Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaring met 2 porties Hawaiiaanse.

Ervaring met 2 porties Hawaiiaanse.

34 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#1
2 porties hawaiaanse is veels te zwaar! en net zoals atropa zegt het gaat bij paddo's niet om 'skills' of je denkt het 'aan te kunnen', maar je geeft jezelf volledig over.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#2
gNuxx zei:
Maar zo gaat het niet bij iedereen als je drugs gebruikt.
Maar het zou heel goed kunnen dat die 'problemen' van jou aan het licht komen, maar hiervoor zijn helemaal geen 2 porties nodig als je het mij vraagt. Vooral niet als je in je eentje bent.
Als je in je eentje tript kun je zowiezo harder en dieper gaan, dus ik zou het gewoon bij een portie houden. Want ik kan je uit ervaring vertellen dat twee portie's hawaiians niet echt leuk is. (ookal had je je daar op voorbereid)

Verder wens ik je veel succes :wave: en het komt wel goed!
Klik om te vergroten...

Dat het niet leuk is weet ik dus, daar bereid ik me ook totaal niet op voor.
Het idee van 2porties ipv 1 spreekt me voor zo'n trip nou eenmaal meer aan. Waarom? Geen idee.. Dat van dat alleen trippen weet ik ook, heb ik wel eens gedaan. Maar zoals ik al zei, het 2 porties gebeuren spreekt me meer aan. Maarja, tegen de tijd dat dit er van gaat komen worden het waarschijnlijk psylocibine kristallen. Want ik heb deze trip niet binnen nu en een week ofzo gepland staan. 20mg kristallen zou er een sterke trip zijn dus gooi ik er wat meer in. Onverstandig? Waarschijnlijk wel.. Maar het lijkt mij het beste en heb genoeg ervaring om het negatieve te overwinnen. I go for it!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou zeker niet gelijk 2 porties nemen, die stap is veel te groot. Visueel word het sterken, maar mentaal nog veel erger. Grote kans dat de paddo's je gedachten overneemt en hierdoor alleen maar kan beleven.

Beter neem je 1,5 portie of 1 portie met 3gram harmala. Ik vind zelf ook met harmala de trip anders worden.

Of als je echt gewoon visuelere dingen wilt zien, probeer dan aan dmt te komen, en in kleine hoeveelheden beginnen.

succes :wave:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dmt heb ik zaterdag, eindelijk :)

Maar het gaat me niet om het visuele aspect. Ik weet dondersgoed wat 2 porties of een gelijke hoeveelheid kristallen kunnen doen. En hier sta ik juist voor. Dat is de trip die ik wil bij de doeleinden die ik gesteld heb hiervoor. Dat heb ik nou al een paar keer duidelijk gezegd en uitgelegt en heb er zelfs een appart topic over. Toch krijg ik steeds te horen, ja maar dan is de trip zo en is het mentaal heel heftig. I know. Ben ik me volledig van bewust en met genoeg praktijk en theorie ervaring kies ik heel bewust zelf voor deze keuze. Ik weet wat me te wachten gaat staan. Ik weet dat de paddo's waarschijnlijk mijn denken overnemen. Het is niet dat ik hoop op een ego-death maar deze kan natuurlijk ook nog komen op zo'n dosis. Ik kies het Ik kies hier bewust voor, ik wil dit. Juist met de gedachte waarmee ik de trip inga..
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
De laatste keer dat ik een dubbele portie paddestoelen had genomen was niet echt chill. ik had niet echt een badtrip, maar had echt het IQ van 0. Begon te knagen op dingen etc. :P.

Ik zou het rustig opbouwen. 10 gram hawai met 3 gram harmala maakt de trip echt een stukmooier. Heb je dat al eens geprobeerd? Je krijgt meer stoffen binnen van de paddo door de mao
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ging met 2 portie op bed liggen, de plinten begonnen enorm licht te reflecteren, de gordijnen begonnen te waaien(golven) de kat mauwde, maar t geluid kwam van de andere kant. En het gepiep van de verwarming leek op twee meisjes die aan het zingen waren.

