Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBaal er van.. nooit meer black....

Baal er van.. nooit meer black....

8 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
6
68899Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nog maar een keer in Muziek en uitgaan...


ID&T trekt de stekker uit Sensation Black
Friday 12th September 2008 at 11:58

Dancefeest Sensation heeft de afgelopen jaren wereldwijd voet aan de grond gekregen. Oprichter Duncan Stutterheim wil zich volledig gaan richten op Sensation White. Het donkere broertje van het feest, Sensation Black, komt te vervallen.

Stutterheim kan zich niet meer vinden in het concept van Black, dat in juli nog plaatsvond in de Amsterdam Arena. “Destijds stonden we er met z’n allen achter, maar ik wil die zwarte formule zeker niet in de wereld doorzetten”, zegt hij in het nieuwste nummer van muziekblad Stream, dat vanaf vrijdag in de winkel ligt.

Black werd getypeerd door de donkerdere muziek die werd gedraaid, waaronder zogenoemde hardstyle en hardcore. Op White kunnen danceliefhebbers luisteren naar onder meer trance. In het buitenland werd van meet af aan alleen de ‘witte’ editie van Sensation georganiseerd.

Sensation White wordt volgend jaar uitgebreid van acht naar eenentwintig landen, zo werd onlangs bekend. In Polen, Hongarije en Rusland werd het feest al georganiseerd. Vanaf volgend jaar vindt het evenement ook plaats in onder meer Brazilië, Argentinië en Turkije.

:angry: Fuck ID&T !!! Vraag ook maar aan Safiertje die ik tegen kwam en Lauu die ik een handje heb gegeven! :beer:
J
JaNeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij wordt er alleen dit gezegt hoor

"maar ik wil die zwarte formule zeker niet in de wereld doorzetten"

IN DE WERELD + DOORZETTEN.
Ik zie hier niet staan dat ze er verder ook in NL mee stoppen?
Dus zolang er geen berichten komen waarin staat dat ze het in NL ook niet meer willen geven, dan geloof ik het pas! :)

Oftewel het is gewoon een vaag bericht
6
68899Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Pik , ik hoop dat je gelijk hebt !!!!!!!!!!!!!!!!!!
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stelletje pussy's
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#5
zuur voor de mensen die er graag heengingen. 1 keer geweest en geen behoefte meer aan...mij te veel een zien en gezien worden feest. uit mijn ervaring dus
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#6
JaNee zei:
Volgens mij wordt er alleen dit gezegt hoor

"maar ik wil die zwarte formule zeker niet in de wereld doorzetten"

IN DE WERELD + DOORZETTEN.
Ik zie hier niet staan dat ze er verder ook in NL mee stoppen?
Dus zolang er geen berichten komen waarin staat dat ze het in NL ook niet meer willen geven, dan geloof ik het pas! :)

Oftewel het is gewoon een vaag bericht
Klik om te vergroten...


erm...
ID&T trekt de stekker uit Sensation Black
Klik om te vergroten...
en
Het donkere broertje van het feest, Sensation Black, komt te vervallen.
Klik om te vergroten...
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik vind het niet echt erg.. zijn genoeg zulk soort feesten die net zo leuk zijn
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het zit je hoog he Robbie, maar liefst 2 topic's. :wink: Maar goed, ik geef niks om die feesten, jammer voor de mensen die er echt voor gaan. Maar aan de andere kant....er zijn toch meer van dit soort "black" feesten? Het gaat tenslotte om de muziek toch?
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
caatje zei:
Het gaat tenslotte om de muziek toch?
Klik om te vergroten...

Exact. En dat is juist waar het naar mijn idee ook nooit gelukt is. Black heeft altijd moeite gehad om een eigen identiteit te vinden. De laatste 3 Blacks waren duidelijk de hardste met een flinke dosis hardcore (Angerfist, Catscan, Outblast, Vince, Evil Activities, Noize Supressor ), en de edities daarvoor waren veel te varierend qua lineup betreft. Check bijvoorbeeld ook eens het verschil in lineup tussen de 1e editie en die van vorig jaar:

2002
Chris Liebing
Dana
Marco V
Mauro Picotto
Michel de Hey

2007
Scot Project
Luna
Dana
Live: Black Identity
Zany
Vince
Outblast
Promo
Live: Angerfist

Black is in mijn ogen ook meer een slimme commerciele formule geweest waarmee ID&T gewoon goed geld heeft verdiend. Het is altijd een feest geweest dat de hypes volgt, hardhouse zoals dat van Tom Harding was hip dus dat stond op Black, de laatste 3 jaar heeft hardcore een soort van revival meegemaakt met mannen als Angerfist en Neophyte dus dan staat dat op Black. En aangezien ze met Thunderdome al sinds mensen heugenis een succesvolle en consistente formule hebben staan en ze met Q-dance de hardstyle in feite ook al hebben uitgemolken lijkt het mij dat er voor Black idd geen toekomst meer is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."