Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke weegschaal zal ik kopen?

Welke weegschaal zal ik kopen?

64 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zoek een weegschaaltje om drugs af te wegen. Ik ben van plan om alleen zelf te wegen bij drugs waarbij het niet supernauw op 1 mg van belang is zeg maar. Maar bijvoorbeeld zoals voor mijn speed ervaring van eergisteren. Ik “gok” dan maar 50 mg maar ja, zo onbetrouwbaar als de neten natuurlijk.
De volgende keer dat ik eens speed ga proberen wil ik het graag afwegen. Dan weet ik hoeveel ik gebruik en weet ik na gebruik ook welke dosis fijn is. Nu heb ik natuurlijk lekker onervaren zitten snuiven als een “pro” maar niet heus en dat wil ik niet nog eens.
Op een festival wil ik het namelijk ook eens proberen maar dan in bommetjes. Dan is het handig om de juiste hoeveelheid er in te doen.

Ook wil ik er andere drugs mee gaan wegen zoals bijvoorbeeld: coke, methylone, 4fa.
2cb komt zo nauw op de mg dat ik dat denk ik gewoon in alcohol blijf oplossen om te doseren. Eerst maar eens met minder lastige stoffen oefenen. :wink:

Nu wil ik eigenlijk een goedkope. Ja, goedkoop hoeft niet slecht te zijn. Kan wel natuurlijk.

Ik geef een paar opties in een link van Bol. Er staan er 4.

https://www.bol.com/nl/s/algemeen/z....html?searchtext=weegschaal+0,01&sort=price_l
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#2
:tilttearlaugh::sunglasses: just awesome!
Vind de timing van je mijmering over toekomstige gebeurtenissen ...waarin je speed gaat proberen.
bizar grappig:tongueout:
Daarop al anticiperend met weegschaalsearches (wat cool is wegen en testen is weten):rockband:
Terwijl...
De kater en vermoeidheid trotserend deze posts kunnen verwoorden.:sunglasses::swirl:

Bommetjes zal je iets meer moeten doen , er is hier ergens wel eens geschreven wat n'ideale bom is voor beginners
met pure pep welliswaar...:kissingsmiling:

wel werd ik nbeetje droevig toen ik las dat je er coke ook wou mee afwegen,maarja.:confounded:
..das een emotie die ik niet ga verklaren,
om geen meningen te veralgemenen of op te dringen.

PS kon je met de weegschalen niet helpen , enkel OT dat bommetjes beter zijn voor bijpakgedrag, en de better stay safe en test en weigh it kids boodschap.
en dat katers relatief zijn
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb deze; http://weegschaaltjes.nl/zakweegschaaltjes/on-balance-weegschaal-elite-100.html
Daarbij heb ik wat gewichtjes ivm kalibreren; http://weegschaaltjes.nl/weeg-accessoires/kalibratie/weegschaal-kalibratiegewichten.html

Niet hier gekocht.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat ding van Albedo ziet er een stuk netter uit dan wat ik heb. Dezelfde prijs, maar pijnlijk inacuraat. Heb er daarmee soms toch wel 10/20 mg naast gezeten.

Niet exact de prijs die ik heb betaald, maar goed:
https://www.bol.com/nl/p/mini-precisie-weegschaal-0-01-tot-100-gram/9200000041074600/

Pokke ding, niet kopen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks voor de tips. Hoe weten jullie of tie precies weegt en niet veel afwijkt?
Die van Albedo ziet er idd goed uit.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Hoe weten jullie of tie precies weegt en niet veel afwijkt?
Klik om te vergroten...

Ik kwam daar in eerste instantie achter toen ik 6-apb woog bij een vriend van mij met een veel duurdere en preciezere weegschaal, en daarna herhaaldelijk op mijn iegen weegschaal woog maar steeds foute uitslagen kreeg.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ik weeg nooit, doe alles op gevoel.

ik ga wel 2CB proberen, maar dan ga ik maar voor pellets van 10 milligram zodat ik ook een beetje beter kan doseren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eigenlijk weet je dus niet of het een goede is tot je m hebt gekocht en gebruikt?
Wie heeft er echt een goeie, onder de €15 en de correct weegt? Dan aap ik gewoon na en weet zeker dat ie goed werkt. Suggesties?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
ik weeg nooit, doe alles op gevoel.

ik ga wel 2CB proberen, maar dan ga ik maar voor pellets van 10 milligram zodat ik ook een beetje beter kan doseren.
Klik om te vergroten...
Pillen hoef je niet aftewegen nee.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Eigenlijk weet je dus niet of het een goede is tot je m hebt gekocht en gebruikt?
Klik om te vergroten...

Reviews?

https://imgur.com/9I5X4ju

Let op:

- Geen randen naast het het weeg plateau, hier kunnen dingen invallen.
- Automatische uitschakeling is HEEL irritant.
- Eventueel extra kalibreer gewichten.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
BasvanHoven zei:
Reviews?

https://imgur.com/9I5X4ju

Let op:

- Geen randen naast het het weeg plateau, hier kunnen dingen invallen.
- Automatische uitschakeling is HEEL irritant.
- Eventueel extra kalibreer gewichten.
Klik om te vergroten...
Dat zijn wel goede tips! Bedankt!
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je kunt het best voor een weegschaal gaan die op een duizendste van een gram (0,001) nauwkeurig is. Een weegschaal die op een honderdste gram precies weegt is simpelweg te onnauwkeurig voor de meeste stoffen. Houd er rekening mee dat de meeste weegschaaltjes met een batterij als voeding zichzelf na een tijdje uitschakelen om energie te besparen. Vaak is dat na een minuut en dat kan soms net te snel zijn om een bepaalde hoeveelheid stof af te wegen. Het is zeer irritant als een weegschaal afslaat tijdens het afwegen. Om deze reden ben ik zelf overgeschakeld naar een weegschaal die op het lichtnet is aangesloten ook al komt dat met een veel hoger prijskaartje.

