Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychiaters en medicijnen voorschrijven. Mijn mening? Abnormaal.

Psychiaters en medicijnen voorschrijven. Mijn mening? Abnormaal.

70 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#1
De psychiater drukt ze niet door je keel. Als de psychiater/psycholoog je niet meer wil helpen als je ze niet gebruikt is dat een gegeven tenzij je hem/haar overtuigd toch door te gaan.

Jouw leven is jouw keuze. Jij hebt de regie. Wel jammer dat het allemaal niet zo lekker loopt op het moment.

Ik heb veel gehad aan meditatie en ben me nu bewust dat ik zelf veel kan doen aan mijn “state of being” door alleen maar te focussen en te geloven in mijn mogelijkheden om te veranderen.

Dat was al mijn tweede superserieuze post vandaag ondanks dat ik aan de pep zit.

Lots of love,
Parfumflesje.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#2
In jou situatie geef het kans.... want als ik verhalen lees. Pychose , Geen zin in het leven etc.... Medicijnen zijn er wel gemaakt om je beter te maken. Zodat meer tot je zelf komt , Vanuit daar gaan ze medicijnen afbouwen onder toezicht... Zodat goeie behandeling kan krijgen, want je hebt weinig keus. Zo leven leiden wat jij doet met pep en ander genotsmiddelen dagen lang opblijven en zoals hier boven worden beschreven nadelige effecten verdwijnen na aantal dagen/weken,Vroeg of laat draai je helemaal door! Als op deze voet door blijft leven door drugsmisbruik. En misschien moeten ze kijken welke medicatie bij je past! Ze helpen misschien met een dag besteding! iedergeval Succes!
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Conjo zei:
In jou situatie geef het kans.... want als ik verhalen lees. Pychose , Geen zin in het leven etc.... Medicijnen zijn er wel gemaakt om je beter te maken. Zodat meer tot je zelf komt , Vanuit daar gaan ze medicijnen afbouwen onder toezicht... Zodat goeie behandeling kan krijgen, want je hebt weinig keus. Zo leven leiden wat jij doet met pep en ander genotsmiddelen dagen lang opblijven en zoals hier boven worden beschreven nadelige effecten verdwijnen na aantal dagen/weken,Vroeg of laat draai je helemaal door! Als op deze voet door blijft leven door drugsmisbruik. En misschien moeten ze kijken welke medicatie bij je past! Ze helpen misschien met een dag besteding! iedergeval Succes!
Klik om te vergroten...

Je weet toch dat psychische medicijnen een creatie zijn van de hoge heren van “the new world order”. Allemaal uitvindingen om de mensheid ontvankelijk te maken voor mindcontrol. Illegale drugs zijn niet voor niets illegaal. Illegale drugs maken de mensheid immuun voor mindcontrol en control in het algemeen.

Allemaal illuminatie beĂŻnvloeding.

Okee en nu weer even serieus.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Parfumflesje zei:
Je weet toch dat psychische medicijnen een creatie zijn van de hoge heren van “the new world order”. Allemaal uitvindingen om de mensheid ontvankelijk te maken voor mindcontrol. Illegale drugs zijn niet voor niets illegaal. Illegale drugs maken de mensheid immuun voor mindcontrol en control in het algemeen.

Allemaal illuminatie beĂŻnvloeding.

Okee en nu weer even serieus.
Klik om te vergroten...

Oke duidelijk :')
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn mening is dat jij zelf de gene bent die de medicatie gaat slikken. JIJ hebt de regie, NIET de psychiater. Als ik me klote voel van een medicijn slik ik het gewoon niet, dan kan de psych lullen wat hij wilt maar hij kan me niet dwingen toch!?

Beetje voor jezelf opkomen Misbruik! En anders propt die psych ze lekker zelf in z'n smoel om te ervaren hoe die klote AD's voelen!

Zelf ook bij de GGZ gelopen voor m'n angstproblemen. Ik dacht dat ik therapieën zou krijgen, maar nee ik moest maar aan de Seroxat gaan. Pure ellende is dat! Gewoon gestopt met die klote pillen.

Ik weet hoe psych's zijn maar je bent geen slachtoffer van hun praktijken. Je moet voor jezelf opkomen als je ongelukkig wordt van die medicijnen.

