Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsjoy division

joy division

43 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re:

meth666 zei:
Dumpy zei:
Zien er echt uit als een stelletje emo's
Klik om te vergroten...



Dat zijn het dus niet, je lijkt me echt een type wat oordeeld zonder iets een beetje grondig nagelezen te hebben.

Joy Division is een hele muzieksoort apart, het laatste album closer is volgens de rolling stone het depresiefste album wat er is. Let op, emo zijn is compleet wat anders, emo is zeiken en janker over verloren jeugd liefdes, Joy division heeft op die ene plaat de inmense diepte van het menselijk lijden vastgelegd. Een uitzonderlijke en unieke prestatie.

Dus voordat je muziek wat vele grote artiesten heeft geinspireerd maar onder normaal publiek relatief onbekend is gebleven voor emo's uitmaakt. Probeer even iets meer moeite te stoppen in de topics waar je over leest, of post niets
Klik om te vergroten...

Ik weet inderdaad helemaal NIKS over Joy Division en wil dit graag zo houden ook. Mijn reactie was meer uit frustratie doordat er overal depri teksten van Joy Division werden gepost.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Re:

Dumpy zei:
meth666 zei:
Dumpy zei:
Zien er echt uit als een stelletje emo's
Klik om te vergroten...



Dat zijn het dus niet, je lijkt me echt een type wat oordeeld zonder iets een beetje grondig nagelezen te hebben.

Joy Division is een hele muzieksoort apart, het laatste album closer is volgens de rolling stone het depresiefste album wat er is. Let op, emo zijn is compleet wat anders, emo is zeiken en janker over verloren jeugd liefdes, Joy division heeft op die ene plaat de inmense diepte van het menselijk lijden vastgelegd. Een uitzonderlijke en unieke prestatie.

Dus voordat je muziek wat vele grote artiesten heeft geinspireerd maar onder normaal publiek relatief onbekend is gebleven voor emo's uitmaakt. Probeer even iets meer moeite te stoppen in de topics waar je over leest, of post niets
Klik om te vergroten...

Ik weet inderdaad helemaal NIKS over Joy Division en wil dit graag zo houden ook. Mijn reactie was meer uit frustratie doordat er overal depri teksten van Joy Division werden gepost.
Klik om te vergroten...

+1 :beer: :grin:
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#3
Joy Division is echt verschrikkelijk...Ik wordt al bijna kwaad als ik die vervelende synthesizer uit 'love will tear us apart' hoor. Joy Division is echt de verpersoonlijking van toch wel 80% van hetgeen ik haat aan de jaren 80: vervelende synthesizers, overdepressieve teksten, saaie muziek, arty farty gedrag,.... De voorlopers van de hedendaagse emo beweging, want laat ons eerlijk zijn, het komt wel degelijk op hetzelfde neer, wat de fans ook mogen beweren.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Door al die posts over joy division heb ik zelfs de moed verloren om de groep ook maar een kans te geven en uit te checken... Zonde vind je niet? Ik denk dat je met je (tommy) opzet de groep net in een slecht licht hebt gezet. Hoe voel je je nu ?
J
JoyTommyLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik voel me nog prima hoor en lig er niet wakker van dat iedereen het bagger vind. ik luister wel lekker door.
en dat spammen was idd niet normaal maar goed ook ik heb mijn maffe momenten :rock:
p
pinheadlarryLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ze zijn ge-wel-dig! :grin: :hearteyes:
C
ComplicityLid
01-01-2024, 00:00
#7
Unknown Pleasures staat hier al geruime tijd stof te vangen. Niet dat ik het een slechte plaat vind, integendeel. Ik heb alleen bijna nooit zoiets van: "Hey, laat ik eens Joy Division opzetten". Ik moet er echt zin in hebben en dat is zeldzaam.
p
pinheadlarryLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik moet wel toegeven,,ondanks ik het wel leuk vind om te luisteren,,,ik er niet vrolijker op word..
als je depresief bent of wat ook maar moet je t ook zeker niet luisteren,,want de vrolijkste muziek is het zeker niet.

