Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsephedra

ephedra

20 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou ben ik er gister achter gekomen dat er in mijn kroeg epfedra word verkocht. Dit zit in deze super caps


Maar wat is nou een normale dosis van deze dingen, op de bijsluiter staat maximaal 2 per etmaal maar kan je ook zonder probleem meer nemen?

Wat zijn de risico's als je het met veel alcohol doet? want het effect met alcohol is wel leuk :grin: je word maar niet dronken :beer:

en wat is een normale prijs voor 2 van deze pillen, ik betaal nu 2 euro voor 2.

de bijsluiter, hoewel deze miss niet bij deze super caps horen, want alleen de barvrouw weet dat er ephedra in zit:

voor 2 pillen:

Kruidenmengsel: 1694mg
Groene thee (400mg cafeïne)
Cacao( bevat 8% theobromine) mao-remmer??? iemand
Cayenne
L-Fenylalanine
Jaborandus
NADH

en andes kom ik er vanavond wel achter want dan gaan ze op :beer:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik slikte er 2 tegelijk en stak er een lekker jointje bij op. En soms na een uur nog 1tje. Of t kwaad kan? kweet niet maar ik heb voor mezelf zoiets dat wat uit de natuur komt en in de winkel wordt verkocht weinig schade kan aan richten zolang het geen od is wat je neemt.
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#3
oke dan gaan er vanavond nog 3 naar binnen met wat bier :beer:


gelijk ff kijken of er nog wat te stampen valt dan :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Opzich kan 1 ephedra'tje niet zoveel kwaad.. 3 tegelijk is al riskanter, maar zelfs bij 10 krijg ik persoonlijk nog geen last van ondraagbare hartkloppingen, je hart pompt gewoon wat sneller het bloed door je lichaam :) Alsof je lichaam hardcore muziek produceert :wink:

velen zullen het niet met mij eens zijn, maar het combineren van Alcohol en Ephedra vind ik behoorlijk risicovol!

Er is trouwens alleen op dit forum al een heleboel info te vinden op ephedra, de eerste pagina op google is ook een goeie! :)

Gebruik en risico's

Gebruiksmethoden
Ephedra kun je slikken (capsules) en drinken (thee).

Risico’s

Lichamelijk

vooral mensen met hart- en vaatziekten moeten uitkijken vanwege het gevaar van bijvoorbeeld hartkloppingen
meer risico lopen mensen met een hoge bloeddruk
hoofdpijn
verminderde weerstand
duizeligheid
hartkloppingen
vermindering van je eetlust waardoor je kunt vermageren
ephedra kan in het ergste geval leiden tot een hartaanval of een psychose.
Psychisch

agressiviteit (opgefoktheid)
prikkelbaarheid
langdurig gebruik maakt je nerveus
oververmoeidheid.

Verslaving
Ephedra gebruik leidt niet tot lichamelijke afhankelijkheid (verslaving). Ephedra gebruik kan wel leiden tot geestelijke afhankelijkheid, hoewel dit zelden voorkomt.

Gebruikerservaringen
Gebruikers hebben wat meer energie, voelen zich iets alerter en voelen de vermoeidheid minder.

Zwangerschap
Hoewel er niets bekend is over gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is het verstandig om tijdens zwangerschap en borstvoeding geen ephedra te gebruiken. Dit om ieder risico uit te sluiten. Ephedra wordt via de moedermelk doorgegeven aan het kind.

EHBO
Als iemand hartkloppingen krijgt of zich niet goed voelt, zorg er dan voor dat hij of zij in een rustige omgeving gaat liggen en praat rustig met elkaar. Wanneer iemand echt ‘fout’ gaat, breng hem/haar dan naar de EHBO of bel het alarmnummer 112.

Aanvullende informatie
Ephedra is de oudst bekende wekamine. Het wordt vooral verwerkt in bepaalde smartproducts, afslankproducten en Chinese kruidenmengsels.Cijfers
Er is niet precies bekend hoeveel ephedra wordt gebruikt, maar producten waarin ephedra zit worden veel verkocht in smartshops. Hier zijn geen cijfers over bekend
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#5
nou ik vond het eigenlijk wel grappig om een keer mee te hebben gemaakt maar meer ook niet, denk dat ik ze alleen nog maar gebruik om iedere dag s'ochtends niet zo moe te zijn, meer niet

ik heb wel uitgekeken met alcohol, maar raakte toch een beetje aggressief riching een gast, ach ja :grin:


maar geef me voortaan toch maar weer liever X :grin:
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#6
Denk dat je ephedra ook niet echt moet zien als vervanger van xtc :)