Al denk ik ook dat je ze deels nodig hebt.. Lastige situatie!!
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Raver , ik heb vanmiddag om 2 uur een afspraak met mijn psychiater.
Aangezien jij Lorazepam hebt afgebouwt met Diazepam als temp vervanger, raad je me dat aan?
Zal de reden even kort toelichten..

Ik ga over een paar weken 3 dagen in de week stagelopen.
Alleen door de Lorazepam die ik slik in de avond..
Slaap ik zonder moeite een uur of 12-14 dat wil ik doorbreken anders kan ik nooit vroeger me bed uit.
Ik wil er goed de tijd voor nemen om het rustig af te bouwen elke 10 dagen, 2,5 - 0,5.

Misbruik
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Parfumflesje zei:
Je weet toch dat psychische medicijnen een creatie zijn van de hoge heren van “the new world order”. Allemaal uitvindingen om de mensheid ontvankelijk te maken voor mindcontrol. Illegale drugs zijn niet voor niets illegaal. Illegale drugs maken de mensheid immuun voor mindcontrol en control in het algemeen.

Allemaal illuminatie beĂŻnvloeding.

Okee en nu weer even serieus.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor deze toelichting Parfumflesje,
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Misbruik zei:
@Raver , ik heb vanmiddag om 2 uur een afspraak met mijn psychiater.
Aangezien jij Lorazepam hebt afgebouwt met Diazepam als temp vervanger, raad je me dat aan?
Zal de reden even kort toelichten..

Ik ga over een paar weken 3 dagen in de week stagelopen.
Alleen door de Lorazepam die ik slik in de avond..
Slaap ik zonder moeite een uur of 12-14 dat wil ik doorbreken anders kan ik nooit vroeger me bed uit.
Ik wil er goed de tijd voor nemen om het rustig af te bouwen elke 10 dagen, 2,5 - 0,5.

Misbruik
Klik om te vergroten...

Ja beste is met Diazepam afbouwen. Diazepam heb je in 2mg tabletten.

2,5mg Lorazepam is omgerekend in Diazepam 12,5mg. Keer 5 dus.

http://wiki.psychiatrienet.nl/index.php/Special:RunQuery/CalcBenzo

(Google: omrekenen Lorazepam naar Diazepam)

1 a 2mg per 2 weken raad ik aan, gewoon elke maandag ofzo. Dat is handiger dan 10dagen. En écht goed aangeven dat JIJ dit gewoon op DIE manier wilt. Dat is heel belangrijk, de artsen die ik gehad heb waren heel open voor mijn eigen keuze hoe af te bouwen en dat is heel fijn. Maar ik weet ook wel dat artsen moeilijk kunnen doen en benzo afbouw onderschatten.
Jij bent psychisch -als ik alles zo lees- niet geheel stabiel. Dan dient er gewoon geen haast te zijn bij het afbouwen. Liever wat te lang rekken dan te kort en maanden last houden van langdurige afkick. Lijkt me niet handig dat jij teveel last krijgt van die afkick , dan kan je er simpelweg niet bij hebben met alle klachten en vooral de slapeloosheid.

Lees de Ashton Manual even door. Ook veel info over benzo afkick. DĂ© handleiding over benzo's en het afbouwen van benzo's!

Google: Ashton Manual nederlands.

Veel succes en laat even weten. :)
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Echt heel erg bedankt @Raver.

Nu maar hopen dat m'n psychiater mee wil werken.
Al hoe wel, hij ging ook gewoon in op al m'n vragen over drugs.

Komt goed, ik drop een update in dit topic.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb diazepam voor geschreven.
Proberen dan elke 2/3 weken 0,5 eraf.

Rest van m'n medicatie blijft het zelfde.
Blijkbaar kan m'n anti nog naar 300 mg.
"Wil je dat" Nee bedankt
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Misbruik zei:
0,5
Klik om te vergroten...

0,5mg eraf? Of een halve tablet van..?

Wel fijn dat je arts mee wilde werken aan het overzetten op Diazepam. De overstap kan ook even wennen zijn! Geef jezelf tijd om eraan te wennen.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is ook zorgwekkend hoe makkelijk allerlei dealers verslavende middelen verstrekken.

Andere kant van het verhaal is natuurlijk wel dat het makkelijk verstrekken/verkopen van middelen de mogelijkheden van het leven vergroten.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
0,5mg eraf? Of een halve tablet van..?