100 gedachten op een plekje waar ik ze nog nooit had verwacht. Voor je neus, met de helderheid die je hebt alsof je je bedenkt welke boodschappen je nodig hebt.

Dan ineens een warm gevoel in de nek, en als ik mijn hoofd op en bepaalde manier houd, dan werd ik af en toe een stukje "naarbinnen" gezogen. In gedachten wist ik, dat als ik daar kwam, de aap los was, en je los van het lichaam in een draaikolk terecht kwam. Heb dat nooit weer kunnen bereiken, dicht bij het gat staan , had nog maar een klein zetje nodig om erdoorheen te gaan.

Maar of je verder gaat met nog meer paddo's weet ik niet, t duurt wel wat langer. heeft ook met sturen te maken.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#7
http://www.youtube.com/watch?v=amZAdQHm ... re=related




S
Shizzle_NizzleLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb 2 porties Hawaiiaanse in huis, wat zal ik er mee doen

Opties zijn:
- Allebij zelf gebruiken.
- Met een goeie vriend van mij trippen.
- Allebij zelf gebruiiken en er een sitter erbij hebben, die ruime ervaring heeft met paddo's
- Drogen
S
Shizzle_NizzleLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, heb dus 2 porties ingenomen met een sitter erbij.

Het was een hele aparte ervaring, ik verloor mezelf helemaal en kraamde echt onzin uit. Dit zeg ik nadat ik een gesprek heb terug gehoord dat was opgenomen :')

Het kickte ook echt heel erg snel in misschien na 10 minuten was ik echt aan het trippen.
De visuals waren echt sterk aanwezig, alleen kon je er dus niet geod genoeg van genieten, want kon echt niet enigzins logisch nadenken en ik was niet met mijn eigen gedachten bij.
Tijdbesef was helemaal weg, geen idee of ik wel of niet naar school moest de volgende dag. En wist ook niet meer waar de sitter was na een tijdje. Nadat mijn sitter de kamer had verlaten, had ik de pc uitgezet en mezelf uitgekleed en ging ik op bed liggen.

Maar toen gebeurde iets, wat ik eigenlijk verwachtte van 2 porties.
Op het ene op het andere moment kon ik weer normaal nadenken, me ademhaling kalmeerde en ik voelde alsof ik onwijs high was. Ik ademde in en alles ging opeens slowmotion. Toen besloot ik om op te staan uit mijn bed.
Terwijl ik in mijn hoofd deze beweging snel wilde uitvoeren, ging alles in slowmotion. Ik stond naast me bed, en ademde in en uit. Het ademhalen was fantastisch. Elke keer dat ik inhaleerde leek het alsof er elk moment vleugels uit me rug konden schieten. Elke stap die ik zette ging in slowmo.
Ik voelde me heer en meester in mijn kamer, terwijl ik daar (naakt) rondliep. Ik nam een blik in de spiegel en met elke inhalatie veranderde in een soort hulkachtig type. Ik zette daarna het licht aan en keek naar mezelf. Dit duurde misschien een minuut, ik merkte op dat me pupillen normaal eruit zagen. Ik haalde daarna diep adem, keek weer in de spiegel en me pupillen waren weer enorm.
Het is echt moeilijk om dat moment, waar alles slowmo ging, goed uit te leggen.

Dat laatste dat is waar ik het voor deed, ik ga mensen niet aanraden om 2 porties te nemen, aangezien je de realiteit helemaal verliest en zo dus geen lol kan beleven aan je trip. En je kan er niks waardevols uit halen, TENZIJ je zoveel skills hebt dat het je eventueel zou lukken om het nog te kunnen sturen, maar ik persoonlijk, ook al heb ik veel ervaring, denk niet dat het je zou lukken met 2 porties op.

