Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Fairflower zei: Ik blijf liever van al de rest af....voel me dan te hard onder invloed en wil nuchter blijven...of toch helder. Speed geeft de illusie helder te zijn, dit is echter helemaal niet zo zie ik achteraf.....ik heb liever niets.... k snap wel dat een joint minder erg is en ook minder verslavend (al is dit natúúrlijk heel persoonsafhankelijk), in die optiek snap ik zeker beter een trek van een joint dan een lijn speed. Toch kies ik persoonlijk liever voor niets....en de verslaving niet terug verleggen naar een ander middel, wat al ooit van benzo s naar amfetaminen is verhuisd. Ik ben nu door de afkick aan t gaan....het moet gaan! 😉 Klik om te vergroten... Succes met de afkick! Hoe rot je je ook gaat voelen nu, het gaat alleen maar beter zolang je hard blijft werken om van de amfetamines af te blijven."
"Junkie_05 zei: Hoi hoi, Ik word aanstaande woensdag opgenomen in een kliniek, waar ik super blij mee ben, maar toch vind ik het super eng. Het komt ineens zo super dichtbij en ik kan mij gewoon geen leven zonder 3mmc voorstellen. Ik heb ook echt zo iets van ik wil niet meer naar de kliniek en ik wil gewoon wegrennen voor al men problemen. Sorry ik moest dit echt even kwijt groetjes Klik om te vergroten... Zeker heel spannend! En de angsten die je ervaart herken ik ook toen ik zwaar in mijn verslaving zat. Ik had mezelf wijsgemaakt dat het beter was om te leven met speed en andere zooi dan een leven zonder. Gelukkig heb ik in de kliniek kennis mogen maken met vrijheid. Vrijheid omdat ik geen slaaf meer was van mijn middel en van de dealer. Geen paniek meer als het middel bijna op was en m’n geld op was. Geen paniek meer als ik m’n hart tekeer voelde gaan in bed door teveel gebruik. En geen angst meer dat ik eruit zag als een hele magere zombie met een ingevallen kop. (😂) Nee maar die angst die je ervaart is normaal. Je gaat een onbekende stap zetten, je gaat uit je comfort zone. Uiteindelijk zul je zien dat je erg zal gaan groeien als je door je angsten heen gaat. Ik wens je heel veel succes! P.S. hoe lang duurt je behandeling in de kliniek?"
"Ten eerste vind ik het heel moedig en sterk dat je je hebt aangemeld voor een klinische opname, ik begrijp dat het dan ook ontzettend rot is om te horen dat je zo lang moet wachten voordat je wordt opgenomen! Mijn advies is om naar een meeting bij je in de buurt te gaan. Dat kan via NA/CA etc. Weet niet of je bekend bent met die programma’s, dus zal ik linkjes plaatsen van de betreffende websites: Narcotics Anonymous Cocaine Anonymous Aangezien je naar YWC gaat neem ik aan dat je een jongere bent, je hebt speciale jongerenmeetings van de NA/CA. ik vond het in het begin doodeng om naar die meetings te gaan, maar uiteindelijk hebben ze bij mij er wel voor gezorgd dat ik voor een lange tijd clean ben gebleven. Ik heb ook uit ervaring gezien dat veel mensen voordat ze werden opgenomen naar meetings gingen om steun te zoeken voor de moeilijke periode waar ze inzaten. Nogmaals heel veel respect voor de keuze die je hebt gemaakt en heel veel sterkte met de aankomende tijd. Mocht je vragen oid hebben dan staat het je altijd vrij om een DM te sturen."
"r_p_05 zei: Dankjewel! Het was ook super lastig om hulp te zoeken, maar ik wil er echt vanaf dus het is de beste keuze denk ik. Ik ben idd laatst door een fellow meegenomen naar een CA meeting, vond het super eng maar ook heel fijn.. het probleem is dat die meetings niet bij mij in de buurt zijn en ik heb het geld er niet voor om elke keer met het ov te gaan.. Ook ga ik me heel snel isoleren als het niet goed met mij gaat, waardoor ik het dus super moeilijk om die stap te zetten om toch naar de meeting te gaan Klik om te vergroten... Begrijpelijk! Ik vond in het begin ook meetings raar met al die aardige mensen. Ik vertrouwde het voor geen meter haha. Uiteindelijk mezelf ervoor opengesteld en ingezien dat ze goede intenties hebben. Wel ben ik zelf nu zo’n maandje gestopt met het programma, maar dat is om hele andere redenen en niet ivm het programma zelf. Aangezien het even lastig is met reizen kan je altijd kijken naar online meetings, die zijn wat toegankelijker en handig als je moeilijke momenten hebt."
"Ik herken het ook. Bang om dingen te voelen die ik nooit zou willen voelen. Altijd maar goed willen voelen en er alles voor over hebben."
"Heel veel succes! Tof dat je deze stap zet. Ik ben zelf nu zelf bijna anderhalf jaar clean van speed en dex, ik heb m’n leven weer terug, rust in m’n hoofd en kan weer genieten van de kleine dingen. Nogmaals heel veel succes. Mocht je vragen hebben, vraag ze dan vooral!"
"Koffieb00n zei: Tot aan begin juni is dit het lijstje geen zin om de hoeveelheden uit te rekenen, maar gebruik zag er zo uit. Wiet - Elke dag 1gram Cocaine - Ieder weekend 1 - 2 hele Miauw - Ieder weekend 1 - 3 gram. Speed - 1 x 10 gram gehaald en wel poosje mee gedaan. Ketamine - 4g ofzo?? random keer mee gehaald bij een actie Bromazolam - ieder weekend 1 x 3mg tablet Alcohol - Ieder weekend of een kratje of een fles sterk Blij dat ik ermee gestopt ben, beste beslissing van dit jaar Klik om te vergroten... Lekker bezig! Tof om te horen dat je die keuze hebt gemaakt. Laat alleen maar zien hoe sterk je wilskracht is."
"Koffieb00n zei: Niet zo zeer wilskracht, zonder het 12 stappen programma en de fellows was me dit nooit gelukt. Klik om te vergroten... Dan nog heb je de keuze gemaakt om te stoppen en naar de meetings te gaan. Dat vereist doorzettingsvermogen en discipline, oftewel wilskracht. Het is makkelijk om in je comfortzone te blijven zitten en door te gaan met je oude leven. Ik heb er daardoor alleen maar bewondering voor. Je hoeft op dat gebied niet bescheiden te zijn 🤪"
""
"Heel veel succes!"