Wel fijn dat je arts mee wilde werken aan het overzetten op Diazepam. De overstap kan ook even wennen zijn! Geef jezelf tijd om eraan te wennen.
Klik om te vergroten...
Komt goed man iedegeval ontzettend bedankt dat je me probeert te helpen.
M'n psychiater vond het direct een goed idee, zonder jou had ik hier nooit opgekomen.

- Ik mag 3 tabletten van 5 MG slikken.
- Elke 2,5/3 weken proberen van 2,5 Lora naar 2,0 Lora te gaan.

Als dat nog steeds te snel is, mag ik er langer over doen.

Fijn weekend man!
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pompen,

ik wou exact hetzelfde topic openen maar dacht pak eerst even de zoekfunctie.
Ik herken me zo erg in je verhaal, slik zelf 225 mg Venlafaxine. Het gemak waarmee medicijnen worden voorgeschreven vind ik bizar. Notabene vanuit een psychiater van de verslavingszorg. Ben gelukkig zelf bijdehand genoeg om het een en ander op te zoeken voordat ik eraan begin, maar medische dingen googelen wordt je nooit gelukkig van...

Voorbeeld:
Bijwerking van de Venlafaxine is inderdaad het slapen, bij mij houdt het in dat mn ritme compleet weg is, en ik maximaal 3 uur per nacht slaap. Dit omdat ik extreem last heb van nachtzweten ( hele matras en zelfs mn deken zijn letterlijk doorweekt als ik wakker wordt, dus je snapt dat ik niet kan blijven liggen). Dit meerdere malen aangekaart, en er wordt klakkeloos een nieuwe AD voorgeschreven, Mirtazepine, ook met alle bijwerkingen van dien. Ik heb ze nog niet geslikt, denk ook niet dat ik eraan begin. Maar dit alles zonder fatsoenlijke uitleg of waarschuwingen! (Zeker deze combinatie schijnt gevaarlijk te kunnen zijn, staat zelfs in de bijsluiter)

Alles wordt maar uitgeschreven en vaak ook nog gelijk voor 3, 6 of 9 maanden. Baclofen kreeg ik voor een jaar genoeg zegmaar :P
Mirtazepine gelijk voor 6!!!!!! maanden. Dacht dus even 2 doosjes baclofen te halen, en venlafaxine 1 en mirtapine 1. Lagen er dus bijna 20 dozen klaar, paste net in mn tas... Hij opperde zelfs maar te beginnen aan de benzos als Mir......... niet werkt. ( Kom van een GHB en daaropvolgend alchohol verslaving, een behoorlijk heftig jaar )
Nou ben ik inmiddels hersteld genoeg om in te zien dat dat einde verhaal is als ik daaraan begin, maar het is tempting.

Wissel graag van gedachten hierover met je en of jij nog tips en tricks heb tegen de bijwerkingen...

Het beste!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#15
In de tijd dat ik dexamfetamine op doktersvoorschrift had, had ik een huisarts die ontzettend makkelijk was met pillen voorschrijven. Hij is nu inmiddels met pensioen... volgens mij werd dat wel tijd. Ik vroeg tijdens een consult eens of hij een nieuw recept kon doorsturen naar de apotheek. ''Hoeveel wil je er hebben dan?'', kreeg ik als vraag terug. Serieus waar. M'n zus ook eens zoiets. Had 's ochtends opeens hevige rugpijn, kon haar bed niet uit. Huisarts gebeld. ''Ik zal een receptje doorsturen naar de apotheek, kun je het dadelijk op komen halen''. M'n ma voor zus naar de apotheek, komt ze terug met 30 stuks diazepam. Inmiddels had zuslief al nergens last meer van.

