur? Bij mij toch echt 4-6, conform de bijsluiter. Beetje tolerantie al wellicht?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
PapaverMan zei:
2 uur? Bij mij toch echt 4-6, conform de bijsluiter. Beetje tolerantie al wellicht?
Klik om te vergroten...

Bofkont.
ik heb Temazepam op recept voor incidenteel gebruik. Verder 0 benzo’s. Dus geen tolerantie maar net als bij @De Zandman merk ik na 2 a 3 uur niks meer.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
PapaverMan zei:
2 uur? Bij mij toch echt 4-6, conform de bijsluiter. Beetje tolerantie al wellicht?
Klik om te vergroten...

Nee, geen tolerantie.
Ik gebruik geen benzo's meer na een heftige verslaving aan die zooi.
Ik gebruikte op enig moment 30 mg op recept, en ik sliep er toen iets meer dan 2 uur op..
.mij is verteld dat temazepam ongeveer 2 uur werkt bij 20 mg door een arts.
Vandaar dat ik zei dat het 2 uren werkt als inslaper ....
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja
PapaverMan zei:
Norflurzepam is een echte]te slaappil. En geen lang werkende, dat is flurazepam. De RC versie norflurazepam is een metaboliet van flurazepam met veel kortere werking. Middellang zou ik zeggen. En nee, zo snel bouw je geen tolerantie op. Duurt zeker enkele weken daglijks gebruik. Wel raak je gewend aan het effect, de magische effecten heb je alleen in het begin.

Oxazepam is een waardeloos slaapmiddel, Amper hypnotisch en 10 mg pillen zijn veel te llcht als inslapers tenzij je ect helemaal benzo naive bent. Temazepam vind ik altijd t lekker om op te gaan slapen maar 40 mg is wel een dosis waar je van in slaaap zou moeten komen zonder tolerantie/

Klinkt alsof hier meer aan de hand is eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
ja was zeker meer aan de hand. Zoals je ziet is dat bericht ookal 2 jaar geleden. Intussentijd jaar lang in therapie gegaan. Voor slapen hebbik nu quetiapine 25mg werkt als een tierelier. Word er behoorlijk lam van zowat stoned van heerlijk ook kan ik wel goed van inslapen en doorslapen. Dag erna alleen wat duf en soms heftige emotie rollercoaster. Dus niet te vaak.
P
PatatKruidje94Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hansklok zei:
Ja

ja was zeker meer aan de hand. Zoals je ziet is dat bericht ookal 2 jaar geleden. Intussentijd jaar lang in therapie gegaan. Voor slapen hebbik nu quetiapine 25mg werkt als een tierelier. Word er behoorlijk lam van zowat stoned van heerlijk ook kan ik wel goed van inslapen en doorslapen. Dag erna alleen wat duf en soms heftige emotie rollercoaster. Dus niet te vaak.
Klik om te vergroten...
Wat is je ervaring daarmee en wat herken je wat in dit artikel staat? https://pointer.kro-ncrv.nl/Marianne-kreeg-antipsychoticum-als-slaapmiddel (ik weet niet hoe je over de NPO denkt maar Pointer is echt goede onderzoeksjournalistiek). Ik vroeg het ook aan m'n psychiater en die zei dat er hele congressen worden gewijd aan de vraag of dit eigenlijk nog wel mag worden voorgeschreven bij slapeloosheid ipv alleen als antipsychoticum. Hoe lang slik je het al?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
PatatKruidje94 zei:
Hoe lang slik je het al?
Klik om te vergroten...
Ik slik al jaaaaren quetiapine om toch wat slaap te kunnen krijgen. 100 mg tegenwoordig, dat was eerder het dubbele.
100 mg heb ik af kunnen bouwen.
Er worden zoveel medicijnen voorgeschreven die eigenlijk voor andere ziektebeelden bedoeld zijn....maar wat dondert het, als het medicijn in kwestie je helpt?
Daar gaat het per slot van rekening toch om?
Dat je geholpen wordt!
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik snap het wel, quetiapine is ook een echte KO pil. Wakker blijven is bij mij geen optie meer na 100mg quetiapine, val gewoon weg. Maar vind het bijwerkingen profiel er niet tegen opwegen. Mij net iets te veel nare bijwerkingen die zeldzaam zijn maar als je ze krijgt ben je behoorlijk genaaid. Maar dat er geen bewijs voor effectiviteit is snap ik niet helemaal. Is echt een hele zware slaappil in mijn ervaring, veek effectiever dan benzo's.. Op benzo's kun je nog wakker blijven en chillen, is met quetiapine echt niet aan de orde. Maar hey wat werkt moet je vooral niet veranderen. Iedereen is anders en reageert anders op die middelen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mij maakt het niet uit of quetiapine wel of niet een k.o.pil is.
Misschien heb ik dat nodig.
Mij helpt die quetiapine redelijk goed, ik heb geen last van bijwerkingen gelukkig.
Zonder die quetiapine zou ik bijna niet kunnen slapen.
Hetgeen sowieso al een probleem is, ik slaap niet meer dan 4 tot 5 uur per nacht. Ik heb vaak onderbrekingen door ptss.
Voor mij is quetiapine een goed medicijn.
Benzo's waren een groot drama.
Begin daar maar nooit aan is mijn advies!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
PapaverMan zei:
Ik snap het wel, quetiapine is ook een echte KO pil. Wakker blijven is bij mij geen optie meer na 100mg quetiapine, val gewoon weg. Maar vind het bijwerkingen profiel er niet tegen opwegen. Mij net iets te veel nare bijwerkingen die zeldzaam zijn maar als je ze krijgt ben je behoorlijk genaaid. Maar dat er geen bewijs voor effectiviteit is snap ik niet helemaal. Is echt een hele zware slaappil in mijn ervaring, veek effectiever dan benzo's.. Op benzo's kun je nog wakker blijven en chillen, is met quetiapine echt niet aan de orde. Maar hey wat werkt moet je vooral niet veranderen. Iedereen is anders en reageert anders op die middelen.
Klik om te vergroten...
Weird hoe dat per persoon verschilt. Voor mij voelt quetiapine écht niet als een slaapmiddel, in tegenstelling tot sommige benzo's. Het maakt me wel wat kalmer in m'n hoofd, naar echt slapen doe ik er niet op hoor.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazz35 zei:
Weird hoe dat per persoon verschilt. Voor mij voelt quetiapine écht niet als een slaapmiddel, in tegenstelling tot sommige benzo's. Het maakt me wel wat kalmer in m'n hoofd, naar echt slapen doe ik er niet op hoor.
Klik om te vergroten...

Hoe hoog was jouw dosering?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."