Waar het imo wel goed voor te gebruiken valt is als het kleine broertje van pep. Twee caps met wat alcohol geven wel een lekker effect.
Je bent wel aangeschoten/ dronken maar wel wat frisser in je hoofd. Maar je gaat niet zo hard als op pep natuurlijk.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
space scientist zei:
nou ik vond het eigenlijk wel grappig om een keer mee te hebben gemaakt maar meer ook niet, denk dat ik ze alleen nog maar gebruik om iedere dag s'ochtends niet zo moe te zijn, meer niet

ik heb wel uitgekeken met alcohol, maar raakte toch een beetje aggressief riching een gast, ach ja :grin:


maar geef me voortaan toch maar weer liever X :grin:
Klik om te vergroten...


Heb het zelf idd ook een tijd gebruikt om fit te zijn 's ochtends, en in principe een uitstekende hulpje die ephedra, maar toch lijkt me dit enigszins gevaarlijk.. Niet omdat ik slechte ervaringen heb, maar omdat ik steeds meer mensen het zie vergelijken met Speed.. En als het idd vergelijkbaar is, dan is dagelijks gebruik natuurlijk uit den boze!

(maar goed, aan andere kant lijkt het me wel een beetje overdreven om deze 2 drugs qua schade aan elkaar gelijk te stellen..)
p
protonLid
01-01-2024, 00:00
#8
de volgende stofjes lijken op elkaar, maar verschillend in sterkte:

GUARANA - licht, je voelt je wat helderder, fitter, minder moe

EPHEDRA - middel , licht euforisch gevoel, hoger hartritme, zin in lichamelijke beweging

SPEED - sterk , effecten mij nog onbekend, nog niet geprobeerd, maar stuk zwaarder dan de 1e 2 kwa effect als ik de berichten her en der lees.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
proton zei:
de volgende stofjes lijken op elkaar, maar verschillend in sterkte:

GUARANA - licht, je voelt je wat helderder, fitter, minder moe

EPHEDRA - middel , licht euforisch gevoel, hoger hartritme, zin in lichamelijke beweging

SPEED - sterk , effecten mij nog onbekend, nog niet geprobeerd, maar stuk zwaarder dan de 1e 2 kwa effect als ik de berichten her en der lees.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, en te zien aan het uiterlijk van sommige in mijn omgeving moet het ook veel slechter zijn :confused: Maja, zal wel aan iets anders liggen dan? :confused:
l
live fast die YoungLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik vind guarana er niet eens mee te vergelijken.. guarana zit zelfs in bepaalde ijsjes.. dus ook voor kinderen.. wsl wel een extreem lage dosis.. maar het is niet echt een merkbaar gevoel bij mij. tis meer zoiets als koffie of energy drink..
M
MarlonLid
01-01-2024, 00:00
#11
ephedra, of eigenlijk de efedrine, is de voorloper op de speed van nu...
Het bestaat al lang, maar werd rond 1900 herontdekt als astmamedicijn en bleek ook voor andere dingen geschikt (overgewicht, vermoeidheid). Daarna is het gesynthetiseerd (=goedkoper dan allemaal planten moeten kweken).
En nu 100 jaar later bestaat er nogsteeds speed :wink: alleen nu zijn ook de nadelen bekent...

Het zijn dus allebei amfetamines, alleen verschillen ze wel. Speed is sterker dan ephedra, maar ephedra blijft weer langer in je bloed. Ik weet eerlijk gezegd niet wat schadelijker is... Wel merk ik persoonlijk dat ik van speed vééél minder bijwerkingen heb dan van ephedra, maar dat hoeft niets te zeggen natuurlijk...
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#12
Marlon zei:
Het zijn dus allebei amfetamines, alleen verschillen ze wel. Speed is sterker dan ephedra, maar ephedra blijft weer langer in je bloed. Ik weet eerlijk gezegd niet wat schadelijker is... Wel merk ik persoonlijk dat ik van speed vééél minder bijwerkingen heb dan van ephedra, maar dat hoeft niets te zeggen natuurlijk...
Klik om te vergroten...

Ik vind het ook veel meer bijwerkingen geven. Meer gejaagd voel ik me met ephedra en meer hartkloppingen en trillingen in mn handen. Met speed ben ik 'relaxed' gespannen.
M
MarlonLid
01-01-2024, 00:00
#13
nutsss zei:
Marlon zei:
Het zijn dus allebei amfetamines, alleen verschillen ze wel. Speed is sterker dan ephedra, maar ephedra blijft weer langer in je bloed. Ik weet eerlijk gezegd niet wat schadelijker is... Wel merk ik persoonlijk dat ik van speed vééél minder bijwerkingen heb dan van ephedra, maar dat hoeft niets te zeggen natuurlijk...
Klik om te vergroten...