:wave:
J
JoyTommyLid
01-01-2024, 00:00
#9
het is juist een troost in mijn depressieve bestaan..
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stop gewoon met de pep en je leven word vanzelf zonniger.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dumpy zei:
Stop gewoon met de pep en je leven word vanzelf zonniger.
Klik om te vergroten...

+1
J
JoyTommyLid
01-01-2024, 00:00
#12
als mijn leven voor mijn pepgebruik zonniger was zou ik idd stoppen
en daarbij, zoveelgebruik ik nu ook weer niet..ja ik heb een periode gehad dat het teveel was maar nu heb ik het beter in de hand

en dan nog
jullie staan alweer klaar met wijze antwoorden terwijl jullie weinig tot niets van mij en mijn leven afweten

en Dr. Tommy of JoyTommy is in het echte leven toch echt wel anders..hier speel ik mijn rol zoals zovelen..
J
JoyTommyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re:

Hans zei:
Ik moet hier snel weg.. ik krijg suicidale neigingen. Al dat verdriet en pijn in de wereld.. ik kan het gewoon niet meer aan. Elke dag wordt ik geconfronteerd met hoe lelijk en dik ik ben. Ik schaam me gewoon in het bijzijn van andere mensen. Er wordt zoveel van me verwacht. Iedereen zegt me dat ik blij moet zijn met wat ik heb. Maar dat kan ik gewoon niet. Ik ben ooit eens begonnen met in mijn armen te snijden, toen ik merkte wat voor aandacht ik kreeg van vrienden besloot ik het vaker te doen. Altijd als ik verdrietig ben snijd in mezelf en daar wordt ik nog veel verdrietiger om. Het liefst zet ik dan een plaatje van Joy Division op en ga keihard zitten janken en spammen op een forum. Dat blijkt helaas niet zo goed te werken als ik aandacht wil. Ik wordt meteen gebanned. Niemand begrijpt mij..

niemand..




:(
Klik om te vergroten...

heb je het nu over jezelf? :P

of slaat deze beschrijving op mij. als dat zo is moet ik je helaas teleurstellen...
verdriet en pijn in de wereld? intresseerd me weinig, dan zou ik idd mijn leven lang moeten janken...

lelijk en dik? ook al mis..een wijf van mijn leeftijd en kinderen heeft mocht willen dat ze er uitziet zoals ik..en nee ik ben niet slank door het gebruik van speed..en ik heb nog altijd het geluk dat ze me dik 10 jaar jonger schatten hehe :tearsofjoy:

en in mezelf snijden doe ik ook al niet, ja ik word wel eens kwaad maar dan smijt ik mijn servies wel eens door het huis, heb ik gelijk weer een reden om te winkelen...

en ja ik ben wat depressief ingesteld heb niet echt een makkelijk soepel leventje gehad..en daarbij heb ik altijd juist te weinig aandacht gevraagd als kind, wat ik nu dus maar even inhaal, tja beetje aandacht van mannetjes is wel eens leuk zo op zijn tijd

en verder sar ik nogal graag en ja als je je dan verveeld is hier spammen wel grappig, ik heb best gelachen hoe ze blijven reageren en ja dan ga ik natuurlijk lekker door :grin:

dus ik heb idd gespamd met een muziekje van joy division erbij maar dan lachend ipv jankend
ik was juist supervrolijk want er was die dag ook nog eens een bezoekje aan mijn maatje gepland.... :hearteyes:

:rock:
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#14
De groep werd eind 1976 opgericht in Manchester. In eerste instantie heette ze Warsaw (na heel kort Stiff Kittens genoemd te zijn op wat flyers). Warsaw was gekozen met in gedachten de titel van het nummer Warszawa, afkomstig van het Bowie-album Low (1977). Eind 1977 veranderde de band haar naam om verwarring te voorkomen met een andere groep: Warsaw Pakt. De nieuwe naam 'Joy Division' kwam uit het boek The House of Dolls van Karol Cetinsky en verwijst naar een plaats in nazi-concentratiekampen waar de gevangenen zich moesten prostitueren voor de machthebbers.