Ik hou het vanaf nu gewoon lekker bij max 1 portie, zodat ik nog erbij ben.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klinkt bizar. :grin:

Hawaiiaanse heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar ik denk dat een hele portie Hawaiiaanse mij wel een flinke trip zal bezorgen. Er is op Shroomery een leuke calculator waarmee je min of meer kan berekenen hoeveel gram van een bepaalde paddestoel je nodig hebt om een bepaald niveau in bewustzijn te bereiken.
Natuurlijk zijn dat ruwe schattingen, maar op zich wel leuk. :)
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Twilight zei:
Klinkt bizar. :grin:

Er is op Shroomery een leuke calculator waarmee je min of meer kan berekenen hoeveel gram van een bepaalde paddestoel je nodig hebt om een bepaald niveau in bewustzijn te bereiken.
Klik om te vergroten...

linkje? :)
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#12
Twilight zei:
Klinkt bizar. :grin:

Hawaiiaanse heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar ik denk dat een hele portie Hawaiiaanse mij wel een flinke trip zal bezorgen. Er is op Shroomery een leuke calculator waarmee je min of meer kan berekenen hoeveel gram van een bepaalde paddestoel je nodig hebt om een bepaald niveau in bewustzijn te bereiken.
Natuurlijk zijn dat ruwe schattingen, maar op zich wel leuk. :)
Klik om te vergroten...

verschilt dit niet heel erg per persoon?? ik trip zelf op paddo's anders dan veel vrienden van me..

TrippyShit zei:
Dmt heb ik zaterdag, eindelijk :)

Maar het gaat me niet om het visuele aspect. Ik weet dondersgoed wat 2 porties of een gelijke hoeveelheid kristallen kunnen doen. En hier sta ik juist voor. Dat is de trip die ik wil bij de doeleinden die ik gesteld heb hiervoor. Dat heb ik nou al een paar keer duidelijk gezegd en uitgelegt en heb er zelfs een appart topic over. Toch krijg ik steeds te horen, ja maar dan is de trip zo en is het mentaal heel heftig. I know. Ben ik me volledig van bewust en met genoeg praktijk en theorie ervaring kies ik heel bewust zelf voor deze keuze. Ik weet wat me te wachten gaat staan. Ik weet dat de paddo's waarschijnlijk mijn denken overnemen. Het is niet dat ik hoop op een ego-death maar deze kan natuurlijk ook nog komen op zo'n dosis. Ik kies het Ik kies hier bewust voor, ik wil dit. Juist met de gedachte waarmee ik de trip inga..
Klik om te vergroten...

ik weet dat je ± weet waar je aan begint maar ik wil je er toch op wijzen dat je met psychedelica meer kan verwoesten dan je lief is. Ik zeg niet dat het verkeerd is om 2 porties hawaiaanse te nemen, maar overmatig (of frequent) gebruik kan heel wat doen rammelen daarboven in je koppie. dit verschilt per persoon ben ik van mening, sommige mensen zijn geestelijk wat sterker, andere zwakker.. Hoeveel ervaring je ook heb en hoe goed je je trip ook sturen kan, t kan heel wat beschadigen wat niet al te fijne gevolgen kan hebben voor je toekomst (incl trips).
2 vrienden van me waarmee ik 2 jaar geleden mee begon te paddo'en zijn er nu mee gestopt omdat ze in een enkele dagen/weken durende psychose terecht waren gekomen. een andere vriend heeft er 2 achter de rug maar kan er niet vanaf blijven en gaat vrolijk door..
Het is zowat niet te bevatten wat het allemaal met je doet simpelweg omdat er geen gebruikershandleiding van ons lichaam (en geest) is.



ik moest even denken aan wat ik een tijdje geleden heb gelezen... Best ingewikkeld maar wel interessant.


Okay guys you aint gonna like this but I came across a brilliant article concerning the more spiritual effects of using psychedelics and such drugs. I dont believe the following effects apply to everybody but for people like D11, and so much more who felt changed somehow after using salvia this could be an interesting read from the page http://www.alchemyrealm.com/drugabuse.htm


Drug Abuse

Drugs are a very interesting topic when looked at from a metaphysical point of view. While they impact on the nervous system in a profound way they also affect subtle bodies and states of consciousness immensely. The changes in states of consciousness caused by drugs are the reason for their widespread recreational use and provide many users with different perspectives on the world. Many of the feelings encountered through drug use are very similar to states of consciousness achieved by Spiritual seekers and meditators throughout the world. States that we feel in between lives while exploring higher dimensions can be synthetically created with the right mixture of chemicals.

