Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskattegras en rietgras

kattegras en rietgras

15 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
o
oxygenLid
01-01-2024, 00:00
#1
heb gehoord dat dat DMT ook in grotere hoeveelheden in acacia schors zit (een soort boom :P) Maar dan zal je er denk ik ook een extract van moeten maken
E
EazyELid
01-01-2024, 00:00
#2
Wij hebben kattenkruid in onze tuin staan wat kan ik hier mee doen? Hoe gebruik je het en wat is het effect?

En hoe gebruik je rietgras en wat zijn de effecten ervan.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je zou het kunnen eten tegen haarballen, of je zou het kunnen maaien, Effect: een schone maag bij de ene en een keurig gazonnetje bij de andere optie. :wink:
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#4
caatje zei:
Je zou het kunnen eten tegen haarballen, of je zou het kunnen maaien, Effect: een schone maag bij de ene en een keurig gazonnetje bij de andere optie. :wink:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: :tearsofjoy:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kattenkruid @ Azarius

EazyE zei:
En hoe gebruik je rietgras en wat zijn de effecten ervan.
Klik om te vergroten...

Het enige wat ik hierover weet is dat er in rietgras DMT zou zitten (net als in een veelheid aan andere planten), als je dat wilt gebruiken moet je het volgens mij extraheren. Ik heb maar een keer iemand gesproken die dit had gedaan, en hij zei dat het niet de moeite waard was; misschien is het DMT-gehalte te laag (?). Je kunt beter andere plantjes gebruiken. Voor extractie-informatie over DMT enz. moet je even verder kijken op het forum/internet.

DMT maken
E
EazyELid
01-01-2024, 00:00
#6
We hebben kattekruid in de tuin staan en heb toenet 3 shagies met tip gerookt met in elk 3 bladeren van het kruid. Voel me erg relaxt nu. :)

dit ga ik vaker doen.
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoe ziet kattengras er eigenlijk uit want als ik het op zoek krijg ik van erg veel verschillende planten een plaatje te zien. :cry:
E
EazyELid
01-01-2024, 00:00
#8
Onze plant heeft blauwe bloemetjes met steeltjes met daaraan bladertjes en die maak je in een paar stukies en leg je in een shagie met een beetje shag erbij en dan oproken. Het brandt alleen niet geweldig.

Edit: ik heb het gisteren met een pijp gerookt en dat werkt beter en is handiger.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ha jullie bedoelen met kattenkruid, Salvia officinalis, niet te verwarren met Salvia divinorum. Salvia officinalis groeit bij veel mensen in de tuin ook wel bekend als salie. Het is geliefd bij katten die er graag in gaan liggen en uitwendig wordt het ook, in de Fytotherapie, toegepast bij mensen met onstekingen. Je kunt er thee van trekken die heel gezond is voor je.

Ik kan me niet voorstellen dat als je het rookt je er relaxed van wordt, er zitten namelijk geen bruikbare stoffen in voor je lichaam wanneer je het rookt. Misschien was je al zo relaxed van eigens of werd je relaxed van de tabak.


Salvia divinorum kan ook wel voorkomen in nederlandse tuinen maar de bladeren zijn significant groter dan die van de Salvia officinalis. En waarschijnlijk liggen er geen katten in te rollen. :grin: :grin: :grin:

XXX Drientje
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#10
eten katten er niet van? om in een roes te komen, daarom dat ze er zo van houden dacht ik ergens gelezen te hebben.
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drientje zei:
Ha jullie bedoelen met kattenkruid, Salvia officinalis, niet te verwarren met Salvia divinorum. Salvia officinalis groeit bij veel mensen in de tuin ook wel bekend als salie. Het is geliefd bij katten die er graag in gaan liggen en uitwendig wordt het ook, in de Fytotherapie, toegepast bij mensen met onstekingen. Je kunt er thee van trekken die heel gezond is voor je.
Klik om te vergroten...


LOL, nee het is niet Salivia officinalis (dit is gewone salie) maar kattenkruid (wild kattenkruid - Nepeta cataria)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
en ik maar denken dat ik kattenkruid in de tuin heb staan. :flushed: De kat vind de salie dan ook wel heel erg lekker ruiken...

:grin:

X Drientje
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#13
pinheadlarry zei:
mischien een plaatje is handig :confused:
heb ook geen iedee hoe het eruit ziet
en zou het wel graag weten.
Klik om te vergroten...

er is zo'n zoekmachine genaamd www.google.com, dan ga je naar afbeeldingen en voert u in "wild kattekruid" en u krijgt plaatjes zat
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waarom katten van kattenkruid houden, hihi.

"Elke kat reageert op zijn eigen manier op kattenkruid. Nadat ze de geur ervan hebben opgesnoven, rollen sommige katachtigen zich dramatisch miauwend of jankend over de grond, schurken ze tegen de plant aan of blijven ze onbeweeglijk staan met een doffe blik in de ogen. Na tien à vijftien minuten is de "betovering" verbroken."

Echt. Ik ging ka-pot.
m
mushierainbowLid
01-01-2024, 00:00
#15
rietgras mag dan wel DMT bevatten, maar het bevat echter ook giftige stoffen waaronder bufotemine en grammine

als je zonodig DMT wilt extraheren kun je dat het beste doen met de Mimosa hostilis

en katten kruid kan enigzins wel effect op je hebben, maar dan heb je wel de goede nodig genaamd: Nepeta Cataria
er zijn namelijk ook andere soorten nepeta verkrijgbaar, die geen of minder effect op je hebben


mvg, mushierainbow
p
pinheadlarryLid
01-01-2024, 00:00
#16
mischien een plaatje is handig :confused:
heb ook geen iedee hoe het eruit ziet
en zou het wel graag weten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."