Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen bewustwordingsproces?

Een bewustwordingsproces?

56 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#1
SpacingBen zei:
ja dat bedoel ik ja!

mzzz, dat gaat ook weer een beetje ver voor nu:P eerst die havo diploma maar us he:tongueout:

Ik ga denk ik psychologie studeren, lijkt mij erg interessant! Wat studeer jij eigenlijk?
Klik om te vergroten...

Volgend jaar Biologie, en daarna even kijken of ik iets kan vinden wat mooi aansluit op neuropsychologie.

Nu nog 6 VWO :smoke:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
ghehe, middelbare school is nog best chill vind je niet?:P

Maar goed, biologie... Ik vind het een interessant vak, maar er zijn zoveel details die je moet leren! Ik geloof dat ik toch moet toegeven dat de wiet mij lui heeft gemaakt :flushed:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, dat ben ik met je eens! Ik doe ook geen fuck meer voor die duffe vakken! Mijn discipline en interesse is vanaf de 3e sterk achteruitgegaan! Het is dat ik die interesses met wiet nog een beetje heb kunnen stimuleren maar anders! :P

Enneh, jij zit al 6 jaar op die middelbare school:P Ik zit nu 5 jaar op de middelbare en ben het nu al hartstikke zat:P
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben het echt zat op de middelbare school, duffe vakken, veel (niet allemaal natuurlijk :wink:) duffe mensen.. Maar ach, :).
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
ghehe, ja, dat jij het nog val houdt!:P
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#6
gaat ook nog moeilijk :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ik jou was, was ik overleden:P
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#8
naast school zijn er nog genoeg dingen die het leven de moeite waard maken :grin: en voor die dingen blijf ik leven ook al vind ik school gewoon kut.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
ghehe, zoals pillen? of alcohol? of een jointje?:P

Ik leef daar niet voor, ik leef om dood te gaan...
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#10
SpacingBen zei:
ghehe, zoals pillen? of alcohol? of een jointje?:P

Ik leef daar niet voor, ik leef om dood te gaan...
Klik om te vergroten...

Lekker vooruitzicht heb je dan, :)
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#11
haha jah idd. ik leef niet om dood te gaan. leef om lol te hebben en te doen wat ik wil.
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#12
je gaat dood om weer te kunnen leven
om het allemaal maar ff diep zinnig te houden :P :wink:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
ghehehe, tja uiteindelijk leef je om dood te gaan, waar leef je anders voor? misschien om naar de hemel of iets dergelijks te gaan als je gelooft:P
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
. Download maar eens het nummer van 'Sphongle', 'Devine moments of truth' . Dit soort muziek moet je draaien.
Klik om te vergroten...

ja goeie ambient goa..
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik zit er al 7 jaar op :)
w
weijkelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben onlans geintroduceerd tot paddo's.
Heb het nu 3x in 1 maand gedaan. Maar mijn ervaring lees ik bij geen van jullie terug. Mijn trip gaat altijd in fases.

Fase1:
Gevoel van high zijn.
Licht in je hoofd en een beetje zweverig.

Fase2:
Koud gevoel en beginnende visualisaties.

Fase3:
Zwaarde visualisaties.
Van het behang, tot de kast en de tafel,.... alles lijkt meer diepte gekregen te hebben. Je ogen dicht geven geen pauze. Vooral met je ogen dicht trippen op ambient muziek is echt geweldig. Download maar eens het nummer van 'Sphongle', 'Devine moments of truth' . Dit soort muziek moet je draaien.

Fase4:
Zin om naar buiten te gaan.
Buiten voel ik me heerlijk. Om een of andere reden is mijn huis mijn huis niet meer. Buiten aangekomen is het net alsof ik in een andere dimensie ben terecht gekomen. Dezelfde dingen zijn aanwezig maar dan gezien vanuit een ander perspectief.

Fase5:
Bewustwordings proces.
Langzaam aan worden je hersenen getriggered. Bij mij begint dan de realisatie dat alles in het leven draait om je hersenen. Het leven lijkt simplistisch. Mensen zie je in hun huisjes zitten. Het is net een dierentuin. Mensen lijken domme kudde dieren, gevangen in hun illusie. De wereld die eens zo interessant leek is nu simplistisch en saai. Het idee ontstaat bij mij dat je hersenen dit als leuk beschouwen om zo te kunnen overleven. Even uitleggen: Je werkt om eten te kunnen kopen etc... Eten heb je nodig om je lichaam gezond te houden. Je hersenen hebben je lichaam nodig om te worden voorzien van bloed en zuustof. Je hersenen creeeren een wereld die zogenaamd interessant en leuk wordt gevonden. Op het moment van realisatie begrijp ik niet meer wat er aan het normale leven interessant is. Materiele dingen interesseren me niet meer en mijn gedachtes houden met bezig met veel leukere dingen. Spullen lijken nep. En je realiseert je dat alles maar net is hoe je hersenen bepaalde impulsen interpeteerd. Het matrix idee begint erg op te spelen. Tijd wordt onverklaarbaar en je krijgt het idee het antwoord te hebben gevonden op al je vragen. Het is net of je bewust wordt met waar je mee bezig bent in het leven. Alsof je een levensles krijgt.

