Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSka/Rocksteady

Ska/Rocksteady

47 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb wat nummers geluisterd nu... Klinkt goed!
:stoned:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Post hier je favoriete Ska/Rocksteady/Roots/verzin eens iets...-band.
Heb zelf 2 favorieten. Beide nogal oude bands.
Ten eerste The Skatalites. Een stel opaatjes die de beste ska maken die je maar kan bedenken. Ze waren populair in de jaren 70 en zijn nu nog steeds bezig. Echt geniale muziek.
Vorig jaar concert gezien en staat nog steeds veruit op #1 bij mij...Iedereen stond te dansen...van 6 tot 60!
Nummer 2 zijn The Slackers. Roots/ska-band met ongelofelijk scherpe teksten. Enorm warme sound.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#3
Choking victim, Left over crack, The specials, New york ska jazz foundation.
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#4
hmm....matthijs: wat dacht je van zuid-amerikaanse ska rock mengelmoes van o.a. los redondos, los pericos en los fabulosos cadillacs?
Zijn mijn favo's. Choking victim is een goeie tip, thanx bb, hebben goeie nrs. idd.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
cadou zei:
hmm....matthijs: wat dacht je van zuid-amerikaanse ska rock mengelmoes van o.a. los redondos, los pericos en los fabulosos cadillacs?
Zijn mijn favo's. Choking victim is een goeie tip, thanx bb, hebben goeie nrs. idd.
Klik om te vergroten...

Klinkt goed!!!
Luister op het moment manu chao. Ook geniaal!:) niet echt ska of rocksteady te noemen maar wel erg lekker als je van die genres houdt.
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#6
oh, hou op... weet precies wat je bedoelt, geweldig! ietsje salsasausje eroverheen, die bands die ik noemde zijn ook in die richting, ietsje meer rocky. manu chao heeft echt van die nrs die nooit vervelen :grin:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je zou eens naar Sud Sound System moeten luisteren. Razend populair in italië...heb ze op eurosonic zien spelen voor een klaine 50 mensen maar was erg erg leuk. stuk of 6 hééle slicke mannetjes met sikjes enzo maar wel erg goede muziek.
heb daar nog een vette rocksteady act gezien maar ben de naam even kwijt. Kom er zo wel weer op :tongueout:
P
PsychoticoverdoseLid
01-01-2024, 00:00
#8
BillyBilo zei:
Choking victim, Left over crack, The specials, New york ska jazz foundation.
Klik om te vergroten...

eerste twee vallen niet echt onder ska, maar zijn zeker wel hard!


en Prince Buster is ook hele relaxte ska
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychoticoverdose zei:
BillyBilo zei:
Choking victim, Left over crack, The specials, New york ska jazz foundation.
Klik om te vergroten...

eerste twee vallen niet echt onder ska, maar zijn zeker wel hard!


en Prince Buster is ook hele relaxte ska
Klik om te vergroten...

nee het heet ska-core. dus het is er zeker wel verwant aan.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#10
Crack rock steady.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
De hardheid :hearteyes:
P
PsychoticoverdoseLid
01-01-2024, 00:00
#12
BillyBilo Geplaatst: 02 Feb 2007 00:07 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Crack rock steady.


BillyBilo Geplaatst: 02 Feb 2007 00:07 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Psychoticoverdose schreef:
BillyBilo schreef:
Choking victim, Left over crack, The specials, New york ska jazz foundation.


eerste twee vallen niet echt onder ska, maar zijn zeker wel hard!


en Prince Buster is ook hele relaxte ska


nee het heet ska-core. dus het is er zeker wel verwant aan.
Klik om te vergroten...

en ik vind het zo niet nog lekkerder dan ska....
maar hangt ook heel erg van mijn toestand/bui af...
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ellesdee zei:
De hardheid :hearteyes:
Klik om te vergroten...


bah die heb ik live gezien, wat een rare klote teksten, mijn broertje is nog poetischer.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychoticoverdose zei:
BillyBilo zei:
Choking victim, Left over crack, The specials, New york ska jazz foundation.
Klik om te vergroten...

eerste twee vallen niet echt onder ska, maar zijn zeker wel hard!


en Prince Buster is ook hele relaxte ska
Klik om te vergroten...

het is third wave ska. :)
First age - skattalites
second wave - the specials
third wave - rancid
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#15
hm nou ja zeg, ze noemen het zelf ska core :tongueout:
P
PsychoticoverdoseLid
01-01-2024, 00:00
#16
chocking vicitim/leftover crack vind ik wel heel anders als bands als rancid/operation ivy

zeker omdat bands als LoC/CV veel meer invloeden uit de hardcore hebben... dus eigelijk zoals BillyBilo al zei skacore.
rancid is skapunk. qua geluid toch een groot verschil hoor.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik luister wel eens less than jake
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychoticoverdose zei:
chocking vicitim/leftover crack vind ik wel heel anders als bands als rancid/operation ivy

zeker omdat bands als LoC/CV veel meer invloeden uit de hardcore hebben... dus eigelijk zoals BillyBilo al zei skacore.
rancid is skapunk. qua geluid toch een groot verschil hoor.
Klik om te vergroten...

Het zijn andere genres, maar ze doen in feite beide hetzelfde met de muziek. Ze maken het agressiever en westerser. Het zal ook wel deels een tijdsbepaling zijn. First wave tot ongeveer midden jaren 70, second wave tot eind jaren 80 en nu third wave.
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu Chao :P , live is het keiharde ska en op de cd gewoon superspacende mooie folksmuziek
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#20
door de vorige post wijk ik een beetje af naar reaggae met ska invloeden af, maar Matisyahu is echt geweldig!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."