Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlbum top 10

Album top 10

46 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SantatripLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pff...is altijd moeilijk, verandert bij mij nogal eens. Maar mn favorieten:

1. Spinvis - Spinvis
2. SPinvis - Goochelaars en Geesten
3. Dr Dre - 2001
4. Pete Philly & Perquisite - Mystery Repeats
5. Novastar - Novastar
6. Booka Shade - Movements
7. Prodigy - Fat of the Land
8. John Mayer - Continuum
9. Jamiroquai - Dynamite
10. Stevie Ann - Away From Here

Toch van alles wat. Dit zijn meer de albums voor in de cd-speler, verder luister ik veel minimal, electro, techno en goa maar dat zijn toch niet mn favo albums over het algemeen...
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is voor mij echt onmogelijk een album top 10 te maken, mijn muziek smaak is behoorlijk breed en elke week vind ik andere albums wel weer "het beste".
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#3
10.Nina Hagen Band-Nina Hagen Band(1979)
9.hawkwind-Canterbury Fayre (2001)
8.The Stooges-The Stooges(1969)
7.Fairport Convention-Liege & Lief(1969)
6.Irish Coffee-Irish Coffee(1971)
5.Motörhead-No Sleep 'Til Hammersmith(1981)
4.Smashing Pumpkins-Mellon Collie and the Infinite Sadness(1995)
3.rolling stones-Beggars Banquet(196:sunglasses:
2.jimi hendrix-band of gypsys(1970)
1.led zeppelin 4(1971)
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pff, erg lastig dit idd. Ga het toch proberen, zal ongetwijfeld een of meer albums vergeten dus ik zal m'n lijstje nog wel eens moeten updaten.

1. Jeff Buckley - Grace
2. The Doors - The Doors
3. Radiohead - OK Computer
4. Led Zeppelin - IV
5. Alice in Chains - Dirt
6. Neil Young - Harvest
7. Coldplay - A Rush of Blood to the Head
8. Nick Drake - Five Leaves Left
9. Jimi Hendrix - Are You Experienced
10. Metallica - Ride the Lightning
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Immo zei:
Het is voor mij echt onmogelijk een album top 10 te maken, mijn muziek smaak is behoorlijk breed en elke week vind ik andere albums wel weer "het beste".
Klik om te vergroten...

Idd! Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik dit topic opende. Ook heb ik niet erg vaak dat ik een heel album erg goed vind. Meestal pik ik de goede nummers eruit en laat de rest van het album hangen. Ik download ook bijna alles en als ik een cd koop vind ik hem echt heel HEEL erg goed. De laatste is Intwine met Phyrric Victory geweest. Of was het Damien Rice..? Doet er ook niet toe verder. :)
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Man_in_the_Box zei:
Pff, erg lastig dit idd. Ga het toch proberen, zal ongetwijfeld een of meer albums vergeten dus ik zal m'n lijstje nog wel eens moeten updaten.

1. Jeff Buckley - Grace
2. The Doors - The Doors
3. Radiohead - OK Computer
4. Led Zeppelin - IV
5. Alice in Chains - Dirt
6. Neil Young - Harvest
7. Coldplay - A Rush of Blood to the Head
8. Nick Drake - Five Leaves Left
9. Jimi Hendrix - Are You Experienced
10. Metallica - Ride the Lightning
Klik om te vergroten...

ja inderdaad "ride the lightning" is very good :hearteyes: ,maar een top 10,is voor mij helaas te klein :rock:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#7
voor mij ook ben ik bang... :grin: zijn zoveel albums die allemaal op 1 kunnen staan
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
cronos zei:
Man_in_the_Box zei:
Pff, erg lastig dit idd. Ga het toch proberen, zal ongetwijfeld een of meer albums vergeten dus ik zal m'n lijstje nog wel eens moeten updaten.

1. Jeff Buckley - Grace
2. The Doors - The Doors
3. Radiohead - OK Computer
4. Led Zeppelin - IV
5. Alice in Chains - Dirt
6. Neil Young - Harvest
7. Coldplay - A Rush of Blood to the Head
8. Nick Drake - Five Leaves Left
9. Jimi Hendrix - Are You Experienced
10. Metallica - Ride the Lightning
Klik om te vergroten...

ja inderdaad "ride the lightning" is very good :hearteyes: ,maar een top 10,is voor mij helaas te klein :rock:
Klik om te vergroten...

Vond het nog te vroeg om Death Magnetic er in te zetten maar hij komt voor mij echt wel in de buurt van RtL.
Ik vraag me eigenlijk af waarom ik geen Foo Fighters album erin heb gezet, zou ook niet weten wat ik er uit moet halen.
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#9
Onvergelijkbaar en dus niet te rangschikken.