Fase6:
Realisatie van de informatie.
Na dit alles ervaren te hebben beginnen mijn hersenen te bevatten wat ik net heb mee gemaakt. Er komen overlappende gedachtes. Gedachte 1 denkt iets waar gedachte 2 weer over na gaat denken. Gedachte 3 begint op dat moment al weer na te denken over gedachte 2. De eerste keer werd ik helemaal gek van mezelf. Het is net of je hersenen opeens veel slimmer en sneller zijn geworden. Bij mij ontstaat het idee dat in het 'normale' leven je hersenen maar op 10% werken en na het eten van paddo's 100%. Ik wist niet hoe mezelf tot rust te brengen. Overtuigd van de 'nieuwe' wereld groeit de angst dat je nooit meer normaal tegen het leven zal aankijken. Het definieren van een 'trip' wordt namelijk lastig. Hoe kan je namelijk nog normaal denken nu je weet wat je weet. Je kan net als in de matrix niet meer de blauwe pil nemen.

Fase7:
Hersenen komen tot rust.
Ik wordt weer rustig en de visualisaties nemen af.
Nu is het moment aangebroken om nog even nuchter te analyseren wat ik net heb gezien en wat de betekenis daar van is. Nog even discussieren op een relaxe manier met een vriend van me.

Dit is een beetje hoe een trip voor mij eruit ziet. Heeft neimand anders zo'n bewustwordings proces? Mensen waar ik mee trip hebben het allemaal maar ik lees op dit forum er niks over terug. Heeft iemand een idee wat nu eigenlijk de conclusie achter dit alles is? Ik heb het internet afgestruind maar ik vind daar geen duidelijk antwoord.

Wouter van Eijkel
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#17
WoW, vette uitleg, is leuk voor mensen om te vergelijken, dankjewel!
p
pacmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
goedzo !!!

jij bedoelt dit

ik denk
maar waarom denk ik dat?
omdat ik denk, dat ik dat denk
maar waarom denk ik, dat ik dat denk dan?
omdat ik denk, dat ik denk, dat ik dat denk.
maar waarom denk ik, dat ik denk, dat ik dat denk?
omdat ik denk, dat ik denk, dat ik denk, dat ik dat denk

ad infinitum :grin:

op een gegeven moment, als je zo super lang doorgaat
kom je bij de kern van jou ik uit
als je daar bent, voel je je 2 seconde zo


in die 2 seconde, wordt je "alles" duidelijk

hoe jij je trip beschrijft, heb ik hem elke keer weer, en ook de 1ste keer werd ik helemaal gek van mezelf

eindelijk iemand die "precies" hetzelfde meemaakt :)

Ik wist niet hoe mezelf tot rust te brengen. Overtuigd van de 'nieuwe' wereld groeit de angst dat je nooit meer normaal tegen het leven zal aankijken. Het definieren van een 'trip' wordt namelijk lastig. Hoe kan je namelijk nog normaal denken nu je weet wat je weet.
Klik om te vergroten...

dat had ik de eerste keer ook, ik was zelfs bang dat ik zou zijn blijven hangen. want dacht ik toen, hoe kan ik dit OOIT vergeten.

maggoed, wel 's keer leuk om te lezen dat iemand PRECIES dezelfde denkwijze als ik heb :wink: (ik eigenlijk dus)

als je een "conclusie wil" moet je dat gedachtenpatroon wat hier bovenstaat 's volgen tijdens je volgende trip

of je moet je 's proberen voor te stellen wat er zou bestaan als "ik" er niet is...

mijn conclusie?

ik ben alles en iedereen.
m
moonflowerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ten 1e: *ucking goede beschrijving, hierdoor wil ik paddos alleen nog maar meer uitproberen :mrgreen:, maar even over
fase 6
Klik om te vergroten...
Er zijn meerdere dingen die je idee geven dat de wereld er nooit meer hetzelfde uit ziet. En ik vind het echt maf dat de filosofen er door de eeuwen heen zijn achter gekomen (of iig het huidige beeld van de waqarheid) dat het leven draait om de hersenen en dat je ze constant moet voeden met kennis. Als het gevoel jouw ook bekruipt dat er toch meer moet zijn in ons loze leventje op deze kleine aardkluit, dan raad ik je het volgende aan:
Lees het boekje "inleiding op de filosofie" ben de auteur ff vergeten, maar waarschijnlijk kan je het gewoon lenen bij de bieb. t zijn maar 200 paginas, maar de meest nuttige bladzijden die ik ooit in m'n leven heb gelezen. De gedachte van de filosofen sluit vrijwel naadloos aan bij je paddotrip en als je dus met deze kennis in t achterhoofd gaat trippen (met paddos of andere entoghene stoffen) kan het zijn dat je nog meer verbanden en vragen te "zien" krijgt. (hypothese!!, maar t is er een die de moeite waard is) Kan je echt aanraden ff naar de winkel/bieb te sprinten voor dit boekje en treed toe tot de wereld van mensen die alles, maar dan ook echt alles in twijfel stellen. Pas wel op want "ïgnorence is blissed" als je t gelezen hebt blijft t je achtervolgen. :confused: :confused: :confused: :openmouth:

:wave: [/quote]
p
pacmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
net zoals het boek van De Bono

denken over denken,

gaat over lateraal denken etc,
als je dat boek eenmaal gelezen hebt, kom je er niet meer onderuit
ook niet als je sterft, je BLIJFT dat boek lezen

en daar kun je tijdens een trip ook achter komen, dat je trip altijd maar voortduurt. en dit alleen maar omdat het kan...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."