Although the states of consciousness achieved through drug use may feel similar to these higher dimensional states they are not the same because the ego is still playing a large part in the user’s orientation. It is possible to have real spiritual awakenings as a result of drugs but sometimes these actually lead to a further solidification of the ego. As the states are achieved through drugs and not by clearing and raising the vibration of the subtle bodies, the end result is a more chaotic and crystallized astral body which can even become cracked or begin to shatter as a result of the sudden raise in vibration caused by the drug. The possible dangers of drug use are damage to the astral body, loss of large amounts of jing, a weakening of the etheric, disorganization and damage to the chitta, spontaneous kundalini bursts and sudden incarnation of parts of the light body which have very high vibration. These dangers run along side the physical damage that can be caused to the brain, nervous system, internal organs and glands.

The most dangerous drugs in terms of damage to the astal body and chitta are hallucinogens like LSD or Magic Mushrooms. The states of consciousness induced by these drugs can be very high and can cause the Light body to strongly incarnate into the astral body. As it does so the much higher vibration of the Light body with its various structures of spinning light impacts into the astral and thereby increases its vibration very suddenly. If the astral body has weak spots or holes the light body will impact further and if it also has dense crystallizations it can crack and begin to shatter. As a result the individual may have an amazing spiritual awakening but when the drug wares off the Light body will move back out and the astral will slow down again. If broken the astral body will never again be the way it was before the trip. Repair could take a very long time even with the right practices.

Other drugs such as ecstasy, other amphetamines and cocaine can cause the same type of problem but it's not as likely to be so sudden. The raise in vibration will not be as high with these drugs but when continually used the astral body can become very disorganized leading to a psychotic episode which may have the same results. These drugs when used repeatedly can cause holes and weak spots to become worse and crystallizations to become more brittle. This combination opens the ego structure up to possible psychosis.

Ecstasy is probably the worst drug of all when it comes to physical brain damage. As it releases huge amounts of serotonin from serotonin neurons it actually destroys the neurons. This destruction can be very quick and the implications are massive. Keep on taking ecstasy and pretty soon you will have very few serotonin circuits left and you are destined for depression. The lack of serotonin will prevent parts of the chitta from incarnating into the brain and so a disconnection from parts of your personality (located in the chitta) can occur. Repair of such brain damage is usually seen as impossible so if you do nothing it will not repair. I believe however that a regeneration of brain cells is possible through meditation and raising sexual energy into the brain. If this is possible it will take a lot of work and a full recovery may still not be possible

Marijuana is also a very powerful drug, these days often made extremely potent with hydroponics. This drug can cause the same types of problems as the amphetamines but it will generally take longer and the threat is not as strong for some people. Depending on the make up of your subtle bodies marijuana may not be very dangerous or it could be quite a bad idea. If you become extremely paranoid it’s time to stop. If extreme negative symptoms occur with its use you can be sure that it is damaging you astral body and chitta which could lead to psychosis.

All street drugs have the potential to cause serious problems but the danger is far greater for certain people depending on how their subtle bodies are structured. Trying drugs is not necessarily a bad thing as they can certainly open your mind and show you other states of consciousness, possibly helping you to remember some of your higher and inter-dimensional aspects, but there is a risk that using a drug once could cause serious damage that cannot be fixed in this lifetime. It is a choice you make and you are responsible for it, where ever it might lead. To keep on using drugs is always bad for your subtle bodies and will not speed up your spiritual transformation. It is best not to use drugs at all especially as you can reach higher consciousness without them and clear all the pain that you want to escape from. Drugs are not an escape but make things worse. With spiritual practices you can escape for real, ecstasy can be yours.

Peace

Micwool
Klik om te vergroten...

http://www.entheogen.com/forum/showthread.php?t=17534
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#13
^ Mooie link hierboven!

De ademhaling blijft altijd bizar. Met name hogere doseringen paddo's, salvia, cactus en ayahuasca geven het idee dat je elke ademhaling zelf niet moet vergeten of je je lichaam transparant voelt. Op een volle dosis DMT en Ketamine besta je uit een bewustzijn dus dat ik relatief veel makkelijker.

