Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mcrazy zei: Ja ik snap als je dat normaal niet bent het fijn is. Maar ik ben van mezelf helder, relaxed en een goeie prater. Dus het slaat nergens op dat ik het gebruik. Waarom doe ik dit. Deed het gwn op feesten om wakker te blijven en los te gaan. Ik ben gewoon achterlijk. Een achterlijk wijf. Klik om te vergroten... Ja, maar McCrazy. Van jezelf steeds schuldig voelen, je bestraffen na middelengebruik, gaat je herstel niet de goede kant op. Je zult leren steeds meer goede en leuke kanten van jezelf te ontdekken. Verder gaat het bij iedereen natuurlijk anders."
"Mcrazy zei: Das echt kut. Even wat anders, waarom heet ik belezen gebruiker, wat betekend dat. Klik om te vergroten... Dat je veel weet door veel te lezen, daardoor die informatie weer aan anderen door kan geven........."
"Dirkjan zei: Nee, het zijn je berichtaantallen. Bij te weinig berichten word je gestenigd. Klik om te vergroten... Oooooh! Veel lullen vult dus WEL gaatjes. Wel Lullen EN Vullen"
"Tip: helaas heb ik ervaren dat de spanning die het ontwennen soms geeft op mede cliënten werd afgereageerd. Door onzinnige ruzies bijvoorbeeld. Gelukkig kan een opname ook heel verbindend zijn. En je bent er in de eerste plaats voor JEZELF. Heel veel succes!!"
"Raver zei: Nu 11 dagen op 7.5mg vanaf 10mg. Normaliter zakt het wel na een dag of 10. Vandaag de dag nog steeds echt zo ellendig. Depressief, lig het liefste in bed en constant een soort grieperig gevoel met nervositeit. Was ook een erg verwarrende stap dit keer. Derealisatie en depersonalisatie is / was flink aanwezig. Vergeetachtig, geen gesprekken kunnen voeren en daadwerkelijk het gevoel alsof me persoonlijkheid vervlakt is op dit moment. Ik ga morgen op vakantie. Ik kijk er niet eens naar uit. Als het ineens niet door zou gaan zou ik er niet eens een gevoel bij hebben denk ik. Klik om te vergroten... En toch houd je vol! Ik heb meerdere cold-turkey en later geplande benzo-detoxen mee moeten maken. De eerste jaren van overmatig benzo-misbruik ging ik uit angst voor de douane doodleuk zonder benzo's op vakantie. Als het een midweekje was bleef het bij angstige en onzekere periodes. Maar ook heb ik een week op mijn hotelkamer doorgebracht, niet wetend waarom ik nergens zin in had en mij zo rot voelde... En vaak zelfs weerstand en/of angst had om iets te doen. Na een week was het over. Dat we toen op een heerlijk eiland zaten hielp misschien mee, maar ik werd té zelfverzekerd, achteraf gezien. Nam overhaaste beslissingen, was onnodig onaardig tegen anderen. Eénmaal thuis ging ik meteen weer snoepen. (Dit was vóórdat ik doorhad dat ik een fikse verslaving had... ) Zoals veel lotgenoten hier zeggen: het is een vreselijke afhankelijkheid. Geniet van de vakantie Raver, grote kans dat het je helpt bij je herstel!"
"Alinde zei: Koude voeten bah Klik om te vergroten... Nou, hier mag je het uitschreeuwen van de kou!"
"DE verslaafde bestaat volgens mij niet. Sommigen willen niet voelen, omdat ze veel nare psychische bagage dragen. Maar sommigen merken dat ze zich nét iets beter voelen met kleine hoeveelheden van een bepaald middel. Maar het verschil tussen de effecten dan al die middelen is zó groot! Van de één lig je de hele dag in een andere werkelijkheid te dromen, van de ander kun je nét even wat beter focussen wanneer dat handig uitkomt. Pas wanneer je zelf merkt dat je craving krijgt naar een middel, zonder dat daar de oorspronkelijke nare gedachten of behoefte aan meer energie bij komt kijken, kun je jezelf afvragen of je verslaafd bent."
"Ha Pim, Wat jij meemaakt in je leven is veel. Niet iets waar ik nu even een makkelijke reactie op kan geven. Maar het niet delen van je problemen is meestal een doodlopende weg. Goed dat je dat op dit forum wel doet en antwoorden en herkenning zoekt. Hopelijk heb je wat aan de reacties van de leden en bezoekers hier."
"Als je een privé bericht wilt sturen klik je op de profielnaam. Dan zie 'start privé conversatie'"
"Zoek na je behandeling zoveel mogelijk gelijkgestemden op. Liefst bij Narcotics Anonymous. Ze zullen je nergens toe dwingen, het is allemaal hoe jij het wilt. Vraag ,wees open en eerlijk. Schaamte moet je een tijdje verdragen. maar blijf met herstellende lotgenoten in contact, iedere dag! Succes met de behandeling!! Niks MOET......je doet het vo Peterbeertje zei: goedennacht ik heb lang niet meer gepost ik doe niet meer vaak 3mmc maar nog steeds teveel ik heb samen met mijn ouders afgesproken om naar een kliniek in spanje te gaan ik hoop dat het helpt en ik er goed uitkom ik zal als ik erheen ga en terug ben nog een bericht posten hoe en wat Klik om te vergroten... or jou!"