Ik vind het ook veel meer bijwerkingen geven. Meer gejaagd voel ik me met ephedra en meer hartkloppingen en trillingen in mn handen. Met speed ben ik 'relaxed' gespannen.
Klik om te vergroten...

Ja, en misselijk!!
Als ik nu die geur alleen maar ruik word ik al misselijk en capsule slikken vind ik echt veel vervelender dan eerst... Gatver... (was niet altijd even erg misselijk, maar als je dan ff misselijk was, was je ook goed misselijk..)
s
skaffamanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Speed is synthetisch en is dus schadelijker voor je hersenen, hart, lever en nieren. Omdat de afbraak van amphetamine veel lastiger is als die van ephedra. Ik gebruikt als ik ephedra neem altijd pure capsules en niet meer dan 6 per dag. Het max. aantal wat mijn smartshop me gaf was 4 met een uur pauze na elke inname. Maarja als je je ene beetje rustig houdt en niet meer inspanning levert dan je normaal aan kan vallen de hartkloppingen en andere bijwerkingen wel mee. Verder krijg ik van een capsule of 3 ook een blij euforisch gevoel.
M
MarlonLid
01-01-2024, 00:00
#15
skaffaman zei:
Speed is synthetisch en is dus schadelijker voor je hersenen, hart, lever en nieren. Omdat de afbraak van amphetamine veel lastiger is als die van ephedra.
Klik om te vergroten...

Wat een onzin, het verschil si dat het ene chemische stofje in een plant zit en de ander in een lab gemaakt wordt. Dit zou zelfs exact hetzelfde stofje kunnen zijn en dus is het wel of niet synthetisch zijn geen enkel argument om te zeggen of iets beter is of slechter. Dan zou bv paracetamol ook schadelijker moeten zijn voor je dan dodelijk gif uit een paddestoel...
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#16
space scientist zei:
Nou ben ik er gister achter gekomen dat er in mijn kroeg epfedra word verkocht. Dit zit in deze super caps


Maar wat is nou een normale dosis van deze dingen, op de bijsluiter staat maximaal 2 per etmaal maar kan je ook zonder probleem meer nemen?

Wat zijn de risico's als je het met veel alcohol doet? want het effect met alcohol is wel leuk :grin: je word maar niet dronken :beer:

en wat is een normale prijs voor 2 van deze pillen, ik betaal nu 2 euro voor 2.

de bijsluiter, hoewel deze miss niet bij deze super caps horen, want alleen de barvrouw weet dat er ephedra in zit:

voor 2 pillen:

Kruidenmengsel: 1694mg
Groene thee (400mg cafeïne)
Cacao( bevat 8% theobromine) mao-remmer??? iemand
Cayenne
L-Fenylalanine
Jaborandus
NADH

en andes kom ik er vanavond wel achter want dan gaan ze op :beer:
Klik om te vergroten...

In de oude supercaps zat ephedrine en in de nieuwe dat lijstje wat hierboven staat.
T
TekyesssLid
01-01-2024, 00:00
#17
Van ephedra voelde ik niks, ik heb het een aantal keer geprobeerd. Maar ik merkte niet echt verschil. Na 7 begon het een beetje te werken had ik het gevoel, maar dat weet ik ook niet zeker.
Mwa, voor mij was het niet veel bijzonders :P
s
smartshop.jouwpaginaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mischien toch ephedra Vrij

Je kan ze legaal bestellen http://smartshop.jouwpagina.nl
volgens mij iets van 60 ct per stuk :stoned:
F
Florian01Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoeveel mg zit in die supercaps? en hoeveel heb je er nodig om wat te merken?

binnenkort krijg ik een potje Stackers daar zit 25mg ephedrine in. ik hoorde dat je 2 caps al merkt..

ben benieuwd.
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ugh, ik ben zelf geen fan van ephedra. In m'n speed-tijd heb ik die dingen geslikt als er geen speed te verkrijgen was in de weekenden. Van die Horse Powers. Heb er 1x drie gehad en ben de hele nacht wakker en kotsmisselijk geweest. Ik kan sinds die tijd geen pillen meer slikken. Zelfs de gewone vrouwenpil vind ik kut om naar beneden te slikken dankzij die rotdingen.

Bovendien schijnt het op de lange termijn net zulke nasty side-effects te hebben als speed. En dan voor een mindere kick met meer bijverschijnselen... Nee, dank je.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."