Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo's + schizofrenie

Paddo's + schizofrenie

33 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FacefortheradioLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat zijn de gevaren? Nogal veel schizofrenie in de familie...
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#2
dan zijn tripmiddelen een no-go voor jou


eigenlijk alle drugs, aangezien drugs dingen in je hoofd kunnen triggeren, en je al een verhoogde kans hebt
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je zult niet in een klap schizofreen worden maar het is wel wat linker dan bij mensen die er niet gevoelig voor zijn volgens mij, maar let op ik ben absoluut geen expert op dit gebied! Beter klop je bij drugsinfoteam of jellinek of de huisarts aan!
F
FacefortheradioLid
01-01-2024, 00:00
#4
Adrenochroom zei:
Je zult niet in een klap schizofreen worden maar het is wel wat linker dan bij mensen die er niet gevoelig voor zijn volgens mij, maar let op ik ben absoluut geen expert op dit gebied! Beter klop je bij drugsinfoteam of jellinek of de huisarts aan!
Klik om te vergroten...

hahaha mn huisarts :sunglasses: Maar ja ik ga het morgen doen met 2 exen bij een meertje voor de eerste keer (tsja) dus eh, nouja we zien wel:tongueout:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je gaat enorm veel spijt krijgen als je die ziekte wel te pakken krijgt door alleen maar een keertje te trippen op paddestoelen. Ik zou het enorm dom vinden van je.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als het meer dan een keer in je familie voorkomt kan je er vrij zeker van zijn dat het in jouw familie erfelijk is en dus voorkomt, en dat het dus goed mogelijk is dat jij zelf aanlegt hebt voor psychoses, die je hier door dus kan triggeren.
Het is dus gewoon een slecht idee, het is bekend dat mensen met duidelijke erfelijke aanleg voor schizofrenie hun psychoses met deze middelen kunnen triggeren; op dezelfde manier dat een hele emotionele gebeurtenis een psychose kan triggeren (of het dus echt door de middelen zelf komt is nog niet 100% bewezen, gezien zo veel een psychose kan triggeren). Hoe dan ook; het is wel bekend dat uit families met schizofrenie mensen door gebruik van psychedelische middelen psychoses hebben getriggered.

Als het een risico is wat je wil nemen, dan is dat jouw keus, maar het is SOWIESO geen goed idee.
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hij gaat het toch al doen dus laat hem maar mooi doen wat hij niet laten kan. Ik trip trouwens altijd samen met iemand die schizofrenie heeft, af en toe komt het naar boven maar het is nooit echt storend. Na afloop van de trip is hij ook weer helemaal zichzelf.
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#8
_Kat_ zei:
Hij gaat het toch al doen dus laat hem maar mooi doen wat hij niet laten kan. Ik trip trouwens altijd samen met iemand die schizofrenie heeft, af en toe komt het naar boven maar het is nooit echt storend. Na afloop van de trip is hij ook weer helemaal zichzelf.
Klik om te vergroten...
Nou, liever jij dan ik. Trippen met een schizofreen is toch niet iets waar ik me prettig bij zou voelen.

@TS: Ik kan me voorstellen dat je erg nieuwsgierig bent naar paddo's, je woont tenslotte in Nederland, het land van de vrijheid en van die vrijheid wil je gebruik maken. Maar paddo's, LSD en eigenlijk alle drugs zou ik laten liggen als ik jou was. Ik vind de ervaring niet opwegen tegen de risico's die je neemt. Het kán een leuke trip worden, maar het kan ook uitlopen op je ergste nachtmerrie die maanden aanhoudt.

'Bezint eer ge begint' lijkt me een hele wijze spreuk hier :)

Edit: Heb je überhaupt al eens gegoogled op 'paddo's en schizofrenie'?!
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voor het eerst trippen met aanleg in de familie voor schizofrenie... ok

Voor het eerst trippen met aanleg in de familie voor schizofrenie... met 2 exen?
Volgens mij moet dat op zijn minst een beetje ingewikkeld zijn? :confused:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ken wel een schizofreen die xtc doet en een keer lsd heeft gehad, en die is niet gekker geworden dan hij al was, maar hij had het wel al, dus hij had toch niet zo veel meer te verliezen. Als je nog normaal bent met schizo familie lijkt het me gewoon een te groot risico.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#11
Facefortheradio zei:
Wat zijn de gevaren? Nogal veel schizofrenie in de familie...
Klik om te vergroten...

ligt er allemaal aan hoe stabiel jij zelf bent.
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Riel zei:
Facefortheradio zei:
Wat zijn de gevaren? Nogal veel schizofrenie in de familie...
Klik om te vergroten...

ligt er allemaal aan hoe stabiel jij zelf bent.
Klik om te vergroten...


en dan nog, hoe stabiel je ook bent, dat maakt niet uit. Dan kan het nog steeds getriggerd worden. Het hoeft niet, maar het kan wel, en aangezien het dus kennelijk in de familie zit is de kans aanzienlijk groter.