Het is juist dat je in een andere realiteit zit maar je je nog bewust bent van je lichaam wat het moelijkste plataeu is om bij te relaxen.

Maar wat er ook gebeurt, je ademhalingsapparaat zal nooit stilvallen. Alleen bij elke inhalatie maak je je zorgen of de volgende wel komt en je voelt hoe fragiel je lichaam eigenlijk wel niet is. Hetgeen in sobere toestand niet aan het bewustzijn wordt getoont, maar gedurende deze staat gealterd bewustzijn, kun je zelf diagnose toepassen en in je interieur 'voelen' of er micro foutjes in zitten die je sober (nog) niet voelt.

Een docter of arts zal nog weleens verbaasd zijn hoe gedetaileerd je symptomen kunt omschrijven en hoe verfijnd je zo voelt indien er wat mis zou zijn.

En juist het bewustzijn van teerheid speelt een sterke rol in de angst, want het lichaam is gewoon bij elkaar gebreid weefsel.

Het bloed in de aderen zul je voelen, alsof je een zak vloeistof bent (is ook zo) en je proeft zelfs de stofjes die mee inademd je neus in. En zuurstof zijn hele kleine pixels die e per grote getalle naar binnen zuigt.

Wiet kan ook een hoop bewerkstelligen, mits je een niet roker bent en max 1 x per twee weken een dikke pure pijp rookt en mantra of yoga ondergaat.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sybliminal zei:
Twilight zei:
Klinkt bizar. :grin:

Hawaiiaanse heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar ik denk dat een hele portie Hawaiiaanse mij wel een flinke trip zal bezorgen. Er is op Shroomery een leuke calculator waarmee je min of meer kan berekenen hoeveel gram van een bepaalde paddestoel je nodig hebt om een bepaald niveau in bewustzijn te bereiken.
Natuurlijk zijn dat ruwe schattingen, maar op zich wel leuk. :)
Klik om te vergroten...

verschilt dit niet heel erg per persoon?? ik trip zelf op paddo's anders dan veel vrienden van me..
Klik om te vergroten...
Is ook zo ja.

Linkje

Staat ook wel een flinke verklaring bij dat de berekeningen niet definitief zijn maar meer een soort schatting. Gewicht wordt niet in de calculator opgenomen.

Atropa zei:
^ Mooie link hierboven!

De ademhaling blijft altijd bizar. Met name hogere doseringen paddo's, salvia, cactus en ayahuasca geven het idee dat je elke ademhaling zelf niet moet vergeten of je je lichaam transparant voelt. Op een volle dosis DMT en Ketamine besta je uit een bewustzijn dus dat ik relatief veel makkelijker.

Het is juist dat je in een andere realiteit zit maar je je nog bewust bent van je lichaam wat het moelijkste plataeu is om bij te relaxen.
Klik om te vergroten...
Dit had ik in m'n laatste trip!
Erg bizar was dat. Ik probeerde me er op te concentreren, maar ik raakte niet in paniek ofzo.
Ik vond het wel heel even een enge gedachte dat het leek alsof ik niet adem haalde, maar merkte later dat ik dat wel deed.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zou hier toch mee oppassen, ik heb ook eens 2 porties genomen omdat een vriend op het laatste moment afhaakte. Golden teachers waren dit en ik moet zeggen dat was niet het slimste dat ik ooit gedaan heb... ik heb letterlijk een uur voor mijn tv gestaan te sabbelen op mijn playstation bakje eer dat ik doorhad dat ik een dvd aan het proberen kijken was, zat in mijn bureaustoel hele conversaties tegen mijn eigen te voeren en wanneer ik in mijn bed lag loste mijn ego volledig op, ik wist echt niet meer of dit ooit goed zou komen.

Tip die ik kan meegeven die bij mij werkte is: kijk naar een film probeer deze echt te volgen als je het niet meer aan kan, en probeer het uur in de gaten te houden. Dit hield mij toch een beetje bij de realiteit. Het is zeker leerzaam en filosofisch maar weet waar je aan begint, het is geen plezier reisje maar a bumpy ride into paddoland.