Als de looks niet belangrijk voor je zijn, zou de Gemini-20 interessant kunnen zijn. Metingen onder de 30 mg ofzo zijn onnauwkeurig(er), zelfs als het apparaat op een duizendste van een gram meet. Mijn weegschaal gaat bijvoorbeeld tot een tienduizendste gram (0,0001) en heeft een stickertje waarop staat dat de minimale nauwkeurig weegbare massa 10 mg is.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou een weegschaal tot de duizendste nauwkeurig nemen en dan niet tot minder dan 20 a 30mg nauwkeurig willen wegen, dan zit het wel goed. Alles daaronder moet je niet met een weegschaal willen doen
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
BasvanHoven zei:
Ik kwam daar in eerste instantie achter toen ik 6-apb woog bij een vriend van mij met een veel duurdere en preciezere weegschaal, en daarna herhaaldelijk op mijn iegen weegschaal woog maar steeds foute uitslagen kreeg.
Klik om te vergroten...
Ik merkte ook dat mijn weegschaal ineens stuk was nadat ik al driekwart zakje van 5 gram erop gegooid had en hij net 1,5 gram aangaf. Was lachen geweest als ik gewoon x10 gedoseerd had of zo. :tearsofjoy:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dus toch maar eentje op 0,001 nauwkeurig kopen? Ik ben niet van plan “moeilijke” stoffen te gaan wegen waar het echt op een paar mg aankomt. Dit omdat ik ansoluut geen rekenwonder ben.
Ik wil bv speed, Methylone, mdma, gaan wegen. Stoffen waarbij het echt nauw komt op kleine verschillen durf ik niet zelf te wegen. Dat koop ik afgewogen en al in capsules. Ik betaal daar mijn “mannetje” extra voor. Bv capsules met 2cb.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb hier ook een keer een topic over geopend en kreeg toen deze tip:

https://azarius.nl/headshop/scales/precision-digital-scales/scale-ob-carat-jewel/?a=168

Bevalt me tot nu toe goed. Wel ietsje duurder, maar ik wilde verzekerd zijn van enige nauwkeurigheid als ik dan toch een nieuwe weegschaal ging kopen.

Ik kreeg in dat topic ook deze suggestie, erg goedkoop:

http://www.dx.com/p/digital-precision-scale-20g-max-0-001g-resolution-10515

Maar deze heb ik niet zelf uitgeprobeerd. @Jmths had er dacht ik wel goede ervaringen mee.

Ik zou wel voor 0,001 nauwkeurigheid gaan, sowieso. Het maakt misschien voor sommige stoffen niet zoveel uit, maar toch liever zo precies mogelijk.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt voor de tips! Ik zal er naar kijken. Ik neem dan toch eentje tot 0,001 nauwkeurig.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb zitten zoeken naar 2c rc's, ik wou eerst pellets bestellen maar die zijn dus veel en veel duurder dan het poeder.

dan toch maar liever poeder bestellen en een goede 0,001 weegschaal.
s
sverraliciousLid
01-01-2024, 00:00
#19
op aliexpress staan weegschalen voor een schijntje in vergelijking met de nederlandse prijzen. of deze van dezelfde kwaliteit zijn weet ik niet maar voor dat bedrag is het het proberen waard.

https://www.aliexpress.com/af/herb-...ative_id=SB_20180131055403&isViewCP=y&catId=0
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze olifant zei:
Ik heb hier ook een keer een topic over geopend en kreeg toen deze tip:

https://azarius.nl/headshop/scales/precision-digital-scales/scale-ob-carat-jewel/?a=168

Bevalt me tot nu toe goed. Wel ietsje duurder, maar ik wilde verzekerd zijn van enige nauwkeurigheid als ik dan toch een nieuwe weegschaal ging kopen.

Ik kreeg in dat topic ook deze suggestie, erg goedkoop:

http://www.dx.com/p/digital-precision-scale-20g-max-0-001g-resolution-10515

Maar deze heb ik niet zelf uitgeprobeerd. @Jmths had er dacht ik wel goede ervaringen mee.

Ik zou wel voor 0,001 nauwkeurigheid gaan, sowieso. Het maakt misschien voor sommige stoffen niet zoveel uit, maar toch liever zo precies mogelijk.
Klik om te vergroten...
Ik heb minstens 10 van die weegschaaltjes van DX besteld in het verleden en mensen nemen deze vaak gretig van me over. Het is grappig dat je de 50,- weegschaal van Azarius linkt, die is namelijk vrijwel identiek aan de 16,- weegschaal van DX. Je kunt identiek dezelfde van DX ook kopen voor zo'n 16,-.

Als je van DX besteld zou ik wel de VAT verzekering er bij nemen (kost 50 cent ofso?) bij het afrekenen, dit voorkomt het risico dat ze bij de grens blijven hangen. Een ding wanneer je van DX besteld is ook dat het wel 2 maanden kan duren voordat het aan komt. Als je hetzelfde weegschaaltje duurder van Azarius besteld komt deze waarschijnlijk wel binnen een week aan, meestal zo'n 3-4 dagen naar mijn ervaring.

Nog een ding is dat ze sporadisch raar kunnen doen, dan blijft het geregistreerde gewicht constant op of af lopen. Dit had ik meestal als ik een weegschaaltje lomp in mijn tas vervoerde oid in die trant. Vaak doen ze het echter weer na een paar dagen ('rust').

Je had me trouwens getaggd in het bericht maar ik heb geen melding gekregen, ik zag je post toevallig voorbij komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."