Ik vind het zorgwekkend dat er zo laks wordt omgesprongen met medicatie, helemaal wanneer het gaat om verslavende of anderszins mogelijk schadende middelen. Hier in Nederland valt het echter nog mee. Vergeleken met de VS zijn ze hier nog héél terughoudend. Er heerst daar een heuse verslavingsepidemie, aan opiaten vooral. Heroïne is daar weer helemaal terug van weggeweest, doordat velen die verslaafd zijn geraakt aan opiaten op voorschrift uiteindelijk hier hun toevlucht tot hebben genomen. Een heuse nieuwe verslavingsgolf, volledig veroorzaakt door de medische molen aldaar. Schrijnend toch?
1
10eLid
01-01-2024, 00:00
#16
Veel psychiaters schrijven inderdaad te snel medicatie voor. Als je dit niet wilt kan je beter naar een therapeut of psycholoog gaan, deze is meer gericht op het zelf oplossen van problemen. Psychiaters hun werk is medicatie voorschrijven. Ik ben van mening dat het structureel gebruik van medicatie soms meer schade aanricht dan dat het goed doet. Hoewel het in situaties wel kan helpen om dmv medicatie even met beide voeten op de grond te komen. Ik gebruik af en toe wel dexamfetamine als ik veel voor elkaar moet krijgen. Af en toe een slaaptabletje als ik al dagenlang last heb van m’n slapeloosheid. Soms wat morfine als m’n pijn de pan uit rijst. Ik heb met mezelf afgesproken om niet twee dagen achter elkaar hetzelfde medicijn te gebruiken en geen combi’s. Ik kan me ook wel goed voorstellen dat deze manier niet voor iedereen zal helpen. Als je trauma’s hebt, zware depressies of angstaanvallen kan het wellicht wel verlichten om wat kalmerends te gebruiken maar ik denk dat je op de lange termijn veel meer zult hebben aan een goede therapeut.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#17
Amfitamientje Power zei:
Het is ook zorgwekkend hoe makkelijk allerlei dealers verslavende middelen verstrekken.

Andere kant van het verhaal is natuurlijk wel dat het makkelijk verstrekken/verkopen van middelen de mogelijkheden van het leven vergroten.
Klik om te vergroten...

Klopt, maar zeker het uitvoerend personeel van de medische industrie (dokters psychiaters etc) zou erop moeten richten zo kort mogelijk medicatie en zo min mogelijk uit te schrijven. Het overzicht is ver te zoeken als ik sommige verhalen lees, zo veel valium als je wil, mensen jarenlang aan honderd soorten antidepressiva. Als t nodig is is t nodig, maar wanneer het weer gaat zou het eerste punt waar ze naar kijken afbouwen moeten zijn, kom je er gaandeweg wel achter of het te vroeg is of niet.

Maar helaas, de farma maffia laat dat niet gebeuren dus dat is een mooie gedachte maar meer niet :P
Er gaat zoveel geld in om dat wil je niet eens meer weten, en weet ik veel wat voor smerige praktijken. Jofel is het iig niet, zeker met psychoactieve medicijnen. Mensen zouden geholpen moeten worden, niet murw gebeukt met Ad, benzos antipsychotica en wat voor ellende nog meer.
(nogmaals als t nodig is dan is het nodig en hoe sneller hoe beter, een stap dichterbij "beter" worden

PS mensen zouden voorgelicht moeten worden van te voren!!! Heel veel mensen hebben geen idee waar ze aan beginnen, krijgen amper tekst en uitleg en duwen maar wat in hun hoofd en eventuele bijwerkingen zien ze later maar)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Even los van dat medicatie inderdaad soms te snel wordt voorgeschreven - Het is het werk van een psychiater om medicatie voor te schrijven, dus of ik dat nou abnormaal zou noemen?

Als je geen medicatie wil gebruiken kun je ook altijd nog gewoon nee zeggen hè. Een psychiater geeft een optie tot medicatie, jij bepaalt wat je daarmee doet.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#19
ZERO- zei:
Even los van dat medicatie inderdaad soms te snel wordt voorgeschreven - Het is het werk van een psychiater om medicatie voor te schrijven, dus of ik dat nou abnormaal zou noemen?

Als je geen medicatie wil gebruiken kun je ook altijd nog gewoon nee zeggen hè. Een psychiater geeft een optie tot medicatie, jij bepaalt wat je daarmee doet.
Klik om te vergroten...

En wat voor die psychiater geldt geldt ook voor dealer. Het is zijn werk om drugs te verkopen en als je geen drugs wil gebruiken zeg je gewoon nee.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#20
Amfitamientje Power zei:
En wat voor die psychiater geldt geldt ook voor dealer. Het is zijn werk om drugs te verkopen en als je geen drugs wil gebruiken zeg je gewoon nee.
Klik om te vergroten...

Ja, want als je psychiater wordt is het je werk om zoveel mogelijk medicijnen te verkopen? :moneytongue:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."