Veel plezier zou ik zeggen en ik hoop dat je in je trip vind wat je zoekt.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Even tussen door, 2 porties truffels heb ik wel gedaan, maar het enige wat dat opleverderde was een langere duur en een sterkere visual, maar nogsteeds de vertrouwde blije trip die ik gewend ben van truffels.

Is dit dat zo anders met Hawaiiaanse? natuurlijk heeft elke paddo andere eigenschappen/uitwerkingen, en is de trip van een hawaiiaanse vaak sterker dan de truffel.
Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een dubbele portie een wereld van verschil is met een enkele.
Kan ook moeilijk inschatten bij hawaiiaanse aangezien ik nooit meer dan 3/4 portie hawaiiaanse heb gehad.(niet mijn favoriete paddo)

ben benieuwd :confused:
b
busterLid
01-01-2024, 00:00
#17
nou een ervaring met 2 porties hawaiiaanse kan zeer spiritueel zijn maar ook beangstignd zijn alleen als je veel ervaring hebt met trippen dan kan ik het je aanraden. ik heb zelf een keer 2 portien en een mao-remmer genomen en die trip komt zeken in mijn top tien. maar nogmaals alleen doen als je (bijna) te hard wil gaan. kan je beter een zegeltje proberen
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het gaat om tijdelijk jezelf ontdoen van controle en identiteit. Skills of kracht is iets voor alcohol of coke gebruik, met hogere dosissen psychedelica kies je ervoor om jezelf uit handen te geven met acceptatie en overgave. En niet zelden jezelf ondergeschikt te maken om verlicht te raken. Pas na afloop van een misschien wel geheel onplezierige trip, begint het allemaal pas. De hervinding van het zelf en de gekozen verhouding met het leven.

Paddo's zijn voortreffelijke broeders omdat ze je stevig in je zetel drukken en je heel erg 'lam' maken.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk niet dat het per se veel te zwaar is. Volgens mij hangt het heel erg van de persoon af die ze inneemt. Ik ken mensen die hem zwaar spacen op een halve portie Hawaiiaanse en ik ken ook iemand die 2 porties Hawaiiaanse op had en hem gewoon handelde. Je kan voor jezelf het beste inschatten of je het aan kunt of niet, tenminste als je al veel ervaring met paddo's hebt.
r
ramplordLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben nieuw hier, maar kwam via Google op dit topic. Wilde graag mijn ervaring delen mbt het nemen van meer dan een normale portie paddo's..

Wat de topicstarter beschreef, het nemen van 2 porties hawaiiaanse, heb ik ook een keer meegemaakt. Het plan was een half jaar geleden op de laatste dag van de middelbare schoolexamens te gaan trippen, lekker weer, goeie vrienden en dus een goeie setting. Een vriend van mij had 3 porties gedroogde hawaiiaanse gehaald bij de shop, ik had twee repen extra pure chocolade bij me (78% cacaco min) en we waren naar een bos afgereisd. Daar de porties gegeten, maar na een klein anderhalf uur voelden we nog steeds niets. Een beetje lacherig, dat was alles. Wel de chocolade erbij gegeten (alles) maar ook dat had geen effect (logisch). Dus wij balen, en terug naar de shop, wat een klein anderhalf uur fietsen was. Na wat gezeik nieuwe verse porties gekocht, en deze direct genuttigd. Terwijl we terug naar de shop waren gefietst had een andere vriend ons gebeld en was meegegaan nieuwe paddo's halen (zijn eerste keer) en zodoende waren we met 4 man.

