Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mindless zei: Sinds gister ben ik begonnen met koude douches nemen (wat trouwens fantastisch is) en nu bedacht ik mij zo dat jezelf trainen in dat gevoel van ongemak weerstaan tegelijk je vermogen om door te zetten met meditatie traint. Je verduurt een ongemakkelijk gevoel waarbij je lichaam lijkt te schreeuwen om het te laten stoppen, maar je laat die intensiteit bewust toenemen en krijgt daardoor een soort toeschouwer ervaring. Je ziet je persoonlijkheid vechten met de situatie. Vind het wel een ontdekking, die cold showers. Klik om te vergroten... Hoe kwam je daarop? Het is heel gezond, maar niet altijd even makkelijk. Ik ben het een keer tegengekomen als onderdeel van de Wim Hof Methode. Hier uitleg over de Wim Hof ademhalingstechniek. Ik ben benieuwd naar je ervaring hiermee."
"Ik kwam dit filmpje tegen van GTA 6 in 4K. Ziet er niet slecht uit, maar aan de scherpte, kleuren en bewegingen valt nog veel te doen. Op een gegeven moment maken ze alles met computers en zonder acteurs. Ik vraag me af of dat veel veranderd voor de meeste mensen. Het gaat immers vooral om het verhaal. Als alles ooit er perfect uit gaat zien zal voor mij wel uitmaken. Ik erger me vaak aan de goedkope graphics in moderne en niet goedkope films. Ik kijk dan liever naar een oude film met nagemaakte effecten. Dan zie je meestal ook de nep, maar zijn de kleuren en bewegingen echt, zoals bijv. bij rook en vuur. Maar die switch waar je het over hebt, heb ik soms op de snelweg. Dan lijkt het door de voorruit net een videogame. Als dat gebeurt, realiseer ik me snel dat ik moet stoppen daarmee, anders kunnen er nog ongelukken gebeuren. Doet me denken aan een uitzending van Aircrash Investigation over het grootste ongeluk met de meeste slachtoffers ooit. Was op Tenerife. Er is intussen een remake van, maar ik kan me herinneren dat het hierbij een rol kon hebben gespeeld dat de piloot een KLM instructeur was in de simulator. Hij moest af en toe vluchten maken om zijn brevet te houden. In de simulator kan er nooit iets ernstigs gebeuren en met een druk op een knop begint het opnieuw. Het kon zijn dat hij daardoor beinvloed was, werd gesuggereerd. In de remake hebben ze dat eruit gehaald geloof ik. Misschien bedoelde je het overigens anders"
"Kennen jullie de film "The forgotten". Deze geeft de situatie weer dat we in een experiment leven, gemaakt door een buitenaardse macht. Bepaalde veiligheids instanties en personen werken daaraan (gedwongen) mee. De hoofdpersonage voelt dat er dingen niet kloppen en gaandeweg komt ze achter de waarheid. Ik zou me zoiets kunnen voorstellen. Dat we een soort proefkonijnen zijn. Misschien zijn er meerdere werelden in meerdere universums met op elk een ander experiment of simulatie. Wat me opvalt bij deze denkbeelden is de aanname dat er een andere 'partij' bij betrokken is. Misschien zelfs vanuit een andere dimensie of universum. Dan kunnen we net zo goed aan een god idee gaan denken, wie of wat dat ook mag zijn. Dan zijn we terug bij af. Wat zou het nog meer kunnen zijn? Het is moeilijk voor ons om voor te kunnen stellen en te accepteren dat er niks achter alles zit en/of er bijv. geen (hoger) doel is, maar dat zou een bijkomstigheid kunnen zijn wat uniek aan ons als mensen is hier op aarde en verder nergens anders bestaat of heeft bestaan. Als ik op de lijn doorga van een experiment of simulatie dan zouden ze dat juist interessant kunnen vinden. Kijken wat er gebeurt. Bij een god idee zit het al gelijk ingebouwd denk ik, maar ook daarbij kan de uitkomst interessant zijn. Maar goed ik kan aannemen dat we niet weten wat alles is, wie of wat we zijn, wat we zien, etc. Zijn we dan wel allemaal hetzelfde in ons brein? Bij de eerste aanname in de video van Bee leek het onwaarschijnlijk dat te kunnen beinvloeden, maar dat kan over 20 jaar of 50 jaar heel anders zijn. Dan wordt een verdere gedachtengang hierover denk ik wel erg moeilijk. Natuurlijk is iedereen anders. Dat merken we elke dag. Stel dat dat ook door iets (ver weg) wordt bepaald? Een soort afstandsbediening via energiegolven oid. Is moeilijke materie."