Door indruk te maken op Rob Gretton en Tony Wilson (van Factory Records) mocht de band een album opnemen dat door Wilson uit eigen zak werd betaald. Dit Unknown Pleasures (1979) maakte indruk, en Joy Division kreeg predicaten als 'gotische dansmuziek' en 'neanderthalerrock' opgeplakt.

Het atmosferische geluid van Unknown Pleasures was, behalve aan het minimalistische spel van de bandleden, in belangrijke mate te danken aan de manier waarop producer Martin Hannett de muziek vastlegde. In de punktijd werden platen doorgaans met weinig opsmuk opgenomen, maar Hannett trok op Unknown Pleasures een heel register aan galm en andere vervormingen open, met een vervreemdend effect als gevolg. Ook de typische teksten van Ian Curtis, waarin verval, angst, woede en eenzaamheid terugkerende thema's zijn, worden kenmerkend voor de band.

Op 18 mei 1980, nog voor het verschijnen van het tweede album, Closer, en kort voor de geplande Amerikaanse tour, verhing Curtis zich, terwijl hij aan het luisteren was naar Iggy Pop's solo-album The Idiot. Het album Closer wordt gezien als het afscheidsalbum van Ian Curtis. De single Love will tear us apart kwam na zijn dood uit en is een duidelijk voorbeeld van de muzikale zeggingskracht van Joy Division. Love Will Tear Us Apart groeide uit tot het bekendste nummer van Joy Division.

Omdat de bandleden met elkaar hadden afgesproken dat ze de band zouden opdoeken als er ooit iemand in de band zou komen te overlijden was 18 mei 1980, de dag van Ian's zelfmoord, tevens de dag dat Joy Division werd opgedoekt. De overige leden gingen verder onder de naam New Order. Er kwam een nieuw lid bij: Gillian Gilbert. Ook kwam album Movement een jaar na album Closer uit. New Order had een grote hit met Blue Monday. Dit werd tevens de meest verkochte 12 inch-single aller tijden. New Order ging de elektronische richting in de popmuziek uit en groeide uit tot een succesvolle groep die een inspiratiebron bleek voor vele houseacts uit de jaren 90.

Van Joy Division verscheen in 1981 ook nog een derde album, Still, met livenummers en eerder opgenomen rariteiten. In 1988 komt het verzamelalbum Substance uit. Hierop zijn vele bekende Joy Division-nummers te vinden, waaronder Digital, Transmission en She's Lost Control. In 1995 kwam een ander verzamelalbum uit met de naam Permanent. Voor dit album werd door Arthur Baker een remix van Love Will Tear Us Apart gemaakt. In 1997 kwam er na de vele verzamelalbums een boxset uit van Joy Division, genaamd Heart And Soul. Deze vier cd's bevattende boxset bevat alle opgenomen nummers van Joy Division.

In 1989 maakte Anton Corbijn een videoclip bij het nummer Atmosphere. Het nummer werd dat jaar heruitgebracht als single.

In 1996 komt het boek Touching From a Distance uit. Dit boek, geschreven door Deborah Curtis, de ex-vrouw van Ian Curtis, beschrijft Ian's leven. De titel van het boek komt uit de song Transmission van Joy Division. In 2005 werd bekend gemaakt dat fotograaf Anton Corbijn een film ging maken die is gebaseerd is op dit boek. De film (Control) ging 9 oktober 2007 in premiere.

Eind 2006 kwam een documentaire op DVD uit over het korte bestaan van Joy Division met als titel Under Review. In 2007 worden naar aanleiding van de film Control de bestaande Joy Division studioalbums geremasterd en opnieuw uitgebracht met bonus-tracks. Ook wordt de single Love Will Tear Us Apart opnieuw uitgegeven.
S
ShroomfanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Is het een fout in het forum of een flauwe grap van je dat je bijna in elke topic die muziektekst hebt geplaatst?
Of ben je misschien stevig aan het trippen? :rolleyes:
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ze hebben ook wel mooie teksten geloof ik? :wave:
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#17
idd :wave:
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik luister al 5 jaar naar Joy Division, goed inderdaad.
d
de GTLid
01-01-2024, 00:00
#19
kan iemand die vent een knal voor zn kop geven?
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#20

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."