Maar @ts: al gedaan of heb je verstandig gedaan?
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar aan de andere kant weet je hoe vet schizofrenie kan zijn, je ligt op je bed en je staart naar een muur en voor je het weet zie je een tv. vet chill. Al zit je in de gevangenis in een witte kamer je hebt de tijd van je leven geloof me!
F
FacefortheradioLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het ging vandaag uiteindelijk niet door, ik laat ze nu wel drogen en ik kijk wel wat ik er mee doe. Aan de ene kant weet ik dat het dom is, maar aan de andere kant heb ik nooit enige blijk gegeven van deze ziekte, ik ben een behoorlijk stabiel en nuchter persoon. Het wordt geen gewoonte, dat sowieso, maar ik ben zo nieuwsgierig. En ben trouwens een zij, geen hij :wink:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dus jij hebt die 2 exen onder de duim wil je zeggen..
F
FacefortheradioLid
01-01-2024, 00:00
#16
mijn oom hoort gewoon stemmen en heeft gitzwarte ogen, maakt alleen maar pijnlijke opmerkingen, woont in een soort van huis dat is bijeengeraapt door planken en jaagt al zijn geld (dat hij per maand van mn oma krijgt) door aan drank. Hioj heeft lang haar dat is bijeengebonden met reepjes stof. Hij is eng ouwe!
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#17
Facefortheradio zei:
Het ging vandaag uiteindelijk niet door, ik laat ze nu wel drogen en ik kijk wel wat ik er mee doe. Aan de ene kant weet ik dat het dom is, maar aan de andere kant heb ik nooit enige blijk gegeven van deze ziekte, ik ben een behoorlijk stabiel en nuchter persoon. Het wordt geen gewoonte, dat sowieso, maar ik ben zo nieuwsgierig. En ben trouwens een zij, geen hij :wink:
Klik om te vergroten...

gewoon doen dan :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#18
Facefortheradio zei:
Het ging vandaag uiteindelijk niet door, ik laat ze nu wel drogen en ik kijk wel wat ik er mee doe. Aan de ene kant weet ik dat het dom is, maar aan de andere kant heb ik nooit enige blijk gegeven van deze ziekte, ik ben een behoorlijk stabiel en nuchter persoon. Het wordt geen gewoonte, dat sowieso, maar ik ben zo nieuwsgierig. En ben trouwens een zij, geen hij :wink:
Klik om te vergroten...

Het hangt ook van je leeftijd af.
Ik ben geen specialist op dit gebied. Maar voor zover ik weet, is schizofrenie een ziekte die zich doorgaans tussen het 16e en 30e levensjaar openbaart (meestal al voor het 30e levensjaar)

Deze ziekte kan inderdaad getrickerd worden door drugsgebruik. (Mits je er dus aanleg voor hebt [iets wat dus nooit helemaal zeker is, maar in bepaalde families komt het soms vaker voor] )
Recent onderzoek lijkt er ook op te wijzen dat er een duidelijk verband is tussen (langdurig) cannabisgebruik en het uitlokken van schizofrenie.

Drugsgebruik lokt dus vaak de eerste psychose uit. Maar het is ook zo dat de eerste lichte verschijnselen van een psychose soms de behoefte aan drugsgebuik doen toenemen. En dan wordt het een beetje een kip en het ei verhaal. Maar het gaat in deze gevallen dan vaak eerder over cannabis- en amfetaminegebruik dan om psychedelica. En amfetaminenen zijn natuurlijk shit voor elke soort hersens.

Als ik in jouw schoenen zou staan, en ik heel graag is een psychedelicum zou willen gebruiken. Dan zou ik wachten tot ik een jaar of 35 ben. Er van uit gaande dat ik dan nog steeds geen enkele klachten heb gehad die op schizofrenie kunnen wijzen. En dan nog blijft het een risico, maar dat geldt voor iedereen heer op 't df. Er bestaat namelijk altijd een kans dat je aanleg hebt voor een bepaalde ziekte, zonder dat je, je hier bewust van bent.
F
FacefortheradioLid
01-01-2024, 00:00
#19
jcutter123 zei:
Dus jij hebt die 2 exen onder de duim wil je zeggen..
Klik om te vergroten...

Ja, het zijn gewoon vrienden van me haha :P

@Kapitein-x
Ik ga niet nog 20 jaar wachten hierop, ik wil het nu proberen, niet wachten tot mn 35'ste haha.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
jcutter123 zei:
Dus jij hebt die 2 exen onder de duim wil je zeggen..
Klik om te vergroten...

onder de duim?

doe toch normaal

dat jij niet met relaties/exen om kan gaan, wil nog niet zeggen dat anderen dat ook niet kunnen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."