"Afgelopen nacht had ik een droom dat ik samen met een vriend meedeed in een groep die onder begeleiding psychedelia gingen nemen. Het was in een soort grote kantoorruimte met stoelen waarin we verzamelden. Daarnaast was nog een ruimte waar we waarschijnlijk naartoe zouden gaan om te relaxen. Ik voelde me op mijn gemak. We kregen wat brood met daarin het middel. Omdat ik onervaren ben hiermee en huiverig was voor een te sterke trip, bedacht ik me en gooide het laatste stukje in een hoek weg. Even later kregen we een klein flesje wat we moesten opdrinken. Daar was ik ook wat huiverig voor maar van de leider moest ik het nemen, anders zou ik geen goede trip krijgen. Ik vertrouwde op zijn ervaring en dronk het voorzichtig helemaal op. Het smaakte niet bijzonder. We zaten daarna met z’n allen in een kring om het te laten inwerken en opeens vroeg de leider wie het stukje brood niet had opgegeten. Dat vond hij niet leuk vanwege geen goede trip krijgen en getuige van geen respect voor hem. Ik raakte toen in dubio en werd wakker. Het is de eerste keer dat ik zo'n droom heb gehad over psychedelia, terwijl ik dat nog nooit heb gedaan om verschillende redenen. Ik vind het leuk deze droom te hebben gehad. Over coke heb ik al 2 of 3 keer gedroomd. De laatste daarvan is alweer een tijd geleden. Dat ging dan over het zoeken naar een goede dealer of op een feestje van iemand wat nemen."
"Anna_ zei: Toch even aan het denken aan hoeveel persoonlijkheid ik zal hebben als de coronacrisis voorbij is, toch meer dan de meesten. Klik om te vergroten... Doel je op hoe mensen erna met de (veranderde) situatie om zullen gaan en jij anders?"
"Zeelanddude zei: Boeken Verslaafd aan denken, en, Verslaafd aan liefde. Klik om te vergroten... Mindless zei: Wie was hier ook alweer zo'n fan van Jan Geurtz? @Albedo volgens mij. Klik om te vergroten... Klopt, ik heb ze beide liggen, maar nog niet aan toegekomen. De "Opluchting" en "De verslaving voorbij" ook. Hieronder (per 12 april) een podcast over zijn nieuwe boek "Wijzen naar de maan", over Corona en vragen beantwoord van luisteraars. Hij ziet er anders uit, beetje vermoeid. Te lang om nu geheel te beluisteren maar vanaf ca. 56 min. begint het denk ik over Corona."
"Hier info over de risico's van edelstenen. https://www.semoea.nl/werking-edels...tenen-schadelijk-zijn-voor-je-gezondheid.html"
"Legio Patria Nostra zei: Maar, het volk op zich functioneert en floreert uitstekend... Klik om te vergroten... Ben er een keer geweest. Een enorme ambitie, werkmentaliteit en creativiteit. Afgezien van hoe Corona is ontstaan zouden we meer naar onszelf moeten kijken voordat we kritiek uiten."
"@StimsalaBanne Vlak na 9/11 werd er een hogere temp op de grond gemeten van ik dacht 1 graad C/F omdat het vliegverkeer was platgelegd. Meer zonkracht door minder condensatie en weerkaatsing van vlieggassen. Ook de industrie stoot nu minder uit. Ik heb een keer een docu gezien dat het lang duurt voordat de effecten van alle uitstoot/vervuiling merkbaar zijn oftewel wat we NU merken is het effect van zeg 10 jaar of langer geleden. Kan zijn dat intussen het klimaatsysteem dusdanig uit balans is geraakt dat veranderingen sneller merkbaar zijn. Een soort overgevoeligheid. Ben geen deskundige, maar die docu schetste een duidelijk beeld van een vertraging of na-ijl effect. Ik heb me onlangs erin verdiept. Er komt nog een onderzoek naar aerosols in de (hogere) atmosfeer. Een satelliet gaat metingen doen. Kan zijn in het slechtste geval dat we geen kant op kunnen. Dus niet meer maar ook niet minder uitstoten. Ik denk tevens globaal. Tuurlijk kan er hier veel verbeterd worden en zou het op sommige gebieden ook moeten (bijv. qua dierenleed), maar in veel landen is het nog erger. Bij het aanpakken van de klimaatcrisis zijn we afhankelijk van andere landen. Dat kost veel geld. Wij kunnen dat misschien opbrengen, maar een hoop landen niet. Een schoon en duurzaam alternatief voor (grootschalige) energieopwekking is er ook niet. Kernfusie zou een goeie zijn maar dat duurt nog een tijdje en is alleen door de rijkste landen te betalen."
"@Psychedelibee Ik dacht eerst dat het een soort vogel was"