Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBedorven Shrooms?

Bedorven Shrooms?

29 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bal0n zei:
Wat je niet zegt klopt al helemaal niet Jeppie :). Door de temperatuur gaan de actieve stoffen kapot, ze verdwijnen volledig. Dus mochten ze in het water zitten, dan gaan ze als nog stuk door de hoge temperatuur.
Klik om te vergroten...

Maar er wordt bij onze smartshop in Eindhoven aangeraden om ze zo te eten maar als je dat niet trekt er thee van te zetten? En die thee moet je 20minuten zacht laten koken?
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#2
thee

ja, met het trekken van thee heb ik ook de beste ervaring. Misschien dat iemand iets heeft aan mijn zeer eenvoudige methode:
Water laten koken (met de waterkoker gaat dat het snelste), dan beetje laten afkoelen, in een tas gieten, gewenste hoeveelheid paddo's erin, 15 minuten in de microgolf op héél lage stand, zodat het water goed warm blijft en het dus beter "trekt". Dan theezakje naar keuze erbij, nog 5 minuten in microgolf. Paddo's eruitvissen of door de zeef gieten. Drank laten afkoelen, drinken en....trippeuh.....
Menzegt altijd dat warmte de werking vermindert maar daar heb ik echt nog niets van gevoeld. Bij mij werkt het perfekt. Want die smaak blijft vreselijk. Fijn is ook dat ze bij die thee veel sneller opkomen.
p
protonLid
01-01-2024, 00:00
#3
inmiddels de paddo's in huis :) ik ga ze gedroogd mengen met cupasoup, dat schijnt wel goed te werken. :)
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
happy tripping! :wave:
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik trek altijd soep ervan, anders krijg ik t mn keel niet af. 1 keer zwaar bedorven paddo's gegeten, en n boel ervan ook! Joekels van paddestoelen, en mn eerste keer dat ik een ego-death ervaring had... PRACHTIG! :mrgreen:
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedorven paddo's :P Het is wel waar dat ze effect nog steeds behouden en dat je ze eigenlijk gewoon nog kunt eten voor een goede trip. Echter de schimmel die op de paddstoelen beginnen te groeien zijn niet de eige schimmel en kunnen dus schadelijk zijn, kan dus dat je lichaam begint te protesteren en je aan het kotsen komt. Maar da risico moet je zelf maar willen lopen :P
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
vogel zei:
:kots: ja lekkker heb is een keeer paddo,s gegeten
die eerst 2 of 3 dagen met de post onderweg waren, toen 1 dag gedroogd
ze waren nog halfnat,,, en zo halfnat heb ik ze in een snijmachine gedaan
en alles wat overbleef was vieze zwarte derrie
de trip was hasst niet visueel en het was 45 gram vers wat ik op eette
mexicaanse stophopharia cubensis
werd er heel moe van en na een paar uur buikpijn behoorlijk erg
mijn ervaring is dat de sterkere soorten paddestoelen vaak beter vallen
omdat je er minder hoeft van op te eten
van die grote mexicaanse dat zit gewoon niet lekker in je maag en dat gevoel in je maag word nog eens door je trip versterkt :wave:
Klik om te vergroten...
bwa.. eens de trip begint is je maagpijn toch over?
B
Bill_HicksLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik had tijdens de trip enorme last van mijn maag + diarree...dus het was niet echt over.

Maar wellicht verschilt het per persoon
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Beste kun je ze meteen laten drogen als je weet dat ze je niet meteen kan nuttigen.
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#10
veel tripplezier! :wave: :)
B
Bill_HicksLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aaahh, dat is het antwoord waar ik op hoopte! :beer:
(nu maar hopen dat het verantwoord is :P )
B
Bill_HicksLid
01-01-2024, 00:00
#12
Onlangs heb ik bij de Smartshop in Zwolle (de Statisfactory) 1 portie hawaiaanse paddo's gekocht. Ik had namelijk het plan opgevat om die dag erna te gaan trippen (mooi weer/school afgelopen etc :hearteyes: ), maar helaas kwam hier iets naars tussen. Dus ik heb de portie 3 dagen in de koelkast gezet, en daarna met de oven geprobeert te drogen (niet hoger dan 50 C)en ergens in de kast gezet in een doosje.

Maar nu ruiken ze een btje (te) paddo-achtig, en zijn ze een btje donker.

Mijn vraag is dan ook: 1) zijn ze bedorven
2)zoja, kan ik ze nog eten <met effect -zonder ziekte>


Foto 1:


Foto 2:

Alvast bedankt Oh Prachtig Forum :hearteyes:

Sorry voor het openen van een topic hierover :flushed:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#13
opeten die handel...wij hebben ook al vet bedorven schrooms gegeten en hebben er toch keihard van getript :openmouth: :grin:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik geloof dat vanaf 76 graden celsius de alkaloïden uit een beginnen te vallen, maar ik heb werkelijk geen idee hoe snel dit gaat.
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja ze zijn zeker bedorven :( dat is wel duidelijk
maar of ze hun effect dan verliezen weet ik niet, frisko zegt van niet dus je kan het proberen he :)
ik zou ze in ieder geval niet opeten, ze zien er echt wel goor uit :kots:
J
JeppieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ze zien er niet bedorven uit, ze zien er meer uit dat je ze veels te heet in de oven hebt gedaan vandaar dat zwart, 50 graden is al te veel en ontrekt de Psylocibyne
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jeppie zei:
Ze zien er niet bedorven uit, ze zien er meer uit dat je ze veels te heet in de oven hebt gedaan vandaar dat zwart, 50 graden is al te veel en ontrekt de Psylocibyne
Klik om te vergroten...
als ik paddos nuttig maak ik er altijd thee van (bijna 100°C, 20 min. lang) en dit werkt altijd perfect
er wordt vaak beweerd dat de psylocine en psylocibine door de warmte kapot gaan/verdwijnen, maar hier heb ik dus wel mijn twijfels bij...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb ook weleens bedorven paddo's gegeten. Prima te doen. gewoon je ogen dichthouden. :)
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bal0n zei:
Ik geloof dat vanaf 76 graden celsius de alkaloïden uit een beginnen te vallen, maar ik heb werkelijk geen idee hoe snel dit gaat.
Klik om te vergroten...
zal dan toch niet zo snel zijn denk ik,
mijn thee werkt altijd perfect :) ...
J
JeppieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelic_Fairytale zei:
Jeppie zei:
Ze zien er niet bedorven uit, ze zien er meer uit dat je ze veels te heet in de oven hebt gedaan vandaar dat zwart, 50 graden is al te veel en ontrekt de Psylocibyne
Klik om te vergroten...
als ik paddos nuttig maak ik er altijd thee van (bijna 100°C, 20 min. lang) en dit werkt altijd perfect
er wordt vaak beweerd dat de psylocine en psylocibine door de warmte kapot gaan/verdwijnen, maar hier heb ik dus wel mijn twijfels bij...
Klik om te vergroten...

Ja logisch he, de werkzame stof gaat in je thee zitten, als je ze in de oven legt verdampt het mee met het vocht

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."