Een kleine 20 minuten nadat we de paddo's gegeten hadden (voor ons 3en dus eigenlijk de tweede portie, voor hem zijn eerste ooit) zijn we een bos ingefietst om bij een weide lekker te gaan zitten aan een picknicktafel. Daar begonnen de effecten goed in te slaan (alles, maar dan ook letterlijk alles, begon te golven, te draaien en te vervormen) Deze visuals hadden we verwacht, maar waren desalniettemin erg nieuw en heel relax. Na een tijdje begon ik letterlijk te krijsen bij elk nieuw object wat ik tegenkwam (voornamelijk een graspol, en daar waren er veel van). Ik heb na diverse trips gemerkt dat ik een opmerkelijk hoge tolerantie voor paddo's heb, maar deze keer was ik goed de weg kwijt. Na een klein kwartier me verbaasd te hebben over elke graspol, tak of boom die ik tegenkwam (AAAAAAAHHHHH!) ben ik gaan zitten en heb ik twee van de Spa halve literflesje die we mee hadden genomen uit de tas gepakt. Blijkbaar besloot ik in mijn mentale staat dat het nodig was om mijn broek op mijn knieen te hangen en een klein beetje water op mezelf te gooien terwijl ik nog steeds aan het krijsen was. Dit duurde echter niet lang want een bijzonder raar geluid, wat eerst uit de verte kwam, kwam steeds dichterbij. Ik leerde later dat dit een oud oldtimerautootje was, met een 2taktmotor. De bestuurder was degene die op het desbetreffende stukje beschermd natuurgebied lette, en was komen kijken omdat hij geschreeuw hoorde. Omdat de rest van de vrienden waarmee ik was nog enigszins in staat waren om een woord uit te brengen ging een van hen met de man praten. Blijkbaar werd er in het bos vaak een vuur gestookt door hangjongeren en overlast veroorzaakt, en onze lieve boswachter bracht dat direct in relatie met ons. Nadat wij deze man hadden gerustgesteld en hij weer was vertrokken werdt een van mijn vrienden (degene die voor het eerst paddo's deed) helemaal toco loco, en schreeuwde dat er een menigte naar ons stond te kijken vanaf de bosrand. Ik keek ook naar de bosrand, en door de insuniatie die hij had gedaan zag ik inderdaag een grote menigte donkere figuren, met rood oplichtende ogen, aan de bosrand.

Op dat moment was er lichte paniek (niet echt, maar meer een soort drive om toch van die plek weg te gaan). Op dat moment merkte ik (niet bewust) het effect dat het nemen van 2 porties sterke paddo's op mij had. Ik kon niet meer helder nadenken, constant spookten er situaties door mijn hoofd. Ik merkte dat een overdosis een soort van stupide effect hadden op je manier van denken. Ik probeerde het geheel te overdenken, wat niet lukte. Daarna besloot ik te proberen niet in de slechte situaties terecht te komen. Ik moest zoizo niet opgepakt worden, dat was iets dat als slecht voorkwam in mijn trip. Daarna ging ik mogelijke oplossingen bedenken. Mijn ouders kwamen niet minder dan 1 keer voor in het oplossingsplan, ik zou ze kunnen bellen, zeggen dat ik aan de paddo's zat en vragen of ze me kwamen halen. Echter, toen ik doordacht, kwam ik de redenatie tegen dat ik niet wilde opgepakt worden omdat mijn ouders dan zouden weten dat ik paddo's gebruikte. Zodoende was ik redelijk het overicht van de trip kwijt en was ik heel erg bezig met de 'oergedachtes' die ik op dat moment had, de gedachtes die je normaal tot een soort van instinct zouden rekenen. Misschien dat deze gedachtes je normaal in een hele diepe mindtrip zouden kunnen brengen als je de juiste setting had, maar op dat moment had ik dat niet. Mijn andere drie vrienden zijn toen langs de weg gaan zitten aan een fietspad in de berm. Op dat moment was het bij hun zover gekomen dat 2 van de 3 zoizo bad gingen (in ieder geval hun gedachtes niet meer onder controle hadden). Een van de drie was streng gelovig, hij lag plat op zijn buik in het gras en dacht dat hij aan het sterven was. Meerdere malen verwelkomde hij Jezus, nam hij afscheidt van zijn familie en vertelde hij ons dat hij dood ging. De anderen hadden last met het bijhouden van hun gedachtes. Op het moment dat ze iets dachten moesten ze het direct uitspreken, verwoorden en vasthouden door het meerdere malen te vertellen. Deden ze dit niet dan was het na een paar seconden onmogelijk om diezelfde gedachte weer terug te halen, en was je het kwijt. Ik had dit symptoon ook lichtelijk, maar minder dan de anderen. Op een gegeven moment vroeg een van mijn vrienden: 'Ga je bad?' Op dat moment realiseerde ik me in korte tijd: 'nee'. Ik zei "ja ik ga bad, maar het is best prima'. Hoewel ik de controle kwijt was wist ik alsnog alle emoties los te laten, en me gewoon mee te geven met de trip.

