Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke muziek is is jouw keuze, als je wilt gaan trippen?

Welke muziek is is jouw keuze, als je wilt gaan trippen?

87 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Legio Patria Nostra zei:
Dit is idd very special.
Aangezien ik een luisteraar pur sang ben, hoor ik idd de zeer mooie overgangen die werkelijk ontzettend goed gemixed zijn.
En hiervoor heb ik dus een installatie, die dubbel quadrofonie genoemd mag worden.
Niet te betalen maar ja.
Klaus Schulz was ook zo'n virtuoos met synthesizers....
Mijn hobby...!
Graag meer titels en dj's van deze New wave....!!
Klik om te vergroten...
Dit is zijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/c/Asthenic
Daar staan alleen maar zulke mixen op en advertentie vrij.
Hier nog een kanaal met enkel zulke mixen: https://www.youtube.com/channel/UCOHeRMw_ucsAhLHmQqQ8M_w
De muziekgenre ervan is Chillwave, Synthwave en Retrowave.

Weet niet of je Lofi Hiphop al geluisterd heb? Die zijn zo zalig op een trip🚀 en ook advertentie vrij! Lofi Hiphop is ook een 24/7 live muziek kanaal. Hier 2 links:


Lofi Hiphop zal je zeker bevallen als je de mix van me vorige post goed vond.

Ik had je post geluisterd met de youtube link:

En ik moet zeggen dat ik hem heel goed vond. Zeker een favoriet voor mij nu!
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#2
ZiggyStardust zei:

Deze afspeellijst komt altijd langs!
Klik om te vergroten...
Had eigenlijk alleen nog maar The Gathering en Classical Mushroom geluisterd, maar deze is zeker ook lekker! Als je nog andere aanraders hebt hoor ik het graag (:

Heb nooit echt naar veel elektronische muziek geluisterd, maar sinds ik Infected Mushroom ken begint dat steeds meer te komen. Nu even op bed liggen, deze afluisteren en gaan slapen 😴
L
Lid 151097Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Alakazam zei:
Had eigenlijk alleen nog maar The Gathering en Classical Mushroom geluisterd, maar deze is zeker ook lekker! Als je nog andere aanraders hebt hoor ik het graag (:

Heb nooit echt naar veel elektronische muziek geluisterd, maar sinds ik Infected Mushroom ken begint dat steeds meer te komen. Nu even op bed liggen, deze afluisteren en gaan slapen 😴
Klik om te vergroten...
Jaaa same, ontdekte het en was verkocht haha


Deze is ook heeel chill!👌🏻
Heb nog veel meer trip nummers, als een te binnen schiet, zal ik laten weten 😄
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
plofpaddo zei:
Deze om volledig tot rust te komen en elk mogelijk gevoel te beleven door de vele subtiele veranderingen in het stuk. Echt een aanrader om liggend met de oogjes dicht een keer mee te maken en te zien waar de muziek je brengt.

En deze keihard op een goeie koptelefoon met een glimlach van oor tot oor terwijl je sabbelt op een druif.

Hier ga ik ook altijd bijzonder goed op.

Allemaal op lsd trouwens.
Klik om te vergroten...
Zeer benieuwd naar die bovenste te luisteren op LSD! Of misschien juist wel op truffels.

Klassieke muziek is ook een super goed idee om te gaan luisteren tijdens een trip. Ik waardeer klassieke muziek wel enorm, maar ben er lang niet altijd voor in de mood. Een trip kan brengt me vaak wel in de mood om daar aandachtig en lang naar te gaan luisteren. Wat je dan hoort is soms echt onbeschrijflijk mooi. :redheart:
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#5
ZiggyStardust zei:
Jaaa same, ontdekte het en was verkocht haha


Deze is ook heeel chill!👌🏻
Heb nog veel meer trip nummers, als een te binnen schiet, zal ik laten weten 😄
Klik om te vergroten...
Oef die is inderdaad ook vet. Zal er ook nog wel wat sturen 😁
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tja. Dikke Psytrance natuurlijk!

Hier is mijn Spotify playlist voor de geïnteresseerden:

А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#7
plofpaddo zei:
Deze om volledig tot rust te komen en elk mogelijk gevoel te beleven door de vele subtiele veranderingen in het stuk. Echt een aanrader om liggend met de oogjes dicht een keer mee te maken en te zien waar de muziek je brengt.

En deze keihard op een goeie koptelefoon met een glimlach van oor tot oor terwijl je sabbelt op een druif.

Hier ga ik ook altijd bijzonder goed op.

Allemaal op lsd trouwens.
Klik om te vergroten...