Maar om je toch een beeld te geven van mijn muzieksmaak: bijna alles.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#10
1: Varrtïna - Oï Daï
2: Rage against the machine - Rage against the machine
3: The Dresden Dolls - Alle albums
4: Mayhem - Grand declaration of war
5: Filarfolket - Vintervals
6: System of a down - Toxicity
7: Bart Peeters - Alle albums
8: The incredible string band - the hangman's beautiful daughter
9: Hoven Droven - Hia Hia
10: Metallica - Master of puppets
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re:

Radiohead - OK computer
Coldplay - Rush of blood to the head
Michael Jackson - Bad
Daft Punk - Discovery
Fatboy Slim - You've come a long way
Aphex twins - Classics
Moby - Play
The Verve - Urban Hymns
Oasis - (What's The Story) Morning Glory
U2 - The Joshua Tree

Niet op volgorde en ongetwijfeld veel vergeten..
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#12
OK Computer als beste album van Radiohead is een beetje cliché :P. Het was wel een grote sprong voorwaards sinds the Bends. Maar ze zijn duidelijk daarna nog beter geworden.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Immo zei:
Het is voor mij echt onmogelijk een album top 10 te maken, mijn muziek smaak is behoorlijk breed en elke week vind ik andere albums wel weer "het beste".
Klik om te vergroten...

Idem, ik denk dat her voor mij veel handiger zou zijn om per enkele gerelateerde genres de favorieten te kiezen.
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hans zei:
OK Computer als beste album van Radiohead is een beetje cliché :P. Het was wel een grote sprong voorwaards sinds the Bends. Maar ze zijn duidelijk daarna nog beter geworden.
Klik om te vergroten...
Na Kid A vond ik ze echt stukken minder. Kid A vind ik ook lang niet zo goed als OK Computer, dan zou ik misschien eerder the Bends nog noemen. Cliche is het wel, maar dat maakt me geen zak uit, OK Computer is de beste plaat van de 90's vind ik.
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hail to the thief staat bij mij op een. Daarna amnesiac, en daarna Kid A..
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#16
hodgepodge zei:
Hans zei:
OK Computer als beste album van Radiohead is een beetje cliché :P. Het was wel een grote sprong voorwaards sinds the Bends. Maar ze zijn duidelijk daarna nog beter geworden.
Klik om te vergroten...
Na Kid A vond ik ze echt stukken minder. Kid A vind ik ook lang niet zo goed als OK Computer, dan zou ik misschien eerder the Bends nog noemen. Cliche is het wel, maar dat maakt me geen zak uit, OK Computer is de beste plaat van de 90's vind ik.
Klik om te vergroten...

Gezien de IDM invloeden op Kid A en Amnesiac en het feit dat jij Aphex Twin goed vind zou ik toch iets anders verwachten. Dat OK Computer een ongelofelijk goede plaat is (misschien zelfs de beste voor 2000) ben ik met je eens.

Maar goed dat je schijt aan cliché's hebt :)
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hans zei:
hodgepodge zei:
Hans zei:
OK Computer als beste album van Radiohead is een beetje cliché :P. Het was wel een grote sprong voorwaards sinds the Bends. Maar ze zijn duidelijk daarna nog beter geworden.
Klik om te vergroten...
Na Kid A vond ik ze echt stukken minder. Kid A vind ik ook lang niet zo goed als OK Computer, dan zou ik misschien eerder the Bends nog noemen. Cliche is het wel, maar dat maakt me geen zak uit, OK Computer is de beste plaat van de 90's vind ik.
Klik om te vergroten...

Gezien de IDM invloeden op Kid A en Amnesiac en het feit dat jij Aphex Twin goed vind zou ik toch iets anders verwachten. Dat OK Computer een ongelofelijk goede plaat is (misschien zelfs de beste voor 2000) ben ik met je eens.

Maar goed dat je schijt aan cliché's hebt :)
Klik om te vergroten...
Ik weet niet waarvan IDM de afkorting is. Snap uiteraard wel wat je bedoelt. Het heeft bij mij vooral met de sound te maken. Ondanks dat ik geen grote rockfan ben vond ik de electronische rock-combi van Radiohead briljant toendertijd. Daarna zijn ze meer richting electronica gegaan op Kid A en Amnesiac, vond ik persoonlijk (zoals horde Radiohead fans) minder geslaagd, ondanks dat Kid A nog wel een hele goede plaat was.

Hail en Rainbows moet ik zeggen dat ik minder goed ken. Heb die wel en ook een aantal maal geluisterd, maar deed me toch veel minder dan de vorige.
Ik zei dat ik the Bends eerder zou noemen dan Kid A, maar dat is denk ik niet. Ik vind street spirit hun mooiste nummer en daarom dat ik de hele cd misschien wat overwaardeer.

Als ik er nu zo over nadenk zou ik die Aphex twin cd er denk ik toch niet inzetten.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#18
idm=intelligent dance music
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#19
the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder :rock:
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#20
cronos zei:
the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder :rock:
Klik om te vergroten...
daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..

Tuurlijk amnesiac en kid A zijn wat ontoegankelijker.. maar ze zijn wel beter.. als je het mij zou vragen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."