Op dat moment kwam ik weer redelijk terug op aarde. Hoewel ik alsnog waanbeelden had dat het mogelijk was om 1 te worden met een tuinhek (daar heb ik een kwartier tegenaan liggen knuffelen) was het relativiteitsgevoel redelijk terug. Ik ben daarna het bos ingelopen, waar ik een ongewone situatie tegenkwam: Door de steeds dichter wordende begroeiing begon zich een pad te vormen, een soort doorgang. Terwijl ik daar doorheen liep stond ik opeen in een cirkel van gras, met een doorsnede van 30 meter, omringt door bloeiende lindenbloesems, met in het midden een kleine rode berk van nog geen anderhalve meter hoog. Ik spacede direct: was dit voor mij gemaakt, was dit er altijd al, waar kwam dit vandaan? Ik heb enige tijd daar gestaan, rondgelopen om te bevestigen dat het echt was, totdat ik ook het effect van de paddo's kwijt begon te raken. Daarna nog wel flink wat mindfucks gehad, maar niet meer echt hetzelfde gevoel gehad: in dezelfde cirkel vond ik nog een doorgang die ergens heenleidde. Opeens bewoog er iets groots naast mij, op ongeveer een meter afstand maar achter een struik. Ik schrok me kapot, maar na nader onderzoek bleken het een aantal shetland-pony's te zijn. Minipaardjes vind ik zoizo al raar, maar aan de paddo's zijn ze oprecht te spacend voor woorden. Nadat ik was doorgelopen kwam ik in een gigantische cirkel van eeuwenoude eiken, die minstens 70 meter hoog moeten zijn geweest.

Toen ik daar wegging was de trip redelijk over. Uiteraard zag alles er anders uit, en ik was nog steeds lichtelijk aan het hallicuneren, maar de echte trip was over. Ik besefte me dat een overkill aan paddo's een soort van numb-effect veroorzaakt. Je raakt het overzicht kwijt, je wordt heel erg onderontwikkeld en raakt heel erg verstrikt in je pure emoties. Dit zou je eventueel in een diepe trip kunnen brengen in de juiste setting, maar dit lijkt me heel onwaarschijnlijk. Overal kom je gewoon in een 'domme' staat waarin je enig intellect mist, en je puur overreageerd op alle invloeden die er binnenkomen. Waar je bij een normale trip je jezelf nog redelijk kan sturen ben je bij een overdosis de controle kwijt, wat me zelden in een leuke trip zou krijgen.

Na deze trip heb ik nog enkele malen getript, en ik ben steeds meer bij een soort balans gekomen: Je moet zoveel paddo's nemen dat je wel enigzins je mentale controle kwijtraakt, maar nog wel kan sturen. Diverse invloeden (voornamelijk natuur, ik ben een tegenstander van trippen op de bank) kunnen je hierbij helpen. Hoe sterker de invloeden zijn die je meemaakt, hoe erger je jezelf kan sturen naar plaatsen die jij wilt ontdekken, en waar jij op wilt spacen.

Mijn volgende trip staat gepland in de Winterefteling, met een goeie rugzak vol mushrooms, veel lekker eten een een lekker zakje wiet voor na de trip. Het trippen op paddo's is maar net wat je er zelf van maakt. Lukt het jou om in de staat te komen die je zelf wilt heb je een goeie dosering, lukt het net niet dan zal je iets (let op! iets!) moeten bijnemen om om die rand te komen waar je je controle op kwijt kan raken.

PS, mocht je werkelijk willen trippen op dit soort drugs zou ik je een zegeltje aanraden voor de ervaring, je weet dan wat er mogelijk is en welke kant het op kan gaan. Niet proberen op een feestje, maar ga de natuur in. Zorg dat je dichtbij andere settings hebt (een huis met muziek, films of spelletjes) en probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van je trip

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."