Simeon ten Holt, nice :sunglasses:

Vind zelf Lemniscaat en Incantatie IV nog mooier dan de Canto Ostinato, aanraders! Zelf ook eens Incantatie IV aangezet met wat ketamine op en dat was zeker genieten.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Op psilocybine meestal geen muziek. Soms in de comedown weleens wat meer rustige muziek. Op LSD 's middags liquid drum and bass en triphop (Tipper!), 's avonds rustige muziek zoals chillhop, soms ook wel klassieke muziek.
Klik om te vergroten...
hoezo op paliocybine geen muziek?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
mitchieee zei:
hoezo op paliocybine geen muziek?
Klik om te vergroten...
Op psilo voel ik mij heel erg aangetrokken tot stilte en mijn directe omgeving. Dat is hoe ik dieper in de trip raak. Door in die stilte te gaan hoor ik soms zelfs letterlijk muziek in mezelf. Hemelse muziek waarbij gewone aardse muziek compleet in het niet valt. Ik ben gek op aardse muziek hoor, maar het houdt voor mij een trip tegen om écht diep te gaan en al het aardse achter me te laten en de hemelse domeinen te betreden. :)

LSD is voor mij meer een middel om bij het aardse te blijven: eten, muziek, bewegen. Psilo is een verkenning van die diepere/hogere dimensies.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Op psilo voel ik mij heel erg aangetrokken tot stilte en mijn directe omgeving. Dat is hoe ik dieper in de trip raak. Door in die stilte te gaan hoor ik soms zelfs letterlijk muziek in mezelf. Hemelse muziek waarbij gewone aardse muziek compleet in het niet valt. Ik ben gek op aardse muziek hoor, maar het houdt voor mij een trip tegen om écht diep te gaan en al het aardse achter me te laten en de hemelse domeinen te betreden. :)

LSD is voor mij meer een middel om bij het aardse te blijven: eten, muziek, bewegen. Psilo is een verkenning van die diepere/hogere dimensies.
Klik om te vergroten...
ja oke daar zeg je wel wat’ ik zelf had het onder truffels dan’ dat ik geluid hallucinaties kreeg’ zoals vogels en jungle geluiden en dat de muziek ik ophad verweg van mij vervormde’ helaas heb ik sinds kort een piep in me oor’ waardoor ik niet in stilte kan genieten van de trip
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
mitchieee zei:
ja oke daar zeg je wel wat’ ik zelf had het onder truffels dan’ dat ik geluid hallucinaties kreeg’ zoals vogels en jungle geluiden en dat de muziek ik ophad verweg van mij vervormde’ helaas heb ik sinds kort een piep in me oor’ waardoor ik niet in stilte kan genieten van de trip
Klik om te vergroten...
Ik heb ook tinnitus, maar heb sindsdien geleerd dat er verschillende stiltes zijn. Externe stilte, mentale stilte, maar ook een diepere stilte onderliggend aan alles. Met die laatste kunnen geluiden en gedachten gewoon aanwezig zijn, ze verstoren die stilte niet. Dat is ook de stilte die ik verken in trips en meditaties.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ik heb ook tinnitus, maar heb sindsdien geleerd dat er verschillende stiltes zijn. Externe stilte, mentale stilte, maar ook een diepere stilte onderliggend aan alles. Met die laatste kunnen geluiden en gedachten gewoon aanwezig zijn, ze verstoren die stilte niet. Dat is ook de stilte die ik verken in trips en meditaties.
Klik om te vergroten...
’ hoop da je het ook maar heb kunnen accepteren’ laaste vraag dan ik ben sinds de laaste x truffes eigl gestopt me truffels, want de piep werd x10 door de truffels omdat de zintuigen natuurlijk ook versterken heb jij dat ook evaren zo? bij mij schreeuwde die gewoon door me muziek heen
s
someone2021Lid
01-01-2024, 00:00
#13
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
mitchieee zei:
’ hoop da je het ook maar heb kunnen accepteren’ laaste vraag dan ik ben sinds de laaste x truffes eigl gestopt me truffels, want de piep werd x10 door de truffels omdat de zintuigen natuurlijk ook versterken heb jij dat ook evaren zo? bij mij schreeuwde die gewoon door me muziek heen
Klik om te vergroten...
Nee dat heb ik niet specifiek met truffels zo ervaren, maar soms heb ik weleens dat mijn tinnitus ineens harder lijkt te zijn. En dat het dan juist helpt om even heel veel aandacht aan die pieptoon te geven. Probeer maar eens, in plaats van het weg te drukken en er afleiding van te zoeken, gewoon er heel goed naar gaan luisteren. Dan kan die onderliggende stilte op komen zetten. Klinkt raar maar die stilte doordringt alles wat je ervaart, inclusief je tinnitus. En wat blijft er over van een geluid als het doordrongen is van stilte? Juist, stilte...
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#15

D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Keuze: technotrance.
Of: New Age.
Of: Mike Oldfield en als topper Vangelis.
L
Let It HappenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Deze van Grimes doet het bij mij altijd goed.

Dit nummer is ook geniaal.

Mezelf zei:
... afgelopen zaterdag van begin tot het eind gehoord (met LSD) en ik vind het nu één van de geniaalste nummertjes dat er is. Maatje en ik hadden na dit nummer allebei een ongelofelijk gelukzalig verwonderd gevoel en konden niet anders dan grinniken van geluk:

Fractals van geluid
Klik om te vergroten...
Meteen toegevoegd aan de playlist, klinkt lekker!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ravi Shankar met zijn Citar...uuuuren tokkelen..
a
alienwithnojobLid
01-01-2024, 00:00
#19
L
Lid 151997Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hmm, m'n fijnste trip was met rustige muziek van Opeth. Denk dat ik m'n hersenen wat meer zou uitdagen hedendaags, dus wellicht zoiets:


Misschien één keer en nooit weer, wie weet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."